Elikkäs tilanne : Kuori halki latausreijän vierestä (tyyppivika?) ja nyt myös näyttö halki,samasta alareunasta ja koko ruudun halki. Itse päälylasi siis täysin ehjä ja kosketusnäyttö toimii normaalisti. Ei vaan meinaa nähdä
enää kunnolla oikeaa alareunaa..
Eli vaihtoehtona olisi tappelu huollon+soneran+vakuutusyhtiön kanssa : 1v 3kk puhelimella ikää ja joskus on kostunut joten firmat tekee varmaan kaikkensa välttääkseen ilmaisen korjauksen. Ja omavastuu vakuutuksessa 150€...
Joten, itse korjaamaan? Näyttö oli jossain jenkeissä 39$ joten se pitäisi riittää? Mutta mistäs täällä suomesta (euroopasta?) löytyisi näyttö halvalla ja nopiasti?
Purkukyvyt pitäisi olla kohtalaiset,tullut purettua applen koneita & pctä pienen ikäni. Joten homman pitäisi onnistua,vai onko jollain henk.koht kokemuksia?
Kiitokset etukäteen,immeiset jos osaatte vinkittää ja auttaa!
3GS ja haljennut näyttö: Mistä osat ja mihin hintaan?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
3GS ja haljennut näyttö: Mistä osat ja mihin hintaan?
Viesti Kirjoittaja Rampe »
-
Re: 3GS ja haljennut näyttö: Mistä osat ja mihin hintaan?
Viesti Kirjoittaja Juki150 »
Itsekin tuli noita iLuureja rassailtua.. Kyllä se korjailu täysin mahdollista on, mutta ei mitään helppoa. Suurin ongelma on että kaikki on vaikea saada kasaan ilman että joku nurkka ikävästi jää repsottamaan.
Jos meinaat pelkän digitizerin vaihtaa (kosketuslevy), suosittelen jättämään sen ammattilaisten hommiksi... Mutta jos lompakko kestää ja on varaa ostaa tuo koko näyttösetti (LCD + digitizer + lasi) niin se on aika helppo vaihtaa, otat ruuvit aluksi irti, sitten näyttösetin kotelonavaustyökalulla ja irroitat liittimet, laitat uuden setin liittimet ja paketin kiinni ja sitten vaan ruuvit pohjaan.
Suosittelen ostamaan tuon eBaysta, tässä halvin setti minkä löysin: http://cgi.ebay.com/iPhone-3GS-FULL-LCD ... 2c5ac19a01
Jos meinaat pelkän digitizerin vaihtaa (kosketuslevy), suosittelen jättämään sen ammattilaisten hommiksi... Mutta jos lompakko kestää ja on varaa ostaa tuo koko näyttösetti (LCD + digitizer + lasi) niin se on aika helppo vaihtaa, otat ruuvit aluksi irti, sitten näyttösetin kotelonavaustyökalulla ja irroitat liittimet, laitat uuden setin liittimet ja paketin kiinni ja sitten vaan ruuvit pohjaan.
Suosittelen ostamaan tuon eBaysta, tässä halvin setti minkä löysin: http://cgi.ebay.com/iPhone-3GS-FULL-LCD ... 2c5ac19a01
-
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Ach: eli vaikka mulla on vain itse näyttö (lcd) halki, niin pitää vaihtaa myös tuo digitizer,lasi ja lcd?
Netti ohjeista ei aina ota selvää ,pystyykö tuon lcd:n liimailemaan takaisin tuohon lasiin ja digitizeriin..
Netti ohjeista ei aina ota selvää ,pystyykö tuon lcd:n liimailemaan takaisin tuohon lasiin ja digitizeriin..
-
Viesti Kirjoittaja Juki150 »
Sama juttu kun digitizerin vaihto, eli todella vaikea, omasta kokemuksesta. Suosittelen ostamaan tuon koko setin.Rampe kirjoitti:Ach: eli vaikka mulla on vain itse näyttö (lcd) halki, niin pitää vaihtaa myös tuo digitizer,lasi ja lcd?
-
Viesti Kirjoittaja wohhey »
Suosittelen myös valkkaamaan nopeamman postituksen, ei siis tuota 3 dollarin.
Loppuhinnaksi tulisi 47-55 euroa riippuen kumman valkkaat? Ei kuulosta omasta mielestä pahalta.
Loppuhinnaksi tulisi 47-55 euroa riippuen kumman valkkaat? Ei kuulosta omasta mielestä pahalta.
MacBook Pro 13" (2019)
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
MacBook Pro 16" (2019)
iPhone 12 Pro Max
PSN: CruelPorkkana
-
Viesti Kirjoittaja norppa »
Turuus on "Harrjakainen" joka iphonet korjaa, en nyt tiedä onko Harjakainen nimeltään, mut "kuukleta" löytyy kyllä !
puhelinklinikka@gmail.com..... hesassa taskuomena ! eiköhän näistä ole tietoa foorumilla ?
puhelinklinikka@gmail.com..... hesassa taskuomena ! eiköhän näistä ole tietoa foorumilla ?
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
Minkä takia tuo LCD muka pitää vaihtaa jos pelkkä lasi on rikki? Itselläni kaksi vastaavaa operaatiota takana ja yksi edessä, enkä kyllä ole rikkinäisen lasin takia mitään LCD.tä vaihdellut. Juutuupista löytyy hyviä opetussviideoita koskien lasin vaihtoa.
Muutama huomio, joita olen itse havainnut:
- noiden kolmen lattakaapeliliittimen kanssa kannattaa olla varovainen. Rikkoutumisen vaara on suuri.
- kaapeli numero 3(?) eli se, joka on luurin yläosassa ja jota kautta kulkee data mm. kuulokkeelle on erityisen rikkoutumisherkkä. ÄLÄ taivuttele sitä!
- vanhan lasin poisto muovikehyksestään kuumailmapuhallinta käyttäen; kannattaa olla varovainen sen lämmön kanssa.
- uuden lasin liimauksessa kehykseen kannattaa käyttää aikaa. Jos tässä hutiloi niin lasi jää erittäin helposti irvistämään
Sinänsä tuo operaatio ei mitään rakettitiedettä ole, mutta sorminäppäryyttä ja kärsivällisyyttä tuossa vaaditaan. Rauhallisesti ja hätäilemättä hyvä tulee.
Muutama huomio, joita olen itse havainnut:
- noiden kolmen lattakaapeliliittimen kanssa kannattaa olla varovainen. Rikkoutumisen vaara on suuri.
- kaapeli numero 3(?) eli se, joka on luurin yläosassa ja jota kautta kulkee data mm. kuulokkeelle on erityisen rikkoutumisherkkä. ÄLÄ taivuttele sitä!
- vanhan lasin poisto muovikehyksestään kuumailmapuhallinta käyttäen; kannattaa olla varovainen sen lämmön kanssa.
- uuden lasin liimauksessa kehykseen kannattaa käyttää aikaa. Jos tässä hutiloi niin lasi jää erittäin helposti irvistämään
Sinänsä tuo operaatio ei mitään rakettitiedettä ole, mutta sorminäppäryyttä ja kärsivällisyyttä tuossa vaaditaan. Rauhallisesti ja hätäilemättä hyvä tulee.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Mulla on iphonen takakuoresta haljennut pieni pala kuulokeliitännän kohdasta ja volumenäppäinten puolella on parin millin rako. Takuuta on vielä jäljellä. Osaatteko kertoa korvaako takuu haljenneita kuoria?
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Jo vain foorumin Wikistä löytyvät kohtalaisen kattavat tiedot erilaisista huoltopaikoista. Sivun lopusta löytyvät tiedot "pikkupajoistakin."norppa kirjoitti:Turuus on "Harrjakainen" joka iphonet korjaa, en nyt tiedä onko Harjakainen nimeltään, mut "kuukleta" löytyy kyllä !
Muistakaa kurkistaa erilaisia tietoja hakiessanne myös foorumin Wikiin, sitä sopii itse kunkin täydentääkin, tuota seikkaa jopa suositellaan ylläpidon taholta.
Viimeksi muokannut amanita, 7.3.2011 klo 15.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka