Ongelma: työskentelen yhteisössä, jossa sähköposti+kalenteri+yhteystiedot ym synkkaus matkapuhelimeen tapahtuu SevenMail -ohjelmalla. Sallittu puhelinlaite on e-sarjan Nokialainen. Mulle annettiin ymmärtää, että muutkin laitteet on mahdollista saada toimimaan, mutta nyt kun iPhone on kourassa, ei tuesta vastaava firma korvaansa lotkauta. Ongelmana voi olla osaamisen puutteen sijasta asenne, mutta ajattelin täältä löytyvän "how-to" ohjeita sähköpostien ja kalenterin synkkaukseen iPhonen kanssa.
Meillä on kuulemma käytössä myös MS exchange -serveri. Seveniä ei kai saa asennettua iPhoneen. Toiveena olisi normaali pushmail, josta voi lukea ja lähettää duunimeilit kun en ole konttorilla, ja joka tosiaan pitäisi Outlook-kalenterin ajan tasalla niin koneessa kuin iPhonessa. Asennuksessa on käytettävä joko tuota tuesta vastaavaa firmaa tai oman talon tukihenkilöä, mulla ei ole pääkäyttäjätunnuksia koneelle.
Kiitos!
iPhone 4 ja push mail?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 4 ja push mail?
Viesti Kirjoittaja Superi »
-
Re: iPhone 4 ja push mail?
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Ethän sä tuon asentamiseen tarvitse mitään muuta kuin käyttämäsi Domainin, sähköpostipalvelimen osoitteen, oman käyttäjätunnuksesi ja salasanan. Toki sähköpostiosoitteen. Luulisi noiden tietojen irtoavan nykyisestä e-sarjalaisesta tai koleegasi nokialaisesta.Superi kirjoitti:Ongelma: työskentelen yhteisössä, jossa sähköposti+kalenteri+yhteystiedot ym synkkaus matkapuhelimeen tapahtuu SevenMail -ohjelmalla. Sallittu puhelinlaite on e-sarjan Nokialainen. Mulle annettiin ymmärtää, että muutkin laitteet on mahdollista saada toimimaan, mutta nyt kun iPhone on kourassa, ei tuesta vastaava firma korvaansa lotkauta. Ongelmana voi olla osaamisen puutteen sijasta asenne, mutta ajattelin täältä löytyvän "how-to" ohjeita sähköpostien ja kalenterin synkkaukseen iPhonen kanssa.
Meillä on kuulemma käytössä myös MS exchange -serveri. Seveniä ei kai saa asennettua iPhoneen. Toiveena olisi normaali pushmail, josta voi lukea ja lähettää duunimeilit kun en ole konttorilla, ja joka tosiaan pitäisi Outlook-kalenterin ajan tasalla niin koneessa kuin iPhonessa. Asennuksessa on käytettävä joko tuota tuesta vastaavaa firmaa tai oman talon tukihenkilöä, mulla ei ole pääkäyttäjätunnuksia koneelle.
Kiitos!
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
-
Olisi varmaan pitänyt tohon aloitukseen jo kirjoittaa, että tajuan näistä asennuksista osapuilleen yhtä paljon kuin sika satelliitista.
Mulla on käytössä e75, jossa Soneran rinnakkais-SIM, ja siihen tulee tällä hetkellä pushmailit ton SevenMailin kautta. Jotain tietoja on siis mahdollista kaivaa. Mistä lähden liikkeelle?
Mulla on käytössä e75, jossa Soneran rinnakkais-SIM, ja siihen tulee tällä hetkellä pushmailit ton SevenMailin kautta. Jotain tietoja on siis mahdollista kaivaa. Mistä lähden liikkeelle?
-
En ole pitkään aikaan nokialaista käyttänyt, mutta sun pitäis päästä selaamaan käytössä olevan sähköpostitilin asetuksia, josta selviää nuo tärkeimmät eli sähköpostipalvelin ja toimialue.Superi kirjoitti:Olisi varmaan pitänyt tohon aloitukseen jo kirjoittaa, että tajuan näistä asennuksista osapuilleen yhtä paljon kuin sika satelliitista.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Etkö saa teidän it-tuesta näitä tarvittavia tietoja?Superi kirjoitti:Olisi varmaan pitänyt tohon aloitukseen jo kirjoittaa, että tajuan näistä asennuksista osapuilleen yhtä paljon kuin sika satelliitista.
Eli tarvitset tietoosi:
1) Sähköpostiosoitteesi

2) Exchange palvelimenne osoitteen
3) Exchange palvelimen domain/toimialueen nimi/osoite
4) Oman tunnuksesi ja salasanasi
Noiden tietojen avulla pitäisi tuon lisäys onnistua ihan sieltä iPhonen mail -valikosta. Se kyselee nuo jutut. Tietysti voi olla että ylläpitonne on estänyt pääsyn palvelimelle muilta kuin hyväksytyiltä laitteilta, jolloin joudut ilmoittamaan heille iPhonesi IMEI-numeron jonka ylläpito lisää sallittujen laitteiden listaan.
PS. Eihän kyseessä ole VR?

-
Ei, vaan EK. Ehkä siellä on Teknologiateollisuudessa joku jäsen, jolla on riittävästi natsoja vaikuttaa puhelinpolitiikkaan
Kiitos nopeista ja hyvistä neuvoista "inf" ja "pupa"! Kokeilen mitä tietoja saan ja mihin niillä pääsee...

Kiitos nopeista ja hyvistä neuvoista "inf" ja "pupa"! Kokeilen mitä tietoja saan ja mihin niillä pääsee...
-
Kyllä nuo tarvittavat sieltä sähköpostitilin alta löytyy, kun tarpeeksi etsitSuperi kirjoitti:Ei, vaan EK. Ehkä siellä on Teknologiateollisuudessa joku jäsen, jolla on riittävästi natsoja vaikuttaa puhelinpolitiikkaan![]()

Edit: Löytyiskö tuolta Valikko->Asennukset-> Avaa Mail for Exchange->Valinnat->Muokkaa profiilia tai Valikko->Sähköposti->Asetukset? Yhteys-valikon alta löytyy Exchange-palvelin ja Todennustiedot-valikon alta tuo Toimialue. Sähköpostiosoitteen, käyttäjänimen ja salasanan tiedät varmaankin itse

Viimeksi muokannut Pupa, 31.8.2010 klo 11.26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka