Onkohan olemassa joku keino tai lisälaite millä saisin netin kulkemaan mukana käyttövalmiina iPodille?
Kotinettinä minulla on mokkula ja puhelimessakin oma nettinsä, mutta nämä eivät ole käyttökelpoisia sinällään tähän ongelmaan. Puhelimestahan voisi kokeilla linkittää nettiä podiin, mutta puhelimen akku ei tule kestämään rasitusta. Kuluu nykyiselläkin käytöllä hurjan nopeasti ja ideahan tuossa mukana kulkevassa netissä on tietty saada akut kestämään. Voisi osaltaan helpottaa puhelimenkin akun kestoa kun ei tarvisi pitää sitä 24/7 yhteydessä verkkoon.
Jos tähän ei löydy ratkaisua näin, niin mitenköhän saan kannettavasta netin käyttöön podissa?
Olen miettinyt jo aiemmin hankkivani ulkoisen bluetooth-lähettimen koneeseen. Sen kautta tietysti saisi podiinkin yhteyden, mutta kuinka vaikea sen kautta on netti yhdistää podille? Syökä sinihammas akkua niissä määrin mitä minulle on uskoteltu?
Liikkuva netti ja iPod Touch
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Liikkuva netti ja iPod Touch
Viesti Kirjoittaja Hanamasa »
-
Re: Liikkuva netti ja iPod Touch
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iPod Touch ei taida erityisesti tykätä Bluetoothin kautta tulevasta netistä. Miksi et pistäisi sitä kannettavan tai puhelimen nettiä wlanin kautta jakoon? Se toimii kyllä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Kannattaa laittaa iPhonen kautta Macciin ja jako päälle nopeampi netti yhteys ainakin mulla.
Ruhtinas ilman valtikkaa
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Unohdat säätämisen ja hommaat suosiolla iPhonen.Hanamasa kirjoitti: Jos tähän ei löydy ratkaisua näin, niin mitenköhän saan kannettavasta netin käyttöön podissa?
Tai sitten unohdat sen liikkuvan netin muualla kuin wifi hotspoteissa.
Elämä on vähän turhan lyhyt tuhlattavaksi kaikenlaiseen turhanpäiväiseen säätämiseen.
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Yksi keino olisi juurikin ostaa jokin Mi-Fi- tyylinen laite joka jakaa mobiilinetin wlan taajuuksien kautta. Maksaa UK:n ebaysta tilattuna n. 60-80e. Maksaa kyllä itsensä takaisin. Yhdistät vaan iPodisi normaalisti wi-fin kautta tuohon mi-fi:in.
EDIT: Elikkä mi-fiin laitetaan mobiililaajakaistasi SIM- kortti ja mi-fi kytketään päälle, jonka jälkeen yhdistät iPodisi siihen.
EDIT: Elikkä mi-fiin laitetaan mobiililaajakaistasi SIM- kortti ja mi-fi kytketään päälle, jonka jälkeen yhdistät iPodisi siihen.
Viimeksi muokannut iDock, 10.2.2011 klo 14.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MacBook Pro 13" 2.3 Ghz i5, 16 Gt RAM, 500 Gt - Mid 2018
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja Hanamasa »
^ Tuohan kuulostaa hyvältä!
Mulla on nyt puhelin jota rakastan enkä todellakaan halua siitä luopua. Muutenkin olisi vielä 1½ vuotta kytkyä jäljellä. Eikä mulle riitä pelkät kosketusnäyttövempeleet. Tarvii olla joku millä tekstin luominen suuremmissakin määrin onnistuu ilman tuskanhikeä ts. olla fyysiset näppäimet.Touho kirjoitti:Unohdat säätämisen ja hommaat suosiolla iPhonen.
Tai sitten unohdat sen liikkuvan netin muualla kuin wifi hotspoteissa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka