Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Vaihdatin talvella näytön eräässä putiikissa 6ässään, joka näyttö oli alun perinkin pikselivikainen - yksi valkoinen spotti näytössä. En vaivautunut sitä silloin vaihdattamaan. Onnistuin myöhemmin kolauttamaan näytön reunan hajalle. Putiikki vaihtaisi näytön takuuseen muuten maksutta, mutta näyttöjen myyjä ei kuulema ota vastaan hajallista näyttöä, vaikka relevanssia pikselivian ja muuten hajallisen näytön välillä ei ole. Onko kenelläkään kokemusta, millä pätevillä perusteilla asian voisi hoitaa omaksi edukseni? Putiikki kyllä suostuu tulemaan asiassa vastaan sekä on muutenkin vastuullinen - ainoa kanto kaskessa on näyttöjen toimittaja. Hinta ei ole järin suuri, mutta peritaatteesta en haluaisi maksaa pennin latiakaan.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: 1.7.2008 klo 15.10
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja tissot69 »
Tuohan olisikin hyvä systeemi. Vaihdan putiikissa puhelimen näytön, siinä pikselivika, mikä ei häiritse. Lähes vuoden päästä rikon näytön. Haluan uuden näytön , koska vanhassa pikseliongelma, josta en valittanut ennen kuin rikoin taas näytön
Mikäli jollain tavalla tulee vastaan, niin olisin tyytyväinen. Itse en putiikin omistajana tulisi vastaan euroakaan.
Mikäli jollain tavalla tulee vastaan, niin olisin tyytyväinen. Itse en putiikin omistajana tulisi vastaan euroakaan.
Viimeksi muokannut tissot69, 4.10.2018 klo 16.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Lueppas nyt uudestaan. Ja rikoin sen näytön jo aikapäiviä sitten, joka ei itsessään saanut alkuperäistä halua vaihdattaa edes sitä. Eikä liikkeellä ollut mitään ongelmaa asian kanssa, vaan näyttöjen tomittajalla, joka ei suorita siis mitään laatutarkastusta näytöilleen eikä sen puoleen asentajakaan, kun on sen virheellisenä asentanut.
Viimeksi muokannut oppenheimer, 4.10.2018 klo 19.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
- Viestit: 5445
- Liittynyt: 8.7.2012 klo 10.08
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Tuskin tuossa taitaa olla mitään mahdollisuuksia, kun näyttö on nyt rikki.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
- Viestit: 1720
- Liittynyt: 26.5.2012 klo 11.22
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja Ilkka66 »
Mikäli aloittajan kuvaama tapa toimisi, minä ainakin haluaisin pikselivikaisen näytön. Näin näytön hajotessa saisi uuden näytön - mieluusti pikselivikaisen tietenkin - tilalle ilman että joutuisin itse maksamaan mitään korjauskustannuksia tai omavastuita.
iPhone 15 Pro, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Lisää paskaa jauhavia näsäviisastelijoita. Oletuksesi asiasta kertoo omasta mindsetistäsi.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
- Viestit: 638
- Liittynyt: 3.9.2012 klo 15.40
Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto
Viesti Kirjoittaja Eki79 »
Pikselivika olisi pitänyt heti reklamoida ja todellakin ennen näytön hajoamista.
Kuluttajansuojalaki määrittelee näin
"Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen."
Viime talvesta on kulunut jo aika monta kuukautta.
Huoltoliike nyt vaan nätisti yritti sanoa ettei tule onnistumaan takuu ja vetosi näytön valmistajan linjaukseen jotta pääsevät kivuttomasti susta eroon Väitän etteivät edes koskaan kysyneet valmistajalta et meneekö takuuseen.
Kuluttajansuojalaki määrittelee näin
"Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen."
Viime talvesta on kulunut jo aika monta kuukautta.
Huoltoliike nyt vaan nätisti yritti sanoa ettei tule onnistumaan takuu ja vetosi näytön valmistajan linjaukseen jotta pääsevät kivuttomasti susta eroon Väitän etteivät edes koskaan kysyneet valmistajalta et meneekö takuuseen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit