iPadin ärsyttävimmät...
-
dunkel
iPadin ärsyttävimmät...
Viesti Kirjoittaja dunkel »
- käytännössä kaikkeen tarvitaan KAAPELI, synkronointiin, tiedostojen siirtelyyn yms. Esim kuvia ei voi siirtää kamerasta iPadiin bluetoothilla vaan ne on kierrätettävä pöytäkoneen kautta ja sieltä kaapelia pitkin iPadiin...
- tietoja, vaikkapa kuvia, ei voi järjestellä iPadissa. Esim jos saat kuvia spostitse on ne ensin siirrettävä pöytäkoneeseen (kaapelilla), jossa voit järjestellä ne sopiviin hakemistoihin ja sitten takaisin iPadin (kaapelilla). Muista ottaa läppäri ja kaapelit mukaan reissulle :-)
- mail-ohjelma tökkii, välillä ei tiedä onko hengissä ollenkaan kun laittaa ohjelman päälle. Mail nysvää eikä anna elonmerkkejä. En tiedä onko bugi vai ei mutta Mailissa asentotnnistus toimii vain joskus.
- iTunes käyttöpakko :-( iTunes kun on huono ohjelma...
- iPadin copy/paste viritykset ovat luokkaa SUKKA!!! Mikä on niin vaikeata palata 1980-luvun alun systeemiin? Jota Apple itse silloin lanseerasi kun oli vanhanajan kunnon A2- ja Lisa-koneet (jep, niitäkin oli) JA toimiva copy/paste.
-
Mansku
Re: iPadin ärsyttävimmät...
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
dunkel
No kun siellä käyttökokemukset-ketjussa spekuloidaan siitä mitä eroa on Flashilla ja html5:llä... Vähän niinkuin windows-juttuja vaikka topikin alkup kyse on iPadista (ei iossästä tms.). Tässä topikissa taas on iPadin ärsyttävyyksistä eikä käyttökokemuksistaMansku kirjoitti:Nuo kuuluisi melkein iOS ketjuihin, koska eivät ole mitenkään vain iPadille ominaisia ja joka tapauksessa miksi tämä oma ketju, kun niistä iPadin ongelmista on järkevämpää lukea sen käyttökokemukset ketjusta, josta tulevat ostajat ensiksi lukevat...?
-
Stargazers
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
Olen pannut merkille, että tämä ei ainakaan itsellä esiinny aina. Siis, joskus voin vaihtaa välilehdeltä toiselle ja tulla takaisin ilman että sivu ladataan uusiksi, mutta hyvin usein sivu ladataan kuitenkin uusiksi. Liekö muistista johtuvaa?dunkel kirjoitti:- safari lataa sivun uudelleen kun käy välillä toisessa ikkunassa. Esim täytät lomaketta ja käyt tarkistamassa jonkun tiedon toiselta nettisivulta... ei onnistu
En tiedä mikä kamerasi on, mutta olemassahan on Camera Connection Kit jolla voit siirtää kuvia iPadiin ilman adapteria. Jos taas käytät iPhonea kamerana, voit hommata "Photo Transfer" (vai oliko vain Transfer?) ohjelman jolla voit siirtää wlanissa kuvat iPadiin iPhonesta. Itse käytän tätä metodia kun siirrän kuvia iPhonesta iPadiin ja hyvin rullaa.dunkel kirjoitti:- käytännössä kaikkeen tarvitaan KAAPELI, synkronointiin, tiedostojen siirtelyyn yms. Esim kuvia ei voi siirtää kamerasta iPadiin bluetoothilla vaan ne on kierrätettävä pöytäkoneen kautta ja sieltä kaapelia pitkin iPadiin...
-
dunkel
Sama juttu! Hämärä. Kesti jonnin aikaa ennen kuin itse huomasin.Stargazers kirjoitti: Olen pannut merkille, että tämä ei ainakaan itsellä esiinny aina. Siis, joskus voin vaihtaa välilehdeltä toiselle ja tulla takaisin ilman että sivu ladataan uusiksi, mutta hyvin usein sivu ladataan kuitenkin uusiksi.
Juu, kyllä vain. Hassua on kuitenkin se, että tarvitaan erikoiskaapeli, eikä kuvia voi järjestellä hakemistoihin tms. Tähän kun iPad olisi hyvä.Stargazers kirjoitti:En tiedä mikä kamerasi on, mutta olemassahan on Camera Connection Kit jolla voit siirtää kuvia iPadiin ilman adapteria. Jos taas käytät iPhonea kamerana, voit hommata "Photo Transfer" (vai oliko vain Transfer?) ohjelman jolla voit siirtää wlanissa kuvat iPadiin iPhonesta. Itse käytän tätä metodia kun siirrän kuvia iPhonesta iPadiin ja hyvin rullaa.
Lisäys ÄRSYTYKSIIN, iPadin copy/paste viritykset ovat luokkaa SUKKA!!! Mikä on niin vaikeata palata 1980-luvun alun systeemiin? Jota Apple itse silloin lanseerasi kun oli vanhanajan kunnon A2- ja Lisa-koneet (jep, niitäkin oli) JA toimiva copy/paste.
-
kari.patila
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Tai sitten pidät sormea hetken siinä kuvan päällä ja valitset että tallenna kuva.dunkel kirjoitti:Esim jos saat kuvia spostitse on ne ensin siirrettävä pöytäkoneeseen (kaapelilla), jossa voit järjestellä ne sopiviin hakemistoihin ja sitten takaisin iPadin (kaapelilla). Muista ottaa läppäri ja kaapelit mukaan reissulle :-)
-
dunkel
Kerro lisää! Minulla tulee "kopioi" mutta kuvaa en pysty siirtämään tai tekemään uutta hakemistoa tms. Ehkä tässä on joku asetusongelma. Olisikun hyvä juttu jos kuvia voisi siirtää, poistaa yms. My bad!kari.patila kirjoitti: Tai sitten pidät sormea hetken siinä kuvan päällä ja valitset että tallenna kuva.
-
ismo99
Viesti Kirjoittaja ismo99 »
Ladatkaa Atomic web niin loppuu edellä mainitut ongelmat. Atomic web on muutenkin edelle safaria huomattavasti. Mukana tulee esim. välilehdet + huomattavan monta muuta pikkujuttua. Hinta tais olla 0,79e.Stargazers kirjoitti:Olen pannut merkille, että tämä ei ainakaan itsellä esiinny aina. Siis, joskus voin vaihtaa välilehdeltä toiselle ja tulla takaisin ilman että sivu ladataan uusiksi, mutta hyvin usein sivu ladataan kuitenkin uusiksi. Liekö muistista johtuvaa?dunkel kirjoitti:- safari lataa sivun uudelleen kun käy välillä toisessa ikkunassa. Esim täytät lomaketta ja käyt tarkistamassa jonkun tiedon toiselta nettisivulta... ei onnistu
-
dunkel
Ok, lataan heti. Kuulostaa lupaavalta!ismo99 kirjoitti: Ladatkaa Atomic web niin loppuu edellä mainitut ongelmat. Atomic web on muutenkin edelle safaria huomattavasti. Mukana tulee esim. välilehdet + huomattavan monta muuta pikkujuttua. Hinta tais olla 0,79e.
-
kari.patila
Jostain ihmeen syystä en löytänyt poista-nappia mistään, vaikka se iPhonesta löytyykin. Tässä kuitenkin se sähköpostista tallentaminen:dunkel kirjoitti:Kerro lisää! Minulla tulee "kopioi" mutta kuvaa en pysty siirtämään tai tekemään uutta hakemistoa tms. Ehkä tässä on joku asetusongelma. Olisikun hyvä juttu jos kuvia voisi siirtää, poistaa yms. My bad!kari.patila kirjoitti: Tai sitten pidät sormea hetken siinä kuvan päällä ja valitset että tallenna kuva.

-
dunkel
Niin joo, siis sähköpostista tallentaminen. Mutta miten jos sinulla on jo läjä kuvia hakemistossa? Tai jos haluata lajitella kuvat eri hakemistoihin? Tai jos...kari.patila kirjoitti: Tässä kuitenkin se sähköpostista tallentaminen:
Nythän kaikki nettisivuilta tai sähköposteista tallennetut kuvat menevät yhteen läjään. Jos haluaa järjestää ne vaikka aiheen mukaan on ensin kytkettävä iPad kaapelilla pöytäkoneeseen, käynnistettävä iTunes pöytäkoneessa, synkronoitava jne. jne. Ei ihan tätä päivää, vai onko?
Kyllä tässä vähän tulee mieleen, että Appla vaivaa tiettyä PARANOIA. Miksi tiedostojen tallentaminen yms. on suurella vaivalla tehty näin vaikeaksi?
-
delic
Viesti Kirjoittaja delic »
dunkel kirjoitti:Niin joo, siis sähköpostista tallentaminen. Mutta miten jos sinulla on jo läjä kuvia hakemistossa? Tai jos haluata lajitella kuvat eri hakemistoihin? Tai jos...kari.patila kirjoitti: Tässä kuitenkin se sähköpostista tallentaminen:
Nythän kaikki nettisivuilta tai sähköposteista tallennetut kuvat menevät yhteen läjään. Jos haluaa järjestää ne vaikka aiheen mukaan on ensin kytkettävä iPad kaapelilla pöytäkoneeseen, käynnistettävä iTunes pöytäkoneessa, synkronoitava jne. jne. Ei ihan tätä päivää, vai onko?
Samaa olen ihmetellyt iPhonen kanssa, sitten kannattaa tutustua vaihtoehtoisiin kuva-albumi ohjelmiin appstoresta, missä voi lajitella kuvia. Saisi kyllä Apple panostaa tuohon kuva-albumin hallintaan vähän enemmän!
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
No tämä on tietty se ilmeisen pakollinen Mikä aipädissä ärsyttää -ketju. Sehän tunnetusti ärsyttää, vaikkei olisi kyseistä laitetta edes koskaan kädessään pitänyt.Mansku kirjoitti:Nuo kuuluisi melkein iOS ketjuihin, koska eivät ole mitenkään vain iPadille ominaisia ja joka tapauksessa miksi tämä oma ketju, kun niistä iPadin ongelmista on järkevämpää lukea sen käyttökokemukset ketjusta, josta tulevat ostajat ensiksi lukevat...?
Semmoiselle ketjulle on ihan selkeä sosiaalinen tilaus, joten on vaan parempi, että sellainen on nimenomaan tuosta käyttökokemusketjusta erillään.
Vielä kun saataisiin samanlainen ihka oma ketjunsa myös asioista tärkeimmälle eli Universumin Pelastajalle, niin asiat olisivat jo hyvällä mallilla.
Tai vielä kun saataisiin nuo flegmaattiset ylläpitäjät ottamaan dunkkelista mallia ja siirtämään osan noista käyttökokemus- ym. ketjujen ärsyilyistä ja jankkauksista tähän (näihin) jo valmiiksi perustettuun ketjuun (ketjuihin) ja tekemään niin myös jatkossa, niin sittenhän täällä olisi jo suorastaan kivaa itse kullakin.
-
Hepo
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Tai no, elokuvien synkkauksessa on se ongelma että kovalevy macbookissa täyttyy, jos haluaa iTunes kirjastosta timemachine bacupin. Pitäisi olla oma ohjelma elokuville kuten iPhoto kuville. Mulla on ainakin tällä hetkellä elokuvia ja kaikkia lasten ohjelmia puoli teranen kovalevy.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Hepo
Olisko kyse siitä, että ei haluta turhaan kuormittaa muistia. Minä en ole huomannut että sivu ihan heti nollaantuisi.dunkel kirjoitti:- safari lataa sivun uudelleen kun käy välillä toisessa ikkunassa. Esim täytät lomaketta ja käyt tarkistamassa jonkun tiedon toiselta nettisivulta... ei onnistu
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Hepo kirjoitti:Olisko kyse siitä, että ei haluta turhaan kuormittaa muistia. Minä en ole huomannut että sivu ihan heti nollaantuisi.dunkel kirjoitti:- safari lataa sivun uudelleen kun käy välillä toisessa ikkunassa. Esim täytät lomaketta ja käyt tarkistamassa jonkun tiedon toiselta nettisivulta... ei onnistu
Tuo on muuten hiukan ärsyttävää kun en ole iphonessa moista havainnut niin miksi ihmeessä ipadin pitää tehdä näin.
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Vähemmän muistia, iPad 256 MB RAM <> iPhone4 512 MB RAM?jomppeli kirjoitti:Tuo on muuten hiukan ärsyttävää kun en ole iphonessa moista havainnut niin miksi ihmeessä ipadin pitää tehdä näin.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
jomppeli
Delli kirjoitti:Vähemmän muistia, iPad 256 MB RAM <> iPhone4 512 MB RAM?jomppeli kirjoitti:Tuo on muuten hiukan ärsyttävää kun en ole iphonessa moista havainnut niin miksi ihmeessä ipadin pitää tehdä näin.
No selitä miksi 3GS ei tee noin siinä kun on hitaampi cpu ja 256mb ram.
-
delic
Viesti Kirjoittaja delic »
Kyllä mun 3GS ainakin tekee, väliin päivittelee itsestään sivuja kun avaa jonkun välilehden.jomppeli kirjoitti:Delli kirjoitti:Vähemmän muistia, iPad 256 MB RAM <> iPhone4 512 MB RAM?jomppeli kirjoitti:Tuo on muuten hiukan ärsyttävää kun en ole iphonessa moista havainnut niin miksi ihmeessä ipadin pitää tehdä näin.
-
jomppeli
Ok, Itselläni oli 3gs vuoden verran eikä tehnyt moista hommaa. Onhan se mahdollista että se on tullut 4.2.1 myötä mutta silti hiukan ärsyttävä ominaisuus.delic kirjoitti:Kyllä mun 3GS ainakin tekee, väliin päivittelee itsestään sivuja kun avaa jonkun välilehden.jomppeli kirjoitti:Delli kirjoitti:Vähemmän muistia, iPad 256 MB RAM <> iPhone4 512 MB RAM?jomppeli kirjoitti:Tuo on muuten hiukan ärsyttävää kun en ole iphonessa moista havainnut niin miksi ihmeessä ipadin pitää tehdä näin.
-
T0mi
Viesti Kirjoittaja T0mi »
-
juuso lampinen
Viesti Kirjoittaja juuso lampinen »
Itse haluaisin että aloitusnäkymään saisi kellon, uusimmat meilit ja kalenterin (ja vaikkapa sään) Widgetteinä.
Jotenkin hiukan lapsekas tuo starttinäkymä. Ei ole hyödynnetty suurta näyttöä. Vai onko tähän joku Appi?
-
Hepo
Tein eilen semmosen testin, että mulla oli 8 sivua auki Safarissa (eri aikoina avattu). Venkuttelin noiden sivujen välillä ja 4/8 uudelleen ladattiin. Yhteenvetona voisi vetää, että riippuu myös siitä kuinka iso sivu on ja kuinka paljon muita ohjelmia on tuossa välissä käynnistelty. Jos joku ohjelma vie paljon tilaa, niin jostakihan sitä muistia on raivattava. Itse uskon, että Apple optimoinut omat ohjelmat mahdollisimman keveiksi.jomppeli kirjoitti: Ok, Itselläni oli 3gs vuoden verran eikä tehnyt moista hommaa. Onhan se mahdollista että se on tullut 4.2.1 myötä mutta silti hiukan ärsyttävä ominaisuus.
-
dunkel
Hepo kirjoitti:... voisi vetää, että riippuu myös siitä kuinka iso sivu on ja kuinka paljon muita ohjelmia on tuossa välissä käynnistelty. Jos joku ohjelma vie paljon tilaa, niin jostakihan sitä muistia on raivattava. Itse uskon, että Apple optimoinut omat ohjelmat mahdollisimman keveiksi...
Itse en ole tehnyt sen kummempia testejä mutta huomasin, että kun tahkoan esim. Iltalehden tai Ilta-Sanomien uutis-sivuja niin kun klikkaan lukemaan tarkemmin jotakin uutista niin takaisin tullessa imutetaan uudelleen koko sivu. Ainakin minun lukutyylillä tämä ei toimi ollenkaan
Toinen esimerkki on se kun yritin vastata johonkin - mikälie hopeinenomena - foorumiin ja jouduin tsekkaamaan jonkun tiedon joltakin nettisivulta. Kas, koko v*tun vastauslomake oli re-loadattu kun tulin takaisin ja hienot sepustukset kadonneet taivaan tuuliin
Kolmas esimerkki - menin asiakkaan luokse ja tiesin jo etukäteen muutaman referenssin netistä, loadasin sivut kohdilleen ja ne olivat valmiina. P*RKELE, kun sivuja tarvittiin oli sivut ladattu uudellen huitsin nevadaan, sama ei tapahdu MacBookin Safarilla tupla-
Oli syy muisti tai Applen nerokas optimointi niin homma ei toimi siitä huolimatta. L-a-p-s-e-l-l-i-s-t-a.
Olen nyt veivannu iPadia viikon verran ja ylitse muiden tällä hetkellä nousee ärsytyksissä tuo typeristä typerin ei-voi-ladata-tiedostoja nettiin tai nettisivulta blokkaus. Tätä on vaikea sulattaa ja haittaa iPadin käyttöä hyvin paljon. Tarkoitus kun on käyttää iPadia nimenomaan jonkinlaisena kätevänä etäpäätteenä mutta nyt se on melkoisen halvaantunut etäpääte. Ehkä jonkinlainen iPodin etäpääte? En tiedä kun en iPodia omista
-
kari.patila
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka