Luuri on majallut taskussa muutaman kuukauden ja olen käytellyt suhteellisen aktiivisesti kameraa. Yhtenä kauniina päivänä etsinkuvaan ilmestyivät nämä pallerot ja päivä happani saman tien.
Kumma, että se päätti imaista pölyt kameraan vasta nyt, vaikka käyttö- ja säilytysolosuhteet ovat pysyneet ihan samoina. Mikään aikaisempi puhelin ei ole vastaavaa tehnyt samassa taskunöyhtässä pyöriessään. Lupasivat huollossa laittaa kuntoon, ja hyvä jos ovat kasauksessa jääneet ja ongelma poistuu, mutta hieman kyllä vaikuttaisi suunnittelumokalta ja pöly pääsee kameraan myöhemminkin.
Itellä tismallee sama homma, pitäs huoltoon viedä kun kerkiää. Tosin mulla on vaan yks tommone tumma piste näkyvissä keskellä ruutua, sekin jo tarpeeks ärsyttävä, varsinki ku siirtää vaaleita kuvia koneelle ja kattelee siitä.
Sama vika täälläkin. Hellällä koputtelulla kämmentä vasten sain pölyt sivuun toistaiseksi. Pikkasen haiskahtaa nololta suunnitteluvialta, mutta sen voi kääntää käyttäjän eduksi takuuhuoltoa ajatellen. Tällä vialla kun saa "uuden" iphone 5:n takuuhuollosta, niin itse ainakin tulen käyttämään tämän kortin myöhemmin. Tämä vika on foorumien mukaan todella yleinen ja se korjataan takuuseen.
Muutaman kuukauden vanhassa mustassa iP5:ssa alkaa jo pieniä naarmuja näkymään, vaikka puhelinta ei ole tiputelta eikä pidetty avainten tms. kanssa samassa taskussa. Takuun piikkiin myöhemmin uusi iPhone 5 ja taas mennään.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
k@ke kirjoitti:Sama vika täälläkin. Hellällä koputtelulla kämmentä vasten sain pölyt sivuun toistaiseksi. Pikkasen haiskahtaa nololta suunnitteluvialta, mutta sen voi kääntää käyttäjän eduksi takuuhuoltoa ajatellen. Tällä vialla kun saa "uuden" iphone 5:n takuuhuollosta, niin itse ainakin tulen käyttämään tämän kortin myöhemmin. Tämä vika on foorumien mukaan todella yleinen ja se korjataan takuuseen.
Muutaman kuukauden vanhassa mustassa iP5:ssa alkaa jo pieniä naarmuja näkymään, vaikka puhelinta ei ole tiputelta eikä pidetty avainten tms. kanssa samassa taskussa. Takuun piikkiin myöhemmin uusi iPhone 5 ja taas mennään.
Ton pölyn takia nyt voisi saadakin luuria huoltoon, mutten usko että naarmujen takia saisit uuden luurin
k@ke kirjoitti:Sama vika täälläkin. Hellällä koputtelulla kämmentä vasten sain pölyt sivuun toistaiseksi. Pikkasen haiskahtaa nololta suunnitteluvialta, mutta sen voi kääntää käyttäjän eduksi takuuhuoltoa ajatellen. Tällä vialla kun saa "uuden" iphone 5:n takuuhuollosta, niin itse ainakin tulen käyttämään tämän kortin myöhemmin. Tämä vika on foorumien mukaan todella yleinen ja se korjataan takuuseen.
Ton pölyn takia nyt voisi saadakin luuria huoltoon, mutten usko että naarmujen takia saisit uuden luurin
Tätä tarkoitinkin. Tuo pölyongelma on ja pysyy. Toistaiseksi sen sai koputtelemalla "korjattua", mutta myöhemmin pölyä tulee kertymään enemmän ja ongelma on taas edessä. Tällä vialla saa siis uudentakuu korjatun iphonen huollosta ja samalla tämä naarmuuntumisongelma korjaantuu siinä sivussa. Eli en ole lähettämässä puhelinta naarmujen takia huoltoon. Ehkä kirjoitin epäselvästi aijemmin?
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Yritin liittää iPhonella kuvan tästä pölystä mutta tulee ilmoitus "yritit liittää epäkelvon kuvan"
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Nyt näyttää mullakin olevan tuo pölyongelma. Kaksi pistettä ruudussa.
Miten mahtaa käydä kun puhelimessa on yhden putoamisen jäljiltä pienet kolhut puhelimen reunassa?
Edit:
Nyt on luuri viety korjaukseen.
Viimeksi muokannut JanGun, 11.3.2013 klo 16.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla myös pieni kolhu putoamisen seurauksena vasemmassa yläkulmassa. En ole vielä vienyt huoltoon mutta sitten näkee miten se vaikuttaa tähän pölyasiaan ja meneekö puhelin takuuseen.
Aiemmin vienyt nelosen softavian vuoksi ja meni 4 päivää niin saapui huollosta "uusi"
Toivottavasti menee hyvin sillä ei jaksaisi alkaa vääntämään tuon kolhun takia myyjän takia jos toteaa, että takuu mennyt, kolhu yläreunassa. Sen verran arvokas laite ja kun mielestäni putoaminen ei ole vaikuttanut pölyyn niin..
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Vein oman femmani maanantaina DNA:n kivijalkatiskille tsaigedeelisen pölyongelman vuoksi, josta lähettivät sen huoltoon (kirjaahuolto.fi -osoitteesta käy kätevästi projektin etenemisen seuraaminen). Tiistaina logissa oli merkintä kapulan vastaanottamisesta. Keskiviikkoaamuna (eli tänään) logiin oli merkitty bänäri saapuneeksi huoltoon, iltapäivällä kolmen aikoihin luuri oli saapunut teknikolle ja klockan 16:56 oli päivitetty tilaksi "Valmistunut huollosta". Esimerkillisen nopeaa toimintaa.
Enää odotetaan a) menikö pölyt takuuseen b) koska puhelin palaa huollosta kivijalkaliikkeeseen noudettavaksi c) tuleeko huollosta "uusi" ipuhelin vai pölyistä imuroitu vanhus.
Päivitän jännitysnäytelmän loppuratkaisun, jahka sellainen syntyy.
Laitetaan kylkiäisiksi vielä kuva omasta pölyongelmastani. Kuva otettu siis blankkoa valkoista vasten. Jo pelkästään valkoisuus on pölyn vuoksi muuttunut lähinnä ruskeaksi, puhumattakaan kaikesta muusta irtomujusta jota kuvaan tallentuu.
loopy_ kirjoitti:Vein oman femmani maanantaina DNA:n kivijalkatiskille tsaigedeelisen pölyongelman vuoksi, josta lähettivät sen huoltoon (kirjaahuolto.fi -osoitteesta käy kätevästi projektin etenemisen seuraaminen). Tiistaina logissa oli merkintä kapulan vastaanottamisesta. Keskiviikkoaamuna (eli tänään) logiin oli merkitty bänäri saapuneeksi huoltoon, iltapäivällä kolmen aikoihin luuri oli saapunut teknikolle ja klockan 16:56 oli päivitetty tilaksi "Valmistunut huollosta". Esimerkillisen nopeaa toimintaa.
Enää odotetaan a) menikö pölyt takuuseen b) koska puhelin palaa huollosta kivijalkaliikkeeseen noudettavaksi c) tuleeko huollosta "uusi" ipuhelin vai pölyistä imuroitu vanhus.
Päivitän jännitysnäytelmän loppuratkaisun, jahka sellainen syntyy.
Laitetaan kylkiäisiksi vielä kuva omasta pölyongelmastani. Kuva otettu siis blankkoa valkoista vasten. Jo pelkästään valkoisuus on pölyn vuoksi muuttunut lähinnä ruskeaksi, puhumattakaan kaikesta muusta irtomujusta jota kuvaan tallentuu.
Jep, ei noita avata ja puhdisteta, vaan tilalle tulee uusi tai takuukorjattu "uusi". Kolhut eivät haittaa, minulla vaihtui lievästi takalasista naarmuuntunut iP4 takuuna korjattuun ja pari viikkoa sitten kotinäppäinvian vuoksi iPad3 niinikään korjattuun uudenveroiseen.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
JanGun kirjoitti:Homma hoidossa. Perjantaina kävin hakemassa uuden luurin dna myymälästä. Näytti olevan uusi. Ei ainakaan mitään silmiinpistävää näkynyt.
Hyvin hoitui.
Sama homma rahikaisella. Vein dna:lle maanantaina ja jo torstaina oli tuliuusi luuri kourassa. Hyvää palvelua. Saa nyt sitten nähdä rupeaako tämä imemään taskunöyhtää kameraansa, sillä käyttötottumuksiani en tule muuttamaan.
Allekirjoittaneen luuri edelleen tuossa "valmistunut huollosta"-tilassa (huoltotyötä seuraavan nettisivun mukaan). Lupasivat kyllä lähettää tekstiviestin, kun kapula on noudettavissa. Snadisti hankala vastaanottaa kyseistä viestiä, kun sim-kortti lojuu pöydällä odottamassa huollettavaa isäntäänsä.
Viikko sitten maanantaina tosiaan jo luurin heitin huoltoon, eli mahdollisesti se siellä jo odottelee. Vaihtuiko porukalla tuo huoltotyön tila "noudettavissa"-muotoon, kun kapula oli valmis?
Huollosta oli DNA:n tiskille kusti polkenut uuden/tehdaskorjatun bänärin. Toistaiseksi en ainakaan ole löytänyt fyysisiä merkkejä siitä, että kapistus olisi joskus ollut käytössä, joten ihan hyvin kävi lopulta (oli sitten uusi tahi ei).
Ainoana pienenä miinuksena huollon ja kustin snadisti hidas yhteistyö, kun kapula tosiaankin matkusti huollosta liikkeen tiskille neljä arkipäivää ja viikonlopun.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Enää odotellaan josko ovat onnistuneet tilkitsemään tuon kameralinssin tässä yksilössä jo paremmin ja vältytään pölyiltä.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta minulla on sama ongelma ja aion viedä huoltoon, mutta mitä tarkoittaa kun ihmiset puhuvat, että huollosta tulee "uusi"? Eikö se ole oikeasti uusi?
"Oh, you think darkness is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, moulded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but BLINDING!"