http://mobylife.com/fi/huoltamamme-merk ... one-huolto
Firman sivuston infon mukaan takuuhuollon pitäisi olla ilmainen mutta tässä tapauksessa kyse lienee siitä että puhelimen käyttäjä osannut tehdä puhelimen nollausta ja tiedosjen palauttamista . Tuollaisesta toimenpiteestä 25€ lasku on halpa.
Toki parempaa palvelua saisit mcaresta mutta joutuisit näkemään vaivaa sen selvittämiseksi miten toimitat puhelimen mcareen.
P.S. Mcaressakin käyttispäivitys maksaa tuon 35 euroa eli perusjuttuja, joista huolto voi hyvin tuon hinnan veloittaa, mikäli käyttäjä ei vaivaudu itse päivittämään kännykkäänsä.
Laitteen tietosisällön pelastus, veloitetaan vain mikäli huoltotyö onnistuu 89 €
Laitteen ohjelmiston päivitys, resetointi tai muu pientyö 35 €
Laitteen diagnoosi / vikamäärittely (Huomio: ei veloiteta jos laite huolletaan) 25 €
Laite otetaan seuraavana työn alle 69 €
Vuokralaite huollon ajaksi (rajoitettu saatavuus) 35 €
Virallinen kirjallinen arvio esim. vakuutusyhtiölle 45 €
Tietojen varmuuskopiointi ja palautus 35 €
Postitus-/lähetyskulut 12 €
Gigantin lasku – maksaisitko?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja strong »
Viimeksi muokannut strong, 24.12.2017 klo 19.54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.9.2012 klo 19.37
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja Jori Lomalla »
Vaikka kyse olikin periaatteesta (ja niistä pitää pitää kiinni!) niin laskitko yhtään paljon sulta meni (applen ja gigantin edustajista puhumattakaan!) aikaa hukkaan parinkympin takia
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja strong »
Gigantin työntekijöiden aikaa tämä tuskin kulutti paljonkaan. Tuskin sieltä löytyy teknistä osaamista. 30 päivän palautusoikeus ja joskus myös edulliset hinnat ja laaja myymälä-verkosto on toki asioita inkä vuoksi joskus Gigantista tulee ostettua- Muutoin mielellään ostan muualta esim suomalaisilta Apple-jälleenmyyjiltä kuten Tectorilta.Jori Lomalla kirjoitti:Vaikka kyse olikin periaatteesta (ja niistä pitää pitää kiinni!) niin laskitko yhtään paljon sulta meni (applen ja gigantin edustajista puhumattakaan!) aikaa hukkaan parinkympin takia
P.S. Helpommalla ja nopeemmin homma hoitusi jos veisi ongelmallisen puhelimen suoraan esim. MCareen.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja strong »
Eli kannatti olla yhteydessä Giganttiin? Pysytkö firman asiakkaana jatkossakin? vai vaihdatko Poweriin tai ostat puhelimet suoraan Applestoresta esim. Tukholman matkalla?straight kirjoitti:Ok
Paikallinen Giganttipomo palautti maksun, joten asia ok.
Ilmoitin Hkiin ja Tanskaan, , että reklamatio huomioitu ja toivotin hyvää joulua.
Mutta meni vielä tunti applen tukeen soitellessa kun oli huollosta tulleessa telefoonissa muutama ongelma.
Nyt kaikki ok.
joulurauhaa kaikille.
Viimeksi muokannut strong, 17.1.2018 klo 21.23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja strong »
myytiinkö iPhone 5S- puhelinta vielä viime vuonna?straight kirjoitti:Toukokuussa ostettu Iphone 5S sammui ja pimeni itsekseen pari vi sitten kesken toimintojen.
Muistiakin oli riittämiin.
Vein huoltoon epäillen akkuvikaa.
Tuli korjauksesta ja ilmeisesti tulkittu ohjelmisto viaksi.en ole varma olinko päivittänyt.
Ja lasku 25 euroa vaikka takuu.
Apple siis tulkitsee että,saa simahtaa takuuaikana ja asiakas maksaa..
Reklamoinko ja kumpaan, Giganttiin vainapplerm vai huoltokorjaamo
Mobylifeen, eikö,seen olisi tullutböaskuttaa Giganttia.
Pikku summa mutta periaate....
Alla laskukopio
https://www.gigantti.fi/product/puhelim ... 2-gb-kulta
Viimeksi muokannut strong, 1.2.2018 klo 0.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5673
- Liittynyt: 30.12.2006 klo 14.04
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Suosittelen aina soittamaan ensin Applelle ja sit vasta kiikuttaa huoltoon tapausnumeron kanssa. Noin ei tuu mitää turhia tsekkausmaksuja sillä Apple käy vian -ongelman puhelimessa läpi tehden päätöksen tarviiko laite huollon huomiota vai onnistuuko korjaus esim. Neuvomalla vianselvittelyiden ja jopa etäyhteyden kautta.
Huollonkin on helpompi jatkaa casea kun Apple on jo tehnyt alustavan taustatyön. Omasta mielestäni takuualaisen laitteen tarkastuksesta ei pitäisi rahastaa ja olenkin pettynyt kun mCarekin on lähtenyt kyseiselle tielle. Varsinkin jos kyseessä on apple caren-alainen laite niin myyjän pitäisi osaa sanoa heti josko homma menee takuuseen vai ei. Tiedän että ovat jotkut hankalia asioita mut tää on ollu ennen yks niistä Omena-laitteiden kulmakiviä - aspa-luxusta mitä mielestäni pitää odottaakin näinkin kalliilta laitteilta. Harmi että suunta on ny tämä tarkastusmaksuila rahastus.
Huollonkin on helpompi jatkaa casea kun Apple on jo tehnyt alustavan taustatyön. Omasta mielestäni takuualaisen laitteen tarkastuksesta ei pitäisi rahastaa ja olenkin pettynyt kun mCarekin on lähtenyt kyseiselle tielle. Varsinkin jos kyseessä on apple caren-alainen laite niin myyjän pitäisi osaa sanoa heti josko homma menee takuuseen vai ei. Tiedän että ovat jotkut hankalia asioita mut tää on ollu ennen yks niistä Omena-laitteiden kulmakiviä - aspa-luxusta mitä mielestäni pitää odottaakin näinkin kalliilta laitteilta. Harmi että suunta on ny tämä tarkastusmaksuila rahastus.
Viimeksi muokannut IIIMacci, 1.2.2018 klo 11.06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 6.6.2013 klo 11.33
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja vgran »
Eli korjaantuiko vika päivityksen jälkeen?
-
- Viestit: 3048
- Liittynyt: 27.11.2014 klo 13.42
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja Sendaa »
Näin yleisesti softaviat eivät yleensä kuulu takuun piiriin, eli jos ongelma on tullut softan uudelleenasennuksella kuntoon niin siinä tapauksessa lasku on 'aiheellinen'
iPhone 15 Pro Max & Google Pixel 8 Pro | Apple Watch Ultra
Apple Macbook Pro 14” M2 Pro
Tesla Model Y
Apple Macbook Pro 14” M2 Pro
Tesla Model Y
-
- Viestit: 5673
- Liittynyt: 30.12.2006 klo 14.04
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Jos kyseessä olisi tietokone niin komppaisin mutta kun puhutaan puhelimesta joka perustuu suljettuun järjestelmään niin ei pitäisi softan mennä juntturaan vaikka tekis ja asentais mitä. Siksihän se on suljettu.
Reilu 10vuotisen iphone käyttöhistoriani aikana koskaan kuullu että pitäis käyttis asentaa uusiksi (jos ei puhuta jailbreakkauksesta), mut esim windows-Pc-puolella tää on suositeltavaa min kerran vuodes...
Ainoo skenaario mistä käyttäjää voi syyttää puhelinen käyttisongelmissa on se et jos käyttäjä on keskeyttänyt firmispäivityksen. Normi puhelinkäyttäjän ei tarvii osata resetointeja ja uudelleenasennuksia. Se et jos käyttikses on bugeja jotka vaatis tämän niin kyl mielestäni kuuluu järjestelmän- eli täs tapaukses myös laitevalmistajan vastuulle.
Reilu 10vuotisen iphone käyttöhistoriani aikana koskaan kuullu että pitäis käyttis asentaa uusiksi (jos ei puhuta jailbreakkauksesta), mut esim windows-Pc-puolella tää on suositeltavaa min kerran vuodes...
Ainoo skenaario mistä käyttäjää voi syyttää puhelinen käyttisongelmissa on se et jos käyttäjä on keskeyttänyt firmispäivityksen. Normi puhelinkäyttäjän ei tarvii osata resetointeja ja uudelleenasennuksia. Se et jos käyttikses on bugeja jotka vaatis tämän niin kyl mielestäni kuuluu järjestelmän- eli täs tapaukses myös laitevalmistajan vastuulle.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja strong »
saako Apple Caren lisätakuun ostettua iPhoneen?IIIMacci kirjoitti:Suosittelen aina soittamaan ensin Applelle ja sit vasta kiikuttaa huoltoon tapausnumeron kanssa. Noin ei tuu mitää turhia tsekkausmaksuja sillä Apple käy vian -ongelman puhelimessa läpi tehden päätöksen tarviiko laite huollon huomiota vai onnistuuko korjaus esim. Neuvomalla vianselvittelyiden ja jopa etäyhteyden kautta.
Huollonkin on helpompi jatkaa casea kun Apple on jo tehnyt alustavan taustatyön. Omasta mielestäni takuualaisen laitteen tarkastuksesta ei pitäisi rahastaa ja olenkin pettynyt kun mCarekin on lähtenyt kyseiselle tielle. Varsinkin jos kyseessä on apple caren-alainen laite niin myyjän pitäisi osaa sanoa heti josko homma menee takuuseen vai ei. Tiedän että ovat jotkut hankalia asioita mut tää on ollu ennen yks niistä Omena-laitteiden kulmakiviä - aspa-luxusta mitä mielestäni pitää odottaakin näinkin kalliilta laitteilta. Harmi että suunta on ny tämä tarkastusmaksuila rahastus.
Viimeksi muokannut strong, 1.2.2018 klo 21.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3048
- Liittynyt: 27.11.2014 klo 13.42
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja Sendaa »
Taitaa nuo kuitenkin olla jopa siinä pikamanuaalissa kerrottu, käyttäjä on kutienkin velvollinen opettelemaan laitteen käytön ja mahdolliset toiminnot.IIIMacci kirjoitti: Ainoo skenaario mistä käyttäjää voi syyttää puhelinen käyttisongelmissa on se et jos käyttäjä on keskeyttänyt firmispäivityksen. Normi puhelinkäyttäjän ei tarvii osata resetointeja ja uudelleenasennuksia. Se et jos käyttikses on bugeja jotka vaatis tämän niin kyl mielestäni kuuluu järjestelmän- eli täs tapaukses myös laitevalmistajan vastuulle.
Toisekseen, huolto on tarkoitettu juurikin laitteen huoltoon. Ei ole huollon tehtävä korjata ohjelmaongelmia, vaan itse laitteessa olevia "rautaongelmia".
Edelleen tässä on epäselvää tuliko laite kuntoon tuon maksullisen valohoidon (softanasennuksen) jälkeen vai ei. Jos on tullut, niin lasku on mielestäni aika aiheellinen koska tuon asennuksen / resetoinnin olisi voinut tehdä kotona rasittamatta huoltoa.
iPhone 15 Pro Max & Google Pixel 8 Pro | Apple Watch Ultra
Apple Macbook Pro 14” M2 Pro
Tesla Model Y
Apple Macbook Pro 14” M2 Pro
Tesla Model Y
-
- Viestit: 5673
- Liittynyt: 30.12.2006 klo 14.04
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Kelasitko sendaa että käyttäjien voidaan vaatia tunnistaa - erottaa rautaongelma softaongelmasta? Ja miten se softaongelma voisi johtua käyttäjästä kun puhutaan suljetusta järjestelmästä - laitteesta johon on tehtaalla naitettu softa ja rauta.
Applelle jatkossa soittoa ennen huoltoon kiikuttamista - my two cents tähän keskusteluun
Applelle jatkossa soittoa ennen huoltoon kiikuttamista - my two cents tähän keskusteluun
Viimeksi muokannut IIIMacci, 2.2.2018 klo 10.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit