En löytänyt haulla - varmaankaan ei löydy oikeaa sanaa.
Vaivana kyseisen katkaisijan vika. Äänet päällä ei ongelmaa, äänettömällä "menee koko ajan äänettömälle" ja värinä päällä siis värisee vähän väliä - ei tietysti voi tietää että onko äänettömällä vai ei kun puhelin on taskussa.
Onko vika yleinen ja onko jollain ratkaisua tai kykyä korjata?
iPhone 3GS soitto/äänetön katkaisija
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: iPhone 3GS soitto/äänetön katkaisija
Viesti Kirjoittaja jiik »
??
Tarkoitatko siis, että kun kytket puhelimen äänettömälle, niin tila ei pysy vaan äänet palaa päälle palatakseen jälleen nopeasti äänettömälle? Jos näin, niin liekö joku kytkentähäiriö tai kakkaa katkaisijassa?
Tarkoitatko siis, että kun kytket puhelimen äänettömälle, niin tila ei pysy vaan äänet palaa päälle palatakseen jälleen nopeasti äänettömälle? Jos näin, niin liekö joku kytkentähäiriö tai kakkaa katkaisijassa?
Siemens ja Neste fuusioituvat, mikä uuden konsernin nimeksi?
- Siemens-Neste Oyj
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja mk0 »
Juuri näin. Normaalisti äänettömälle tuosta katkaisijasta laittaessa puhelin värähtää kerran ja menee äänettömälle, nyt kun siinä on vika päällä, se värisee lähes koko ajan. Välillä äänet on päällä ja välillä ei, vaikka laittetta pitää koskematta pöydällä. Kevyesti sormella tökkimällä sitä kulmaa jossa katkaisija on saa laitteen värisemään jatkuvasti ja vaihtamaan äänettömän ja äänellisen välillä. Ei siis ole sen ihmeellisemmästä kyse kuin kontaktihäiriö.
OT kiukuttelua: Takuuseen ei mennyt koska 9kk vanhaan laitteesen oli todella yllättäen tullut kulmiin kulumia ja olen siis huollon mielestä itse sen tuhonnut - Molemmat on asiasta eri mieltä, mutta minkäs teet.
Ajattelin vaan, että josko tuon olisi sitten itse tai joku muu korjannut.
Huollon vaihtoehto olisi ollut vajaa 300€ väliä ja vaihto uuteen. Ei kiitos. Jos ei muuta niin käyttelen sitten tarvittaessa asetuksista hiljentämällä.
OT kiukuttelua: Takuuseen ei mennyt koska 9kk vanhaan laitteesen oli todella yllättäen tullut kulmiin kulumia ja olen siis huollon mielestä itse sen tuhonnut - Molemmat on asiasta eri mieltä, mutta minkäs teet.
Ajattelin vaan, että josko tuon olisi sitten itse tai joku muu korjannut.
Huollon vaihtoehto olisi ollut vajaa 300€ väliä ja vaihto uuteen. Ei kiitos. Jos ei muuta niin käyttelen sitten tarvittaessa asetuksista hiljentämällä.
En vaihda enää pois.
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Tuon kytkimen hajoittaminen on varmaan yleisin tapa yrittää saada takuuseen vaihdettua muuten itse hajoitettu iLuuri. Pikkuisen napauttaa pöydän kulmaan niin kytkin on sökö. Ei kannata napauttaa niin että jää jälkiä ulkopuolelle jotta saa takuuseen varmasti uuden. Tuota itse painiketta ja head phone osaa jossa kytkin on saa kyllä varaosana vaikkapa iFixitiltä jos ei onnistu saamaan takuuseen.
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
-
Viesti Kirjoittaja mk0 »
Ilmankos se oli niin nihkeää. Ihmettelin että jos katkaisijaan tulee mekaaninen vika - kosketushäiriö, että miten voi olla niin uskomattoman nihkeää sen korjaaminen. Tuntui niin selkeältä takuuseen menevältä vialta - ei edes käynyt mielessä mitkään taskussa pyörimisen jäljet olisi ongelma tai että ei tulis menemään takuuseen.
Täytyy katsoa tuota tarjoamaasi vaihtoehtoa tai jotain muuta jos tuon haluaa taas kuntoon. Eipä viiti tota rahaa vähällä maksaa noin vanhan mallisesta puhelimesta ja pirun paha tuota vastaan on tapella kun se tosiaan on vajaan vuoden taskussa jo pyörinyt ja se ei näytä uudelta.
Täytyy katsoa tuota tarjoamaasi vaihtoehtoa tai jotain muuta jos tuon haluaa taas kuntoon. Eipä viiti tota rahaa vähällä maksaa noin vanhan mallisesta puhelimesta ja pirun paha tuota vastaan on tapella kun se tosiaan on vajaan vuoden taskussa jo pyörinyt ja se ei näytä uudelta.
En vaihda enää pois.
-
Viesti Kirjoittaja nokiastream »
Mikäli lähdet itse vaihtamaan ko. osaa, tilaa sellainen jossa tulee metalliosat siihen äänetön-kytkimeen ja volumesäätimiin mukana. Erityisesti sen äänetön-kytkimen metallipalikan liimailu on turhauttavaa hommaa kun se kytkin ei tahdo liimapinnalla pysyä kunnolla oikeassa asennossa ja kytkimen toiminnasta tulee joko tahmea tai se ei toimi lainkaan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka