iPad 3 vai iPad 2?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPad 3 vai iPad 2?
Viesti Kirjoittaja Ihme_Ankka »
Hei! Olen hankkimassa iPadia ja ajattelin kysellä teidän mielipidettä kumpi olisi järkevämpi versio? On esim. näytössä niin paljon eroa että iPad 3 olisi järkevämpi ostos kuin iPad 2?
- iPhone 4S 16 Gb
-
Re: iPad 3 vai iPad 2?
Viesti Kirjoittaja delic »
Jos ei hinta ole ongelma niin tottakai kolmonen. Näytössä on iso ero, ei pelkästään resoluutiossa vaan myös värisaturaatiossa.
Uusin iPad saa myös sirin, tosin tiedä sitten saako siihen koskaan Suomen kieltä ja onko sille muutenkaan sitten sulle käyttöä. Mutta kyllä mä ton eron maksaisin jo pelkästään näytöstä ja niinhän mä teinkin
Uusin iPad saa myös sirin, tosin tiedä sitten saako siihen koskaan Suomen kieltä ja onko sille muutenkaan sitten sulle käyttöä. Mutta kyllä mä ton eron maksaisin jo pelkästään näytöstä ja niinhän mä teinkin

-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Jos mahdollista niin käy kattomassa ja vertailemassa iPad 2 ja 3 näyttöjä siinä käytössä mihin tulet laitetta hakemaan mutta itsekin heittäisin että järkevämpää ostaa iPad 3 kun iPad 2 rupee jo nyt tippumaan ominaisuuksia pois iOS-päivityksien mukana mutta jos nämä (eikä näyttö/tehot) ole tärkeitä uudemmassa niin mikä ettei voisi hommata sitä vanhempaakin. Säästäähän siinä rahaa enemmän tai vähemmän riippuen mistä hommaa
.

MBA M1 13" & iP11 + iP6s
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Aikoinaan kun itse pähkäilin kun oli 2 versio että kannattaako päivittää 3.seen, niin mun vaaka kupissa painoi eniten 3version nopeampi datan liikkuminen (kyseessä siis 3G versiot) ja tyytyväinen olen ollut ratkaisuuni sillä kun on pelkkä data käytössä on vauhti ollut parhaimillaan 30m korvilla kun 2.sessa maksi on 7.2m. Joten jos meinaa 3G version ottaa kannattaa ottaa tämä huomioon, se että näyttö on parempi uudessa ei itselle niin paljon merkannut mutta ihan hyvä plussa kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja Lakeside_fi »
Täältä myös yksi ääni iPad 3:lle. Pelkästään paremman näytön takia kannattaa valita uudempi. Todennäköisesti suorituskyky on myös parempi, joka ilmenee sovellusten nopeampana käynnistymisenä. Ainakin iPad 1:n ja 3:n välillä ero on huomattava (taloudessa käytössä molemmat). iPad 2:n ja 3:n välinen suorituskyvyn ero ei arvatenkaan ole yhtä merkittävä.
-
Viesti Kirjoittaja Leprechaun85 »
Jos kakkoseen päädyt, niin kannattaa etsiä käytettyä. Voi tehdä löytöjä. Itse löysin 16 gb wifi version 250€:lla (kuitti+takuu). 3G:n puute ei haittaa, koska Galaxylla jaan saunalahden nopsaa ja säästän n.15€ kuussa ja yhteys toimii kuin unelma, 3G versio olisi myös maksanut n.100€ enemmän.
Viimeksi muokannut Leprechaun85, 14.7.2012 klo 10.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Jos päädyt ostamaan iPad 3, niin osta joko 32 tai 64 Gt:n malli, koska retinan myötä sovelluksien koko on kasvanut huimasti.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
iPad 3rd gen. on tietenkin parempi (näyttö, kamera, nopeampi mobiiliverkko), muuten suorituskyky on sama kuin iPad 2:ssa. Kun kerran olet ostamassa ensimmäistä iPadia, niin itsekin suosittelen uusimman mallin hankkimista.
Toisaalta, jos olet tarkka hinnasta, niin iPad 2 on toki halvempi ja se tarjoaa silti loistavan katteen rahoillesi. Tällä hetkellä iOS6:n mukana tulevista uudistuksista iPad 2 ei saa Siriä, muuten iPad 2 saa samat ominaisuudet, kuin iPad 3rd gen.
Toisaalta, jos olet tarkka hinnasta, niin iPad 2 on toki halvempi ja se tarjoaa silti loistavan katteen rahoillesi. Tällä hetkellä iOS6:n mukana tulevista uudistuksista iPad 2 ei saa Siriä, muuten iPad 2 saa samat ominaisuudet, kuin iPad 3rd gen.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Eiköhän ne sovellukset ole tismalleen samankokoisia latasi ne ipad 2:een tai 3:een. Retinaa tukevat sovellukset sisältänevät grafiikat optimoituna molemmille laitteistoille. Joka tapauksessa muistia ja talletustilaa ei ole koskaan liikaa, joten suositus on pätevä.PatrikSelin kirjoitti:Jos päädyt ostamaan iPad 3, niin osta joko 32 tai 64 Gt:n malli, koska retinan myötä sovelluksien koko on kasvanut huimasti.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Kyllä ne on samankokoisia kummalla tahansa, sillä nämä Retina-graffat (@2x) ovat siinä ohjelmassa mukana - käytetään niitä tai ei.KenSu kirjoitti:Eiköhän ne sovellukset ole tismalleen samankokoisia latasi ne ipad 2:een tai 3:een. Retinaa tukevat sovellukset sisältänevät grafiikat optimoituna molemmille laitteistoille. Joka tapauksessa muistia ja talletustilaa ei ole koskaan liikaa, joten suositus on pätevä.PatrikSelin kirjoitti:Jos päädyt ostamaan iPad 3, niin osta joko 32 tai 64 Gt:n malli, koska retinan myötä sovelluksien koko on kasvanut huimasti.
Itse suosittelen iPad 3. Näyttö on huikea ja jos sattuu asumaan alueella, jossa on nopeat yhteydet niin noista uusista yhteystekniikoista on hyötyä. Ja tietenkin iOS 6, silloin saat ainakin kaikki ominaisuudet.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Paitsi että esim Tenarilla iPad3:lla ladattavat jaksot ovat kooltaan suurempia, kuin kakkosella.. Näin siis Teknarin mukaan.apple_fani kirjoitti:Kyllä ne on samankokoisia kummalla tahansa, sillä nämä Retina-graffat (@2x) ovat siinä ohjelmassa mukana - käytetään niitä tai ei.KenSu kirjoitti:Eiköhän ne sovellukset ole tismalleen samankokoisia latasi ne ipad 2:een tai 3:een. Retinaa tukevat sovellukset sisältänevät grafiikat optimoituna molemmille laitteistoille. Joka tapauksessa muistia ja talletustilaa ei ole koskaan liikaa, joten suositus on pätevä.PatrikSelin kirjoitti:Jos päädyt ostamaan iPad 3, niin osta joko 32 tai 64 Gt:n malli, koska retinan myötä sovelluksien koko on kasvanut huimasti.
Itse suosittelen iPad 3. Näyttö on huikea ja jos sattuu asumaan alueella, jossa on nopeat yhteydet niin noista uusista yhteystekniikoista on hyötyä. Ja tietenkin iOS 6, silloin saat ainakin kaikki ominaisuudet.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Njoo, se riippuu sitten kehittäjästä. Mutta kaikki ohjelmat ovat kuitenkin samankokoisia.MasBe kirjoitti:Paitsi että esim Tenarilla iPad3:lla ladattavat jaksot ovat kooltaan suurempia, kuin kakkosella.. Näin siis Teknarin mukaan.apple_fani kirjoitti:Kyllä ne on samankokoisia kummalla tahansa, sillä nämä Retina-graffat (@2x) ovat siinä ohjelmassa mukana - käytetään niitä tai ei.KenSu kirjoitti:Eiköhän ne sovellukset ole tismalleen samankokoisia latasi ne ipad 2:een tai 3:een. Retinaa tukevat sovellukset sisältänevät grafiikat optimoituna molemmille laitteistoille. Joka tapauksessa muistia ja talletustilaa ei ole koskaan liikaa, joten suositus on pätevä.PatrikSelin kirjoitti:Jos päädyt ostamaan iPad 3, niin osta joko 32 tai 64 Gt:n malli, koska retinan myötä sovelluksien koko on kasvanut huimasti.
Viimeksi muokannut apple_fani, 20.7.2012 klo 23.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka