Sivu 1/1

Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 3.10.2018 klo 14.29
Kirjoittaja oppenheimer
Vaihdatin talvella näytön eräässä putiikissa 6ässään, joka näyttö oli alun perinkin pikselivikainen - yksi valkoinen spotti näytössä. En vaivautunut sitä silloin vaihdattamaan. Onnistuin myöhemmin kolauttamaan näytön reunan hajalle. Putiikki vaihtaisi näytön takuuseen muuten maksutta, mutta näyttöjen myyjä ei kuulema ota vastaan hajallista näyttöä, vaikka relevanssia pikselivian ja muuten hajallisen näytön välillä ei ole. Onko kenelläkään kokemusta, millä pätevillä perusteilla asian voisi hoitaa omaksi edukseni? Putiikki kyllä suostuu tulemaan asiassa vastaan sekä on muutenkin vastuullinen - ainoa kanto kaskessa on näyttöjen toimittaja. Hinta ei ole järin suuri, mutta peritaatteesta en haluaisi maksaa pennin latiakaan.

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 4.10.2018 klo 16.22
Kirjoittaja tissot69
Tuohan olisikin hyvä systeemi. Vaihdan putiikissa puhelimen näytön, siinä pikselivika, mikä ei häiritse. Lähes vuoden päästä rikon näytön. Haluan uuden näytön , koska vanhassa pikseliongelma, josta en valittanut ennen kuin rikoin taas näytön [:/]

Mikäli jollain tavalla tulee vastaan, niin olisin tyytyväinen. Itse en putiikin omistajana tulisi vastaan euroakaan.

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 4.10.2018 klo 19.26
Kirjoittaja oppenheimer
Lueppas nyt uudestaan. Ja rikoin sen näytön jo aikapäiviä sitten, joka ei itsessään saanut alkuperäistä halua vaihdattaa edes sitä. Eikä liikkeellä ollut mitään ongelmaa asian kanssa, vaan näyttöjen tomittajalla, joka ei suorita siis mitään laatutarkastusta näytöilleen eikä sen puoleen asentajakaan, kun on sen virheellisenä asentanut.

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 4.10.2018 klo 20.20
Kirjoittaja jakovski
Tuskin tuossa taitaa olla mitään mahdollisuuksia, kun näyttö on nyt rikki. [:|]

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 16.10.2018 klo 8.14
Kirjoittaja Ilkka66
Mikäli aloittajan kuvaama tapa toimisi, minä ainakin haluaisin pikselivikaisen näytön. Näin näytön hajotessa saisi uuden näytön - mieluusti pikselivikaisen tietenkin - tilalle ilman että joutuisin itse maksamaan mitään korjauskustannuksia tai omavastuita.

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 16.10.2018 klo 13.38
Kirjoittaja oppenheimer
Lisää paskaa jauhavia näsäviisastelijoita. Oletuksesi asiasta kertoo omasta mindsetistäsi.

Re: Pikselivikaisen näytön takuuvaihto

Lähetetty: 16.10.2018 klo 22.20
Kirjoittaja Eki79
Pikselivika olisi pitänyt heti reklamoida ja todellakin ennen näytön hajoamista.
Kuluttajansuojalaki määrittelee näin
"Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen."

Viime talvesta on kulunut jo aika monta kuukautta.
Huoltoliike nyt vaan nätisti yritti sanoa ettei tule onnistumaan takuu ja vetosi näytön valmistajan linjaukseen jotta pääsevät kivuttomasti susta eroon :) Väitän etteivät edes koskaan kysyneet valmistajalta et meneekö takuuseen.