saattaa olla tyhmiä kysymyksiä mutta hienoa jos joku jaksaa vastata. Ostin juuri käytetyn ipuhelimen 3gs. Puhelin unlock ja jb. Mites nyt kun pitäisi alkaa käyttämään sitä niin asennanko koneelle itunesin vai voinko laittaa oman simin sisään ja alkaa soittelee? onko cydian valmiina puhelimessa? saako sitä kautta pelejä ja ohjelmia? Saanko otettua varmuuskopion puhelimesta jotta sen voi palauttaa takas jos jotain menee pieleen. Kannattaako itunesia käyttää? Saanko miten lisättyä ohjelmia iphoneen, ohjelmat on jo mulla koneella? Olen ihan pihalla kaikesta näistä mutta eiköhän se selkiinny kun puhelin on minulla ensi viikolla. Kiitos jos joku ehtii vastata.
Käytetyn iPhonen käyttö
-
Miurami
Käytetyn iPhonen käyttö
Viesti Kirjoittaja Miurami »
saattaa olla tyhmiä kysymyksiä mutta hienoa jos joku jaksaa vastata. Ostin juuri käytetyn ipuhelimen 3gs. Puhelin unlock ja jb. Mites nyt kun pitäisi alkaa käyttämään sitä niin asennanko koneelle itunesin vai voinko laittaa oman simin sisään ja alkaa soittelee? onko cydian valmiina puhelimessa? saako sitä kautta pelejä ja ohjelmia? Saanko otettua varmuuskopion puhelimesta jotta sen voi palauttaa takas jos jotain menee pieleen. Kannattaako itunesia käyttää? Saanko miten lisättyä ohjelmia iphoneen, ohjelmat on jo mulla koneella? Olen ihan pihalla kaikesta näistä mutta eiköhän se selkiinny kun puhelin on minulla ensi viikolla. Kiitos jos joku ehtii vastata.
-
arttula
Re: Käytetyn iphonen käyttö
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Teemuz
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Myös kuten jo sanottiin, älä missään tapauksessa paina "päivitä 3.1.3" ollenkaan, tällä hetkellä tulos on että menetät unlockin ja jailbreikin, ja puhelin on pelkkä iPod sen jälkeen.
-
Miurami
Jos puhelin menee lukkoon tai joku ohjelma ei toimi esim wlan ja joudun nollaamaan asetukset niin meneekö 3.1.3 fw:ksi ja saako sitä takaisin mitenkään 3.1.2 fw:ksi?
Tarvitseeko puhelinta rekisteröidä itunesin kautta?
Puhelin on 3.1.2 versiossa ja elisan liittymällä olisi tarkoitus käyttää.
-
Teemuz
No ainakin jos wlan ei toimi niin voi nollata verkkoasetukset, ja se ei ole mikään iso homma, ei tarvii asennella mitään uudelleen(et menetä JB/unlock)Miurami kirjoitti:Kiitos vastauksesta mutta pari lisä kysymystä vielä.
Jos puhelin menee lukkoon tai joku ohjelma ei toimi esim wlan ja joudun nollaamaan asetukset niin meneekö 3.1.3 fw:ksi ja saako sitä takaisin mitenkään 3.1.2 fw:ksi?
Tarvitseeko puhelinta rekisteröidä itunesin kautta?
Puhelin on 3.1.2 versiossa ja elisan liittymällä olisi tarkoitus käyttää.
iTunesissa voi ja kannattaa aktivoida/rekisteröidä puhelin, ja ennen varmuuskopioiden ottamista ja median lisäämistä sinun täytyy aktivoida se iTunesissa ja tehdä tili, joka valtuutuksen jälkeen mahdollistaa synkronoinnit jne..
Jailbreikki ei vaikuta iTunesin käyttöön muuten kuin se surullisen kuuluisa "päivitä puhelin". (esim. synkronointi eli varmuuskopio toimii ihan normaalisti)
Tuosta 3.1.2 asentamisesta vaikka3.1.3 on uusin, en osaa sanoa varmaa tietoa, kyllä joku muu tietää tällä foorumilla
-
Miurami
-
Teemuz
Tervetuloa vaan (:Miurami kirjoitti:Kiitos vastauksista Teemuz.
-
Miurami
Re: Käytetyn iPhonen käyttö
Vielä tuli mieleen että voinko isyncin kautta synkata yhteystiedot ilman huolta että iphone nollaa asetukset. Mulla nyt nokia e75 joka siis tarkoitus vaihtaa iphoneen.?
-
arttula
Voi huoletta. Ja säilyväthän yhteystiedot aina Nokiassa, jos jostain syystä katoavat iTunesissa.Miurami kirjoitti:Kiitos.
Vielä tuli mieleen että voinko isyncin kautta synkata yhteystiedot ilman huolta että iphone nollaa asetukset. Mulla nyt nokia e75 joka siis tarkoitus vaihtaa iphoneen.?
-
BHF
Viesti Kirjoittaja BHF »
-
gainsay
Viesti Kirjoittaja gainsay »
-
Teemuz
Juu, kunhan sulla on sama iTunes tili.gainsay kirjoitti:Mua askarruttaa sellainen asia;kun olen ostanut melkomäärän sovelluksia app storesta.Jos otan soneran kytkykännyn antaako itunes synkata ne tähän mun uuteen kännyyn?
Puhelimeen käy kaikki Soneran ja TeleFinlandin liittymät, mutta jos sulla on jonkun muun operaattorin liittymä niin unlock on ainakin uusimpiin (2009 marraskuun jälkeen valmistetuissa) hankalaa, suurimassa osassa puhelimista mahdotonta (3.1.3 Firmware etc)BHF kirjoitti:Onko minun järkeä ostaa kaverin iphonea jossa on se soneran kytkyliittymä, eli puhelin on lukittu ja haluaisin siis käyttää omaa sim-korttia? Onko puhelimen avaaminen vaikea homma?
-
arttula
Täällä on paljon kirjoittelua juurikin tuosta "avaamisesta" eli unlockauksesta. Haku auttaa. Mutta pääsääntönä on, että jos kaverisi laite on 3GS ja siinä on uusin firmware (3.1.3), et saa juuri nyt sitä toimimaan muilla, kuin Soneran tai TeleFinlandin kortilla.BHF kirjoitti:Onko minun järkeä ostaa kaverin iphonea jossa on se soneran kytkyliittymä, eli puhelin on lukittu ja haluaisin siis käyttää omaa sim-korttia? Onko puhelimen avaaminen vaikea homma?
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
arttula kirjoitti:Täällä on paljon kirjoittelua juurikin tuosta "avaamisesta" eli unlockauksesta. Haku auttaa. Mutta pääsääntönä on, että jos kaverisi laite on 3GS ja siinä on uusin firmware (3.1.3), et saa juuri nyt sitä toimimaan muilla, kuin Soneran tai TeleFinlandin kortilla.BHF kirjoitti:Onko minun järkeä ostaa kaverin iphonea jossa on se soneran kytkyliittymä, eli puhelin on lukittu ja haluaisin siis käyttää omaa sim-korttia? Onko puhelimen avaaminen vaikea homma?
Rahalla saa Soneralta.
-
gainsay
Viesti Kirjoittaja gainsay »
-
Teemuz
Pikavipillä mahan täydeltä unlockiagainsay kirjoitti:Väärin.Eihän siihen välttämättä tarvitse rahaa.Velaks vaan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka