iPhone ja mobiili-email ei toimi!
-
iPhone ja mobiili-email ei toimi!
Viesti Kirjoittaja serious damage »
Eli siis lähtevä sähköposti ei lähde kun kyseessä on muu kuin iLuurin tarjoamat perusnettimeilit MS Exhange, Gmail jne. Asetuksia on tarkistettu ja testattu -> ei toimi. Sähköpostini operaattori Nebula sanoo, että tarkista että lähtevä palvelin on Soneran. No on, mutta ei toimi sen paremmin kuin Nebulan lähtevän postin palvelin. Sonera sanoo, että resetoi puhelimen verkkoasetukset. No ei auta, itse asiassa mitään selvää merkkiä "resetoitumisesta" en edes näe kun painan reset.
Gmail toimii hyvin ja Nebulankin tili wlan-verkossa. Arvaa ketuttaako?! Onko siis muilla samanlaisia kokemuksia ja ehkä jopa ratkaisuja??
-
- Ylläpitäjä
Re: iPhone ja mobiili-email ei toimi!
Viesti Kirjoittaja egoste »
Toimii mainiosti usealla eri sposti tilillä.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Juuri tuo on asetuksena, ei toimi.
-
User name ja password - ei ole.
Use SSL - päällä
Authentication - password (hmm...? noista muista vaihtoehdoistakaan en ymmärrä mitään...)
Server port - 46566
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Palvelinnimi: mail.inet.fi
Tunnus: valinnainen
Salasana: valinnainen
Käytä SSL:ää päällä
Todentaminen: salasana
Palvelimen portti 465
Ja siis toimii.
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tuskin on laitteen vika - epäilen noita sun asetuksia...serious damage kirjoitti:Eli siis asetuksista homma ei oo kiinni? Taitaa siis olla yksilövika, vai? Ei uskoisi.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja juhailkka »
Ongelma: Ulkomailla posti tulee mutta ei lähde wifin kautta (eikä mitenkään muutenkaan). Kotimaassa tulee ja lähtee -ainakin luulisin, että posti tulee ja lähtee "wifiä pitkin" eikä 3g:n kautta.
Ulkomailla ollessa haluan tietenkin käyttää esim. hotellin ilmaista wifiä. Tämä on yksi syy miksi olen ostanut iPhonen.
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että ei vaan onnistu? Jos olen ymmärtänyt oikein niin voihan ... ja miten se voi olla muka mahdollista, että ei onnistu? Ei kai siinä pitäisi olla mitään eroa olenko Suomessa vai Ruotsissa jos kerran wifi on saatavailla!
Jos olen ymmärtänyt väärin, niin mitä asetuksissa pitää olla?
Nyt asetukset ovat:
Soneran tili (pp.inet,fi)
saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi
Käytä SSL:ää: ei päällä
todentaminen: salasana
palvelimen portti: 110
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
-
Asetukset ovat nyt ohjeen mukaiset.
Voinko testata tuota mitenkään etukäteen? Lähden viikon kuluttua reissuun, enkä haluaisi jälleen kerran todeta, että ei toimi...
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Jos asetukset toimivat täällä wifissä, jonka yhteyden palveluntarjoaja ei ole Sonera, niin silloin pitäisi pelittää missä vaan. Toki jotain muita verkkokohtaisia ongelmia voi tulla, mutta periaatteessa näin.juhailkka kirjoitti:Kiitos iMika!
Asetukset ovat nyt ohjeen mukaiset.
Voinko testata tuota mitenkään etukäteen? Lähden viikon kuluttua reissuun, enkä haluaisi jälleen kerran todeta, että ei toimi...
-
Kuulostaa järkeenkäypältä!
Tyhmä kysymys: Mistä tiedän onko wifi-verkon palveluntarjoaja joku muu kuin Sonera?
-
Veistiketjun edellisistä ohjeista huolimatta iphoneeni ei lähetä sähköpostia wifina kautta.
Tulee seuraava virheilmoitus:
"Postia ei voida lähettää. Kopio viestistä listättiin Lähteviin. Palvelin hylkäsi vastaanottajat."
Vastaanottajan osoite on oikein, ja asetukset ovat laitettu tuon Soneran ohjeen mukaan -ainakin luulen laittaneeni.
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä asetuksissa pitää olla kun olen täällä Tanskassa. Puhelin on Soneran kytky ja sähköpostikin Soneran kautta.
Meinaa mennä hermot...
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
JA mistä tuo wifi on tai siis kenen isp:n alainen se on? Tämä sitten vaatii oman smtp:n ellei soneralla ole authentikoivaa smtp:tä.juhailkka kirjoitti:Tarvitaan täsmäapua!
Veistiketjun edellisistä ohjeista huolimatta iphoneeni ei lähetä sähköpostia wifina kautta.
Tulee seuraava virheilmoitus:
"Postia ei voida lähettää. Kopio viestistä listättiin Lähteviin. Palvelin hylkäsi vastaanottajat."
Vastaanottajan osoite on oikein, ja asetukset ovat laitettu tuon Soneran ohjeen mukaan -ainakin luulen laittaneeni.
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä asetuksissa pitää olla kun olen täällä Tanskassa. Puhelin on Soneran kytky ja sähköpostikin Soneran kautta.
Meinaa mennä hermot...
-

Wifi on hotellin enkä minä muuta tiedä. Tämän wifin iphone löytää ja tähän täällä hotellihuoneessa on tunnukset.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
No tuskinpa sillä hotellilla on mitään sähköpostipalvelimia, ja se tarkoittaa sitä että et voi sen Wifin kautta lähettää postia operaattorisi postilaatikosta, koska operaattorin sähköpostipalvelin ei hyväksy ulkopuolisen verkon yhteyksiä.juhailkka kirjoitti:Nyt kuulostaa monimutkaiselta: autentikoiva ja smtp jne.Olen ihan tavallinen puhelimen käyttäjä enkä oikeasti ymmärrä noista asioista mitään.
Wifi on hotellin enkä minä muuta tiedä. Tämän wifin iphone löytää ja tähän täällä hotellihuoneessa on tunnukset.
Eli tarvitset joko tietoon onko operaattorillasia mahdollisuus käyttää autentikoivaa SMTP-palvelin (lähtevä sähköpostipalvelin) omien tunnustesi kanssa, tai toinen vaihtoehto on käyttää jotain vapaata palvelinta, esim gmailin SMTP
-
Mutta yritäs nyt vielä, eli sähköpostin asetuksista pistän sen autentikoinnin päälle, käyttäjätunnus on sähköpostisi tunnus ja salasana tietysti sen salasana. Voit sinne Lähtevän Postin palvelimeen lisätä uuden ja antaa sinne ne tiedot. Näin ei se kotimaassa toimiva sekoa.
-
Miten ihmeessä on mahdollista, että minun pitää tietää jotain asetuksia; autentikointeja jne. Olen käsittääkseni tavanomaista enemmän teknisesti valveentuneenpi, mutta silti minulle ei riitä käsitys eikä ymmärrys tähän.
Sähköposti-tilini on varmaankin varsin yleinen, eli pp.inet.fi, eli Soneran kautta otettu. Puhelimessa sim-kortti on Soneran ja kaikki on muukin on Soneran. Ei siis Saunalahtea, Elisaa Gmailia jne. Arvelisin, että hyvin tavanomainen kokoonpano?
Miten on mahdollista, että normaaleilla asetuksilla sähköposti ei lähetä (mutta vastaanottaa) mitään kun olen wifissä ja ulkomailla? Mistä ihmeestä minä tiedän mitä muutoksia pitää tehdä ja mihin? Mikä ihmeen autentikointi?
Eikö juuri kenelläkään muulla ole samaa ongelmaa?
Miten ihmeessä on niin vaikea antaa selkeitä ohjeita mitä asetukissa pitää olla -siis sivu sivulta ja sana sanalta?
Kaikella kunnoituksella teidän asiantuntemusta ja osaamista kohtaan, mutta neuvoja olisi hyvä antaa kohta kohdalta eikä kirjoitaa autentikoinnista ynnä muusta omituiseta.
Perusoletus on varmaankin se, että joka käsittää autentikoinnit, osaa myös itse ratkaista tämän ongelman. Minä en käsitä enkä osaa!
Siksi pyydän apua tältä palstalta.
Pyydän, että väännätte rautalangasta vaikka se ehkä tuntuukin turhauttavalta.
Vai onko juuri niin, että hotellien wifi-verkkojen kautta ei vain voi lähettää sähköpostia? En kyllä ihan purematta niele tuota...
Ratkaisu ongelmaan ei ole, että avaa Gmail-tili. Täysin absurdi ajatus. Tarvitsen puhelinta ja sen sähköpostia työssäni, enkä lähetä työpostiani jostain gmailista, vaan työosoitteestani. Ihan perusjuttu!
Entäs kun saamaani sähköpostiin pitää vastata? Miten sen ylipäätään saa tuonne gmailehin lähetettäväksi kun sitä ei voi kerran lähettää??
Suokaa anteeksi, tarkoitukseni ei ole loukata ketään. En vain voi käsittää miten tämä on niin ... vaikeaa!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka