Ostin iPad Pro 12,9” 2020 mallin alkuvuodesta, koska käytän OP yritysmobiilia yritykseni ostolaskujen käsittelyyn sekä asiakas- ja tuoterekisterien ylläpitoon sekä tietenkin laskutukseen. Olen käyttänyt paljon laitteen onscreen näppäimistöä ja lisäksi minulla on logitech keys to go bluetooth näppis, joka on kokoonsa nähden loistava. Nyt kuitenkin olen alkanut haikailemaan parempaa näppistä ja katsellut videoita setupeista youtubesta tuhottoman paljon. Vaihtoehtojahan on paljon ja ensimmäisenä niistä tietenkin iPadin oma Magic Keyboard. Se tuntuu kuitenkin aika pieneltä parannukselta verrattuna keys to go näppikseen, kun ottaa huomioon 400€ hinnan. Toki siinä tulisi loistava trackpad myös mukana. Mulla on kuitenkin Logitech MX Master 3 hiiri tuossa pöydällä ja sen saa liittymään yhdellä klikkauksella iPadin bluetoothiin ja toimii todella hyvin. Eli pelkkä bluetooth näppis riittäisi. Olen vuosia kirjoittanut macbookin näppäimistöllä sekä mäkin Magic Keyboardilla ja niiden tuntuma on niin hyvä, että samanlainen olisi kätevä. Varsinaisella työpisteellä minulla onkin pitkä Magic Keyboard käytössä ja se on loistava. Joten sellainen olisi kiva, mutta en haluaisi työpöydälle toista samanmoista. Tässä monta kuukautta asiaa ihmeteltyäni yhtäkkiä tulin ajatelleeksi, että voisikohan tätä pitkää näppistä käyttää kaapelilla tämän iPadin kanssa. Ja totta vie tämähän toimii kuin unelma. Tuntuu tyhmältä etten ole aiemmin tajunnut, mutta nythän siis tämä näppis toimii bluetoothilla mäkin kanssa ja hiiri samoin. Ja kun alan tekemään laskuja, niin tökkään USB-C to lightning piuhan iPadista näppikseen, vaihdan hiiren toiselle kanavalle. Ja jatkan töitä. Nyt ajateltuna tämähän on ihan looginen juttu, mutta eipä ole tullut mieleen eikä noissa youtuben setup videoissa ole tullut myöskään vastaan
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)