Elikkäs tiputin luurin niin, että näytön lasi (ei itse näyttö) särkyi käyttökelvottomaksi. Vein laitteen sitten huoltoon, vaihtoivat koko etupaneelin, jossa siis mukana myös itse lcd-näyttö.
Vaihdetussa näytössä oli sitten yksi pikseli "kärähtänyt" ja lisäksi näytön värilämpötila oli väärä (kylmempi).
Kävin toistamiseen huollossa ja vaihtoivat (veloituksetta) jälleen koko etupaneelin uuteen. Näytti liikkeessä ok, mutta kotona huomasin että jälleen pikseli "kärähtänyt" täysin eri puolelta näyttöä ja värilämpötila yhä kylmempi kuin kaverin iLuurissa.
Mietin että voivatko nuo sammuneet pikselit olla seurausta huonosta asennustyöstä? Onko tiputtaminen saattanut vahingoittaa virtapiirejä ja saattaako tämä vaikuttaa näytön värilämpötilaan? Pitäisikö viedä vielä huoltoon vai onko menetetty tapaus?
Ärsyttää kun koko näytön olemus muuttunut -> vaikuttaa huomattavasti heikkolaatuisemman puhelimen näytöltä pelkästään tuon lämpötilan takia :/
Olen hakenut netistä aiheesta, mutten ole löytänyt mitään vastaavaa, kiitos jo etukäteen