Minullekaan 4G-puhetta ei oltu kytketty päälle kun otin eSim-palvelun käyttöön Cellular-kellon ensimmäisenä myyntipäivänä. eSim-palvelun kytkennästä ja liittymätyypin vaihdosta oli laskutettu 5+5 € kun myyjän mukaan tuosta ei pitänyt tulla lisäkuluja.zormelin kirjoitti:Ja nyt selvisi, missä vika oli. Telialta oli jätetty 4G-puhelut kytkemättä päälle joten siksi tulta multi-palvelua / eSIM:iä ei saanut aktivoitua kelloon.
Telian olisi kyllä syytä kouluttaa henkilöstöään, kun heidän aspan kanssa käytiin asiaa juurta jaksaen läpi. Tänään olin uudestaan sinne yhteydessä ja kun pyysin tarkistamaan / kytkemään 4G-puhelut niin sitten homma alkoi toimimaan. Mielestäni Telian henkilöstön pitäisi osata nämä(kin) asiat tarkistaa eikä niin, että asiakas tietää paremmin mitä heidän tulee tehdä jotta palvelut saadaan toimimaan.
Kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin. Kellossa oma liittymä toimii.
Telian sivujen infoa: Telia 4G-puhe on kytketty sinulle automaattisesti, mikäli käytössäsi on Telian liittymä ja puhelimena iPhone 6 tai uudempi iPhone-malli, jonka käyttöjärjestelmässäsi on viimeisin päivitys.
Mikäli tästä huolimatta 4G-puhe ei ole käytössä (eli saat INFO KELLO -viestin vastauksena tiedon, että liittymältäsi ei löydy tukea Apple Watchille), on käytössäsi todennäköisesti jokin Multi-palvelun estävä lisäpalvelu, kuten Saldosopimus tai vanhempi Multi-SIM -palvelu. Ole tällöin yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi, tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).
Mikä olet avannut uuden liittymän, tai siirtänyt liittymäsi toiselta operaattorilta Telialle, päivitetään liittymälle 4G-puhe automaattisesti. Tämä tehdään noin viikon kuluessa liittymäsi avautumisesta. Mikäli haluat, että 4G-puhe otetaan välittömästi käyttöön, voit olla yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi, tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).