Suomi-iPhonen toimivuus Yhdysvalloissa
-
Suomi-iPhonen toimivuus Yhdysvalloissa
Viesti Kirjoittaja aletho »
Lähden reilun parin viikon päästä viideksi viikoksi Yhdysvaltoihin ja olisin tiedustellut toimiiko Soneralta Suomesta hankittu iPhone (3G S) Yhdysvalloissa jollakin sikäläisellä (mieluiten prepaid) liittymällä?
Kiitos vastauksista.
Terveisin,
Aleksi
-
Re: Suomi-iPhonen toimivuus Yhdysvalloissa
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Soneran kortilla toki toimii, mutta suolaiseen hintaan.
-
Viesti Kirjoittaja strandell »
- iPhone 6+ 16gb space grey
www.marinoswingcup.fi
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Höpsis.strandell kirjoitti:Jos se ei ole unlockattu niin se toimii vain AT&T:n korteilla, en tiedä jos niillä on prepaid-kortteja. Ja vaikka olisikin niin en ole varma että se toimii silloinkaan.
Tässä oli kyse Soneralta ostetusta iPhonesta, joten siinä toimii vain Soneran verkkoa käyttävät kortit (telefinland, sonera). Eli Jenkeissä joutuu käyttämään Soneran korttia, ja hinnat puheluille, viesteille yms ovat aika suolaiset.
Mutta jos laite on unlockattu niin toimii myös AT&T:n korteilla.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
-
Viesti Kirjoittaja aletho »
No tätä en olis ikinä ite tajunnu..T0mi kirjoitti:Kannattaa käyttää Skypeä ja hotellien ilmaisia wlaneja. Myös monista kauppakeskuksista ja kahviloista löytää ilmaisia verkkoja, jos jaksaa etsiä. Data Roaming vaan pois päältä ja hyvä tulee.
Viidessä viikossa saattaa vaan tulla tarvetta yhdelle jos toiselle ihan tavallisellekin puhelulle joten gsm -liittymä on välttämättömyys. Mutta tarvinnee siis varautua reissuun jollain luurilla jossa paikalliset liittymät toimii. Sääli ettei toi iPhone toimi kun sitä on muuten hyvä käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Edit. SkypeOut on muuten tosi kätevä. Itse soittelin sen kautta puhelut Suomen normiverkkoon jenkkilän reissulta.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Aloitusposti antoi ymmärtää toista...aletho kirjoitti:No tätä en olis ikinä ite tajunnu..T0mi kirjoitti:Kannattaa käyttää Skypeä ja hotellien ilmaisia wlaneja. Myös monista kauppakeskuksista ja kahviloista löytää ilmaisia verkkoja, jos jaksaa etsiä. Data Roaming vaan pois päältä ja hyvä tulee.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei valitettavasti voi. Puhelin on sidottu siihen liittymään, eli sun pitäisi purkaa se liittymä jotta puhelin avataan.MiniMe kirjoitti:Voiko puhelimen hinnan maksaa Soneralle kokonaan loppuun ja pyytää heitä avaamaan puhelimen virallista reittiä pitkin? Periaatteessahan itse sopimus jäisi silloin normaalisti voimaan, kuukausihinnoista tippuisi vain iPhonen osuus pois...
Edit. SkypeOut on muuten tosi kätevä. Itse soittelin sen kautta puhelut Suomen normiverkkoon jenkkilän reissulta.
-
Viesti Kirjoittaja ecg78 »
mulle kelpaisarttula kirjoitti:Minulla olisi ylimääräinen AT&T:n 3GS. Osta siitä hyvä reissupuhelin...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
IPhonen voi maksaa kokonaan Soneralle ja liittymäänsä päivittää uuden puhelimen (vaikka sen euro/kk luurin) kun kytky on ollut 6 kk voimassa ja päivityksen jälkeen pyytää iPhonen lukituksen purkua.MiniMe kirjoitti:Voiko puhelimen hinnan maksaa Soneralle kokonaan loppuun ja pyytää heitä avaamaan puhelimen virallista reittiä pitkin? Periaatteessahan itse sopimus jäisi silloin normaalisti voimaan, kuukausihinnoista tippuisi vain iPhonen osuus pois...
-
Jos saisi (tällä hetkellä), en olisi myymässä...ecg78 kirjoitti:mulle kelpaisarttula kirjoitti:Minulla olisi ylimääräinen AT&T:n 3GS. Osta siitä hyvä reissupuhelin...saako sen unlockattua elisalle?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kun olin reilu vuosi sitten siellä, ostin Wal-Martista kännykän hintaan 9,95 taalaa ja siihen prepaid-kortin samasta paikasta. Melko edullista :-)aletho kirjoitti:Viidessä viikossa saattaa vaan tulla tarvetta yhdelle jos toiselle ihan tavallisellekin puhelulle joten gsm -liittymä on välttämättömyys.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Darkker »
OT, muttamutta. Onko tämä siis nopein ja edullisin tapa päästä operaattorilukituksesta eroon? Kuinka pitkään kytkyyn sen uuden luurin kanssa joutuu? Itse en nimittäin käytä tuota kytkyliittymää ollenkaan, koska on firman liittymä sisässä. Nopeampi ja kalliimpi taitaa olla sopimuksen purku, jossa kai pitää maksaa about 100 e + kk-maksut.-VJ- kirjoitti:IPhonen voi maksaa kokonaan Soneralle ja liittymäänsä päivittää uuden puhelimen (vaikka sen euro/kk luurin) kun kytky on ollut 6 kk voimassa ja päivityksen jälkeen pyytää iPhonen lukituksen purkua.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
12 kk minimi. Josta tietty sitten taas pääset irti 6 kk:n kuluttua vaihtamalla taas uuteen kytkyyn :-)Darkker kirjoitti:Kuinka pitkään kytkyyn sen uuden luurin kanssa joutuu?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja ekjt »
Saatat löytää usa:sta prepaidin jossa on myös 3G dataa mutta tuskin saat suomalaista Iphonea toimimaan sen kanssa ilman reilua hakkerointia.aletho kirjoitti: Viidessä viikossa saattaa vaan tulla tarvetta yhdelle jos toiselle ihan tavallisellekin puhelulle joten gsm -liittymä on välttämättömyys. Mutta tarvinnee siis varautua reissuun jollain luurilla jossa paikalliset liittymät toimii. Sääli ettei toi iPhone toimi kun sitä on muuten hyvä käyttää.
Harmi, sillä Iphone on täällä todella kätevä ja kaikenlaisia palveluita löytyy appseina joka lähtöön.
Prepaideja myydään, useimmiten peruspuhelimen kanssa, mutta myös pelkkiä kortteja. Hintaeroa noilla vaihtoehdoilla ei juuri ole, kalliita puheluita ovat. Jos hoidat pidemmät puhelut netin kautta voipilla ei prepaidin hinnalla juuri ole väliä. Hintaluokassa $50 saat prepaidin puhelimella tai ilman ja sen verran minuutteja että riittää viideksi viikoksi jos käyttö on päivittäisten asioiden hoitamista. Puhelin kannattaakin hankkia heti. Kaikki sujuu helpommin kun sinulla on paikallinen puhelinnumero. Eri operaattoreissa ei liene suurempia eroja. Operaattorin omiin liittymiin soittaminen on halvempaa joten tämä ehkä ratkaisee valinnan jos tiedät etukäteen soittelevasi johonkin tiettyyn numeroon.
Muita kuin prepaideja ei myydä ilman reiluja panttimaksuja tai amerikkalaista sosiaaliturvatunnusta, useamman kuukauden työsuhdetta ja puhdasta paikallista luottohistoriaa.
Itse olen viime vuosina pitänyt amerikkalaista prepaid kännykkää noita 1-6 viikon reissuja varten. Maaliskuun alussa muutin tänne pysyvämmin ja kävin hakemassa paikallisen Iphonen ensimmäisenä päivänä. Pantti on $500 jonka saa takaisin vuoden moitteettoman historian jälkeen. Yleisesti amerikkalaisten kytkysopimusten purkamisehdot ovat mielestäni suomalaisia lievemmät.
Tuota viiden viikon reissua varten itse ostaisin sen prepaidin. Jos sopivaa puhelinta ei satu olemaan niin ota prepaidi perusluurilla. Ainakin T-mobilella on Nokian peruskännykät joilla puhelut ja tekstiviestit hoituvat asiallisesti.
Iphone on silti hyvä wifiyhteyksien päässä. Itse hoidan päivittäisen yhteydenpidon Suomeen Iphonella Skypella ja Saunalahden nettipuhelin SIP liittymällä joka toimii sujuvasti acrobits ohjelmalla. Jälkimmäinen on skypeoutiin verrattuna hieman parempi äänenlaadultaan, näyttää callerID:na suomalaisen lankanumeron ja Saunalahden liittymiin soitettaessa todella edullinen (maksuton). Lisäksi AT&T ei salli skypen käyttöä 3G datan yli mutta SIP puhelut toimivat. 3G datan laatu on kuitenkin ruuhkaisempaan aikaan usein liian heikko SIP puheluille.
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Tuosta pantista pääsin itse eroon sillä, että sanoin AT&T:n tiskillä siirtyväni seuraavalle jos näin kohtuutonta panttimaksua vaaditaan. Kolmesta puhelimesta siis $1500. Jamppa teki soiton jonnekin ja homma järjestyi.ekjt kirjoitti:Maaliskuun alussa muutin tänne pysyvämmin ja kävin hakemassa paikallisen Iphonen ensimmäisenä päivänä. Pantti on $500 jonka saa takaisin vuoden moitteettoman historian jälkeen. Yleisesti amerikkalaisten kytkysopimusten purkamisehdot ovat mielestäni suomalaisia lievemmät.
Kytkysopimuksen purkamisehdoista en ole samaa mieltä. Minulla oli kolme puhelinta kahden vuoden sopimuksella. Purin sopimukset vuoden kohdalla ja jouduin maksamaan jokaisesta n $165. Halpaa, not. Nyt toista vuotta tapahtuman jälkeen, tuli Suomeen kirje ryhmäkanteeseen osallistumisesta AT&T:ta vastaan. Syynä kohtuuttomat purkuehdot. Itse en jaksa vaivautua sillä hyöty olisi noin $8.
huom, kyseessä ei ollut iphone.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
AT&T juuri muuten nosti noita purkuhintojaan, nyt (puhelimesta riippumatta) joudut maksamaan 350dollaria :-) Halpaa on juu. En tiedä mikä on muiden luurien tilanne mutta iPhonen kohdallahan tuota ei siltikään unlockata, johtuen ilmeisesti ihan jenkkilän lakipykälistä jotka ei sitä vaadi tekemään.luu5 kirjoitti:Tuosta pantista pääsin itse eroon sillä, että sanoin AT&T:n tiskillä siirtyväni seuraavalle jos näin kohtuutonta panttimaksua vaaditaan. Kolmesta puhelimesta siis $1500. Jamppa teki soiton jonnekin ja homma järjestyi.ekjt kirjoitti:Maaliskuun alussa muutin tänne pysyvämmin ja kävin hakemassa paikallisen Iphonen ensimmäisenä päivänä. Pantti on $500 jonka saa takaisin vuoden moitteettoman historian jälkeen. Yleisesti amerikkalaisten kytkysopimusten purkamisehdot ovat mielestäni suomalaisia lievemmät.
Kytkysopimuksen purkamisehdoista en ole samaa mieltä. Minulla oli kolme puhelinta kahden vuoden sopimuksella. Purin sopimukset vuoden kohdalla ja jouduin maksamaan jokaisesta n $165. Halpaa, not. Nyt toista vuotta tapahtuman jälkeen, tuli Suomeen kirje ryhmäkanteeseen osallistumisesta AT&T:ta vastaan. Syynä kohtuuttomat purkuehdot. Itse en jaksa vaivautua sillä hyöty olisi noin $8.
-
Viesti Kirjoittaja ekjt »
Oli sinulla tosiaan kallimpaa kuin mitä maaliskuussa tekemäni Iphone sopimuksen purkaminen olisi alun alkaen. Purkuhinta ei ollut siinä sopimuksessa laskenut vielä vuoden kohdalla? Maastamuuton sanovat muuten AT&T:lla käyvät syyksi johon vetoamalla purkumaksua ei tarvitse maksaa ollenkaan (panttia ei silti iphonesta saisi takaisin). Yhden $500 pantin maksaneena saatiin familyplaniin toinen Iphone ongelmitta lisättyä mutta tässä oli jo muutama maksettu lasku takana.luu5 kirjoitti: Kytkysopimuksen purkamisehdoista en ole samaa mieltä. Minulla oli kolme puhelinta kahden vuoden sopimuksella. Purin sopimukset vuoden kohdalla ja jouduin maksamaan jokaisesta n $165. Halpaa, not. Nyt toista vuotta tapahtuman jälkeen, tuli Suomeen kirje ryhmäkanteeseen osallistumisesta AT&T:ta vastaan. Syynä kohtuuttomat purkuehdot. Itse en jaksa vaivautua sillä hyöty olisi noin $8.
Minulla ei kyllä ole omaa kokemusta kytkykauppojen purkamisesta ja monimutkaisiahan nuo kytkysopimukset tosiaan on. ETF hintoja tosiaan nostetaan kesäkuun alussa ilmeisesti ennakoiden 4G Iphonen tuloa markkinoille Verizonin kautta jolloin operaattorinvaihtajia riittää.
Alkuperäiselle kysyjälle edelleen suosittelen viideksi viikoksi prepaid karvalakkipuhelinta.
Olisi hauska kuulla kokemuksia miten Suomeen muuttavan ulkomaalaisen kohdalla Soneran Iphonen tai muun paremman kännykän osto liittymineen sujuu nykyään? Kun muutama vuosi sitten kollegoja tuli suomeen ei liittymän avaaminen onnistunut ilman suomalaista takaajaa lainkaan.
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Mun mielestä on IHAN HEL**TIN naurettavaa, että tälläistä palvelua ei Soneralla vieläkään ole. Kytkysysteemit on kuin pallo asiakkaan jalkaan, mutta tälläistä tarpeellista palvelua ei ole viitsitty kehittää. En mä ainakaan kotikaupungissa tarvi karttaa, Nykissä kyllä. Tällä hetkellä netin käyttö ulkomailla puhelimen omalla verkolla maksaa aivan älyttömiä. Tollaset hinnat on lähinnä ihmisten älyn aliarviointia.
Elisan systeemi oli muistaakseni 36€/50 Mt/kk ja 60 jotain €/100 Mt/kk. Hintavaa, mutta perus roamingeilla 100 Mt maksaa n. tonnin.

(Elisalla ei ole muuten yhteistyöoperaattoria Jenkeissä datahommiin, en tiiä onko Sonerallakaan. Kannattaa tarkistaa ennen kuin tilaa.)
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Kyllä Elisalla on USAssa 2G ja 3G dataroaming partneri, mm AT&T. Hinta kylläkin on tuo 0,54€ / 50kB, eli tonnin 100MB.marzi kirjoitti:Elisan systeemi oli muistaakseni 36€/50 Mt/kk ja 60 jotain €/100 Mt/kk. Hintavaa, mutta perus roamingeilla 100 Mt maksaa n. tonnin.![]()
(Elisalla ei ole muuten yhteistyöoperaattoria Jenkeissä datahommiin, en tiiä onko Sonerallakaan. Kannattaa tarkistaa ennen kuin tilaa.)
-
Viesti Kirjoittaja ferriol »
-
Luulenpa, että iPhonesi on sidottu Soneraan tai TeleFinlandiin, jos olet sen Suomesta ostanut kytkykauppana. Ainut vaihtoento on laitteen unlockaus, jolloin siinä toimivat kaikki kortit.ferriol kirjoitti:Itse olisin menossa jenkkeihin nyt noin kolmeksi kuukaudeksi ja mielellään käyttäisin iphonea siellä ihan aktiivisesti. Onko jenkkilässä olemassa prepaid liittymää joka toimisi jailbreikatussa iphone 3G:ssä ja johon saisi unlimited datan? T-mobilella ainakin näyttäis olevan, mutta sattuuko joku tietämään toimiiko ne suomalaisessa iphonessa?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka