iPhone kadottaa kentän
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone kadottaa kentän
Viesti Kirjoittaja Sekurex »
Ennen kuin kukaan ehtii asiasta mainita: olen käyttänyt hakua.
iPhone 3GS, 3.1.2, jailbroken, saunalahti.
Olen huomannut muidenkin kärsivän ongelmista huonon kentän yms kanssa. Itselläni nämä ongelmat vain näyttävät oleman hieman laajempia.
Puhelin saattaa idlenä ollessaan kadottaa 3g logon yläpalkista. Tällöin pakettidata yksinkertaisesti katkeaa, eikä sitä saa takaisin kuin käyttämällä puhelinta lentotilassa. Tapahtuu useita kertaa päivässä.
Puhelin on myös suuren osan aikaa lähes ilman kenttää (½ palkkia tjms).. Saattaa kuitenkin hypätä minuutin kuluttua täyteen kenttään, vaikken olisi edes liikkeessä.
Tämän lisäksi myös yleistä puhelun epäonnistumista muutamia kertoja päivässä.
Syy miksi nyt olen täällä kysymyksineni on se että olen viimeisen puolen vuoden aikana ollut noin 5kk sijaispuhelimien varassa, koska Nokia n97:ni oli jatkuvasti rikki/huollossa, enkä enään viitsisi lähettää yhtään puhelinta huoltoon olematta varma siitä että kyseessä on vika eikä "ominaisuus"
- Sekurex
iPhone 3GS, 3.1.2, jailbroken, saunalahti.
Olen huomannut muidenkin kärsivän ongelmista huonon kentän yms kanssa. Itselläni nämä ongelmat vain näyttävät oleman hieman laajempia.
Puhelin saattaa idlenä ollessaan kadottaa 3g logon yläpalkista. Tällöin pakettidata yksinkertaisesti katkeaa, eikä sitä saa takaisin kuin käyttämällä puhelinta lentotilassa. Tapahtuu useita kertaa päivässä.
Puhelin on myös suuren osan aikaa lähes ilman kenttää (½ palkkia tjms).. Saattaa kuitenkin hypätä minuutin kuluttua täyteen kenttään, vaikken olisi edes liikkeessä.
Tämän lisäksi myös yleistä puhelun epäonnistumista muutamia kertoja päivässä.
Syy miksi nyt olen täällä kysymyksineni on se että olen viimeisen puolen vuoden aikana ollut noin 5kk sijaispuhelimien varassa, koska Nokia n97:ni oli jatkuvasti rikki/huollossa, enkä enään viitsisi lähettää yhtään puhelinta huoltoon olematta varma siitä että kyseessä on vika eikä "ominaisuus"
- Sekurex
-
Re: iPhone kadottaa kentän
Viesti Kirjoittaja Maj Karma »
Itselläni on sama homma, että välillä kenttä katoaa kokonaan, mutta ei koskaan kesken puhelun. Ja tuo 3g logo itsellänikin näyttäisi hukkuvan välillä vaikka alueella olenkin. Itselläni ainakin mobiililaajakaistaan (pakettidataan), auttoi uudelleen käynnistäminen, kun ei suostunut menemään nettiin.
Operaattori: Saunalahti
Operaattori: Saunalahti
-
Viesti Kirjoittaja omenasato »
Täälläkin saunalahti ja 3g katoilee ja puhelut epäonnistuu. Uskon silti sen vain olevan iphonen ominaisuus, ei vika tai breikkauksen aiheuttama.
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »
Itselläni teki tuota kanssa luurin alkumetreillä mutta ongelmat häipyi itsekseen ajan myötä, silloin kyllä otin simmiä pois ja laitoin takas mutta liekö noilla ollut vaikutusta.
Ja kyseessä saunalahti liittymä
Ja kyseessä saunalahti liittymä
- Iphone 6 64GB
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja alexo »
Tuttua mullekin, Turusta Ouluun matkustaessa luki pitkiäkin aikoja "Ei verkkoa". Puhelut epäonnistuu usein, ja kun joku soittaa mulle ja painan Vastaa, saattaa luuri seota täysin ja jäädä jumitustilaan. Joskus "Ei verkkoa" tulee keskellä Turun keskustaa, ja puhelin jumiutuu siihenkin. Ainoa ratkaisu on resettiä joka tarkoittaa tälle JB:lle kuolemaa..
Onneksi varmuuskopiot aina tallella eikä tietoja menetä palauttaessa. Saunalahti ja 3.1.2 käytössä.
Itseänikin kiinnostaisi onko tämä jonkinlainen ominaisuus vai olenko kenties saanut maanantaikappaleen?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Itseänikin kiinnostaisi onko tämä jonkinlainen ominaisuus vai olenko kenties saanut maanantaikappaleen?
Macbook Air 11" | iMac 27” 5K | Macbook Black legenda | iPhone X | iPad mini | AppleTV3 | WATCH series 3
-
Viesti Kirjoittaja Köhpeet »
Mullaki samanlainen ongelma. DNAn kortti sisällä ja laillisesti avattu, mutta silti aivan ydinkeskustassa (josaa pitäisi olla vahva 3G yhteys) 3G palkki katoilee lähes päivittäin ja E tulee ylänurkkaan.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Soneran kortti ja tuttua touhua!
Täydet kentät ja kone pöydällä, kukaan ei koske, ja niin vaan yks kaks ilman kenttää.
Ihmiset ihmettelee, kun ei saa kiinni.
Ei ole sijaintipaikasta kiinni, tekee sitä itselläni ainakin Etelä-Suomessa, muualta ei kokemuksia.
Alkaa aina hetken päästä itsestään toimia. 3GS+JB ei Unlock
Täydet kentät ja kone pöydällä, kukaan ei koske, ja niin vaan yks kaks ilman kenttää.
Ihmiset ihmettelee, kun ei saa kiinni.
Ei ole sijaintipaikasta kiinni, tekee sitä itselläni ainakin Etelä-Suomessa, muualta ei kokemuksia.
Alkaa aina hetken päästä itsestään toimia. 3GS+JB ei Unlock
-RaS-
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
Itselläni on 3G ja siinäkin sama ongelma on. Monesti saa päivällä ihmetellä kun nurkassa lukee ei verkkoa. Tähän auttaa sitten vain puhelimen buuttaus. Vaikuttaa siis pahalta softavialta mihin toivoisi kyllä pikaista korjausta. Tämä ongelmahan on ollut jo 2G:n tulosta asti. Ja minun kokoonpanoni oli siis 3G, saunalahti, jb ja ei unlockia
Respect is not given, it is taken!
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Pääkaupunkiseutu (eniten pohjoinen) ja Soneran kytky ilman virityksiä, ei ongelmia toistaiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
No teil o kyl tosi isoja noi ongelmat, mulla jotai pientä joskus, mut ei tosiaan mitää tollasia, ettei kuitenki olis jotain tekemistä noilla jb:llä jne.
Mulla ei mitää virityksiä ja hyvin on pelannu
Mulla ei mitää virityksiä ja hyvin on pelannu
-
Viesti Kirjoittaja omenasato »
Sammutin puhelimen ekaa kertaa ja puhelujen epäonnistuminen näyttää vähentyvän selvästi. Ostin puhelimen kolme viikkoa sitten ja nyt vasta sammutin ekaa kertaa JB:n ja unlockin jälkeen. Kokeilkaa uudellenkäynnistystä.
Toistaiseksi ei ole kertaakaan vielä puhelu epäonnistunut.
Toistaiseksi ei ole kertaakaan vielä puhelu epäonnistunut.
-
Viesti Kirjoittaja Sekurex »
alexo kirjoitti:Tuttua mullekin, Turusta Ouluun matkustaessa luki pitkiäkin aikoja "Ei verkkoa". Puhelut epäonnistuu usein, ja kun joku soittaa mulle ja painan Vastaa, saattaa luuri seota täysin ja jäädä jumitustilaan. Joskus "Ei verkkoa" tulee keskellä Turun keskustaa, ja puhelin jumiutuu siihenkin. Ainoa ratkaisu on resettiä joka tarkoittaa tälle JB:lle kuolemaa..Onneksi varmuuskopiot aina tallella eikä tietoja menetä palauttaessa. Saunalahti ja 3.1.2 käytössä.
Millä sitten jailbreikkasit? Kyllä noita JB puhelimia pitäisi voida boottailla ihan normisti. Itse käytin blackra1nia ja syystä tai viidennestä omani uudelleenkäynnistyksen yhteydessä puhelin juuttuu "Yhdistä iTunesiin" eli on ns. stuck in recovery.
Tämän tosin kiertää kytkemällä luurin koneeseen ja pyöräyttämällä blackra1nin käyntiin, jolloin puhelin käynnistyy normisti.
Itse vielä pakko sanoa että kaikista ongelmista huolimatta elämä iluurin kanssa tuntuu lastenleikiltä edelliseen kumisaappaaseen verrattuna.
-
Viesti Kirjoittaja alexo »
Blackra1nilla. Tää boottaa normisti kun ihan muuten vaan käynnistää uudestaan, mutta jos jonkun soittaessa / muulloin se jumiutuu --> verkon tilaksi muuttuu "Ei verkkoa" --> mikään muu kuin reboot ei auta, koska kosketusnäyttö ei yksinkertaisesti vastaa tökkimiseen. Reboot ei tällöin onnistu, koska Applen logo jää näyttöön ja luuri käynnistyy loputtomasti uudelleen kunnes laitan recoveryyn ja palautan itunesilla.Sekurex kirjoitti:alexo kirjoitti:Tuttua mullekin, Turusta Ouluun matkustaessa luki pitkiäkin aikoja "Ei verkkoa". Puhelut epäonnistuu usein, ja kun joku soittaa mulle ja painan Vastaa, saattaa luuri seota täysin ja jäädä jumitustilaan. Joskus "Ei verkkoa" tulee keskellä Turun keskustaa, ja puhelin jumiutuu siihenkin. Ainoa ratkaisu on resettiä joka tarkoittaa tälle JB:lle kuolemaa..Onneksi varmuuskopiot aina tallella eikä tietoja menetä palauttaessa. Saunalahti ja 3.1.2 käytössä.
Millä sitten jailbreikkasit? Kyllä noita JB puhelimia pitäisi voida boottailla ihan normisti. Itse käytin blackra1nia ja syystä tai viidennestä omani uudelleenkäynnistyksen yhteydessä puhelin juuttuu "Yhdistä iTunesiin" eli on ns. stuck in recovery.
Tämän tosin kiertää kytkemällä luurin koneeseen ja pyöräyttämällä blackra1nin käyntiin, jolloin puhelin käynnistyy normisti.
Itse vielä pakko sanoa että kaikista ongelmista huolimatta elämä iluurin kanssa tuntuu lastenleikiltä edelliseen kumisaappaaseen verrattuna.
Nyt meni hieman offtopiciksi äskeinen. Aiheesta vielä että aikoinaan mulla oli Sonera viikon ajan iPhonessani, eikä se mitenkään pysynyt verkossa. 3G pätki ydinkeskustassa ja puhelut katkeili ja epäonnistui. En tiedä onko heillä sitten huonot verkot, mutta Saunalahdella pätkiminen väheni puoleen, lukuunottamatta tuota satunnaista Ei verkkoa-sekoilemista.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Macbook Air 11" | iMac 27” 5K | Macbook Black legenda | iPhone X | iPad mini | AppleTV3 | WATCH series 3
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka