Olen harkitsemassa iPad 2 WiFin ostoa, laite tulisi siis lähinnä opiskelukäyttöön, luennoille, harjoituksiin ja kotona surffailuun. Laitteen tutkimisen aikana on herännyt muutama kysymys sen käytöstä, joihin en vastausta löydä millään. Tyhmiä kysymyksiä, mutta antaa nyt mennä;
1. Riittääkö 16 gb aikasemmin mainittuun käyttöön? En löydä iPad 2 enää suuremmalla muistilla, onko sellaista ollutkaan..Tarkoituksena siis ladata joitain sovelluksia, muistiinpano- ja ehkäpä peli- ja surffailutarkoituksiin.
2. Mikäli ostan iPadin Wifinä, saanko käytettyä siinä mobiililaajakaistan simkorttiani, jotta saisin nettiyhteyden myös sitä kautta?
3. Onko iPad 2 vielä "käyttökelpoinen", vai onko melkein kaikista kannattavinta hankkia jo uusin iPad? iPad 2 sopisi opiskelijabudjettiin, mutta mikäli sen ostaminen ei ole enää fiksua, niin asiaa pitää harkita.
Kiitos!
iPad 2 opiskelijalle?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPad 2 opiskelijalle?
Viesti Kirjoittaja everw »
-
Re: iPad 2 opiskelijalle?
Viesti Kirjoittaja mercury »
1. Riittää. Mulla on 32-gigainen ekan polven iPad opiskelukäytössä, ja vaikka käytän SoundNotea luentomuistiinpanoihin, eli tallennan kymmeniä/satoja tuntejä ääntä kirjoittamani tekstin lisäksi, ei tilaa mene paljoakaan. Kirjoittaminen on iPadilla hiukan tympäisevää, mutta ainakin hiljaista.
2. Mobiilidatan voi jakaa jostain toisesta laitteesta iPadin käyttöön. Riippuu laitteesta miten sen saa tehtyä. SIM-korttia ei iPadin Wifi-malliin saa.
3. On käyttökelpoinen, jos se on se mikä sopii budjettiin. Itse siis käytän vielä vanhempaa mallia, ja se ajaa asiansa opiskellessa aivan loistavasti. Tärkeintä oli käytettynä ostaessa halpa hinta. Ei tuosta kovin paljoa viitsi maksaa.
2. Mobiilidatan voi jakaa jostain toisesta laitteesta iPadin käyttöön. Riippuu laitteesta miten sen saa tehtyä. SIM-korttia ei iPadin Wifi-malliin saa.
3. On käyttökelpoinen, jos se on se mikä sopii budjettiin. Itse siis käytän vielä vanhempaa mallia, ja se ajaa asiansa opiskellessa aivan loistavasti. Tärkeintä oli käytettynä ostaessa halpa hinta. Ei tuosta kovin paljoa viitsi maksaa.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja Alapta »
1. Itselläni ainakin riittänyt aivan hyvin opiskelukäytössä 16gb malli. Lisäksi olen ostanut näppäimistön muistiinpanoja varten. Evernoteen yleensä tulee kirjoiteltua tekstimuodossa muistiinpanot pääsääntöisesti, joten eivät paljoa tilaa vie.
2. Suoraan laitteeseen Sim-korttia ei saa, mutta esimerkiksi Wlan-mokkulan avulla tämä onnistuu.
3. En näe syytä miksi iPad2 ei olisi käyttökelpoinen enään. Eli ilman muuta laite, joka hinnaltaan miellyttää!
2. Suoraan laitteeseen Sim-korttia ei saa, mutta esimerkiksi Wlan-mokkulan avulla tämä onnistuu.
3. En näe syytä miksi iPad2 ei olisi käyttökelpoinen enään. Eli ilman muuta laite, joka hinnaltaan miellyttää!
Viimeksi muokannut Alapta, 20.12.2012 klo 0.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 6 Plus, iPhone 6
iPad 2, iPad Mini 3 4G
Game Center: alapta
iPad 2, iPad Mini 3 4G
Game Center: alapta
-
Kiitos selvennyksistä ja avusta! Mitenkäs tuo pelkkä Wifi-ominaisuus, pärjäänkö sillä? Pääsen yliopistolla toivottavasti nettiin ja kotonakin on jonkinlainen yhteys olemassa. Padihan on ihan käyttökelpoinen kapistus vaikkei yhteydessä nettiin koko ajan olisikaan?
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
IPadin muistina 16 GB on varsin pieni. Mikäli koko ajan pohtii ja rajoittaa muistin käyttö, niin sillä tulee toimeen. Rajoitus tuntuu lähinnä mukana kuljetettavan musiikin, elokuvien ja valokuvien määrässä. Ohjelmat ja omat tekstit yleensä mahtuvat 16 GB muistiinkin.
IPad2 oli alunperin saatavilla 16, 32 ja 64 GB muistilla. Ko. mallin kohdalla voisi olla järkevää etsiä käytettyä laitetta, muistirajoitetun sijasta. Nykyisen iPad2 mallin selityksenä on Applen toimintatapa markkinoida edellisen sukupolven laitetta rajoitetulla muistilla halpaversiona.
Ihan hyvä laite iPad2 16 GB on, kun pitää sen rajoitukset mielessä.
--Ari
IPad2 oli alunperin saatavilla 16, 32 ja 64 GB muistilla. Ko. mallin kohdalla voisi olla järkevää etsiä käytettyä laitetta, muistirajoitetun sijasta. Nykyisen iPad2 mallin selityksenä on Applen toimintatapa markkinoida edellisen sukupolven laitetta rajoitetulla muistilla halpaversiona.
Ihan hyvä laite iPad2 16 GB on, kun pitää sen rajoitukset mielessä.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Ketjun aloittaja mainitsi pelit yhtenä mahdollisena käyttökohteena.
Tässä tapauksessa kannattaa etukäteen silmäillä App Storen tarjontaa ja pistää merkille varsinkin itseään kiinnostavien pelityyppien tiedostokoot. Näissähän on vaihtelua villisti; osa vie vain muutaman megan kun isommat vaativat jopa gigan tai ylikin tilaa. Asentuakseen voi karkeasti sanoa ohjelman tarvitsevan noin kaksinkertaisesti tyhjää tilaa laitteesta.
Muutama isompi peli siis voi haukata 16 Gt padista prosentuaalisesti melkoisen osuuden tilaa.
Tässä tapauksessa kannattaa etukäteen silmäillä App Storen tarjontaa ja pistää merkille varsinkin itseään kiinnostavien pelityyppien tiedostokoot. Näissähän on vaihtelua villisti; osa vie vain muutaman megan kun isommat vaativat jopa gigan tai ylikin tilaa. Asentuakseen voi karkeasti sanoa ohjelman tarvitsevan noin kaksinkertaisesti tyhjää tilaa laitteesta.
Muutama isompi peli siis voi haukata 16 Gt padista prosentuaalisesti melkoisen osuuden tilaa.
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 5.41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Kiitos kaikille asiassa auttaneille ja tyhmiin kysymyksiinkin vastanneille!
iPad 2 16 gt WiFi on nyt tulossa kohti kotia. Sitten vain alan etsiä sopivia ohjelmia, etenkin joku muistiinpanojen tekemiseen käsin sopiva ohjelma olisi kyllä haussa 

-
Viesti Kirjoittaja henkkaize »
89 senttiä maksava Penultimate voisi sopia tuohon käsin kirjoittamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Todettava tosin on, että käsinkirjoittamisen viehätys saattaa karista aika nopeasti kun huomaat ettei iPadia ole suunniteltu kynäilyyn vaan sormella tökkimiseen. Tarkkuus ei toisin sanoen ole niin hyvä että käsinkirjoittaminen olisi kovin sujuvaa, vaan nopeammin saat ajatuksesi todennäköisesti kirjattua ylös vaikka virtuaalinäppäimistöllä.
Suosittelenkin mieluummin etsimään jonkin tarpeisiisi sopivan kirjoitus softan johon voisi piirrellä tarpeen mukaan rinnalle kuvia. Ajatus iPadin käyttämisestä muistilehtiönä toki on houkutteleva, mutta toteutus ei toistaiseksi kohtaa minun mielestäni tosielämän tarpeita.
Suosittelenkin mieluummin etsimään jonkin tarpeisiisi sopivan kirjoitus softan johon voisi piirrellä tarpeen mukaan rinnalle kuvia. Ajatus iPadin käyttämisestä muistilehtiönä toki on houkutteleva, mutta toteutus ei toistaiseksi kohtaa minun mielestäni tosielämän tarpeita.
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 5.45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Olen kyllä tuohon käsinkirjoittamiseen varautunut juuri tuostakin näkökulmasta, ettei välttämättä ole todellakaan toimivaa. Ajatus on kyllä vaan todellakin houkutteleva ja testattava on kyllä
Näppiksiä olen koko ajan jo katsellut sillä mielellä, että varmaan tulee hommattua myös ne.
Ja juu, pitää tutustua tuohon penultimateen, tällä hetkellä olen eniten katsellut note plussaa

Ja juu, pitää tutustua tuohon penultimateen, tällä hetkellä olen eniten katsellut note plussaa

10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka