Viikon vanha iPhone 4 - takalasi naarmuilla
-
Viikon vanha iPhone 4 - takalasi naarmuilla
Viesti Kirjoittaja appleama »
-
Re: Viikon vanha iPhone 4 - takalasi naarmuilla
Viesti Kirjoittaja Anniel »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=145842
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=101085
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=172133
-
Viesti Kirjoittaja appleama »
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
Kannattaa asennoitua, että nää vaan naarmuntuu... Apple ei ole vielä tehnyt yhtään tuotetta joka oikeasti olisi ylihinnan arvoinen... Naarmuja tulee....appleama kirjoitti:Mm niimpä sitten kai. Ärsyttää vaan niin maan vietävästi kun oon koko ajan kohdellu kun kukkaa kämmenellä, ja kun nostaa normaalilta pöydältä niin melkoisen muhkea naarmu löytyy.. :/
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
No ei kai tuo nyt Appleen mitenkään liity, että tuotteet naarmuuntuu. Ihan samalla ne muidenkin valmistajien puhelimet ovat naarmuuntuneet. Hinnasta nyt sitten voi olla montaa mieltä, mutta sillä nyt ei kai ole mitään tekemistä naarmuuntumisen kanssa.waiski kirjoitti:Kannattaa asennoitua, että nää vaan naarmuntuu... Apple ei ole vielä tehnyt yhtään tuotetta joka oikeasti olisi ylihinnan arvoinen... Naarmuja tulee....appleama kirjoitti:Mm niimpä sitten kai. Ärsyttää vaan niin maan vietävästi kun oon koko ajan kohdellu kun kukkaa kämmenellä, ja kun nostaa normaalilta pöydältä niin melkoisen muhkea naarmu löytyy.. :/
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kannattaa myös muistaa, että takuu raukeaa ensimmäisen ruuvin avaamiseen. Itse en viikon vanhan puhelimen kohdalla kovin helposti tekisi näin.Never-mind kirjoitti:Jos tuo naarmu nyt on ylitsepääsemätön asia niin lasin vaihtohan ei ole kaksinen operaatio. Ne 2 ruuvia vaan liittimen vierestä auki ja uus tilalle. Tuskin se lasikaan kovin montaa euroa maksaa.. Netistä löytyy ohjeita ja myöskin hienoja customoituja takalaseja jos sellaisten perään olet.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Xeebe »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Ei ole mitään järkeä vaihtaa takalasi viikon vanhasta luurista.Xeebe kirjoitti:Ja niinkuinkuin edellä jo mainittiin lasin vaihto on erittäin helppo ja myöskin halpa homma, silla uuden lasin saa kympillä ebaysta. Eikä eroa huomaa alkuperäiseen.
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Olen eri mieltä, kyllä se vaan liittyy aika vahvasti Appleen.Cathi777 kirjoitti:No ei kai tuo nyt Appleen mitenkään liity, että tuotteet naarmuuntuu. Ihan samalla ne muidenkin valmistajien puhelimet ovat naarmuuntuneet. Hinnasta nyt sitten voi olla montaa mieltä, mutta sillä nyt ei kai ole mitään tekemistä naarmuuntumisen kanssa.waiski kirjoitti:Kannattaa asennoitua, että nää vaan naarmuntuu... Apple ei ole vielä tehnyt yhtään tuotetta joka oikeasti olisi ylihinnan arvoinen... Naarmuja tulee....appleama kirjoitti:Mm niimpä sitten kai. Ärsyttää vaan niin maan vietävästi kun oon koko ajan kohdellu kun kukkaa kämmenellä, ja kun nostaa normaalilta pöydältä niin melkoisen muhkea naarmu löytyy.. :/
He suunnittelevat, valmistavat ja myyvät ko. tuotteen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tähän mun on pakko esittää lievä epäilys siitä, että se "kukkaa kämmenellä" ei ihan tarkkaan ottaen pidä paikkaansa. No, joillakin on pöydät hiomatonta betonia. Ei se ihan pienestä naarmuunnu.Molto bene kirjoitti:Olen eri mieltä, kyllä se vaan liittyy aika vahvasti Appleen.Cathi777 kirjoitti:No ei kai tuo nyt Appleen mitenkään liity, että tuotteet naarmuuntuu. Ihan samalla ne muidenkin valmistajien puhelimet ovat naarmuuntuneet. Hinnasta nyt sitten voi olla montaa mieltä, mutta sillä nyt ei kai ole mitään tekemistä naarmuuntumisen kanssa.waiski kirjoitti:Kannattaa asennoitua, että nää vaan naarmuntuu... Apple ei ole vielä tehnyt yhtään tuotetta joka oikeasti olisi ylihinnan arvoinen... Naarmuja tulee....appleama kirjoitti:Mm niimpä sitten kai. Ärsyttää vaan niin maan vietävästi kun oon koko ajan kohdellu kun kukkaa kämmenellä, ja kun nostaa normaalilta pöydältä niin melkoisen muhkea naarmu löytyy.. :/
He suunnittelevat, valmistavat ja myyvät ko. tuotteen.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Jotakin kovetettua Gorilla Glass -materiaalia. Tulee kyllä naarmuja ihan normaalissa käytössä, mutta käyttöönhän puhelin on tarkoitettukin.Mikael K. kirjoitti:Millaista lasia ne iPhonen lasit ovat? Kellossa minulla on kvartsilasi ja siihen ei saa naarmuja sitten millään. Edellisessä kellossa, jota käytin noin 15-vuotta ei näy naarmuja vaikka se osui välillä johonkin kulmaan. Nykyinen on ollut käytössä muutaman vuoden ja lasi näyttää vieläkin uudelta.
Minulla on samoja kokemuksia kellon safiirilasista, joka ei naarmuunnu millään.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Neiti-Ehtivä »
Itsellä puhelin ollut käytössä pariviikkoa. Aina ollut takakuori+suojakalvo. eipä ole (vielä) tullut mitään.. varmastihan se tulee putoilee jossain vaiheessa.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Miksi ei voisi?Neiti-Ehtivä kirjoitti:Siis voiko saada myös takanäyttöön suojakalvon niinkuin edessä, siis sellainen kirkas?
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Rodeo Clown »
-
Viesti Kirjoittaja zmoke »
Yleensä naarmu ei tule lasiin vaan e2c pinnoitteeseen.
-
Mitä tarkoittavat 20N ja e2c?zmoke kirjoitti:Gorilla lasi on kemiallisesti karkaistua lasia. Pinta on kova, yli 20N, mutta kyllä siihenkin naarmun saa.
-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Jep, tosin jos sille rahalle saisi komponenttilaadullista vastinetta niin olisi toivoa, että olisi ihan safiirilasia nuo iLuurin puoliskot eikä mitään "luotijunalsiaCathi777 kirjoitti:No ei kai tuo nyt Appleen mitenkään liity, että tuotteet naarmuuntuu. Ihan samalla ne muidenkin valmistajien puhelimet ovat naarmuuntuneet. Hinnasta nyt sitten voi olla montaa mieltä, mutta sillä nyt ei kai ole mitään tekemistä naarmuuntumisen kanssa.waiski kirjoitti:Kannattaa asennoitua, että nää vaan naarmuntuu... Apple ei ole vielä tehnyt yhtään tuotetta joka oikeasti olisi ylihinnan arvoinen... Naarmuja tulee....appleama kirjoitti:Mm niimpä sitten kai. Ärsyttää vaan niin maan vietävästi kun oon koko ajan kohdellu kun kukkaa kämmenellä, ja kun nostaa normaalilta pöydältä niin melkoisen muhkea naarmu löytyy.. :/
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja zmoke »
20 Newtonin pinnan kovuus Erichsen asteikolla.Mikael K. kirjoitti:Mitä tarkoittavat 20N ja e2c?zmoke kirjoitti:Gorilla lasi on kemiallisesti karkaistua lasia. Pinta on kova, yli 20N, mutta kyllä siihenkin naarmun saa.
E2C = EasyToClean, eli pinnoite jossa vaikku ja tahmatassujen jäljet eivät näy niin selvästi.
Btw, on Vertuissakin naarmuuntumista nähty. Kyseissä ostajasegmentissä korvisten timantit ovat usein aitoja.
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Näytön päällä on Gorilla Glass lasi, jota on vaikea saada naarmuuntumaan ilman, että heittää puhelimen näyttö edellä sorakasaan. Takalasi taas on jotain heikkoa peruslasia, joka kerää kiitettävästi naarmuja ihan peruskäytöllä, jos sitä ei suojaa kalvolla...E-W kirjoitti:Jotakin kovetettua Gorilla Glass -materiaalia. Tulee kyllä naarmuja ihan normaalissa käytössä, mutta käyttöönhän puhelin on tarkoitettukin.Mikael K. kirjoitti:Millaista lasia ne iPhonen lasit ovat? Kellossa minulla on kvartsilasi ja siihen ei saa naarmuja sitten millään. Edellisessä kellossa, jota käytin noin 15-vuotta ei näy naarmuja vaikka se osui välillä johonkin kulmaan. Nykyinen on ollut käytössä muutaman vuoden ja lasi näyttää vieläkin uudelta.
-
Ok. Asia selvisi. Olen kuullut lähinnä Vickers- ja Rockwell-asteikoista. Tiedätkö millä tavalla nämä eroavat toisistaan? Onko joku parempi kuin toinen juuri lasin suhteen? Kaikissahan käytetään jonkinlaista kärkeä, jolla pyritään selvittämään mitattavan aineen kovuus.zmoke kirjoitti:20 Newtonin pinnan kovuus Erichsen asteikolla.Mikael K. kirjoitti: Mitä tarkoittavat 20N ja e2c?
E2C = EasyToClean, eli pinnoite jossa vaikku ja tahmatassujen jäljet eivät näy niin selvästi.
Btw, on Vertuissakin naarmuuntumista nähty. Kyseissä ostajasegmentissä korvisten timantit ovat usein aitoja.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Okei, kiitos tarkennuksesta. Olen ihmetellyt, kun etulasiin ei ole koskaan tullut skraaduja, mutta takalasi on jo parin kuukauden normaalin käytön jälkeen pahassa kunnossa.iPSP kirjoitti:Näytön päällä on Gorilla Glass lasi, jota on vaikea saada naarmuuntumaan ilman, että heittää puhelimen näyttö edellä sorakasaan. Takalasi taas on jotain heikkoa peruslasia, joka kerää kiitettävästi naarmuja ihan peruskäytöllä, jos sitä ei suojaa kalvolla...E-W kirjoitti:Jotakin kovetettua Gorilla Glass -materiaalia. Tulee kyllä naarmuja ihan normaalissa käytössä, mutta käyttöönhän puhelin on tarkoitettukin.Mikael K. kirjoitti:Millaista lasia ne iPhonen lasit ovat? Kellossa minulla on kvartsilasi ja siihen ei saa naarmuja sitten millään. Edellisessä kellossa, jota käytin noin 15-vuotta ei näy naarmuja vaikka se osui välillä johonkin kulmaan. Nykyinen on ollut käytössä muutaman vuoden ja lasi näyttää vieläkin uudelta.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Itse ostin Onenatorilta suojakalvot etu- ja takapinnalle. Hyvät kalvot. Pelkkiä etulasin kalvoja on vähän jokaisessa alan liikkeessä, noita takakannen kalvoja olenkin nähnyt vähemmän. Tuolla (omenatori.fi) niitä kuitenkin ainakin viime viikolla vielä tuntui olevan.Neiti-Ehtivä kirjoitti:Siis voiko saada myös takanäyttöön suojakalvon niinkuin edessä, siis sellainen kirkas?
Itsellä puhelin ollut käytössä pariviikkoa. Aina ollut takakuori+suojakalvo. eipä ole (vielä) tullut mitään.. varmastihan se tulee putoilee jossain vaiheessa.
Jos nyt on jonkilainen kotelo ympärillä, takakansi on jo aika hyvin suojassa valmiiksi.
-
Viesti Kirjoittaja dem0 »
Minulla on Zaggin invisibleshield edessä ja takana. Oli edellisessä 3GS luurissakin. Ei oo niin liukas pidellä ja muutenkin oman kokemuksen mukaan kestävät kalvot.Neiti-Ehtivä kirjoitti:Siis voiko saada myös takanäyttöön suojakalvon niinkuin edessä, siis sellainen kirkas?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka