Sähköiskuja nappikuulokkeista
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähköiskuja nappikuulokkeista
Viesti Kirjoittaja Janne_74 »
Minulla on Applen InEar kuulokkeet, n. vuoden käytössä olleet. Nyt niistä on alkanut ajoittain tulemaan pieniä sähköiskuja silloin tällöin korviin. Oma veikkaukseni on kylmällä staattinen sähkö - sen aiheuttama purkaus. En ole kyllä ennen moiseen törmännyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja pitäisikö olla huolissaan?
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Re: Sähköiskuja nappikuulokkeista
Löysin tälläisen viestinkin:
http://www.mikropc.net/artikkelikomment ... ing=289880
http://www.mikropc.net/artikkelikomment ... ing=289880
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Staattinen sähkö tuota tosiaan aiheuttaa, esim. jos kaapeli pääsee hankautumaan keinokankaista takkia vasten hyvällä pakkasella ja kuivalla ilmalla, tms. Itse varoisin varautuneen plugin työntämistä herkkiin laitteisiin enemmän kuin niiden nappien laittamista korviin, vaikka sekään ei erityisen mukavalta tunnu. Jos tuo toistuu niin opettelet vain koskemaan jotain maadoittavaa metallia ennen kuin laitat luurit korviin tai laitteeseen. Samat ohjeet siis kaikille kuulokkeille, ei vain Applen.Janne_74 kirjoitti:Minulla on Applen InEar kuulokkeet, n. vuoden käytössä olleet. Nyt niistä on alkanut ajoittain tulemaan pieniä sähköiskuja silloin tällöin korviin. Oma veikkaukseni on kylmällä staattinen sähkö - sen aiheuttama purkaus. En ole kyllä ennen moiseen törmännyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja pitäisikö olla huolissaan?
EDIT: typot.
Viimeksi muokannut kari.patila, 22.2.2011 klo 13.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Infernaalisen tällin saa, kun riisuu piuhan päällä olevan paidan. Korvien välissä paukkuu ja rätisee.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Se on kyllä järkyttävän inhottavaa. Onneksi se ongelma ei esiinny enään Porta Proitten kanssa, kun ne eivät mene korvien sisään kuin napit.Joni-Pekka kirjoitti:Infernaalisen tällin saa, kun riisuu piuhan päällä olevan paidan. Korvien välissä paukkuu ja rätisee.
★
-
Viesti Kirjoittaja Spoonie »
En olekkaan yksin tämän ongelma kanssa. Toi on tosi ärsyttävää. Mä luulin, että tuotteessa on jotain vikaa, koska koskaan ennen mitkään muut kuulokkeet ei ole tuota tehny. Tuntuu tyhmältä köyhtyä melkein sata euroa ja saada vielä sähköiskuja kaupan päälle.
"There is no replacement for displacement."
-
Ei mullakaan muut kuulokkeet tuota ole tehnyt. Mietin nyt vakavasti kuulokkeiden vaihtamista, mutta kun käytän kuulokkeita puhumiseenkin (etenkin siihen), niin pitäisi saada mikrofonillinen kuulokeratkaisu.Spoonie kirjoitti:En olekkaan yksin tämän ongelma kanssa. Toi on tosi ärsyttävää. Mä luulin, että tuotteessa on jotain vikaa, koska koskaan ennen mitkään muut kuulokkeet ei ole tuota tehny. Tuntuu tyhmältä köyhtyä melkein sata euroa ja saada vielä sähköiskuja kaupan päälle.
Olisiko muilla foorumilaisilla ehdottaa toisia kuulokkeita? Bluetooth ei oikein ole hvä vaihtoehto kun en ikinä muista ladata sitä/pitää raahata erillistä laturia mukana. Jos saisi iphonolle ladattua BT kuuloketta, tai edes samaan aikaan, niin sitten sitäkin voisi harkita.
Kyllähän satunnaiset sähkärit hereillä pitää, mutta ei ne mukavia ole...
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
--
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
Macbook Pro
OS X 10.6.6
ex. iPhone 2G
ex. iPhone 3G 16G
iPhone 4 32G
iPad 32Gb 3G
-
Kossin Porta Prot saa iPhone-mallina ja muiltakin valmistajilta löytyy ratkaisuja jos vain jaksaa etsiä.Janne_74 kirjoitti:Ei mullakaan muut kuulokkeet tuota ole tehnyt. Mietin nyt vakavasti kuulokkeiden vaihtamista, mutta kun käytän kuulokkeita puhumiseenkin (etenkin siihen), niin pitäisi saada mikrofonillinen kuulokeratkaisu.Spoonie kirjoitti:En olekkaan yksin tämän ongelma kanssa. Toi on tosi ärsyttävää. Mä luulin, että tuotteessa on jotain vikaa, koska koskaan ennen mitkään muut kuulokkeet ei ole tuota tehny. Tuntuu tyhmältä köyhtyä melkein sata euroa ja saada vielä sähköiskuja kaupan päälle.
Olisiko muilla foorumilaisilla ehdottaa toisia kuulokkeita? Bluetooth ei oikein ole hvä vaihtoehto kun en ikinä muista ladata sitä/pitää raahata erillistä laturia mukana. Jos saisi iphonolle ladattua BT kuuloketta, tai edes samaan aikaan, niin sitten sitäkin voisi harkita.
Kyllähän satunnaiset sähkärit hereillä pitää, mutta ei ne mukavia ole...
-
Porta Pro:t hankkisin, mutta haluan kuulokkeet jotka ei mene pään ympäri. Tietenkin täytyy olla myös mikrofoni ja ne ohjausnapit. Toinen mistä tulee myös sähköiskuja In Ear kuulokkeiden kanssa on kun imuroi esimerkiksi mattoa. Mun mielestä naurettavaa, että Apple vain noteeraa asian tommosella viestillä ja kommentoi, että se on täysin normaalia ja kaikki kuulokkeet tuota tekee. Rupee tää vastuun pakoilu pikku hiljaa ketuttamaan.
-
Mikä noissa Applen napeissa on erilaista muihin in-eareihin verrattuna? Ihan samalla tavalla muunkin merkkisistä saa sähköiskuja. Vastuun pakoilusta on ihan turha puhua.Spoonie kirjoitti:Porta Pro:t hankkisin, mutta haluan kuulokkeet jotka ei mene pään ympäri. Tietenkin täytyy olla myös mikrofoni ja ne ohjausnapit. Toinen mistä tulee myös sähköiskuja In Ear kuulokkeiden kanssa on kun imuroi esimerkiksi mattoa. Mun mielestä naurettavaa, että Apple vain noteeraa asian tommosella viestillä ja kommentoi, että se on täysin normaalia ja kaikki kuulokkeet tuota tekee. Rupee tää vastuun pakoilu pikku hiljaa ketuttamaan.
Maton imurointi tosiaan synnyttää hankaussähköä, kuten halvemmista materiaaleista tehdyt vaatteetkin. Sille on hankala tehdä mitään, ellei halua pitää maadoitusranneketta tms. lisähärpäkkeitä päällä. NASA on myös kehitellyt ESD-kuulokkeita, mutta heillä tuskin on iPhone-versioita myynnissä.
-
Kossin iSpark voisi olla parempi vaihtoehto, jos haluaa korvissa pitää:
http://bit.ly/2l8kL5
Käytän itse Kossin Spark Plugeja, joka on lähes samanlainen setti. Korvakäytävän lähellä ei tällaisten kanssa tarvitse pitää metallia, joten sähköiskun vaaran pitäisi olla olematon.
EDIT: korjattiin linkki PHPBB:n ymmärtämään muotoon.
http://bit.ly/2l8kL5
Käytän itse Kossin Spark Plugeja, joka on lähes samanlainen setti. Korvakäytävän lähellä ei tällaisten kanssa tarvitse pitää metallia, joten sähköiskun vaaran pitäisi olla olematon.
EDIT: korjattiin linkki PHPBB:n ymmärtämään muotoon.
Viimeksi muokannut kari.patila, 23.2.2011 klo 11.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
No se mun poitti oli vain, että esimerkiksi Kossin Spark Plugit ei koskaan tuota tehnyt, ei edes mattoa imuroidessa. Uskon, että syy on juurikin tuo metallin käyttö noissa Apple InEar kuulokkeissa ja se aiheuttaa nuo sähköiskut. Tuota iSparkkia voisin kyllä kokeilla, koska Kossin kuulokkeisiin olin kyllä tyytyväinen ennen kuin koira ne söi. Kiitos vinkistä!
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka