Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
-
Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
Viesti Kirjoittaja omenasato »
Nyt haluaisin mielipiteitä asiallisesta puhepaketista ja kiinteästä datasta. Onko soneralla hyvää tarjousta kiinteästä datasta ja vaikka 250min puhepaketista?
Suositelkaa ja kertokaa kokemuksianne. Kiitos!
-
Re: Soneralta hyvä liittymä iphoneen?
Viesti Kirjoittaja inf »
Soneralla on tuo Minun sonera -liittymä johon saa itse pultata kiinni erinäköisiä paketteja. Soneralla vaan on tällä hetkellä trendinä se että nuo nettiliittymät on rajattu täyteen nopeuteen, mutta vain niin kauan kuin tulee 1Gt/kk siirtoa täyteen, jonka jälkeen nopeus tippuu 64kbit/s nopeuteen, ellei tilaa uutta 1gigan pakettia.omenasato kirjoitti:Olen ajatellut vaihtaa soneralle oman numeron, kun määräaikainen sopimus päättyi saunalahdella. Syy on se, että ei tarvitse leikkiä enää unlockien kanssa ja saan aina heti toimivat päivitykset ja uusimmat sofatversiot.
Nyt haluaisin mielipiteitä asiallisesta puhepaketista ja kiinteästä datasta. Onko soneralla hyvää tarjousta kiinteästä datasta ja vaikka 250min puhepaketista?
Suositelkaa ja kertokaa kokemuksianne. Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Tuon saa ilmeisesti kyllä kytkettyä sitten omien sivujen kautta päälle, mutta tuossa tilausvaiheessa sitä ei saa kytkettyä. Ja tuolla 15e/kk hinnalla nopeus taisi olla se puoli megaa, jos muistan oikein.Justin Case kirjoitti:Eipä tosiaan näy uusille asiakkaille suoraan olevan muuta tarjolla. Kulta tai Hopeatason asiakkaita tuo rajoitus ei koske ja maksu on alle 15 euroa kuussa.
-
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Hankin viime vuonna syksyllä iPhonen ja halvin mahdollinen Sonera liittymä. Ja unlockasin puhelinta ja käytin Saunalahtea siihen asti kunnes tuli uusi softa - unlock ei enää toimi, niin mun oli pakko vaihtaa liittymäni TeleFinlandiin. Muutaman kuukauden kuluttua löysin Soneralta 2500tekstaria-pakettia, niinpä vaihdoin Soneraan. Olin Soneran asiakkaana kesän yli ja huomasin, ettei Soneran verkko ole yhtään parempi kuin Elisan/Saunalahden verkko. Myös Soneran datakuuluvuus mökillä ym on huonompi ja data kulkee hitaammin kuin Saunalahden. Ja datamäärärajoitus (1GB) kuulosti järjettömältä. Niinpä siirryin takaisin Saunalahteen ja ostin unlock iPhone 4.
Numeron siirtely eri operaattoreiden kesken saa riittää nyt. Onneksi silloin en ottanut mitään määränaikaisia sopimuksia, niin pystyin siirtämään numeroni monesti viimeisen vuoden aikana. Saunalahti ja piste.
-
Viesti Kirjoittaja temetee »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Mac Fan »
Nyt Euroopasta löytyy enemmän vapaita puhelimia myyviä maita kuin koskaan. Kuten muissa ketjuissa asia on todettu, takuut ym. hoituvat olipa puhelin ostettu mistä tahansa. Kun Surina lopulta julkistaa sika-kallis-kytky-pissaan-sua-silmään-kuukausimaksuilla-pakettinsa luulenpa, että markkinatalouden mukaisesti kytkyttömiä puhelimia on kyllä saatavilla vaivattomasti eri kanavia pitkin.
Lukitsematon hintaan 629€ (tai briteistä £ 499 = 590€) kuullostaa mielestäni aiiiika houkuttelevalta.
-
-
Viesti Kirjoittaja CoB »
Oon kyllä miettinyt että ottaisin toisen liittymän ja vaihtaisin numeron kun ei tuo sonera kuitenkaan oikeastaan mitään maksa vaikka ruottalaisille en mielellään yhtään senttiä maksa.
-
Viesti Kirjoittaja temetee »
Sitten sulla on joku eri paketti koska minulla on Data Kuukausi 15,02€/kk. Mikä datasopimus sulla sitten on?Justin Case kirjoitti:Sonera rajaton EI ole 512kBit/s vaan Full Rate se on minulla ja sen verran usein ollut sekä MBA ja MBP kumpikin kiinni samalla että tiedän. Elisan mokkulassa on Full Rate ja se on kyllä hyvä. DNA ei kyllä ole harmainta aavistusta ei suoraan sanottuna edes kiinnosta.
-
Re: Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
Viesti Kirjoittaja nakkifakiiri »
-
Viesti Kirjoittaja olpo »
Riippuen liittymästä, jos se on Datakuukausi pelkästään niin toimii 512kb/s ja taas jos siinä on teho plussa mukana niin toimii maximi nopeudella.nakkifakiiri kirjoitti:Jaa no otappa tässä nyt sit selvää millä vauhdilla tuo sonera pelaa..
Sit taas jos on Netti palvelu jossa on 1 Gigan käyttöraja niin toimii maximi nopeudella gigaan asti.
-
Viesti Kirjoittaja PowerCow »
-
Viesti Kirjoittaja olpo »
Ei..PowerCow kirjoitti:Siis oliko hopea- tai kulta-asiakkailla jotain erilaista noissa datapaketeissa??
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Vinkkinä varsinkin niille jotka ovat Soneran asiakkaina ja ovat vaihtamassa toiseen operaattoriin hintojen perässä ja kyse ei ensisijaisesti ole kuuluvuusongelma tai datan kohtuuton hitaus.
Kuten tiedettyä Sonera ON kallein operaattori ja sen tiskillä myytävät palvelut ovat pääsääntöisesti muita operaattoreita kalliimpia tai rajoitteellisimpia.
Jos vaihto on mielessä siis pääasiassa hinnan vuoksi mutta kuuluvuus on ok ja data liikkuu muuten hyvin (ei oteta huomioon nyt mahdollisia datarajoituksia)
Tiskin alta kyllä saa jollei nyt täysin samaa diiliä kuin esim. Saunalahdella niin ainakin erittäin saman hintaisen kokonaisuuden.
Tietty jos on päällä määräaikaisuus niin sitten ei kannata.
Tiskin alta diilin saa kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kertoo millä hinnalla saa vastaavat palvelut toisaalta ja kertoo aikovansa vaihtaa jollei saa vastatarjousta.
Itse pari vuotta sitten olin vaihtamassa liittymää Saunikseen ja sain tarjouksen joka oli 3e enemmän kuin Saunalahdella (listahinta 29e kalliimpi muuten ) En sitten alkanut säätämään 3e vuoksi. Toki ymmärrän, että osa vaihtaa pienenkin säästön vuoksi.
En ole mitenkään sidoksissa Soneraan ja minulta ei saa YV:llä diiliä tiskin alta. Ajattelin vain kertoa kun törmäsin tähän ketjuun.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja wiljis »

Eli Soneran 24kk kytky oli loppumassa ja iPhonen tuhouduttua ostin lukottoman ja vaihdoin Saunalahteen sitten samalla.
Pari päivää ennen numeronsiirtoa soittivat vielä Soneralta ja tarjos TeleFinlandin liittymää joka ei ollut yhtään hullumpi tarjous.
Saunalahdelta valitsin TikkaPaketin jossa on 3000min puheluita Elisa/Saunalahden ja Kolumbuksen liittymiin ja 300 tekstaria kaikkiin liittymiin ja netti täydellä nopeudella ilman siirtorajoja. Soneran tarjous TeleFinlandiin oli 2800min kaikkiin liittymiin ja 2800 viestiä kaikkiin liittymiin ja netti ilman rajoituksia täydellä nopeudella ja hintaa oli 13.90€/kk ja tuo Saunalahti maksaa 17.90€/kk.
No en ruvennut sitten säätään ja vekslaileen edes takaisin ja nyt on tuo Saunalahti käytössä.
Kyllä Saunalahdella vaan tuo netin nopeus on nopeempi ja 3G aina päällä toisin kun Soneralla on melki enemmän luurissa Edge kun 3G

-
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
iPhone ei tue 4G:tä.strong kirjoitti:Onko Soneran4G nopeampi kuin Elisan/ sL:n ? Sierra 4g -mifillähän voit hyödyntää lte- mobiilinettiä myös iPhone-käytjtäjänä?
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Tööt, mikä on iPhonen wifin nopeus?tuomaril kirjoitti:iPhone ei tue 4G:tä.strong kirjoitti:Onko Soneran4G nopeampi kuin Elisan/ sL:n ? Sierra 4g -mifillähän voit hyödyntää lte- mobiilinettiä myös iPhone-käytjtäjänä?
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En tiedä. Itse olen päässyt parhaimmillaan vain 30 Mt/s nopeuksiin. Ymrsin viestin näköjään väärin.pallo kirjoitti:Tööt, mikä on iPhonen wifin nopeus?tuomaril kirjoitti:iPhone ei tue 4G:tä.strong kirjoitti:Onko Soneran4G nopeampi kuin Elisan/ sL:n ? Sierra 4g -mifillähän voit hyödyntää lte- mobiilinettiä myös iPhone-käytjtäjänä?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eggas »
900 min puhetta kaikkii liittymii
150 txtaria
3gigaa/kk netti täydellä nopeudella
Liittymä maksaa 19,90€/kk
Ei voi valittaa!

iPhone 15 Pro valkotitaani
Apple TV 4K HDR
-
Tuohan oli törkeän hyvä tarjous jos 13,9e/kk saa 2800min ja 2800 tekstaria plus netin.wiljis kirjoitti:Avaudutaan nyt kanssa
Eli Soneran 24kk kytky oli loppumassa ja iPhonen tuhouduttua ostin lukottoman ja vaihdoin Saunalahteen sitten samalla.
Pari päivää ennen numeronsiirtoa soittivat vielä Soneralta ja tarjos TeleFinlandin liittymää joka ei ollut yhtään hullumpi tarjous.
Saunalahdelta valitsin TikkaPaketin jossa on 3000min puheluita Elisa/Saunalahden ja Kolumbuksen liittymiin ja 300 tekstaria kaikkiin liittymiin ja netti täydellä nopeudella ilman siirtorajoja. Soneran tarjous TeleFinlandiin oli 2800min kaikkiin liittymiin ja 2800 viestiä kaikkiin liittymiin ja netti ilman rajoituksia täydellä nopeudella ja hintaa oli 13.90€/kk ja tuo Saunalahti maksaa 17.90€/kk.
No en ruvennut sitten säätään ja vekslaileen edes takaisin ja nyt on tuo Saunalahti käytössä.
Kyllä Saunalahdella vaan tuo netin nopeus on nopeempi ja 3G aina päällä toisin kun Soneralla on melki enemmän luurissa Edge kun 3G
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Voi toki olla, että jossain päin ei 3G kuulu. Itse asun Helsingissä jossa kuuluvuus on hyvä. Päiväsaikaan päästään 5-6M ja iltaisin/öisin 8-10M joihin olen tyytyväinen.
Liittymän valinta ei kuitenkaan ole se mikä on paras koska se paras voi toiselle olla huonoin ja toisin päin. Riippuu niin paljon sijainnista.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka