Tässä Iphone 4:sta hankkimassa ja ei meinaa osta päättää kahden tarjouksen välillä, joten kaipaisin mielipiteitä?
Soneran tarjous (yrityskäyttöön)
- 16gb Iphone 4,
- 2500min/kk puheaikaa
- Netti täysnopeudella 1Gt/kk, yli menevät 4.05€/Gt
- 24kk sopimus, 48€/kk
Telefinlandin tarjous:
- 16gb Iphone 4,
- 2800min/Kpl puheaikaa, videopuheluita, tekstareita, MMS viestejä.
- Netti täysnopeudella rajattomasti.
- 24kk sopimus, 72€/kk
Kysymys siis kuuluu että tuleeko noita MMS viestejä paljon laiteltua? Onko videopuheluilla mitään arvoa, meneekö facetimen käyttö laskutuksessa siihen? Miten hyvin tuo 1gt käytännössä riittää? Olen aika aktiivinen puhelimen käyttäjä.
Kumpi parempi tarjous, Sonera vai TeleFinland?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kumpi parempi tarjous, Sonera vai TeleFinland?
Viesti Kirjoittaja Prestige »
-
Re: Kumpi parempi tarjous, Sonera vai TeleFinland?
Viesti Kirjoittaja Pis »
Tämän tiedät parhaiten sinä itse. Uskaltaisin väittää että useimmat ihmiset eivät noita hirveästi lähettele. Tosin jos pakettiin niitä kuuluisi, ehkä jokaisen tekstarin yhteyteen tulisi joku hömppäkuva laitettua.Prestige kirjoitti:Kysymys siis kuuluu että tuleeko noita MMS viestejä paljon laiteltua?
iPhone ei perinteisiä 3G-standardin mukaisia videopuheluita tue eli noiden osalta paketti on turha. Facetime ei liity tähän.Prestige kirjoitti:Onko videopuheluilla mitään arvoa, meneekö facetimen käyttö laskutuksessa siihen?
Sanoisin että giga riittää hyvin s-postiin ja satunnaisiin nettiselailuun. Reippaampi nettivideoiden tai -musan käyttö luultavasti tarvitsisi enemmän.Prestige kirjoitti:Miten hyvin tuo 1gt käytännössä riittää? Olen aika aktiivinen puhelimen käyttäjä.
Ehkä joku muu TF:n paketti sopisi paremmin.
-
Hyviä pointteja. Hyvä täsmennys että henkilökohtaisista mieltymyksistä ja tyylistä käyttää tuo paljon on kiinni. Tuo muistutus auttaa minua täsmentämään mihin kaipailin apua. Tuo Facetime asia jo selvisikin, ja sen lisäksi varmaan haen tukea siihen että kannustaako Iphonen käyttöliittymä esim aktiiviseen MMS viestien käyttöön, mutta ymmärsin että ei se vajavaiselta tunnu vaikkein MMS viestejä pakettiin kuuluisikaan.
Tosiaan spotify premium oli tuon uuden puhelimen hankinnan myötä tarkoitus hommata, ja silloin taitaa tuo 1gt jäädä vähän vajaaksi. Onko kukaan pitänyt kirjaa minkä verran on dataa kuukaudessa siirtynyt aktiivisen video/musiikki käytön kanssa?
Tosiaan spotify premium oli tuon uuden puhelimen hankinnan myötä tarkoitus hommata, ja silloin taitaa tuo 1gt jäädä vähän vajaaksi. Onko kukaan pitänyt kirjaa minkä verran on dataa kuukaudessa siirtynyt aktiivisen video/musiikki käytön kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
En tiedä kuinka paljon eroa on Spotifylla ja nettiradioilla yleensä, mutta katsoin juuri Saunalahden omilta sivuilta kuinka paljon on mun datakäyttö, kun se on pääasiassa nettiradion kuuntelua, niin yli 1,5 gt on mennyt, kun bittivirtana on ollut 96kbps.Prestige kirjoitti:Tosiaan spotify premium oli tuon uuden puhelimen hankinnan myötä tarkoitus hommata, ja silloin taitaa tuo 1gt jäädä vähän vajaaksi. Onko kukaan pitänyt kirjaa minkä verran on dataa kuukaudessa siirtynyt aktiivisen video/musiikki käytön kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja Linkster »
Mielestäni nykyään tuo MMS viesti alkaa olemaan täysin turha.
Nykyään lähes kaikki joilla on älypuhelin on myös sähköposti synkattu puhelimeen. Mielummin lähettää ne kuvat jne multimedian suoraan s-postilla puhelimesta puhelimeen kuin kutusella MMS:llä. Itse panostaisin enemmin tuohon netin toimivuuteen. Varsinkin kun personal HOTSPOT on tulossa niin aika helposti nuo gigarajat paukkuu yli.
Tosin tämä on vain minun mielipiteeni.
Nykyään lähes kaikki joilla on älypuhelin on myös sähköposti synkattu puhelimeen. Mielummin lähettää ne kuvat jne multimedian suoraan s-postilla puhelimesta puhelimeen kuin kutusella MMS:llä. Itse panostaisin enemmin tuohon netin toimivuuteen. Varsinkin kun personal HOTSPOT on tulossa niin aika helposti nuo gigarajat paukkuu yli.
Tosin tämä on vain minun mielipiteeni.
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Tosiaa voipi olla parempi joku tekstari+puhepaketti -setti ja siihe päälle rajoittamaton netti tf:ltä. Ihan sun tarpeiden mukaan. Pakettien päivittäminen isompaan on ilmaista jos näyttää siltä ettei riitä tulevaisuudessa.
-
Viesti Kirjoittaja -Jonaz »
Spotifyn suhteen tuolla datapaketin koolla ei välttämttä ole niin suurta väliä, ellei koko ajan ole selailemassa musiikkia. Premium tukee offlineplaylistejä ja jopa spotifyn omilla sivuilla kehotetaan synkkaamaan playlistit offline tilaa varten vaikkapa wlan-yhteydellä. Sen jälkeen voit kuunnella niitä 30päivää kunnes täytyy taas kirjautua.
-
Soneralta tuli sitten puhelin otettua. Toistaiseksi siis tuolla 1 Gt rajalla mennään. Yksi asia mitä en ollut tajunnut etukäteen on tuo kuinka hyvin iphone käyttää langattomia verkkoja hyväkseen. Kotona ja työpaikoilla olessa kaikki data menee aina langattoman kautta, ja niissä uskoisin että suurin osa datasiirrosta minulla kuitenkin tulee.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
No ihan just niin hyvin kuin niitä on tarjolla.Prestige kirjoitti:Soneralta tuli sitten puhelin otettua. Toistaiseksi siis tuolla 1 Gt rajalla mennään. Yksi asia mitä en ollut tajunnut etukäteen on tuo kuinka hyvin iphone käyttää langattomia verkkoja hyväkseen. Kotona ja työpaikoilla olessa kaikki data menee aina langattoman kautta, ja niissä uskoisin että suurin osa datasiirrosta minulla kuitenkin tulee.
Macbook Air M1
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka