Ihmetyttää vain miksi Ipadin (3) lataaminen kestää 6 tuntia tyhjästä täyteen... Laitehan on melkein vain pelkkää akkua ja näyttöä. Laturi on vain 10W. Monessa kannettavassakin tulee mukana 60W laturi. Ipadin korvaava laturi on 12W. Miksi käytetään latauslaitetta, jolla lataaminen kestää melkein koko yön tai työpäivän..
Vastaako iPadin lataaminen 60W hehkulampun polttamista yhden tunnin tai mitä tuon lataaminen käytännössä vie sähköä? Onko tuota mitattu..
Miksi iPadin lataaminen kestää niin pitkään?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miksi iPadin lataaminen kestää niin pitkään?
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Viimeksi muokannut Mika73, 21.12.2012 klo 13.40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Miksi iPadin lataaminen kestää niin pitkään?
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Kuukausi sitten uutisoitiin että hidas lataaminen pidentää akun elinikää. Onneksi täysi akku kestää koko päivän.
http://www.mikropc.net/neuvot/parannat+ ... ta/a858211
http://www.mikropc.net/neuvot/parannat+ ... ta/a858211
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Ihan samaan tulokseen päästään latauspiirin älykkyydellä, kuten asia varmasti on nytkin. Syy lataustehon pienuuteen lienee jossain muualla. 10W laturi noin periaatteessa täysillä toimiessaan kuluttaa kuudesosan 60W hehkulampusta, kuten helposti voinee havaita.
-
Viesti Kirjoittaja Derund »
Minulla on iPad 3 3G ja siinä akku tyhjenee 20% tuntivauhtia normaalissa nettikäytössä (ei videoiden katselua). Ihmettelen syvästi näitä 10 tunnin toiminta-aika kommentteja.
Lisäksi laitteen lataus 0-100% vie noin 10 tuntia. Olen kerran lähettänyt tämän jo huoltoon mutta se tuli takaisin kommenteilla että kaikki on kunnossa.
Minulla on Samsung Galaxy Tab 8.9 kakkos tablettina ja sen akku kestää kauemmin samaa käyttöä ja latautuu täyteen vajaassa kolmessa tunnissa. Aiemmin kun minulla oli iPad 2 kesti sen akku kauemmin kuin Sampan.
Onko minun iPad 3:n toiminta normaalia, kuten huolto väittää?
Lisäksi laitteen lataus 0-100% vie noin 10 tuntia. Olen kerran lähettänyt tämän jo huoltoon mutta se tuli takaisin kommenteilla että kaikki on kunnossa.
Minulla on Samsung Galaxy Tab 8.9 kakkos tablettina ja sen akku kestää kauemmin samaa käyttöä ja latautuu täyteen vajaassa kolmessa tunnissa. Aiemmin kun minulla oli iPad 2 kesti sen akku kauemmin kuin Sampan.
Onko minun iPad 3:n toiminta normaalia, kuten huolto väittää?
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Ei tuo ny käyttöajan puitteissa ihan normaalilta kuulosta, mulla on minissä nyt valmiusaika 2vrk ja käyttöaika 12,5h, akkua jäljellä 6%. iPad 2:lla mentiin samoja aikoja, 3:sta en ole omistanut mutta ihmettelisivät kovasti jos se suuresti poikkeaisi tuosta.
Lataus kestää pitkään mutta siihen on syynä vain alimitoitettu laturi. Akun kapasiteetti on 42Wh, laturi 10W, 100% hyötysuhteellakin tuon lataamiseen menisi reipas 4h, ja kun se hyötysuhde ei koskaan ole 100%, niin joku 6h latausaika kuulostaa ihan järkevältä. Pikalataus kyllä kuluttaa akkua normaalia enemmän, mutta pikalataus tässä tapauksessa tarkottaisi että akku tuupattaisiin täyteen vajaassa puolessa tunnissa
Lataus kestää pitkään mutta siihen on syynä vain alimitoitettu laturi. Akun kapasiteetti on 42Wh, laturi 10W, 100% hyötysuhteellakin tuon lataamiseen menisi reipas 4h, ja kun se hyötysuhde ei koskaan ole 100%, niin joku 6h latausaika kuulostaa ihan järkevältä. Pikalataus kyllä kuluttaa akkua normaalia enemmän, mutta pikalataus tässä tapauksessa tarkottaisi että akku tuupattaisiin täyteen vajaassa puolessa tunnissa

-
Viesti Kirjoittaja delic »
Derund, kuinka kirkkaalla pidät näyttöä? Sehän se on se suurin akkusyöppö.
Mulla kuluu tunnissa (iPad 3) akkua sellanen 10% se on aika vakio.
Kirkkaus näytössä hiukan vajaa puolet.
Mulla kuluu tunnissa (iPad 3) akkua sellanen 10% se on aika vakio.
Kirkkaus näytössä hiukan vajaa puolet.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka