Apple vaihtaa iPhone 4:n ruuvit huollossa?!
-
Apple vaihtaa iPhone 4:n ruuvit huollossa?!
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Linkki juttuun:
http://gizmodo.com/5738887/apples-new-s ... our-iphone
Syy: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.
-
Re: Apple vaihtaa salaa ruuveja!?
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
-
- Ylläpitäjä
Re: Apple vaihtaa salaa ruuveja!?
Viesti Kirjoittaja Muffe »
-
Re: Apple vaihtaa iPhone 4:n ruuvit huollossa?!
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Hivenen kiusallista mutta toisaalta kun on tullut itse B2B-tuotteissa törmättyä työn puolesta reklamaatioissa liian monta kertaa siihen että asiakkaan huoltomies "ei ihan varmasti ole" avannut koskaan yhtään mitään ja se vain "meni rikki" ymmärtää toisaalta sitä että valmistaja haluaa hankaloittaa koteloinnin avaamista siltäosin kun sitä ei ole tarkoitettu tai ainakin pitää huolen siitä että kotelon avaajan kompentenssi on edes sillä tasolla että hän osaa etsiä itselleen oikeat välineet.McKorhone kirjoitti:Nyt alkaa Applella homma menemään naurettavan pelleilyn puolelle (monien mielestähän se on mennyt jo). Jutun mukaan Apple vaihtaa huoltoon tulleiden iPhonejen ruuvit salaa sellaisiin joiden kanta on standardeista poikkeava! Tämä sen takia etteivät käyttäjät saisi omaa puhelintaan auki!? Kyllä minulla on oikeus avata puhelin jos olen sen maksanut, sehän on minun.
Linkki juttuun:
http://gizmodo.com/5738887/apples-new-s ... our-iphone
Sillä ei tuon aukaisu mahdotonta ole, se vaatii vain oikean ruuvarin:
http://www.ifixit.com/Tools/iPhone-4-5- ... F145-096-1

-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Ei tuossa ole mitään ihmeellistä eli kaikki uudet ja tehdaskorjatut on uusilla.
Noita ruuvareita voi kyllä ostaa ja varmasti muutaman viikon päästä myytävissä akkusarjoissa on tuo mukana.
Saapahan näköjään taas ammattinillittäjät ihmeteltävää parista ruuvista.
-
Ymmärrän sen jos uusi puhelin tulee noilla ruuveilla mutta jos huollossa muutetaan toisen omaisuutta pyytämättä ja yllätyksenä saati kertomatta asiasta, ei se välttämättä ole laillinen tapa toimia.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Muuttaa vaan selkeämmiksi.McKorhone kirjoitti:Ot: Modet vaihtaa otsikot ketjuissa!?

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Helpommin avattavaksi.Muffe kirjoitti:Muuttaa vaan selkeämmiksi.McKorhone kirjoitti:Ot: Modet vaihtaa otsikot ketjuissa!?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja miru »
Ketä kiinnostaa mitkään ruuvit? Kaikki ruuvit aukeaa kääntämällä. Ja kaipa ne olis saanu laittaa kannet kiinni vaikka liimalla. Tuotekuvaus ei lupaa mitään puhelimen avauksen osalta.
iPhone 6
iPads
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Viesti Kirjoittaja Dome »
Onhan tuo ärsyttävää, kun kerrankin joku asia oli tehty helpoksi. Ilmeisesti liian helpoksi, kun sitäkin piti vaikeuttaa. Onhan tuo nyt hieno juttu, että takakuoren pystyy vaihtamaan minuutissa ja akun vaihtokaan ei vaadi koko puhelin purkamista atomeiksi.Cathi777 kirjoitti:Huh, kylläpä täällä keksitään kovastikin tikusta asiaa. Että oikein on ruuvit vaihdettu huollossa, on se elämä rankkaa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Asia olisi eri jos siellä olisi käyttäjän vaihdettavaa akkua (joo, sen vaihto ei ole vaikeaa mutta se ei silti ole käyttäjän vaihdettavissa), SIM-korttia, muistikorttia tai vastaavaa. iPhonen kohdalla Applen linja on selkeä: laitetta ei saa avata itse ja siellä ei ole yhtään mitään nähtävää, joten pistetään sitten saman tien sen verran kynnystä ettei sitä kukaan peruspentti availe vain koska siinä on pari ruuvia houkuttelevasti esillä.McKorhone kirjoitti:Kuule justin, vaikka sun käsityskykysi onkin selvästi varsin rajallinen niin ei pidä silti käydä nimittelemään koska minulla on asiassani validi pointti, toisin kuin esim. sinulla.
Ymmärrän sen jos uusi puhelin tulee noilla ruuveilla mutta jos huollossa muutetaan toisen omaisuutta pyytämättä ja yllätyksenä saati kertomatta asiasta, ei se välttämättä ole laillinen tapa toimia.
Applen ei todellakaan ole mikään pakko antaa käytäjälle helppoa pääsyä suljetun laitteen sisuskaluihin, älä viitsi olla naurettava. Haluaisin nähdä kuluttaja-asiamiehen ilmeen kun teet asiasta ilmoituksen. Toivottavasti ei hörppää juuri aamukahvia.
Niin ja työkaluja tulee kyllä ennen pitkää jotta pääsette taas nollailemaan takuitanne.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Want To Open Your iPhone? Use This $2.35 Screwdriver - CrunchGearatheos kirjoitti:Niin ja työkaluja tulee kyllä ennen pitkää jotta pääsette taas nollailemaan takuitanne.
-
Heh, osa jengistä ei edelleenkään tajua ajamaani pointtia vaan käy v*ttuilemaanatheos kirjoitti:Asia olisi eri jos siellä olisi käyttäjän vaihdettavaa akkua (joo, sen vaihto ei ole vaikeaa mutta se ei silti ole käyttäjän vaihdettavissa), SIM-korttia, muistikorttia tai vastaavaa. iPhonen kohdalla Applen linja on selkeä: laitetta ei saa avata itse ja siellä ei ole yhtään mitään nähtävää, joten pistetään sitten saman tien sen verran kynnystä ettei sitä kukaan peruspentti availe vain koska siinä on pari ruuvia houkuttelevasti esillä.McKorhone kirjoitti:Kuule justin, vaikka sun käsityskykysi onkin selvästi varsin rajallinen niin ei pidä silti käydä nimittelemään koska minulla on asiassani validi pointti, toisin kuin esim. sinulla.
Applen ei todellakaan ole mikään pakko antaa käytäjälle helppoa pääsyä suljetun laitteen sisuskaluihin, älä viitsi olla naurettava. Haluaisin nähdä kuluttaja-asiamiehen ilmeen kun teet asiasta ilmoituksen. Toivottavasti ei hörppää juuri aamukahvia.
Niin ja työkaluja tulee kyllä ennen pitkää jotta pääsette taas nollailemaan takuitanne.
Kun ymmärrys loppuu niin v*ittuilu alkaa
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei sulle vielä olla vittuiltu. Paksumpi nahka pitää olla että kestää sen mihin tämä ketju on menossaMcKorhone kirjoitti:Heh, osa jengistä ei edelleenkään tajua ajamaani pointtia vaan käy v*ttuilemaan
Kun ymmärrys loppuu niin v*ittuilu alkaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kertaa vielä pointtisi niin päästään vauhtiin. Luit Gizmodon jutun, suutuit ja linkitit. Varmaan huomasit, etteivät ole siitä vähiten nillittävästä näkökulmasta kirjoittaneet juttua kun onnistuvat vääntämään huollossa tapahtuneet muutokset muotoon "Diabolical Plan to Screw your iPhone".
Apple on siirtymässä enenevässä määrin näiden pahojen ruuvien käyttöön ja iPhone tuppaa vaihtumaan kokonaan huollon yhteydessä "uuteen", jolloin ruuvitkin päivittyvät. Who knows, ehkä ne huollossa jopa korjaavat huoltoon viemisen johtaneen vian, ne paskiaiset!
Sen, että uuden ruuvityypin syy on mitä ilmeisimmin puhelimen kuoren avaajapopulaation rajoittaminen (ei suinkaan pelkkä evil), ei pitäisi kuluttajan oikeustajua loukata sen enempää kuin huoltoluukut kahvinkeittimissä tai telkkareissa.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Aivan Gizmodon tasoinen otsikko taas tuossa ketjun alussa. Onkin todella mahdotonta avata nuo ruuvit.
-
Mielestäni on väärin jos vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä. Huollon pitääkin korjata vika, nimenomaan, eikä käydä vaihtamaan ehjiä osia
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Kohta netistä saa parilla eurolla Apple ruuvimeisselin.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
Mielestäni on väärin jos vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä. Huollon pitääkin korjata vika, nimenomaan, eikä käydä vaihtamaan ehjiä osiaKoska monien mielestä puhelimen avaamiselle asiakkaan toimesta ei ole mitään syytä, anna tässä nyt ainakin yhden: haljenneen takalasin voi vaihtaa itse avaamalla juuri nuo kyseiset ruuvit. Tietääkseni 'helposti' halkeava takalasi on 'known issue' eikä mene takuun piikkiin eli jos viet lasin liikkeeseen vaihdettavaksi, maksat lasista ja työstä sekä odotat niin monta viikkoa ilman puhelintasi kuin huoltojono kestää (muistaakseni puhelimia ei huolleta Suomessa). Itse tehtynä takalasin vaihto ei ole monimutkainen operaatio jos vaan saa ne ruuvit auki
-
Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättäCathi777 kirjoitti:Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
Mielestäni on väärin jos vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä. Huollon pitääkin korjata vika, nimenomaan, eikä käydä vaihtamaan ehjiä osiaKoska monien mielestä puhelimen avaamiselle asiakkaan toimesta ei ole mitään syytä, anna tässä nyt ainakin yhden: haljenneen takalasin voi vaihtaa itse avaamalla juuri nuo kyseiset ruuvit. Tietääkseni 'helposti' halkeava takalasi on 'known issue' eikä mene takuun piikkiin eli jos viet lasin liikkeeseen vaihdettavaksi, maksat lasista ja työstä sekä odotat niin monta viikkoa ilman puhelintasi kuin huoltojono kestää (muistaakseni puhelimia ei huolleta Suomessa). Itse tehtynä takalasin vaihto ei ole monimutkainen operaatio jos vaan saa ne ruuvit auki
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Voi itku. Eiköhän se ole pääasia, että tulee kunnossa takas? Kyllä on taas niin typerä aihe että...McKorhone kirjoitti:Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättäCathi777 kirjoitti:Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka