Kävipäs mukavasti, eli joku v***n muovin palanen meni iPhonen kuulokereikään ja jäi jumiin. Yritin sitä ensin nuppineulalla saada pois, mutta oli sen verran kova ja tiukasti kiinni, ettei lähteny. Sitten keksin virkkuukoukulla repiä sen pois ja lähtikin, HUH.
Toinen vastoinkäyminen olikin se, että kuulokeliitäntä hajosi, eli e pysy plugi kiinni, eikä tule ääntä piuhaan.
Kolmas v***tuksen aihe onkin otsikossa, eli Lock/Power, mute ja äänenvoimakkuudensäätö -napit eivät toimi.
Puhelin on Soneralukollinen 3GS, jossa 4.0.1 JB + UL ja alla Saunalahden liittymä. Takuuta on vielä jäljellä, joten onko Soneran huolto ainoa vaihtoehto, vai voinko käyttää tälläkin foorumilla mainittuja muita vaihtoehtoja?
Saan vissiin palautettua kuitenkin puhelimen, niin että voin kiikuttaa huoltoon, mutta saako sieltä puhelinta enää tolla iOS 4.0.1:llä, vai ajaako ne siihen uuden käyttiksen? Eihän tuossa luultavasti mitään muuta tarvi vaihtaa kuin joku osanen, joka hajos mun käsittelyssä?
iPhonen kuoren ulkoiset napit ei toimi.
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen kuoren ulkoiset napit ei toimi.
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
-
Re: iPhonen kuoren ulkoiset napit ei toimi.
Viesti Kirjoittaja Janne_74 »
Mulla on kerran hajonnut mute näppäin, tuli uusi puhelin tilalle...
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Ja sehän tulee sitten uusimmalla firmiksellä, eli taas joutuu venaamaan seuraavaa jailbreakkia.
PRKLE!
Uskomaton tuuri meikäläisellä...
PRKLE!

Uskomaton tuuri meikäläisellä...
-
Hokasin just, ettei tuo palautus onnistukkaan, kun en saa puhelinta DFU-modeen, mutta eikös tuo JB häviä, myös päivitämällä 4.0.2:seen, kun tuota huomenna joutunee viemään Soneralle huoltoon.
Hyvä, että julkasivat tuon iOS 4.1:sen nyt, niin uus JB julkaistaan luultavasti myös piakkoin. "jotain positiivista tähän vitutukseen" =D
Hyvä, että julkasivat tuon iOS 4.1:sen nyt, niin uus JB julkaistaan luultavasti myös piakkoin. "jotain positiivista tähän vitutukseen" =D
-
Näköjään kaikki mainitsemani osat, jotka eivät toimi ovat kytkettynä toisiinsa ja rikkinäisen osan näyttää saavan ebaystä 10£, joten jos huollossa vaativat hurjia summia korjauksesta, niin pitänee itse askarrella.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
No miksi yleensäkään viedä huoltoon, kun ei ne tee mitään "huoltoa" puhelimelle? Eihän ne saa edes avata puhelinta, katsella vaan saavat.mun_kero kirjoitti:Näköjään kaikki mainitsemani osat, jotka eivät toimi ovat kytkettynä toisiinsa ja rikkinäisen osan näyttää saavan ebaystä 10£, joten jos huollossa vaativat hurjia summia korjauksesta, niin pitänee itse askarrella.
Tiedetään, mikä vastaus sieltä tulee, "itse rikottu, tässä uusi puhelin, maksaa XXXX euroa"
-RaS-
-
No siinä toivossa, että tulee kokonaan uusi ilmaseksi? 
Kait sen vanhan rikkinäisen saa pitää, jos on "itse rikottu"?

Viimeksi muokannut mun_kero, 1.9.2010 klo 21.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
No pahimmilaanhan se menee niin, että vanhaa ei saa takas, kun se on jo lähetetty jenkkeihin, vaikka haluaisikin. Ja toisekseen, vanhaa ei saa takas edes rahallakaan, korjatun vain saa, rahalla. Kannattaa lueskella kauhukertomuksia huollosta täältä, eri areoilta.mun_kero kirjoitti:No siinä toivossa, että tulee kokonaan uusi ilmaseksi?
-RaS-
-
Soittelin Veikon Koneeseen ja siellä tuli kanssa tyly tuomio, että eivät kuulemma siellä huollossa paljoa korjaile, vaan laittavat aina uutta kapulaa tilalle ja jos todetaan itse aiheutetuksi, niin siitä saa maksaa uuden puhelimen hinnan.
Hyvällä säkällä vois saada uuden ilmatteeksi, jos vaan jättää mainitsematta tuon "kaivelin virkkuukoukulla muovinpalasta ja sitten hajos" ja muotoilee vaan tyyliin, että "yhtäkkiä lopetti napit toimimasta". Lisäksi vaatis, etteivät huollossa huomaa tuota kuulokereiän kärsimystä.
Vakuutusyhtiössä omavastuu on 100€, joten tilasin eBay:stä osat ja korjaussarjan ja kokeillaan ensin kotona ja jos ei vieläkään toimi, niin sitten vakuutusyhtiön kautta. Hintaa tuli 16€, joten köyhälle opiskelijalle hyvä sijoitus. Lisäksi pysyy vanha firmis, JB ja UL.
Onneksi on SBSettings, niin hoituu tuo lukitus ilman nappia. Vielä pitäis saada joku pikavalinta äänenvoimakkuuden säädölle ja mutelle.
Hyvällä säkällä vois saada uuden ilmatteeksi, jos vaan jättää mainitsematta tuon "kaivelin virkkuukoukulla muovinpalasta ja sitten hajos" ja muotoilee vaan tyyliin, että "yhtäkkiä lopetti napit toimimasta". Lisäksi vaatis, etteivät huollossa huomaa tuota kuulokereiän kärsimystä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vakuutusyhtiössä omavastuu on 100€, joten tilasin eBay:stä osat ja korjaussarjan ja kokeillaan ensin kotona ja jos ei vieläkään toimi, niin sitten vakuutusyhtiön kautta. Hintaa tuli 16€, joten köyhälle opiskelijalle hyvä sijoitus. Lisäksi pysyy vanha firmis, JB ja UL.
Onneksi on SBSettings, niin hoituu tuo lukitus ilman nappia. Vielä pitäis saada joku pikavalinta äänenvoimakkuuden säädölle ja mutelle.
-
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
Luuri varmaankin tarkistetaan huoltokeikalla ja melko helposti huomaavat että audio-flex on poikki. Mikäli kiinnostaa, voin sen osan vaihtaa puhelimeesi sopuhintaan. Osia on varastossa. Sen vaihto ei ole kaikkein yksinkertaisin operaatio, etenkään ensikertalaiselle.
-
Huomasin kyllä, että aikalailla kaikki pitää irrotella, ennen kuin pääsee tohon johtoon kiinni.
Osa ja työkalut on nyt kuitenkin tilattu, joten itse ajattelin kokeilla.
Ja kaikkihan tuon joskus joutuu ekan kerran avaamaan.
Osa ja työkalut on nyt kuitenkin tilattu, joten itse ajattelin kokeilla.
Ja kaikkihan tuon joskus joutuu ekan kerran avaamaan.

11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka