Olen järjestänyt niin että ipod touch 4 imaisee koneesta tietyn kuvakansion sisuksiinsa synkronisoinnissa. Huomasin että kun kuvia ladataan ipodiin niin itunesissa näkyy teksti "kuvia optimoidaan". Tarkoittaako tämä nyt sitä että kuvat pienennetään jotenkin automaattisesti (mitä en halua)? Voiko kuvien optimoinnin estää jotenkin?
Kyse on jo lähtökohtaisesti pienistä kuvista. Viiden megapikselin kännykkäkameralla kuvatuista.
Kuvien optimointi synkatessa
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvien optimointi synkatessa
Viesti Kirjoittaja imarre »
-
Re: Kuvien optimointi synkatessa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tarkoittaa. Eikä taida estäminen onnistua. Jos kuvat haluaa siirtää alkuperäiskoossa, pitää käyttää jotakin muuta ohjelmaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Optimoidaanko kuvien kokoa (pikselimittoja) vaiko laatua? Millä muulla ohjelmalla niitä voisi siirrellä?
-
Sekä, että. Kaikinpuolin pienemmäksi.
Itse käytän AirSharingia, mutta Appeja tuohon hommaan riittää.
Itse käytän AirSharingia, mutta Appeja tuohon hommaan riittää.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
No selvä, kiitos tiedoista, tutkailen asiaa.
-
Laitoin Air Sharingin ja kuvien siirto onnistuukin kätevimmin sitä kautta. Tosin en ymmärrä pitäisikö sleep-tila sallia vaiko ei ... ohjeessa sanotaan että ei, mutta oletuksena se on päällä. Miten suosittelet käytettävän tätä asetusta?
Latasin ipodille kokeeksi myös pari rtf-tiedostoa. Hyvin näkyvät, mutta ei taida olla ipodille/iphonelle ohjelmaa jolla voisi rtf:fää editoida? En ainakaan appstoresta löytänyt. Mulla on vain tuo edullisempi versio AirSharingista. Hieman tulkinnanvaraiseksi jäi, voisiko sillä pro-versiolla käsitellä itse rtf-tekstiä jotenkin. Onko kokemusta?
Latasin ipodille kokeeksi myös pari rtf-tiedostoa. Hyvin näkyvät, mutta ei taida olla ipodille/iphonelle ohjelmaa jolla voisi rtf:fää editoida? En ainakaan appstoresta löytänyt. Mulla on vain tuo edullisempi versio AirSharingista. Hieman tulkinnanvaraiseksi jäi, voisiko sillä pro-versiolla käsitellä itse rtf-tekstiä jotenkin. Onko kokemusta?
-
Eihän siinä kai muuta ole, kuin pitää muistaa, että jos siirto kestää yli nukkumiseen asetetun ajan, se napsahaa poikki laitteen nukahtaessa. Tuskin kuitenkaan niin isoja tiedostoja olet siirtämässä.samarina kirjoitti:Laitoin Air Sharingin ja kuvien siirto onnistuukin kätevimmin sitä kautta. Tosin en ymmärrä pitäisikö sleep-tila sallia vaiko ei ... ohjeessa sanotaan että ei, mutta oletuksena se on päällä. Miten suosittelet käytettävän tätä asetusta?
Quickoffice taitaa olla ainoa, tai ainakin yksi harvoista tekstinkäsittelysoftista iPhonelle.Latasin ipodille kokeeksi myös pari rtf-tiedostoa. Hyvin näkyvät, mutta ei taida olla ipodille/iphonelle ohjelmaa jolla voisi rtf:fää editoida? En ainakaan appstoresta löytänyt. Mulla on vain tuo edullisempi versio AirSharingista. Hieman tulkinnanvaraiseksi jäi, voisiko sillä pro-versiolla käsitellä itse rtf-tekstiä jotenkin. Onko kokemusta?
Mitä AirSharingiin tulee, tuon sivun alalaidassa on aika hyvä taulukko josta selviävät Pro version ja perusversion erot:
http://avatron.com/apps/air-sharing/?q= ... aring-pro/
-
Viesti Kirjoittaja wiljis »
Kuvista puheenollen...onko mitään tehtävissä tai onko jossain jemmassa kuviani, kun "säätelin" puhelinta (iPhone4) ja jouduin sitten palauttamaan tehdasasetukset.
Ja näin ollen kaikki kuvani katosivat, sinänsä ihan luonnollista mutta kun en tullut sitten ajatelleeksi ja hiukan ketuttaa
Synkronoitaessahan puhelin lataa jotain kuvia mutta eipä se taida noita varmuuskopioida kumminkaan?
Ja näin ollen kaikki kuvani katosivat, sinänsä ihan luonnollista mutta kun en tullut sitten ajatelleeksi ja hiukan ketuttaa

Synkronoitaessahan puhelin lataa jotain kuvia mutta eipä se taida noita varmuuskopioida kumminkaan?
-
Jos olet kytkenyt puhelimen välillä iTunesiin, siellä on tuoreimman yhdistämisen jäljiltä varmuuskopiointi.wiljis kirjoitti:Kuvista puheenollen...onko mitään tehtävissä tai onko jossain jemmassa kuviani, kun "säätelin" puhelinta (iPhone4) ja jouduin sitten palauttamaan tehdasasetukset.
Ja näin ollen kaikki kuvani katosivat, sinänsä ihan luonnollista mutta kun en tullut sitten ajatelleeksi ja hiukan ketuttaa![]()
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka