Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
-
Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
Viesti Kirjoittaja Oh2eki »
-
Re: Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
Viesti Kirjoittaja Kelmik »
Edit: Pakko sanoa: Jos sinulle ei maistu niin kyllä minulle vain kelpaisi! 8) Tosin olen tätä 4g:tä hieman odotellut..
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Opi trollaamaan paremmin...
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
No jaa. Aloittajan mielipiteet ovat melkein täysin yhtenevät mun mielipiteiden kanssa. iPhone on kaukana täydellisestä, etenki puhelimena.L_A_G kirjoitti:Opi trollaamaan paremmin...
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Tässä siis ihan selvästi kaivetaan verta omasta virtuaalinenästä ja ärsyttämällä niin paljon ihmisiä kun mahdollista sen sijaan että annettaisiin asiallisesti asiallista kritiikkiä...
Jos haluat oikeasti trollata niin mene 4chanin /g/:lle ja mainitse joko jotain positiivista Applesta tai negatiivista Windowssista tai Linuxista niin olet onnistunut trollaamaan kyseistä palstaa... Itse on tullut tehtyä tuota parikin kertaa vahingossa...
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Sorry, en minä yritä trollata ketään sillä kai nyt jokaisella sentäs on oma mielipide, voin myös julkisesti tunnustaa lyöneeni käteni täyteen sontaan, en kuitenkaan siksi että kyseistä merkkiä pidetään kai jotenkin imagojuttuna, millään toimimisella ei ole yleensä mitään merkitystä! Jokaisella on varmasti ja pitääkin olla oma mielipide ja omat mieltymyksensä, mutta kyllä minä laitoin liki virattomana koko "roskan" kauniiseen pieneen laatikkoonsa ja koitan konstilla millä hyvänsä saada sonera pisteessä kaupan, tai oikeammin kytkyn purkua maanantaina aikaiseksi. EkiL_A_G kirjoitti:0/10
Opi trollaamaan paremmin...
-
Hei, eihän tämä ole kuin puhelin, elikä ei niin pyhä asia useimmille etteikö tästä saisi sanoa vain omaa mielipidettä hyvin pettyneenä koko laitteeseen. Elikä olen oikeasti kokeillut ainakin sen 150 puhelinta, kaikki ostettu uutena siitä asti kun ensimmäiset gsm puhelimet tulivat, mikäli tykkää leluista joilla voi leikkiä, mutta puhuminen onkin hyvin epävarmaa monissa tilanteissa juuri tuon epäherkkyyden takia, elikä kadottaa verkon turhan helposti ja liian usein, siksi minä sanon mielipiteeni omasta laitteestani siten kuin itse tunnen ne vuosikymmenten kokemuksella, tuo radioamatööriyteni tukee jonkinverran myös tietämystä yleensä radiopuhelimista sekä niitten toiminnasta!L_A_G kirjoitti:Niin, mutta kun tehdään oma aihe Apple aiheiselle foorumille ainoana tarkoituksena haukkua yleisesti ylistettyä Applen tuotetta, niin trollausyritys on kyllä aika päivänselvä.
Tässä siis ihan selvästi kaivetaan verta omasta virtuaalinenästä ja ärsyttämällä niin paljon ihmisiä kun mahdollista sen sijaan että annettaisiin asiallisesti asiallista kritiikkiä...
Jos haluat oikeasti trollata niin mene 4chanin /g/:lle ja mainitse joko jotain positiivista Applesta tai negatiivista Windowssista tai Linuxista niin olet onnistunut trollaamaan kyseistä palstaa... Itse on tullut tehtyä tuota parikin kertaa vahingossa...
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Kautta aikain puhelimen äänistä on leikattu matalat ja korkeat äänet. Tähän luulisi tulevan jo muutosta, koska kaistaa on enemmän käytössä puheelle. Esim diskantit pitäisi löytyä jo, koska se vaikuttaa ihmisen puheen ymmärtämiseen aika paljon.OH2EKI kirjoitti:Toinen surkeus on kuten Nokian uusimmissakin todella surkea mikin äänenlaatu, sama sisäisen kovaäänisen leikattu puheääni, elikä ihmisäänistä leikattu matalimmat ja korkeimmat äänialat
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ikinä ei pidä sanoa ei ikinä, mutta ikinä ei tule enää noksua tähän talouteen.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Sonera, elikä tämäkö on se surina? Aikoinaan oli radiolinja mitä sanottiin rätinälinjaksi tai vastaavaksi, kun ja jos yleensä arvostelen ostamiani puhelimia, niin sanottakoon että niistä kaikista yksikään ei ole selvinnyt ilman moitteita mutta tietysti mitä vähemmän kaikenlaista hilavitkutinta puhelimessa on, niin yleensä puhumiseen ne ovat sitä parempia, elikä mitä enempi merkkiin katsomatta puhelimeen on lisätty toimintoja, niin sitä enemmän niistä löytyy myös moitittavaa. Yksi syy on se että kilpailu matkapuhelin markkinoilla on niin armottoman kovaa että tavallaan me kuluttajat ollaan uusien mallien testaajia, ei niitä ehditä juurikaan käyttötestata tehtaalla (hyvä esimerkki on mm. Nokian n97 ja mini malli siitä), palautellaan hurjat määrät takaisin kuulemma?! EkiErño kirjoitti:Onko liittymänä surina? Laita 3G pois päältä, niin ei pätki verkot. Mullakin oli surinan kytkyn kanssa ongelmaa juuri tuon kanssa, mutta sitten tuli unlock ja sain vanhan kunnon Radiolinjan kortin sisään. Siitä asti on kaikki pelannut niin kuin pitääkin
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Ostit taskutietokoneen puhelimen sijasta ja valitat, kun Soneran verkot ei kuulu. Olisko peliin katsomisen paikka.?OH2EKI kirjoitti:... voin myös julkisesti tunnustaa lyöneeni käteni täyteen sontaan, en kuitenkaan siksi että kyseistä merkkiä pidetään kai jotenkin imagojuttuna, millään toimimisella ei ole yleensä mitään merkitystä! Jokaisella on varmasti ja pitääkin olla oma mielipide ja omat mieltymyksensä, mutta kyllä minä laitoin liki virattomana koko "roskan" kauniiseen pieneen laatikkoonsa ja koitan konstilla millä hyvänsä saada sonera pisteessä kaupan, tai oikeammin kytkyn purkua maanantaina aikaiseksi. Eki
Tässä sulle sopiva puhelin. http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puh ... 20-classic
-
Kyllä minä kauppiaalle ilmaisin tarvitsevani puhelinta missä on määrättyjä toimintoja, onhan tässä iPhonessa puhelinominaisuudet mutta kun eivät ne halua oikein toimia, ei lähellekään yhtä hyvin kuin esim. nokia 66 tai joku vastaava. TM testasi myös iPhonen puhelimena, haukkuja sai myös heiltä jos kyllä kehujakin, ihan niinkuin minultakin, mutta kun tämä iPhone on näemmä liki kaikille elämääkin tärkeämpi ja pyhä asia, niin en jatka arvosteluja siitä, se on hyvä jos porukat tuntevat saaneensa rahoillleen vastinetta?!NeliX4 kirjoitti:Ostit taskutietokoneen puhelimen sijasta ja valitat, kun Soneran verkot ei kuulu. Olisko peliin katsomisen paikka.?OH2EKI kirjoitti:... voin myös julkisesti tunnustaa lyöneeni käteni täyteen sontaan, en kuitenkaan siksi että kyseistä merkkiä pidetään kai jotenkin imagojuttuna, millään toimimisella ei ole yleensä mitään merkitystä! Jokaisella on varmasti ja pitääkin olla oma mielipide ja omat mieltymyksensä, mutta kyllä minä laitoin liki virattomana koko "roskan" kauniiseen pieneen laatikkoonsa ja koitan konstilla millä hyvänsä saada sonera pisteessä kaupan, tai oikeammin kytkyn purkua maanantaina aikaiseksi. Eki
Tässä sulle sopiva puhelin. http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puh ... 20-classic
-
-
Viesti Kirjoittaja KauMi »
-
Kyllä minä kauppiaalle ilmaisin tarvitsevani puhelinta missä on määrättyjä toimintoja, onhan tässä iPhonessa puhelinominaisuudet mutta kun eivät ne halua oikein toimia, ei lähellekään yhtä hyvin kuin esim. nokia 66 tai joku vastaava. TM testasi myös iPhonen puhelimena, haukkuja sai myös heiltä jos kyllä kehujakin, ihan niinkuin minultakin, mutta kun tämä iPhone on näemmä liki kaikille elämääkin tärkeämpi ja pyhä asia, niin en jatka arvosteluja siitä, se on hyvä jos porukat tuntevat saaneensa rahoillleen vastinetta?! Edit: kävin Sonera pisteessä, kaupan voi purkaa reklamaation tekemällä tai sitten myydä koko iPhonen, elikä koitan jälkimmäistä vaikkapa huuto.netissä, kaipa tämä on haluttu elvistelyväline kuulemma? Tuolta saa ja edullisesti: Eikun huutamaan! EkiNeliX4 kirjoitti:Ostit taskutietokoneen puhelimen sijasta ja valitat, kun Soneran verkot ei kuulu. Olisko peliin katsomisen paikka.?OH2EKI kirjoitti:... voin myös julkisesti tunnustaa lyöneeni käteni täyteen sontaan, en kuitenkaan siksi että kyseistä merkkiä pidetään kai jotenkin imagojuttuna, millään toimimisella ei ole yleensä mitään merkitystä! Jokaisella on varmasti ja pitääkin olla oma mielipide ja omat mieltymyksensä, mutta kyllä minä laitoin liki virattomana koko "roskan" kauniiseen pieneen laatikkoonsa ja koitan konstilla millä hyvänsä saada sonera pisteessä kaupan, tai oikeammin kytkyn purkua maanantaina aikaiseksi. Eki

-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
-
Nyt minut on ymmärretty tietyillä tahoilla täysin väärin, ei minulla ole ikinä tarvetta haukkua muita ihmisiä jonkin hankinnan takia tai yleensä muutenkaan, minä vaan kerroin oman mielipiteeni tästä lähinnä nuorten ihannoimmasta "taskutietokoneesta" mihin tarkoitukseen se varmasti onkin ihan ok, mutta jos se ei minulla löydä kenttää asunnossani, niin en minä tee sillä mitään, tarvitsen kuitenkin puhelimen millä pääsee myös soittamaan sekä nettiin ja on vaikkapa navikaattori ym sälää. Jos joku nyt tuntee itseään jotenkin loukatuksi niin pyydän nöyrimmin anteeksi, sillä mielestäni en todellakaan ole haukkunut ketään! Ekimatteus/2 kirjoitti:Noh, olihan se sentään kiva että sait hieman pahaa mieltäsi ja pettymystäsi purettua rekisteröitymällä tänne ja haukkumalla iPhonen ja sen käyttäjät. Toivottavasit löydät sinulle sopivan puhelimen.
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Toki kyseessä on Apple-foorumi joten voi olettaa enemmistön olevan varsin tyytyväisiä kaikkiin laitteisiin joita ovat Applelta hankkineet...
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ja jos omaa hieman pienemmänpuoleisen egon, niin tekstilleen löytyy useimmiten tarpeeksi tilaa valmiista ketjusta, tässä tapauksessa kenties iPhone-osastolta kuuluvuusongelmia käsittelevästä keskustelusta.-wk- kirjoitti:Applea mainostetaan nykyään melko laajalti ja sen kerrotaan olevan parempi kuin kaikki muut joten mielestäni on ihan loogista että sen ostaa vaikka vähän kokeilumielessä joku "ei-apple-fanaatikko". Mielestäni tällaiset perustelujen kanssa kirjoitetut mielipideketjut ovat ihan yhtä tarpeellisia kuin nuo käännytys- yms. ylistyslauluketjut![]()
Toki kyseessä on Apple-foorumi joten voi olettaa enemmistön olevan varsin tyytyväisiä kaikkiin laitteisiin joita ovat Applelta hankkineet...
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Noniin lähdetäämpäs liikkeelle. Itse olen ollut aina fanaattinen Nokia mies ja olen vaihtanut puhelimen tässä viimeisen 20 vuoden aikana keskiarvoltaa 1.5 vuoden ävlein uuteen ja niistä puhelimista Nokia on ollut noin 90% tapauksissa. Tällä hetkellä omistan Nokia Music Express 5800:n. Vaimollani meni rikki Nokialaisensa tuossa noin 3kk sitten ja ostimme vaimolle iPhonen. Olemme olleet molemmat todella tyytyväisiä iPhoneen ja itseasiassa aion ostaa itsellekkin seuraavaksi puhelimeksi iPhonen. Vaimollani ei ollut mitää noita ylläolevia ongelmiasi. iPhonen kuuloke ja mikki ovat samoja mitä Nokia käyttää, tiedän tämän koska kaverini on Nokialla Audioosastolla töissä. Eli eroja on korkeintaan kaikukopissa ja äänen säätöpuolella. Mitä olen puhunut vaimoni puhelimella, niin siinä on parempi tai vähintään yhtähyvä ääni, kuin Nokialaisessani. Eli joko 3710 foldissasi oli poikkeuksellisen timanttinen ääni, jota on vaikea uskoa ainakin oman kokemukseni mukaan tai sitten iPhonesi mikki on rikki. Huom! on myös tottumuskysymys millaisesta äänestä korva pitää.OH2EKI kirjoitti:Itse ainakin sata viisikymmentä uutta puhelinta jostain 1990 alusta käyttäneenä ja nyt omistan uuden iPhone 3G s 32, ome mielipiteeni puhelimena on tässä: todella surkea puhelimena, elikä hävittää kentän helposti silloin kun esim. Nokia 3710 fold Soneran simmillä polttaa vielä paria palkkia, elikä Hyvinkäällä kerrostalossa likellä keskustaa. Toinen surkeus on kuten Nokian uusimmissakin todella surkea mikin äänenlaatu, sama sisäisen kovaäänisen leikattu puheääni, elikä ihmisäänistä leikattu matalimmat ja korkeimmat äänialat. Ääni on tunkkainen juuri siksi, kuin huovan läpi puhuttu, mutta hyvääkin on sitten esim. kamera vaikkei se pixeleillä loistakaan, kuvat ovat hyvällä iPhonen näytöllä ok, monet toiminnot myös ovat upeita ja sulavia, mutta akun vaihdon puute on hurja miinus, en tiedä laittaako huolto akun loputtua uutta tilalle ja mikä mahtaa olla mahdollisen vaihdon hinta? Ostin kytkynä puhelimen nyt viime lauantaina, elikä eilen, yritän purkaa kytkyn sillä ettei tällä kotioloissa tee oikeastaan mitään, kun kentät ovat liki aina pois päältä, elikä ei löydä kenttää. Täytyy myös todeta oma mielipide esim. Nokian kalleimmista ja uusimmista malleista, kokeiltu kaikki paitsi n900. Eki 8) Edit: noin äkkiseltään myös omien soittareiden lataus pc:ltä puhelimeen on tehty turhan hankalaksi, toisin kuin useimmissa muissa jne!
Akun vaihto ei ole minusta mikään ongelma. En ole joutunut vaihtamaan akkua vielä, koskaan puhelimeeni, vaikka lätisen sillä tälläkin hetkellä ihan sikana (liitymäni on nyt 3000min). Litiuminoni akut eivät mene kovin nopeasti homeeseen. Vaatii noin 500-1000 latauskertaa. Sitten jos akku pitää vaihtaa, niin vie liikeeseen. Uudet Nokian puhelimetkin alkavat ilmestyä ilman irroitettavaa akkua mm. uusin N8. Akun vauhdolle ei ole enää nykyään sellaista tarvetta, kuin ennen. Paitsi, että Nokian puhelimet pitää joskus resetoida repimällä akku irti.
Mitä tulee noihin kenttiin mistä kirjoitit. Emme ole havainneet tuollaista ongelmaa myöskään, eikä kaveritkaan ole valitelleet. Oliko entinen liittymäsi myös Sonera, vai otitko nyt Soneran, koska vika voi olla Sonerassa. Toinen vaihtoehto on että asuntosi on yksinkertaisesti, niin katveessa että vain jotku harvat puhelimet toimivat siellä. Myöskin päähän säteily on sitten kovempaa, eli SAR-arvot ovat puhelimessa korkeat mikä ei ole suositeltavaa.
Mikä tulee käyttömukavauuteen. Pitää ymmärtää, että kyse on nyt kosketusnäytöllisestä puhelimesta ja iPhone on siinä aivan ylivoimainen. Jos käytät Nokian vastaavaan tämän jälkeen, niin tulet olemaan karvaasti pettynyt. Eli kosketusnäyttöpuhelin on erillainen käyttää, kuin perinteinen nappipuhelin.
Tässä vähän listaa mikä on parempaa ja heikompaa iPhonessa verrattunu esim. Nokian vastaaviin:
Plussat:
+ Nopea / tehokas
+ kosketusnäytön toiminta
+ (iPod)Musiikin kuuntelu / musiikin siirto / osto
+ Tekstiviestien lukeminen / kalenterin toiminta / sähköposti
+ ohjelmien saatavuus ja niiden laatu
+ laitteen yleinen laatu
Miinukset:
- Omien soittoäänien asennus (tarvitaan iTuneisa ja musiikkien formaatti täytyy vaihtaa iPhonelle sopivaksi)
- liittymäkytky / (Sonera)
- Ei kestä pudottelua, niin kuin Nokiat
- Jotkut pitävät akun vaihdon puutetta miinuksena, itse en.
- Ei radioita
Hei ja olet lämpimästi tervetullut tänne Hopeiseen omenaan kirjoittelemaan. Tosiaan tuolla etusivulla on linkki tulevaisuutta ajatellen, ihan iPhonen keskesteluita varten.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Takuulla. Monet 3G:t on halkeilleet ihan itsestääkin. Muovi on muovia.hatey kirjoitti:Olisiko sitten tämä metallinen 2G kestävämpi kuin muoviset 3G:t ?
-
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Btw, eikö kukaan tajua siirtää tätä jo tuonne oikeaan paikkaan?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Syy: siirretty oikeaan paikkaan ;)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka