Tällä koneellani mulla on synkattuna oma iphoneni. Nuoriso, 11 vuotta, sai oman iPhonensa. Ennenkuin alan laittamaan sitä pydeen mun kannattaisi miettiä miten rakennan sille omistajan ja sille tilin iTunesiin. Puhelimessa pitäisi voida käyttää FaceTimea sen ja oman iTunes-tilini välillä.
Herralla on oma tietokone (PC) ja siinä iTunes. Taidan synkata sen iPhonen siihen. Mutta voiko alaikäinen ja alle 13-vuotias omistaa iTunes-tilin. Ja kannattaako siihen laittaa mikä sähköpostiosoite (tehdä Gmail vai käytää herran omaa saunalahden)?
Ja kuinka ostan kätevimmin siihen appseja? Eihän alaikäinen itse voi mitään ostaa ja hänen tilissään ei voi olla luottokortteja.
Kaksi iPhonea, toinen alaikäisellä -- kuinka tilit?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksi iPhonea, toinen alaikäisellä -- kuinka tilit?
Viesti Kirjoittaja duchamp »
-
Re: Kaksi iPhonea, toinen alaikäisellä -- kuinka tilit?
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Virallisesti 11 vuotiaalla ei saa olla iTunes -tiliä, 13 on se ikäraja. Laitat vaan sen tiliä rekisteröidessä syntymäpäivän, joka on täyttänyt 13. Eli 17.12.1998 ja siitä alaspäin. Mulla on ollut iTunes -tili 8-vuotiaasta astiduchamp kirjoitti:Tällä koneellani mulla on synkattuna oma iphoneni. Nuoriso, 11 vuotta, sai oman iPhonensa. Ennenkuin alan laittamaan sitä pydeen mun kannattaisi miettiä miten rakennan sille omistajan ja sille tilin iTunesiin. Puhelimessa pitäisi voida käyttää FaceTimea sen ja oman iTunes-tilini välillä.
Herralla on oma tietokone (PC) ja siinä iTunes. Taidan synkata sen iPhonen siihen. Mutta voiko alaikäinen ja alle 13-vuotias omistaa iTunes-tilin. Ja kannattaako siihen laittaa mikä sähköpostiosoite (tehdä Gmail vai käytää herran omaa saunalahden)?
Ja kuinka ostan kätevimmin siihen appseja? Eihän alaikäinen itse voi mitään ostaa ja hänen tilissään ei voi olla luottokortteja.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iTunes Gift Cardeilla voi ostaa Appeja ilman korttia. Näitä myydään R-Kioskilla, ja ne on sellaisia ns. Prepaid kortteja.
Viimeksi muokannut iPadi, 17.12.2011 klo 12.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja duchamp »
Kiitos. Epärehellisyys onkin suurin hyveeni.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Yksi vaihtoehtohan on että ostat ne omalla tililläsi ja jaat kotijaon kautta lapsen iTunesiin. Ostetut ohjelmat saa jakaa 5 eri laitteeseen perheen kesken.duchamp kirjoitti: Ja kuinka ostan kätevimmin siihen appseja? Eihän alaikäinen itse voi mitään ostaa ja hänen tilissään ei voi olla luottokortteja.
Ainoa ongelma tuossa on se että kun lapsi koettaa synkronoida tietokoneelta puhelimeen niitä sovelluksia niin silloin pyytää valtuuttamaan iTunesin sinun tunnuksilla, tuota en ole itse saanut pois vaan se tapahtuu aina.
Meillä lapsella on myös oma tunnus jolla ei ostella mitään, ilmaisia sovelluksia voi hakea, parhaiten tämä tapahtuu puhelimella, silloin minun tunnuksia ei kysytä.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Paras vaihtoehto lienee noi Pre-paid iTunes kortit. Yks vaihtoehto on sit toi "Gift app". Eli sillä pystyt kontrolloida, mitä ala-ikäinen ostaa, kun teet sen itsse ja lahjoitat ohjelman. Kortillahan pystyy ostaan ihan mitä vaan, sinun tietämättä (Kysessä toki puhelin, että tuskin mitään rajua siihen saa ostettua, mutta noin periaatteessa).
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Viesti Kirjoittaja juxa »
Minä loin alaikäiselle (11-v) oman iTunes -tilin välittämättä noista 13-vuoden ikärajoista, säätämällä syntymäaikaa kuten tuossa edellä mainittiin. Etuna näkisin että kun poika omilla viikkorahoillaan ostaa muusiikkia tai muuta sisältöä iTunes:n kautta niin saa sitten itse hallinnoidakin sitä. Tuohon maksupuoleen voi käyttää noita R:ltä ostettavia lahjakortteja tai sitten simppelisti tehdä omalla iTunes -tilillään kestolahjoituksen jolla hyvitetään suoraan saajan tiliä.
Pojan omalla koneella (Mac) on käyttörajoituksia, eli jokainen softa-asennus AppStoresta vaatii ylläpitäjän tunnukset ja ne on vain minulla, musiikin osto menee ihan itsenäisesti ja en ole nähnyt siihen tarpeelliseksi puuttuakaan. Kun tilillä on rahaa vain rajatusti (meillä nuo kuukausilahjoitukset ovat olleet 10- 20 euroa kerrallaan) niin sekin jo rajoittaa mitä tuolta tulee ladattua. Puhelin on toistaiseksi ollut Nokia, siihen musiikki on siirtynyt Multimedia Transfer -sovelluksella, mutta viikon kuluttua tulee tuohonkin sitten muutos kun paketista löytyy iLuuri.
Minusta tuo 13 -vuoden ikäraja on jossain mielessä tarpeeton enkä koe itseäni isoksi rikolliseksi. Amerikkalainen kaksinaismoralismi lienee tuossakin taustalla.
Pojan omalla koneella (Mac) on käyttörajoituksia, eli jokainen softa-asennus AppStoresta vaatii ylläpitäjän tunnukset ja ne on vain minulla, musiikin osto menee ihan itsenäisesti ja en ole nähnyt siihen tarpeelliseksi puuttuakaan. Kun tilillä on rahaa vain rajatusti (meillä nuo kuukausilahjoitukset ovat olleet 10- 20 euroa kerrallaan) niin sekin jo rajoittaa mitä tuolta tulee ladattua. Puhelin on toistaiseksi ollut Nokia, siihen musiikki on siirtynyt Multimedia Transfer -sovelluksella, mutta viikon kuluttua tulee tuohonkin sitten muutos kun paketista löytyy iLuuri.
Minusta tuo 13 -vuoden ikäraja on jossain mielessä tarpeeton enkä koe itseäni isoksi rikolliseksi. Amerikkalainen kaksinaismoralismi lienee tuossakin taustalla.
Ms-DOS -> Win3.1 -->OS/2 -->Win95 -->NT3.51 --> NT4 -->W2k -->XP -->OSX --> Win7
-
Viesti Kirjoittaja jehu »
Voisin kysyä samassa ketjussa, kun asia liippaa läheltä.
Vaimolle ostin iPhonen myös. Jos nyt kytken sen iTunesiin niin kuinka tulee toimia, jotta se ymmärtää toimia uutena puhelimena eikä synkronoi minun tietojani siihenkin? Miten jatkossa, osaako iTunes tunnistaa puhelimet toisistaan?
Vaimolle ostin iPhonen myös. Jos nyt kytken sen iTunesiin niin kuinka tulee toimia, jotta se ymmärtää toimia uutena puhelimena eikä synkronoi minun tietojani siihenkin? Miten jatkossa, osaako iTunes tunnistaa puhelimet toisistaan?
Bite my shiny metal ass!
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Suosittelen tekemään koneelle oman käyttäjätunnuksen vaimollesi. Näin tiedot pysyvät erillään.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja tarupi »
Itunes kysyy synkataanko uutena puhelimena ja tunnistaa ne kyllä jatkossa.jehu kirjoitti:Voisin kysyä samassa ketjussa, kun asia liippaa läheltä.
nimim. kolme puhelinta saman tunnuksen alla :-)
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka