4,5 megaa via http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuva ... -ipad.aspx (itse asiassa tässä omassani littymässä ei ole tuota 1 gigan rajoitusta)
--
Testatkaa tällä: http://itunes.apple.com/us/app/speedtes ... 04847?mt=8
iPadisi nettikaistan nopeus
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPadisi nettikaistan nopeus
Viesti Kirjoittaja niko_n »
Viimeksi muokannut niko_n, 6.5.2012 klo 23.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPadisi nettikaistan nopeus
Viesti Kirjoittaja strong »
Otsikon mukaan aiheena iPadin mobiilinetin nopeus.niko_n kirjoitti:4,5 megaa via http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuva ... -ipad.aspx (itse asiassa tässä omassani littymässä ei ole tuota 1 gigan rajoitusta)
--
Testatkaa tällä: http://itunes.apple.com/us/app/speedtes ... 04847?mt=8
DNA:n 3G/DC/LTE-nopeudet ovat kyllä täällä Helsingissä aika rajallisia. Optimioloissa DNA:n DC toimii varsin ripeästi esim. 15-19 mbps:n vauhdilla (DL), mutta ei täällä Helsingissä oli sitten käytössä SIerra 4G, uusi iPad tai E392.
Itse käytän DNA:n dataprepaid-liittymää siellä missä DNA on nopein vaihtoehto.
-
Re: iPadisi nettikaistan nopeus
Viesti Kirjoittaja plurts »
10 M down tuntuu olevan vakio tääl, kotona paljon hitaampi tosin, jotain 2M down päivisin, öisin nopeempi. Mulla oli aluks DNA:n XL, nyt käytössä L, yhtä nopee tää tuntuu olevan tällä alueella kuin XL, vaikka on halvempi. Otin koekäyttöön myös saunalahden vai elisan 50 M liittymän, testailen tässä lähituntien aikana tääl maastossa nopeuksia ja editoin tähän jos löytyy aihetta asiaa kommentoida. Mut tosiaan nopeudet päivisin on huonoja, kun ruuhkaa. Kaitpa muillakin on sit näitä liittymiä, missä on etuoikeutettu kaista.
Edit: valitettavasti mun alueella nopeus on nykyisin 10 Mbit/s eli jotain päälle 1 MB/s. Saisivat päivittää verkkoa. Tai, no kyl tällä nettiä selaa, mut välillä jumittaa jonnekin 1 Mbit/s ni ei oo kivaa.
Outoo sinänsä et maaliskuussa oli tuplasti nopeempi yhteys noin keskimäärin ja silloin sain ajoittain päälle 30 M down. Ehkä ihmiset on alkaneet käyttää enemmän iPadeja. Ja tosiaan ton XL to L vaihdon tein vasta muutama päivä sitten. Nopeudet tippui maaliskuusta puoleen huhtikuun aikana, siksi vaihdoin. DNA:n L-liitymän max nopeus on 21 Mbit/s. Ja todennäköisesti kyse ei ole yksittäisen/ mun liittymän rajoittamisesta (vaikka kaistaa kulunut 100 Gigaa
), koska ei kulje yhtään nopeempaa saunalahdellakaan.
Edit: valitettavasti mun alueella nopeus on nykyisin 10 Mbit/s eli jotain päälle 1 MB/s. Saisivat päivittää verkkoa. Tai, no kyl tällä nettiä selaa, mut välillä jumittaa jonnekin 1 Mbit/s ni ei oo kivaa.
Outoo sinänsä et maaliskuussa oli tuplasti nopeempi yhteys noin keskimäärin ja silloin sain ajoittain päälle 30 M down. Ehkä ihmiset on alkaneet käyttää enemmän iPadeja. Ja tosiaan ton XL to L vaihdon tein vasta muutama päivä sitten. Nopeudet tippui maaliskuusta puoleen huhtikuun aikana, siksi vaihdoin. DNA:n L-liitymän max nopeus on 21 Mbit/s. Ja todennäköisesti kyse ei ole yksittäisen/ mun liittymän rajoittamisesta (vaikka kaistaa kulunut 100 Gigaa
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viimeksi muokannut plurts, 7.5.2012 klo 20.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad 3rd gen 64 Gt Wi-Fi + 3G musta
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka