Ei tietty voida, mutta esim. Tässä tapauksessa olisi voitu jättää myymättä, mutta ehkä tilauksia ei tullut kovin paljoa, ennen kuin virhe huomattiin.
Lisään vielä, kaikki kunnia DNA:lle kun möi virheelliseen hintaan tuotteen!
Ei tietty voida, mutta esim. Tässä tapauksessa olisi voitu jättää myymättä, mutta ehkä tilauksia ei tullut kovin paljoa, ennen kuin virhe huomattiin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka onnistuit huomaamaan tuon hinnan? Sattumalta vain selailit juuri sopivasti DNA:n sivuilla kelloja vai oliko sinulla jokin hintavahti päällä?Saol77 kirjoitti: ↑20.1.2023 klo 16.16 Itse tilasin tuon Ultran Dna:lta tuohon 504€ hintaan ja tänään on paketti lähtenyt matkaan. Arvioitu saapuminen maanantaina joten enköhän sen tuohon hintaan saanut vaikka epäilyksiä olikin. Varmasti ihan pätevä korvaaja nykyisen Apple watch 4 tilalle, varsinkin tuohon hintaan![]()
Täältä asian huomasin illalla ja tilauksen tein vasta puoli kuuden aikaan seuraavana aamuna yövuorossa ostamista mietittyäni. Vaikka eihän tuohon hintaan juuri mietittävää olisi ollut
Unisyklit olen siis arvioinut empiirisellä tuntumalla. Katson aamulla herätessäni miten yö on mennyt ja käytännössä aina kaikki yön satunnaiset heräämiset on kirjautuneet oikein. Kellonajat muistan yleensä siitä kun pistän äänikirjan uudestaan pyörimään niin siinä tulee se kellonaika samalla vilkaistua. Satunnaisia heräämisiä kello kyllä kirjaa muitakin, ne on varmaan olleet sellaisia lyhyitä etten aamulla edes muista niitä...ompunkuori kirjoitti: ↑16.1.2023 klo 17.17Millä tavalla tuo tarkkuus on todennettu?
Joku testi sattui itselläni vastaan Youtubessa (löytyy sieltä otsikolla: "Apple Watch : Scientific Sleep Test"), jossa mitattiin unenseurannan tarkkuutta eri laitteilla verrattuna päähän tulevaan tarkempaan mittalaitteeseen. Tuon perusteella sanoisin, että jos joku erillinen appi kertoo esimerkiksi syvän unen määrästä kaksinkertaisia aikoja, suhtautuisin siihen hieman varauksella. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia resursseja on käytetty sen kalibrointiin eri ihmisten kanssa testattaessa verrattuna Applen tekemiin testeihin, jota sovelletaan sisäänrakennetussa unenseurannassa?
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
Viesti Kirjoittaja ompunkuori »
Viittasin tuolla kysymykselläni lähinnä yksityiskohtaisemmin sykleihin ja niiden kestoon (perus, REM ja syvä uni), enkä unen kokonaiskestoon ja heräämisiin. Jos joku appi väittää syvän unen määräksi 2x lukemia Applen natiiviin unenseurantaan, olisin kyllä kiinnostunut tietämään millä tavalla appi on kalibroitu? Käsittääkseni Apple on polttanut syklien mittailuun aika isoja määriä rahaa ja sitä on testattu isommalla määrällä ihmisiä. Tuolla Youtubessa oli mittauksia tästä ja Apple näytti tarkasti juuri nämä.jeppe kirjoitti: ↑22.1.2023 klo 16.44 Unisyklit olen siis arvioinut empiirisellä tuntumalla. Katson aamulla herätessäni miten yö on mennyt ja käytännössä aina kaikki yön satunnaiset heräämiset on kirjautuneet oikein. Kellonajat muistan yleensä siitä kun pistän äänikirjan uudestaan pyörimään niin siinä tulee se kellonaika samalla vilkaistua. Satunnaisia heräämisiä kello kyllä kirjaa muitakin, ne on varmaan olleet sellaisia lyhyitä etten aamulla edes muista niitä...
Näitä aikoja vertaillessa olen myös tulkinnut happisaturaation, sykkeenmuutokset yms Autosleepin kirjaukset. Yleensä Autosleepin Readiness vastaa kokemusperäistä tuntumaa aamun vireystilasta.
Varmasti on myöskin niin että toisen unta joku toinen appi voi seurata paremmin, itse olen testailujen myötä päätynyt siihen että tämä toimii lähes täydellisesti minulle. Muutaman muun fanaatikon kanssa keskusteltuani, kuulin että myös he vannovat Autosleepin nimeen. Mielelläni toki lueskelen täältä muidenkin kokemuksia, tämä kun kehittyy koko ajan ja eri softilla on kova kilpajuoksu keskenään.
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
Niin siinä käsittääkseni voisi option 2 valinnalla hyödyntää suoraan Apple sleepin dataa, joka käyttää hyväkseen koneoppimista (vaatii WatchOS 9 / AW4 tai uudemmat). Oletuksena se taitaa olla silti aina apin omalla tavalla tekemien mittausten tulkinta.Marius_Simon kirjoitti: ↑29.1.2023 klo 17.03 AutoSleepin 'Deep' ei ole sama kuin 'Sleep stage'. Tuo jälkimmäinen AutoSleepissä on otettu suoraan Applen tulkinnasta unesta.
Viesti Kirjoittaja brilleaux »
Pystyykö joku vahvistamaan tätä?ropellihattu kirjoitti: ↑14.12.2022 klo 14.50 Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siinäkin tapauksessa että kellon sim on eri numerolla kuin puhelin, kello toimii käytännössä kuin sillä olisi sama numero kuin puhelimella. Eli vastaus olisi täten että voi olla oma simmi. Viisaammat voi korjata jos olen väärässä.
Viesti Kirjoittaja brilleaux »
Viesti Kirjoittaja Deströyer »
Ainakin Elisan yritysliittymässä homma toimii siten, että kellon eSim on oma liittymänsä ja sillä on eri numero kuin siihen liitetyllä puhelimella.brilleaux kirjoitti: ↑25.2.2023 klo 19.36Pystyykö joku vahvistamaan tätä?ropellihattu kirjoitti: ↑14.12.2022 klo 14.50 Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siinäkin tapauksessa että kellon sim on eri numerolla kuin puhelin, kello toimii käytännössä kuin sillä olisi sama numero kuin puhelimella. Eli vastaus olisi täten että voi olla oma simmi. Viisaammat voi korjata jos olen väärässä.
Ultra hankittu mutta ainakaan vuosi sitten työnantaja ei suostunut eSimiä maksamaan.
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”