Hei,
Mitenköhän tämä pitäisi tehdä... mulla on tuo iPhone 4 ja kun olen saanut muutaman tekstiviestin jossa jonkun numero vaihtuu, valitsen siitä viestin ja klikkaan Luo yhteystieto, niin se löytyy osiosta: Puhelin-Yhteystiedot, mutta ei itse Yhteystiedot osiosta, elikkäs näyttäisi niinkun puhelimessa on kaksi yhteystietosovellusta jotka ei ole keskenään jutuissa...? Osaanko selittää ymmärrettävästi...? Eli kaksi eri paikkaa, Puhelin/yhteystiedot ja sovellus jonka nimi on Yhteystiedot. Ja nyt kyseinen numero on Puhelimen/Yhteystiedot osiossa mutta ei itse Yhteystiedoissa joka mm. synkkautuu MobileMe:n kanssa.
Mulla on sama yhteystieto myös Suosikeissa ja siellä on edelleen vanha numero. Eli kolmessa eri paikassa saman tyypin tiedot eri.
Mitenköhän saada tekstiviestistä valittua numero (koitin tehdä myös käsipelillä eli kopioida numeron, mutta se alko heti soittamaan siihen) ja siirtää se Yhteystietoihin, jonka voin sitten synkata MobileMe:hin?
Nyt en hoksaa miten tuo kuuluu tehdä...
iPhone ei synkronoi yhteystietoja MobileMe:n kanssa
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone ei synkronoi yhteystietoja MobileMe:n kanssa
Viesti Kirjoittaja Jemeli »
Viimeksi muokannut Jemeli, 15.1.2011 klo 15.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPhone yhteystiedon luonti tekstiviestistä
Ongelma selvisi. Mulla oli näköjään iTunesin kautta yhteystietojen synkronointi päällä, sekä järjestelmäasetuksissa MobileMen:n yhteystietojen synkronointi päällä. iPhone näköjään hieman sekosi siitä.
Otin macista MobileMe:n Yhteystietojen synkronoinnin pois päältä, iPhonesta mailien kohdalta MobileMe:n Yhteystietojen synkronoinnin pois päältä jolloin iPhone kysyi haluanko poistaa puhelimesta tiedot, vastasin kyllä jolloin mulle jäi vaan yhdet yhteystiedot. Kumma kyllä, yhteystiedot ei näyttänyt olevan tuplana vaan ainoastaan kahdessa eri paikassa. Mutta nyt toimii, enää pitää päättää haluanko synkata tiedot koneen kanssa iTunesissa vai mobileme:n kanssa järjestelmäasetuksista.
Nyt saan normaalisti tekstiviestistä kuuotua uuden yhteystiedon tai tallennettua olemassa olevaan.
http://hints.macworld.com/article.php?s ... 7052238509
Otin macista MobileMe:n Yhteystietojen synkronoinnin pois päältä, iPhonesta mailien kohdalta MobileMe:n Yhteystietojen synkronoinnin pois päältä jolloin iPhone kysyi haluanko poistaa puhelimesta tiedot, vastasin kyllä jolloin mulle jäi vaan yhdet yhteystiedot. Kumma kyllä, yhteystiedot ei näyttänyt olevan tuplana vaan ainoastaan kahdessa eri paikassa. Mutta nyt toimii, enää pitää päättää haluanko synkata tiedot koneen kanssa iTunesissa vai mobileme:n kanssa järjestelmäasetuksista.
Nyt saan normaalisti tekstiviestistä kuuotua uuden yhteystiedon tai tallennettua olemassa olevaan.
http://hints.macworld.com/article.php?s ... 7052238509
-
Re: iPhone ei synkronoi yhteystietoja MobileMe:n kanssa
Okei... ei mennytkään ihan niin kuin pitäisi. Laitoin iTunesista synkronoinnin pois päältä ja MobileMe:n päälle. Yhteystiedot tuli puhelimessa: Puhelin/yhteystietoihin mutta ei itse Yhteystietoihin (sovellukseen). Eli iTunesin synkkaus on pakko pitää päällä jos haluaa että tiedot näkyvät molemmissa..?
Sitten huomasin että kun mulla on joka paikassa (kahdessa eri tietokoneessa, ja MobileMe:ssä luotu kaksi eri ryhmää) niin ryhmät ei näy puhelimessa. Jos menen puhelimessa yhteystiedoissa ryhmiin, en pääse enää takaisin yhteystietoihin! Koska siellä ei muka ole ryhmiä. Jos laitan puhelimesta mobileme:n kohdalta yhteystietojen synkkauksen pois päältä, näen taas ryhmät. Mutta silloinhan koko synkkaus ei toimi. Jos otan sen pois päältä, ryhmät häviää.
Eli toisin sanoen, jos haluan että tiedot synkkautuu joka koneelle, en näe tietoja puhelimessa (paitsi jos en mene ryhmiin). Jos taas haluan nähdä tiedot puhelimessa, en saa synkattua. Voiko olla että tässä on oikeasti tällainen käppi vai enkö nyt vaan hoksaa jotain?
Osaako joku jeesata miten tuo synkkays mobileme:n kanssa pitäisi toimia? Tai mistä voisi kysellä apua...Tuskinpa Sonera jeesaa MobileMe asioissa...
Sitten huomasin että kun mulla on joka paikassa (kahdessa eri tietokoneessa, ja MobileMe:ssä luotu kaksi eri ryhmää) niin ryhmät ei näy puhelimessa. Jos menen puhelimessa yhteystiedoissa ryhmiin, en pääse enää takaisin yhteystietoihin! Koska siellä ei muka ole ryhmiä. Jos laitan puhelimesta mobileme:n kohdalta yhteystietojen synkkauksen pois päältä, näen taas ryhmät. Mutta silloinhan koko synkkaus ei toimi. Jos otan sen pois päältä, ryhmät häviää.
Eli toisin sanoen, jos haluan että tiedot synkkautuu joka koneelle, en näe tietoja puhelimessa (paitsi jos en mene ryhmiin). Jos taas haluan nähdä tiedot puhelimessa, en saa synkattua. Voiko olla että tässä on oikeasti tällainen käppi vai enkö nyt vaan hoksaa jotain?
Osaako joku jeesata miten tuo synkkays mobileme:n kanssa pitäisi toimia? Tai mistä voisi kysellä apua...Tuskinpa Sonera jeesaa MobileMe asioissa...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En kyllä taida saada selvää tosta, mutta yhteystietojen synkkaus kyllä toimii MobileMe:n kautta. Jos myös iTunes synkkaus on päällä, Osoitekirjan ja iCalin tiedot kahdentuvat. Eli jompi kumpi on oltava päällä.
Tuo ryhmäjuttu voi johtua siitä, että sulla oli molemmat ja nyt vain yksi. Ja ryhmiä oli luotu sillä, minkä poistit.
Tuo ryhmäjuttu voi johtua siitä, että sulla oli molemmat ja nyt vain yksi. Ja ryhmiä oli luotu sillä, minkä poistit.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Chattasin MobileMe tuen kanssa ja ongelma selvisi. Ilmeisesti iPhone ei tue MobileMe:n ryhmiä, jotenka niitä ei voi käyttää.
Sain siis kaiken muun toimimaan ok, mutta kun mulla on puhelimessa yhteystietojen synkkaus päällä MobileMen kanssa, ryhmät häviää puhelimesta. Enkä pääse yhteystietoihin käsiksi. Jos otan MobileMe:n pois päältä, ryhmät näkyvät taas. Tällaisen vastauksen sain:
I'm afraid MobileMe sadly does not sync Groups to the iPhone and as such when you turn it on your iPhone it's causing that issue. To resolve that issue you will need to change it so all of your contacts are not in a group.
Että näin. Otin ryhmät pois MobileMe:stä ja nyt toimii niin kuin kuuluukin. Toivottavasti tästä on apua muillekin.
Sain siis kaiken muun toimimaan ok, mutta kun mulla on puhelimessa yhteystietojen synkkaus päällä MobileMen kanssa, ryhmät häviää puhelimesta. Enkä pääse yhteystietoihin käsiksi. Jos otan MobileMe:n pois päältä, ryhmät näkyvät taas. Tällaisen vastauksen sain:
I'm afraid MobileMe sadly does not sync Groups to the iPhone and as such when you turn it on your iPhone it's causing that issue. To resolve that issue you will need to change it so all of your contacts are not in a group.
Että näin. Otin ryhmät pois MobileMe:stä ja nyt toimii niin kuin kuuluukin. Toivottavasti tästä on apua muillekin.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka