Näin toki on, mutta se vaatimusten mukaisuus on valmistajan ilmoituksen varassa valtaosassa tuotteita. Mitään EU-hyväksyntää ei elektroniikkatuotteille tai niiden varaosille yleisesti ottaen ole. CE-merkintä on valmistajan ilmoitus.
Sitten on joukko tuoteryhmiä, joissa vaatimusten mukaisuus pitää osoittaa ennakkoon ja testauttaa tuotteet tiettyjä standardeja ja määrityksiä vasten EU:n hyväksymässä tutkimusorganisaatiossa. Esimerkiksi valtaosa sairaalaelektroniikasta tai vastaavista ihmishenkiin ja turvallisuuteen liittyvistä tuotteista. Ja vaikkapa kirurgiset maskit.
Viimeksi muokannut amanita, 23.7.2021 klo 0.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
CE-merkintä on merkintä, jolla tuotteen valmistaja tai valtuutettu edustaja vakuuttaa, että tuote täyttää tuotetta koskevien EU:n direktiivien ja asetusten olennaiset vaatimukset.
CE-merkinnällä varustettu tuote saa liikkua vapaasti EU:n alueella.
Merkinnän kiinnittää valmistaja tai valmistajan valtuuttama edustaja.
CE-merkintää ei myönnä mikään viranomainen tai muu kolmas taho.
”Assumption is the mother of all fuck ups.” Travis Dane
IIIMacci kirjoitti: ↑23.7.2021 klo 0.18
Eli sähkölaitteet voi olla mitä vaa räjähdysaltista kamaa jos maahantuoja täyttää tullipaperit ”oikeen”? Salli mun epäillä.
Vois olettaa et esim akkujen eu-tuonnissa on monet syynit maahantuojalla edessä..
TUKES valvoo pistokokeilla noita sähköllä toimivia häristimiä ja antaa sitten myynti/käyttökieltopäätöksiä testien perusteella, täältä voi käydä katsomassa tämänpäiväsen tilanteen: https://marek.tukes.fi
Tämmöinen pahoinpitely ehkäisee "ilmaisen 6 kk takuun" Swappiella. Tulkitsen asian niin että takuu ei ole voimassa jos aiot käyttää puhelintasi...
Puhelin käyttökelvoton "takuuaikana", vikakoodi 4013.
Mielenkiinnolla kuulisin kommentteja muilta jotka ovat yrittäneet viedä uutta puhelinta takuukorjaukseen joissa on ollut vastaavalla tavalla etu tai takalasissa särö, onko Apple myös kieltäytynyt takuuhuolloista?
Ei tommosia säröjä Applen laatutarkastuksesta - tehtaalta päästetä markkinoille. Joka ikinen puhelin tarkistetaan huolellisesti ulkoisesti sekä sisäisesti että softa tsekataan et puhelin toimii. Sit vasta pakataan laatikkoihin jotka viel pakataan pehmustettuihin laatikkoihin….
Eli veikkaan et kyseessä on huonolaatuinen feikki takalasi jossa tullu esim. Postituksen aikana särö tai sit joku on pamauttanu sen johinkin jossain vaihees - jokatapaukses tarvii fyysisen kontaktin et moisia lasiin tulee.
Applen takuu eikä tuskin muukaan korvaa fyysisiä vahinkoja, niihin tarvii valutuksen yms…
tämähän menee siten, että ostettaessa ostat käytetyn laitteen jossa on kuntoluokka... ja vikoja. Kun samainen laite sitten pysähtyy takuuaikana, Swappie kieltäytyy tekemästä mitään, noihin vikoihin vedoten.
Jaaha, eli virheettömän naarmuton pitäisi olla, vaikka kohtalaisen tilaa ja sellaisesta maksaa. Ja tulevat vahingot pitäisi firman kattaa, koska myivät käytettynä. Jep, kestävä liiketoimintamalli.
Aika loistavasti väärinymmärsit kirjoitetun. Sinulla on siihen kyllä täysi oikeus.
Swappie lupaa (takuun), mutta ei toimita sitä. Näin yksinkertaisesta asiasta on kysymys.
Teen mielelläni yhteistyötä sellaisen yrittäjän kanssa, johon voi luottaa. Swappie ei ole sellainen. Onko ehdotuksia, kuka hoitaisi asiansa paremmin?
Swappie lupaa (takuun), mutta takuu raukeaa esim. lasin rikkoutumiseen. Näin yksinkertaisesta asiasta on kysymys. Pänniihään se.
Työntäisin koti- tai matkavakuutuksen ja nielisin tappioni.
teejiikoo kirjoitti: ↑21.8.2021 klo 22.56
Aika loistavasti väärinymmärsit kirjoitetun. Sinulla on siihen kyllä täysi oikeus.
Swappie lupaa (takuun), mutta ei toimita sitä. Näin yksinkertaisesta asiasta on kysymys.
Teen mielelläni yhteistyötä sellaisen yrittäjän kanssa, johon voi luottaa. Swappie ei ole sellainen. Onko ehdotuksia, kuka hoitaisi asiansa paremmin?
Oliko takalasi hajalla jo valmiiksi, vai hajosiko se sinun käytössäsi?
Takalasi hajosi varmaan omassa käytössä? Ei kai mikään yhtiö myy jo valmiiksi rikkinäisiä laitteita? En tunne Swappieta, koska en ole käyttänyt sen palveluita. Firman perustajan toimissa oli jotain hämärää alkuvaiheessa jonkun lehtijutun perusteella.
Onhan takalasi saattanut saada lommon omassa käytössä, ok?
Kuva siitä on tällä palstalla, tutustu tähän vammaan siellä.
Tuskin se kuitenkaan aiheuttaa vikakoodia 4013.
"Takuu" jonka siis jokainen kauppias kirjoittaa sellaiseksi kuin haluaa, tulkitaan siten että jos on mitään merkkiä käytössä, "takuu" ei voimassa.
Puhelimet ostetaan ilmeisesti käytettäväksi?
Saako niihin siis tulla mitään käytön jälkiä?
Fyysisen puhelimen lisäksi, Swappie yrittää myydä myös luottamusta ja turvallisuutta. Turvallisuutta juuri siihen nimenomaiseen riskiin, jota epämääräiset myyjät edustavat. Ja skabuum! He ovet aivan yhtä epäluotettavia kuin tori.fi:n takavalotakuu. Irvokkainta tässä on se, että firma kuulemma perustettiin kun founderia petkutettiin samanlaisessa kaupankäynnissä. Ehkä oppivat siitä tämän businessmallinsa.
Panin reklamaation tulille 6/2021. Kuittien hakemisia ja tilailuja sposteilla. Kaksi käyntiä heidän kioskillaan. Lukematon määrä Xhenkilö Swappielta sähköposteja. He eivät muuten lue mitä heille vastataan, vaan kysyvät samat asiat kerta toisensa jälkeen. Kahden kuukauden jälkeen he ovat saaneet aikaiseksi tarjouksen puhelimen iphone 8 plus korjaamisesta, hilpeällä 496 Eur korjaushinnalla. Odottelen heiltä edelleen takaisin ostotarjousta, jota olen pariin kertaan pyytänyt. Eli pari kuukautta tässä on jo kulunut. Jokaisella kerralla Swappi muistuttaa, että kotivakuutus kyllä... kuten Saukolakin...
He voivat asioitaan näinkin hoitaa, vaikka hyvin hoidettu reklamaatio on perinteisesti ollut liiketoiminnan jatkuvuuden tae. Raportoin projektista lisää kunhan Swappie saa jotain aikaiseksi.
Yleensä halki mennyt lasi tarkoittaa, että puhelin on tippunut. Eli saanut kovan kolauksen. Silloin siihen voi tulla vaikka mitä muuta vikaa. En yhtään ihmettele etteivät suostu takuuna tekemään. En usko, että Apple tai mikään muukaan yritys lasirikkoista puhelinta takuuna suostuu korjaamaan.
Yleensä halki mennyt lasi tarkoittaa, että puhelin on tippunut. Eli saanut kovan kolauksen. Silloin siihen voi tulla vaikka mitä muuta vikaa. En yhtään ihmettele etteivät suostu takuuna tekemään. En usko, että Apple tai mikään muukaan yritys lasirikkoista puhelinta takuuna suostuu korjaamaan.
Kyllä tutustuin. Ei noi lasit pienestä kopautuksesta halkea. Kyllä tuo kohta on kunnon iskun saanut. Joko olet tiputtanut sen päälle jotain tai puhelin on tippuessaan osunut tuo kohta edellä johonkin terävään. Joka tapauksessa siihen on kohdistunut kova isku.