Hei,
Olipa kerran tilanne, että tilasin iPhone4 -puheilmen Soneran nettikaupasta 5.8. siten, että sain puhelimen 28.8 käteeni. Tämä on täysin irrelevantti asia, mutta parempi tuoda lähtökohdat esiin. Minulle tarjottiin 15.10. tilaisuutta lähteä ulkomaille töihin pysyvästi. Tästä innostuneena päätin varata asiakaspalveluajan Soneralta ja kysellä kuinka määräaikainen sopimus puretaan tällaisessa tapauksessa. Yritysjuridiikkaa opiskelleena tiedän, että tällaisessa tapauksessa sopimus voidaan purkaa, koska se olisi asiakkaan kannalta kohtuutonta jatkaa sopimusta nykyisellään.
Asiakaspalvelija ei aluksi suostunut mitenkään auttamaan asiassa ja väitti, että sopimuksen purku ei ole mahdollista. Hetken kerrottua asiasta ilmeni, että purkaminen olisi mahdollista maksaen kaikki kytkysopimuksen jäljellä olevat maksut + 100 euron irtisanomissakko + suositushinnan ja puhelimen kytkyhinnan välinen erotus (899-720=179) eli yhteensä 279 euroa ylimääräistä. Tästä tuohtuneena pyysin häntä lähettämään tämän kirjallisena minulle, jotta voin viedä asian suoraan kuluttaja-asiamiehelle. Mielestäni on täysin kohtuutonta pistää asiakas maksamaan 39% puhelimen hinnasta preemiota (279/720=38,75%). Asiakaspalvelija ei yllättäen voinut antaa minulle mitään ns. kirjallisena, joten pyysin esimiestä ottamaan yhteyttä asian tiimoilta. Nyt odottelen tätä soittoa.
Postauksen tarkoituksena oli kertoa tilanteeni ja tulla päivittämään asiaa tarpeen tullen tänne. Toisaalta tarkoituksena on myös saada mahdollisia mielipiteitä / omakohtaisia kokemuksia vastaavissa tilanteissa muilta foorumin käyttäjiltä. Haluan painottaa, että mielestäni tuo 279 euron kustannus on kohtuuton, varsinkin kun puhelimen suositushinta on aivan paskaa. Maksan mielelläni sen summan, mitä olen kytkysopimusta "allekirjoittaessa" sitoutunut maksamaan eli puhelimen hinnan erissä (720€) ja liittymän kuukausimaksut (2€/kk x 12kk). Minulle on aivan sama mitä liittymälle käy, mutta puhelimen haluan käytettäväksi ulkomaalaisella liittymällä.
-skit
Case Sonera + Ulkomaille muutto
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: 16.5.2006 klo 17.29
- Paikkakunta: Helsinki
Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja -skit »
-
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 24.1.2006 klo 20.05
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Yksi kysymys tähän väliin: oletko tilannut ja ostanut puhelimen yksityis- vai yritysasiakkaana? *
Jos yritysasiakkaana, niin kuluttajaoikeudet eivät hirveän pitkälle kanna.
Jos taas yksityisasiakkaana, niin onhan näistä Soneraltakin tapauksia, joissa se kytky on purettu ihan suosiolla ja ilman sen kummempia lisämaksuja. On vaan ainakin sen ottanut, että asiakas on esittänyt todisteet siitä muutostaan Soneralle (esim. muuttoilmoituksen vahvistuksen tms.)
Tästä on myös olemassa jokin / joitain aiempia ketjuja. Jos joku mode esim. moisen löytää, niin voinee yhdistää.
*Kysyn tätä osittain myös sen takia, kun mainitsit opiskelleesi yritysjuridiikkaa.
Jos yritysasiakkaana, niin kuluttajaoikeudet eivät hirveän pitkälle kanna.
Jos taas yksityisasiakkaana, niin onhan näistä Soneraltakin tapauksia, joissa se kytky on purettu ihan suosiolla ja ilman sen kummempia lisämaksuja. On vaan ainakin sen ottanut, että asiakas on esittänyt todisteet siitä muutostaan Soneralle (esim. muuttoilmoituksen vahvistuksen tms.)
Tästä on myös olemassa jokin / joitain aiempia ketjuja. Jos joku mode esim. moisen löytää, niin voinee yhdistää.
*Kysyn tätä osittain myös sen takia, kun mainitsit opiskelleesi yritysjuridiikkaa.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: 20.5.2006 klo 14.00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja inf »
Jep odota sitä esimiehen soittoa...jos sellaista joskus edes tulee.-skit kirjoitti:Hei,
Olipa kerran tilanne, että tilasin iPhone4 -puheilmen Soneran nettikaupasta 5.8. siten, että sain puhelimen 28.8 käteeni. Tämä on täysin irrelevantti asia, mutta parempi tuoda lähtökohdat esiin. Minulle tarjottiin 15.10. tilaisuutta lähteä ulkomaille töihin pysyvästi. Tästä innostuneena päätin varata asiakaspalveluajan Soneralta ja kysellä kuinka määräaikainen sopimus puretaan tällaisessa tapauksessa. Yritysjuridiikkaa opiskelleena tiedän, että tällaisessa tapauksessa sopimus voidaan purkaa, koska se olisi asiakkaan kannalta kohtuutonta jatkaa sopimusta nykyisellään.
Asiakaspalvelija ei aluksi suostunut mitenkään auttamaan asiassa ja väitti, että sopimuksen purku ei ole mahdollista. Hetken kerrottua asiasta ilmeni, että purkaminen olisi mahdollista maksaen kaikki kytkysopimuksen jäljellä olevat maksut + 100 euron irtisanomissakko + suositushinnan ja puhelimen kytkyhinnan välinen erotus (899-720=179) eli yhteensä 279 euroa ylimääräistä. Tästä tuohtuneena pyysin häntä lähettämään tämän kirjallisena minulle, jotta voin viedä asian suoraan kuluttaja-asiamiehelle. Mielestäni on täysin kohtuutonta pistää asiakas maksamaan 39% puhelimen hinnasta preemiota (279/720=38,75%). Asiakaspalvelija ei yllättäen voinut antaa minulle mitään ns. kirjallisena, joten pyysin esimiestä ottamaan yhteyttä asian tiimoilta. Nyt odottelen tätä soittoa.
Postauksen tarkoituksena oli kertoa tilanteeni ja tulla päivittämään asiaa tarpeen tullen tänne. Toisaalta tarkoituksena on myös saada mahdollisia mielipiteitä / omakohtaisia kokemuksia vastaavissa tilanteissa muilta foorumin käyttäjiltä. Haluan painottaa, että mielestäni tuo 279 euron kustannus on kohtuuton, varsinkin kun puhelimen suositushinta on aivan paskaa. Maksan mielelläni sen summan, mitä olen kytkysopimusta "allekirjoittaessa" sitoutunut maksamaan eli puhelimen hinnan erissä (720€) ja liittymän kuukausimaksut (2€/kk x 12kk). Minulle on aivan sama mitä liittymälle käy, mutta puhelimen haluan käytettäväksi ulkomaalaisella liittymällä.
-skit
Kytkylaki mielestäni vaatii että kytkysopimus on saatava purkaa, ilman ylimääräisiä maksuja, jos asumismaa oikeasti muuttuu. Kannattaa kysyä vielä vahvistus tälle esim. kuluttajaneuvonnasta.
EDIT: Tuo ylläoleva tosiaan jos olet ostanut puhelimen yksityisenä. Yrityksellä ei ole samoja "kytkysopparioikeuksia"
Viimeksi muokannut inf, 27.10.2010 klo 10.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: 16.5.2006 klo 17.29
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja -skit »
Yksityisasiakkaana tilasin omalla kustannuksellani. Yritys, jossa työskentelen ei valitettavasti tarjoa kuin Nokian E-sarjan työsuhdepuhelimia.Miklu kirjoitti:Yksi kysymys tähän väliin: oletko tilannut ja ostanut puhelimen yksityis- vai yritysasiakkaana? *
-
- Viestit: 995
- Liittynyt: 24.9.2009 klo 17.39
- Paikkakunta: Snäckby
Re: Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Kannattaa edelleen tsekata että kannattaako tuollaiselta puljulta ottaa duunia vastaan. Voi olla pitkässä juoksussa pelkästään haittana CV:ssä.-skit kirjoitti:Yksityisasiakkaana tilasin omalla kustannuksellani. Yritys, jossa työskentelen ei valitettavasti tarjoa kuin Nokian E-sarjan työsuhdepuhelimia.
Eiköhän Sonera tuon kytkyn pura ihan sovussa ja joudut maksamaan tuon 720,- + 12x1,99 eli 744,-
Viimeksi muokannut Anniel, 27.10.2010 klo 12.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus kuntoon
Syy: Lainaus kuntoon
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: 16.5.2006 klo 17.29
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Case Sonera + Ulkomaille muutto
Viesti Kirjoittaja -skit »
Hahah.Justin Case kirjoitti:Kannattaa edelleen tsekata että kannattaako tuollaiselta puljulta ottaa duunia vastaan. Voi olla pitkässä juoksussa pelkästään haittana CV:ssä.-skit kirjoitti:Yksityisasiakkaana tilasin omalla kustannuksellani. Yritys, jossa työskentelen ei valitettavasti tarjoa kuin Nokian E-sarjan työsuhdepuhelimia.

Viimeksi muokannut Anniel, 27.10.2010 klo 12.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus kuntoon tähänkin
Syy: Lainaus kuntoon tähänkin
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 10.6.2008 klo 12.10
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit