Apple storen datarajoitus
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple storen datarajoitus
Viesti Kirjoittaja jokkeri67 »
Olen käyttänyt intensiivisesti uutta ipadia, ja varsin positiivisella fiiliksellä. Olen tehnyt suoraan Apple Storesta hankintoja suoraan padille, kun törmäsin jälleen datan siirtomäärään 3G:llä. Herjasi, että data on yli 20 mb, siirry wifiin tai lataa iTunesin kautta. Jotenkin tuntuu ettei tällainen rajoitus ole rajoittamattomalla Soneran datalla tätä päivää, vai onko? Voiko tähän itse vaikuttaa, rajoittaako Apple vai Sonera?
-
Re: Apple storen datarajoitus
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Tuplasti parempi kuin vanha 10mb rajoitus… Ei tuolle mitään virallista perustelua ole annettu, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Muutoksen aikana joissakin maissa oli 10mb ja joissakin heti 20mb. Alun perin tarkoitus oli ilmeisesti rajoittaa suurten yksittäisten tiedostojen latausta puhelinverkon kautta.jokkeri67 kirjoitti:Olen käyttänyt intensiivisesti uutta ipadia, ja varsin positiivisella fiiliksellä. Olen tehnyt suoraan Apple Storesta hankintoja suoraan padille, kun törmäsin jälleen datan siirtomäärään 3G:llä. Herjasi, että data on yli 20 mb, siirry wifiin tai lataa iTunesin kautta. Jotenkin tuntuu ettei tällainen rajoitus ole rajoittamattomalla Soneran datalla tätä päivää, vai onko? Voiko tähän itse vaikuttaa, rajoittaako Apple vai Sonera?
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
Nytkun datapaketit yleistyy puhelimissa, niin tuon rajoituksen vois ottaa pois.. Eikös se oo Apple, jolla toi rajoitus on ohjelmistoissa?kari.patila kirjoitti:Tuplasti parempi kuin vanha 10mb rajoitus… Ei tuolle mitään virallista perustelua ole annettu, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Muutoksen aikana joissakin maissa oli 10mb ja joissakin heti 20mb. Alun perin tarkoitus oli ilmeisesti rajoittaa suurten yksittäisten tiedostojen latausta puhelinverkon kautta.jokkeri67 kirjoitti:Olen käyttänyt intensiivisesti uutta ipadia, ja varsin positiivisella fiiliksellä. Olen tehnyt suoraan Apple Storesta hankintoja suoraan padille, kun törmäsin jälleen datan siirtomäärään 3G:llä. Herjasi, että data on yli 20 mb, siirry wifiin tai lataa iTunesin kautta. Jotenkin tuntuu ettei tällainen rajoitus ole rajoittamattomalla Soneran datalla tätä päivää, vai onko? Voiko tähän itse vaikuttaa, rajoittaako Apple vai Sonera?
iPhone SE 128 GB
-
Viesti Kirjoittaja The h »
Applen asettama rajoitus. Ilmeisesti paikallisten operaattorien pyynnöstä. Oli aiemmin 10mb.
/h
edit: hi-das, hi-taam-pi, h...![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
/h
edit: hi-das, hi-taam-pi, h...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viimeksi muokannut The h, 24.7.2010 klo 16.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 21,5" 2009 - Still going strong...
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
voipi olla kumpi vaan, mut veikkaan kyllä ihan Applea. Jenkeissä kun nuo rajoittamattomat datat ei oo tätä päivää. Toisaalta tuo on aika järkevä rajoitus, isojen pakettien latailuhan tukkii tukiasemat joka taas vaikuttaa muiden käyttäjien fiiliksiin taistelumoraalia tuhoavastijokkeri67 kirjoitti:Olen käyttänyt intensiivisesti uutta ipadia, ja varsin positiivisella fiiliksellä. Olen tehnyt suoraan Apple Storesta hankintoja suoraan padille, kun törmäsin jälleen datan siirtomäärään 3G:llä. Herjasi, että data on yli 20 mb, siirry wifiin tai lataa iTunesin kautta. Jotenkin tuntuu ettei tällainen rajoitus ole rajoittamattomalla Soneran datalla tätä päivää, vai onko? Voiko tähän itse vaikuttaa, rajoittaako Apple vai Sonera?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
En tiedä pystyykö tuohon sinänsä vaikuttamaan. Ite kyllä latasin sairaalassa maatessani NDriven iPhoneeni ajankuluksi. Oli iso pläjäys ja kesti tuntikausia 3G:n ylitte, mutta aikaahan siellä riitti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka