Uskallanko ostaa iPhonen?
-
Uskallanko ostaa iPhonen?
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
Minulla on kännykän vaihto edessä. Varaa on mihin tahansa älypuhelimeen. Aikomus oli jo ostaa iPhone 4, mutta niitä ei ollut Elisan shopitititeistä saatavissa vuodenvaihteen aikoihin. Nyt taas saa. Ainakin Sellon shopista. Mutta ei Jumbon shopista, jossa myivät innokkaasti HTC Desireä ja sen isoveljeä. Joten olen hieman kahden vaiheilla.
Moniko näistä on todellinen ongelma, moniko on ratkaistu ja moniko ei ole ongelma?
1. Antenniongelmat ja kuuluvuus. Korjasiko Apple ongelman jotenkin? Miten? Miten hyvä korjauksesta tuli, vai onko iPhone edelleen huonommasta päästä mutta ei niin huono kuin pahimmillaan oli? Minua ei auta tässä, eikä kysymykseen vastaa se, jos joku sanoo että "minulla ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa". Vaan tarvitsen tiedon, että miten asia on hoidettu puhelimeen tai puhelimessa.
2. Näytön pintalasi haurastuu ja hajoaa pienestäkin kolauksesta jos puhelinta pitää taskussa ulkona talvella kun on paljon pakkasta. Minulla on ollut aina aikaisemmin ympäri vuoden vyölaukussa puhelin, enkä ajatellut siirtyä kantamaan sitä povitaskussa. Harvassa puserossa minulla on povitaskua, enkä harrasta kauluspaitoja kuin juhlapäivinä.
3. Akkua ei voi vaihtaa itse. Tai jos se on kiinni vain niistä pentalobe-ruuveista, niin jättäisin niistä nillittämisen sikseen ja ostaisin sopivan ruuvarin. Mutta paljonko kalliimpi tai vaikeampi juttu se on Nokian puhelimiin verrattuna? Tekeekö valtuutettu huolto sen ja millä hinnalla? Vai voiko sen ehkä tehdä itse? Tarvitseeko siihen kolvia? Riittääkö tavallinen askartelukolvi, vai tarvitseeko pintaliitosvehkeen?
4. Soittoääntä ei voi valita musiikkikirjastosta. Jos minulla on MP3-tiedosto koneella, niin miten saan ilman jailbreakia tai rahanmenoa siitä soittoäänen? Saako joka kontaktiin valittua eri soittoäänen jotenkin?
5. Toimiiko storen kanssa Visa Electron, jossa ei ole luotto-ominaisuutta? Vai joudunko hankkimaan luottokortin sitä varten, että voin hyödyntää puhelintani täysimittaisesti?
6. Kysymys jailbreak. Ilmeisesti tämä tarkoittaa sekä vapautumista mahdollisesta operaattorin kytköksestä että vapautumista iTunesista ja Applen storesta. Jos ostaa kytkyvapaan puhelimen, niin onko silloin jotain rajoituksia rikottavana ja milloin ne kannattaa rikkoa, milloin taas ei?
Laitan näitä lisää tähän jos vastaan tulee. Mutta hyvä jos tuossa oli kaikki, mikä on koskaan huolettanut ketään, joka on ollut iPhonea hankkimassa.
-
Re: Uskallanko ostaa iPhonen?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Harvemmin ainakaan itse olen puhelimen akkuja joutunut nykyaikana vaihtamaan, yleensä akun ikä kun tulee täyteen tulee vaihdettua puhelinkin…mutta eihän tuo homma nyt mahdottoman vaikea ole: http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Inst ... ery/3141/1MacRotta kirjoitti: 3. Akkua ei voi vaihtaa itse. Tai jos se on kiinni vain niistä pentalobe-ruuveista, niin jättäisin niistä nillittämisen sikseen ja ostaisin sopivan ruuvarin. Mutta paljonko kalliimpi tai vaikeampi juttu se on Nokian puhelimiin verrattuna? Tekeekö valtuutettu huolto sen ja millä hinnalla? Tarvitseeko siihen kolvia? Riittääkö tavallinen askartelukolvi, vai tarvitseeko pintaliitosvehkeen?
Vie semmoiset 30 sekuntia iTunesilla, eli ei ihan mahdoton homma sekään: http://www.ehow.com/how_2160460_custom- ... -free.html4. Soittoääntä ei voi valita musiikkikirjastosta. Jos minulla on MP3-tiedosto koneella, niin miten saan ilman jailbreakia tai rahanmenoa siitä soittoäänen? Saako joka kontaktiin valittua eri soittoäänen jotenkin?
Toimii, kuhan siinä on vain verkkokäyttö kytkettynä päälle.5. Toimiiko storen kanssa Visa Electron, jossa ei ole luotto-ominaisuutta? Vai joudunko hankkimaan luottokortin sitä varten, että voin hyödyntää puhelintani täysimittaisesti?
-
Viesti Kirjoittaja wohhey »
Antenniongelmia ei "ole" suomessa. Kyllä sitä joskus saannut tiputettua viidestä palkista pari puristamalla oikein kovaa ja pitkää, mutta mitään käytännönhaittaa siitä ei todellakaan ole ollut.1. Antenniongelmat ja kuuluvuus. Korjasiko Apple ongelman jotenkin? Miten? Miten hyvä korjauksesta tuli, vai onko iPhone edelleen huonommasta päästä mutta ei niin huono kuin pahimmillaan oli? Minua ei auta tässä, eikä kysymykseen vastaa se, jos joku sanoo että "minulla ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa". Vaan tarvitsen tiedon, että miten asia on hoidettu puhelimeen tai puhelimessa.
Jailbreak antaa käyttäjälle miltei vapaat kädet tehdä puhelimella mitä vain. Jotkut käyttävät sitä puhelimen unlockaamisen eli tekevät puhelimesta operaattorivapaan ja toiset taas kröhöm.. tekevät laittomuuksia. Puhelimeen voi jailbreikin jälkeen asennella kaikenlaisia lisäohjelmia jotka auttavat arkipäivän askareissa, mutta jos et ole kiinostunut säätämisesti sitten yhtään, kehottaisin pysymään erossa jailbreikistä. Varsinkin nyt kun on untethered.6. Kysymys jailbreak. Ilmeisesti tämä tarkoittaa sekä vapautumista mahdollisesta operaattorin kytköksestä että vapautumista iTunesista ja Applen storesta. Jos ostaa kytkyvapaan puhelimen, niin onko silloin jotain rajoituksia rikottavana ja milloin ne kannattaa rikkoa, milloin taas ei?
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
MacRotta kirjoitti:
2. Näytön pintalasi haurastuu ja hajoaa pienestäkin kolauksesta jos puhelinta pitää taskussa ulkona talvella kun on paljon pakkasta. Minulla on ollut aina aikaisemmin ympäri vuoden vyölaukussa puhelin, enkä ajatellut siirtyä kantamaan sitä povitaskussa. Harvassa puserossa minulla on povitaskua, enkä harrasta kauluspaitoja kuin juhlapäivinä.
Oma nelonen povitaskussa päivittäin töissä ja kolahtelee aina välillä vaikka yrittää varoa. Povitasku on kerroksen ulkopuolella eli vois verrata siihen että pitää housun taskussa tai no housujen taskussa luuri on varmaan lämpimämpi kun mitä itsellä povitaskussa. Eipä ole vielä hajonnut enkä usko että ihan heti hajoaakaan. Niin ja töissä olen ulkona. Tänäänkin -28C pakkasta ja luurin otettuaan taskusta se oli vaan hiton kylmä.
-
Viesti Kirjoittaja jouhka »
Olen täälä samaa koittanut tiedustella, mutta vastausta ei saa. Eikä liiemmin verkosta tietoa löydy. Siitä voi päätellä että varsinaiseen ongelmaan ei ratkaisua ole, mutta oireita hoidetaan iOtteilla ja silikonikuorilla...1. Antenniongelmat ja kuuluvuus. Korjasiko Apple ongelman jotenkin? Miten? Miten hyvä korjauksesta tuli, vai onko iPhone edelleen huonommasta päästä mutta ei niin huono kuin pahimmillaan oli? Minua ei auta tässä, eikä kysymykseen vastaa se, jos joku sanoo että "minulla ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa". Vaan tarvitsen tiedon, että miten asia on hoidettu puhelimeen tai puhelimessa.
Tämän perusteella kannattaa jättää hyllyyn ja odottaa korjattua versiota tai katsoa muilta merkeiltä puhelinta.
Nimim. Uuden ostin jossa antennivikaa, suoraan huoltoon kun sopimusta ei saa purkaa. Huollossa puhelin vaihdettiin uuteen ja samat ongelmat jatkuu.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
"Ongelmaa" ei varsinaisesti korjattu mutta aika harva siitä on oikeasti kärsinyt. Palkkeja saa kyllä pari pois kun oikein puristaa mutta puhelut kuuluvat ja bitti liikkuu, päättelee itse kummalla noista on merkitystä. Onhan tuossa joku murhe mutta kamalasti sitä ongelmaa on IMHO suurenneltu, erityisesti Suomessa. Jenkkilässähän pätkii puhelut paremmillakin laitteilla mutta täällä sellaista ei suunnilleen edes tunneta että puhelu katkeaisi kesken kaiken. Tapauskohtaista siis mutta ainakaan itse en ole koskaan huomannut mitään ongelmia kuuluvuudessa.MacRotta kirjoitti:1. Antenniongelmat ja kuuluvuus.
Tuskinpa. Lasiin saa myös suojakalvoja ja ne eivät haittaa kosketusherkkyyttä.2. Näytön pintalasi haurastuu ja hajoaa pienestäkin kolauksesta jos puhelinta pitää taskussa ulkona talvella kun on paljon pakkasta.
Itse olen vaihtanut kännykkään akun kokonaista yhden kerran joskus vuonna 2002. Ei tuo puhelin minulla tule olemaan enää kun siitä akku joskus hajoaa. Ja kyllä sen auki saa, oli ruuvit mitkä hyvänsä.3. Akkua ei voi vaihtaa itse.
On kaikenlaisia softia joilla saa tehtyä soittoääniä vaikka mistä tiedostoista parilla klikkauksella. Apple joutunee varomaan enemmän noiden kanssa, sillä Apple on myös maailman suurin digitaalisen musiikin jakelija ja tekijänoikeusjärjestöt hengittävät niskaan jokaisen musiikkiin liittyvän toiminnon kohdalla. Yksikin väärä liike Applelta ja se on heti korvausvaatimus ja oikeusjuttu. Kontakteille saa eri äänet sekä puheluille että tekstareille.4. Soittoääntä ei voi valita musiikkikirjastosta.
Toimii, sillä varauksella että pankki sallii verkkomaksamisen. Itseltäni löytyy OP:n Electron joka toimii ainakin hienosti. Ilmeisesti myös ainakin Nordea ja Sampo pelittävät.5. Toimiiko storen kanssa Visa Electron, jossa ei ole luotto-ominaisuutta?
Sitten kannattaa rikkoa kun tiedät mitä teet ja miksi ja olet 100% varma että hyödyt siitä jotenkin. Lisäksi jailbreakin hyöty on pienentynyt sitä mukaa kun käyttikseen on lisätty ominaisuuksia enkä esim. minä näe kyllä pienintäkään tarvetta lähteä breikkaamaan luuriani ja tuskin suurin osa muistakaan iPhone-käyttäjistä. Jos iOS 4.3 lisää tuen WiFi-hotspotille niin jailbreakin hyöty kapenee taas entisestään.6. Kysymys jailbreak. Jos ostaa kytkyvapaan puhelimen, niin onko silloin jotain rajoituksia rikottavana ja milloin ne kannattaa rikkoa, milloin taas ei?
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Sen sijaan iPhonen kova ja hauras lasi on alkanut huolestuttaa enemmän. Suojakalvo parantaa naarmuuntumisen kestoa, luulisin. Ongelma on kuitenkin siinä, että lasin kovuuden vuoksi yllättävän pienikin pudotus voi lukemani ja kuulemani mukaan johtaa sen menemiseen säpäleiksi. Ongelma ei olekaan kokonaan siinä, että lasi haurastuisi kylmässä, vaan siinä että se on kaiken aikaa haurasta.
Eli maksaisin yli 500 euroa puhelimesta, ja kun se kerran lipeäisi kädestä niin homma olisi sillä selvä. Tai edessä olisi useamman sadan euron hintainen huolto. Tuntuuko tämä liioitellulta?
Aikaisemmat Nokiani ovat eri tilanteissa pudonneet lattialle ja selvinneet siitä käytännössä ehjinä. Mutta vahinkoja joka tapauksessa tapahtuu. Vaikka vain yksi tai kaksi koko puhelimen elinaikana. Siinä tilanteessa ratkaisee se, selviääkö siitä säikähdyksellä vai onko tuloksena puhelimen hinnan tuplaantuminen.
-
Viesti Kirjoittaja Elotikka »
En tiedä, mitä huolto laskuttaa tuollaisesta lasin vaihdosta, mutta jos itse omistaisin iPhone 4:n ja lasi hajoaisi siitä, vaihtaisin sen lasin kyllä itse. Muun muassa Huuto.netistä saa noita laseja kohtuulliseen hintaan. Eli jos iPhone 4 muuten miellyttäisi, ottaisin riskin.MacRotta kirjoitti:Eli maksaisin yli 500 euroa puhelimesta, ja kun se kerran lipeäisi kädestä niin homma olisi sillä selvä. Tai edessä olisi useamman sadan euron hintainen huolto. Tuntuuko tämä liioitellulta?
-
Viesti Kirjoittaja wynderbaum »
Itselläni on julkaisusta asti palvellut 3 gs. En tosin ole tutustunut onko 3gs puhelimessa lasi eri materiaalia kun nelosessa. Joka tapauksessa 3gs:ssäni on selvinnyt jo kahdesta talvesta, lukuisista putouksista ja kolhuista. Puhelimeni takakuoren päällä on incipion kovamuovikuori (ei paksunna puhelinta huomattavasti, päin vastoin antaa näköä). Lasin suojana 2e/2kpl halpiskalvo.MacRotta kirjoitti:Käytettyäni koko illan asiasta lukemiseen olen tullut tulokseen, että antennijuttu ratkeaa bumperilla. Jos yleensä on edes ongelma.
Sen sijaan iPhonen kova ja hauras lasi on alkanut huolestuttaa enemmän. Suojakalvo parantaa naarmuuntumisen kestoa, luulisin. Ongelma on kuitenkin siinä, että lasin kovuuden vuoksi yllättävän pienikin pudotus voi lukemani ja kuulemani mukaan johtaa sen menemiseen säpäleiksi. Ongelma ei olekaan kokonaan siinä, että lasi haurastuisi kylmässä, vaan siinä että se on kaiken aikaa haurasta.
Eli maksaisin yli 500 euroa puhelimesta, ja kun se kerran lipeäisi kädestä niin homma olisi sillä selvä. Tai edessä olisi useamman sadan euron hintainen huolto. Tuntuuko tämä liioitellulta?
Aikaisemmat Nokiani ovat eri tilanteissa pudonneet lattialle ja selvinneet siitä käytännössä ehjinä. Mutta vahinkoja joka tapauksessa tapahtuu. Vaikka vain yksi tai kaksi koko puhelimen elinaikana. Siinä tilanteessa ratkaisee se, selviääkö siitä säikähdyksellä vai onko tuloksena puhelimen hinnan
tuplaantuminen.
Kun poistan suojat, puheöimessa ei näy muutamaan hiusnaarmua kummempia jälkiä.
Ainiin, puhelin ollut taskussa aina.
Toivottavasti oli apua

-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Pakkasessa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa eli akku kyllä ottaa itteensä jos on pakkasessa ja hieman saa varoa kondensiota. Ihan niinkuin muissakin puhelimissa.
Nyt hetken ollut iPhone 4. Eilen kun luin juttusi ja sen vastauksia, koetin aikani kuluksi puristella omaani eri tavoin. Tosin puhelin oli wlanissa, en huomaa mitään eroa toiminnassa eikä palkit muutu sen enempää kuin muissakaan puhelimissa. Käyttöä haittaavia häiriöitä en ole havainnut tässä enkä 3G:ssä.
Mutta sanoisin, että älä osta. Kun asenteesi on tuo ennen ostoa, ostamasi puhelin ei missään tapauksessa tule sinua tyydyttämään.
-
Viesti Kirjoittaja hbprod »
Itellä luuri putos taskusta ekana päivänä vessan kaakelilattialle ja takalasi halkes. En oo jaksanu tehä tolle mitään, ku ei haittaa käyttöö yhtään. Jos joskus hajoo enemmän, uus takalasi maksaa 30€. Muuten puhelin on aina välillä lennelly lattialle, ku en oo hirveen huolellisesti sitä pitäny, mut mitään muita jälkiä ei oo tullu.MacRotta kirjoitti:Sen sijaan iPhonen kova ja hauras lasi on alkanut huolestuttaa enemmän. Suojakalvo parantaa naarmuuntumisen kestoa, luulisin. Ongelma on kuitenkin siinä, että lasin kovuuden vuoksi yllättävän pienikin pudotus voi lukemani ja kuulemani mukaan johtaa sen menemiseen säpäleiksi. Ongelma ei olekaan kokonaan siinä, että lasi haurastuisi kylmässä, vaan siinä että se on kaiken aikaa haurasta.
Aikaisemmat Nokiani ovat eri tilanteissa pudonneet lattialle ja selvinneet siitä käytännössä ehjinä. Mutta vahinkoja joka tapauksessa tapahtuu. Vaikka vain yksi tai kaksi koko puhelimen elinaikana. Siinä tilanteessa ratkaisee se, selviääkö siitä säikähdyksellä vai onko tuloksena puhelimen hinnan tuplaantuminen.
Eli jos käy huonosti ja isku tulee sopivaan kohtaan sopivassa kulmassa, ni lasi menee rikki. Mut samalla tavalla voi käydä minkä tahansa laitteen kanssa. Eli oman kokemuksen perusteella iPhone kestää ihan siinä missä kaikki muutki.
-
Viesti Kirjoittaja Mummo123 »
Lokakuussa Elisalta ostetussa nelosessa sai nettisivun latauksen pysäytettyä laittamalla vain sormi kevyesti sen sauman päälle, 900mHz 3G-verkossa ja palkkeja 3, operaattorina Saunalahti. Nettisivun lataus jatkuu hetken päästä kun puhelin älyää vaihtaa GSM-verkkoon.
Kun taas tammikuussa Elisalta ostetussa puhelimessa näyttää täysin samassa paikassa saman verran palkkeja ( verkossa ei ole tapahtunut ainakaan muilla puhelimilla havaittua muutosta ), mutta lataus ei pysähdy, palkit alkavat vain hiljalleen pudota, mutta 3G-verkossa pysytään silti. Jos haluaa tällä yksilöllä pudottaa puhelimen pois kokonaan 3G-verkosta niin alaosaa saa puristaa oikein tosissaan ja pitkään. Tällä yksilöllä ei ole itselläni ollut mitään ongelmia kuuluvuuden suhteen.
Antenni on itseasiassa aika hyvä, ei tämä kuitenkaan mikään N8 ole kuuluvuuden suhteen, mutta parempi kuin esimerkiksi Desire HD ja Galaxy S, antenni on paljon immuunimpi puhelimen asennon vaihtamiselle huonossa kentässä. Wlan-kuuluvuus on puhelinten parhaimmistoa.
iPhone X + 5s
Apple Watch Stainless Steel
iPad Pro 10.5
iPod Shuffle
-
Viesti Kirjoittaja Turhapuro »
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
En käytä mitään suojaa, mielestäni ne rumentaa puhelimen kauniita muotoja liikaa.
Ja ei silleen että se olisi mikään ongelma _minulle_, mutta jos tosiaan sille on jotain tehty niin olisi ihan kiva

Pystyisköhän ihan takuun avulla vaihtamaan puhelinta uuteen ?
-
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 5#p1081760
-
-
Käytä kiitos Field test - modea niin saadaan tulokset lukuina joita voi verrata toisten valmistajien tuotteisiin sekä nähdään paljonko oikeasti heikkenee. Saa käyttöön naputtelemalla puhelinnumeron *3001#12345#* sekä valitsemalla Soita. Signaalin näet vasemmassa yläkulmassa.jomppeli kirjoitti:Tänään luin tätä ketjua töissä ja kokeilin kun oli vain 3 tolppaa niin 1 tolpan sain pois laittamalla sormen tuohon saumaan ja data liikkui yhtä jouhevasti. Vasta kun puristin luuria käden sisään se hyppäs edge verkkoon ja oli täydet tolppat.
-
Jos tässä nyt kasvaisi mieheksi, hankkisi munat ja tarttuisi oman elämänsä ohjiin ja ostaisi iPhonen. Jotkut alkavat harrastaa vuorikiipeilyä tai laskuvarjohyppyä, toiset ostavat Applelta puhelimen, kolmannet menevät töihin porauslautoille tai SWAT-kommandoksi.lehnik90 kirjoitti:Jos kerran pelottaa, älä sit osta!!!!
Minulle riittää ratsastus ja iPhone. Mutta ei samaan aikaan. Jos puhelin putoaisi hevosen selästä kentälle ja kavio osuisi sen päälle niin sitten ainakin tulisi itku. Tulisi jopa vuorikiipeilyä harrastavalta SWAT-kommandolta, joka tykkää hypellä laskuvarjolla porauslautoille. Varsinkin jos äidin numero katoaisi siinä rytinässä.
Edit: Täällä on koko keskustelussa pari viestiä, joita lukemalla voi tuntea itsensä hieman vääräuskoiseksi kun ensin vähän tulkitsee viestin sävyä. Tämä oli toinen niistä. Kaikissa muissa on ollut itse asian kannalta hyödyllistä tietoa. Kiitoksia niistä.
-
Viesti Kirjoittaja punppis »
2. Kyseessä on takalasin "ongelma". Maalaisjärjellä mielestäni selittyy, että suuressa lämpövaihtelussa tuo käsittelemätön takalasi menee säpäleiksi. Oma luurini on kyllä tippunut (lämpimällä) useita kertoja lattialle eikä ole kumpikaan lasi mennyt paskaksi.
3. Kannattaa miettiä oletko ikinä edes vaihtanut puhelimeen akkua. Mielestäni ihan turha ominaisuus, koska puhelin tulee kuitenkin myytyä paremman tieltä ennenkuin akku alkaa olemaan finaalissa.
4. Soittoäänet on helppoja tehdä itsekin esim. audiko.net-palvelussa, jossa on lukuisia valmiita soittoääniä, täysin ilmaiseksi.
5. Electron toimii
6. Jailbreak mahdollistaa Applen hyväksymättömien ohjelmien asentamisen luuriin. Täytyy tehdä myös operaattorivapaaseen vehkeeseen, jos haluaa joitain "kiellettyjä" softia käyttää.
Oma iPhone 4 ei ole kaatunut kertaakaan muutaman kuukauden aikana. Olen saanut kaverini Samsung Galaxy S:n kaatumaan useaan otteeseen (normaalikäytössä) kuten myös HTC:n muutaman mallin. Osta iPhone, suosittelen.
MacBook Pro 13" mid 2010
-
Sherukka kirjoitti:Käytä kiitos Field test - modea niin saadaan tulokset lukuina joita voi verrata toisten valmistajien tuotteisiin sekä nähdään paljonko oikeasti heikkenee. Saa käyttöön naputtelemalla puhelinnumeron *3001#12345#* sekä valitsemalla Soita. Signaalin näet vasemmassa yläkulmassa.jomppeli kirjoitti:Tänään luin tätä ketjua töissä ja kokeilin kun oli vain 3 tolppaa niin 1 tolpan sain pois laittamalla sormen tuohon saumaan ja data liikkui yhtä jouhevasti. Vasta kun puristin luuria käden sisään se hyppäs edge verkkoon ja oli täydet tolppat.
Ei jaksa tuon enempää testailla kun en koe ongelmana.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Itse olen myymässä pois iPhone4:n koska hankin käytetyn Samsung Galaxy S:n ihan vaan tutustuakseni Androidiin.
Aluksi tuo oli aivan tolkuttoman hidas ja ajattelin että onneksi on tuo iPhone4 sillä eihän tälläista Samsungia viitsi käyttää
Vähän aikaa sitten Galaxyyn tuli käyttispäivitys 2.2.1 jonka jälkeen tästä tuli niin hyvä että iPhone4 on ollut käyttämättömänä siitä asti ja näillä näkymin käyttämättömäksi se myös jää.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Vikke »
Ei siinä itku tule, kun laittaa kotivakuutukseen niin ei paljoa maksa.MacRotta kirjoitti:Jos tässä nyt kasvaisi mieheksi, hankkisi munat ja tarttuisi oman elämänsä ohjiin ja ostaisi iPhonen. Jotkut alkavat harrastaa vuorikiipeilyä tai laskuvarjohyppyä, toiset ostavat Applelta puhelimen, kolmannet menevät töihin porauslautoille tai SWAT-kommandoksi.lehnik90 kirjoitti:Jos kerran pelottaa, älä sit osta!!!!
Minulle riittää ratsastus ja iPhone. Mutta ei samaan aikaan. Jos puhelin putoaisi hevosen selästä kentälle ja kavio osuisi sen päälle niin sitten ainakin tulisi itku. Tulisi jopa vuorikiipeilyä harrastavalta SWAT-kommandolta, joka tykkää hypellä laskuvarjolla porauslautoille. Varsinkin jos äidin numero katoaisi siinä rytinässä.
Edit: Täällä on koko keskustelussa pari viestiä, joita lukemalla voi tuntea itsensä hieman vääräuskoiseksi kun ensin vähän tulkitsee viestin sävyä. Tämä oli toinen niistä. Kaikissa muissa on ollut itse asian kannalta hyödyllistä tietoa. Kiitoksia niistä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka