Olen parin viikon sisällä tilaamassa mustaa 4GB:n iPod nanoa kaiverruksella. Haluaisin nyt kysyä, että mitä lisävarusteita siihen kannattaisi ostaa.
Lähtökohdat mulla on sellaiset, että mulla on kotona kannettava tietokone (kuukauden vanha high-end Centrino) ja Kossin PortaPro -kuulokkeet. Mä olen ajatellut pitää noita PortaProta ainakin kuntoillessa nanon kanssa, ja todennäköisesti myös normaalissa käytössä, ellen löydä parempia kuulokkeita siihen.
Varmat lisävarustehankinnat mulla tulee olemaan Apple iPod nano armband ja Apple iPod nano tube. Mähän tilaan siis kaikki AppleStoren kautta.
Etymotic ER-6i:
Nämähän olisivat ideaaliset IEM:t nanon kanssa käytettäväksi, mutta mulla on vaan suuria epäilyksiä noista korvakäytevään tungettavista kuulokkeista. Ensinnäkin mulla on aika pienet korvakäytävät (tai ainakin luulisin niin) ja ainakin korvatulppien käyttö joskus on aika tuskaista (mähän en ole kokeillut ikinä IEM-kuulokkeita). Lisäksi se korvavaha-ongelma on iljettävä (ja sitähän tulee, ellei sitten ole joka toinen tunti korviaan pesemässä). Toki niitä vaahtopäitä voi pestä, mutta yleensäkin ei tekisi mieli korvavahaisia kuulokkeita työntää uudestaan korvaan.
Mähän en haluaisi ainakaan mitään PortaProita isompaa kuulokketta, joten ilmeisesti vaikuttaa siltä, että jos haluaa mahd. hyvät kuulokkeet, jotka ovat yhtäsuuret tai pienemmät kuin PortaProt, ja ei halua IEM-kuulokkeita, niin mitään vaihtoehtoja ei ole. Kai mä tyydyn PortaProhon.
Apple iPod nano dock ja siihen FireWire-kaapeli:
Mä olen miettinyt pitäiskö tämä ostaa. Ensimmäinen este on tietenkin se, että tämä dock on valkoinen eikä näin sovi yhteen mustan nanon kanssa. Toiseksi, mullahan on kannettava, joten ne USB-paikat ovat ihan käsien ulottuvilla. Tietenkin tuollainen teline helpottaa hiukan elämää, ja pääsisi käyttämään sitä FireWireäkin kun itse nano sitä ei tue, mutta toisaalta musta tuo dock tuntuu ehkä hieman turhuudelta. Mitä mieltä olette?
nanon akun lataaminen ilman tietokonetta:
Mistähän löytäisi tällaisen laitteen, joka lataisi nanon verkkovirralla, koska ainakaan AppleStoren valikoimista ei sitä näytä löytyvän. Kyllä mulle tulisi varmaan tarpeen tuo, että voisi nanon ladata ilman kannettavaa, koska mä liikun eri paikoissa.
Eli kommentteja ja mielipiteitä?
iPod nano ja lisävarusteet
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod nano ja lisävarusteet
Viesti Kirjoittaja LuckyJackson »
-
Re: iPod nano ja lisävarusteet
Viesti Kirjoittaja minimalfinn »
Itse harmittelin juuri muutaman kuukauden miniä käytettyäni, että toi nano tuli markkinoille. Kuitenkin kuullessani sellasen ettei esim itrip käy tuohon nanoon, harmitteluni loppui. Luulen muutenkin tuon nanon olevan huomattavasti rajoittuneempi lisävarusteiden suhteen, vai olenko ihan väärässä? Muuten on kyllä komea peli.
-
Viesti Kirjoittaja Jonagold »
Täältä löytyy.LuckyJackson kirjoitti: Mistähän löytäisi tällaisen laitteen, joka lataisi nanon verkkovirralla, koska ainakaan AppleStoren valikoimista ei sitä näytä löytyvän. Kyllä mulle tulisi varmaan tarpeen tuo, että voisi nanon ladata ilman kannettavaa, koska mä liikun eri paikoissa.
-Jonagold-
iMac 2.8 GHz Intel Core 2 Duo 24"
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
-
Okei, mut siis eikös tuohon tarvi ostaa ainakin sellainen FireWire-kaapeli tuolta AppleStoresta, että sen voi yhdistää nanon dock connectoriin? Muuten, tuossa kuvassa ei näytä olevan ainakaan Suomen oloihin sopiva pistoke. Tuleeko se Suomen pistoketyyppi automaattisesti, kun AppleStoresta tilaa?Jonagold kirjoitti:Täältä löytyy.LuckyJackson kirjoitti: Mistähän löytäisi tällaisen laitteen, joka lataisi nanon verkkovirralla, koska ainakaan AppleStoren valikoimista ei sitä näytä löytyvän. Kyllä mulle tulisi varmaan tarpeen tuo, että voisi nanon ladata ilman kannettavaa, koska mä liikun eri paikoissa.
-
"Power adapter" liitetään nanon mukana tulevaan johtoon, ja adapteri tökätään vaan pistorasiaan. Kun ostat sen Suomen Apple Storesta, niin suomalainen pistoketyyppi tulee.LuckyJackson kirjoitti:
Okei, mut siis eikös tuohon tarvi ostaa ainakin sellainen FireWire-kaapeli tuolta AppleStoresta, että sen voi yhdistää nanon dock connectoriin? Muuten, tuossa kuvassa ei näytä olevan ainakaan Suomen oloihin sopiva pistoke. Tuleeko se Suomen pistoketyyppi automaattisesti, kun AppleStoresta tilaa?
-Jonagold-
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
-
Mutta eikös tuohon sit vaadita sitä FireWireä, koska ton adapterin nimikin on 'FireWire Power Adapter'. Käsittääkseni nanon mukana ei tule mitään kaapelia, missä olisi FireWire-pää.Jonagold kirjoitti:"Power adapter" liitetään nanon mukana tulevaan johtoon, ja adapteri tökätään vaan pistorasiaan. Kun ostat sen Suomen Apple Storesta, niin suomalainen pistoketyyppi tulee.LuckyJackson kirjoitti:
Okei, mut siis eikös tuohon tarvi ostaa ainakin sellainen FireWire-kaapeli tuolta AppleStoresta, että sen voi yhdistää nanon dock connectoriin? Muuten, tuossa kuvassa ei näytä olevan ainakaan Suomen oloihin sopiva pistoke. Tuleeko se Suomen pistoketyyppi automaattisesti, kun AppleStoresta tilaa?
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
kandee muuten ottaa lisävaruseeksi vielä 12" powerbook
. -offtopic

-
Tarkoitin nimenomaan USB Power Adapteria enkä FireWire-adapteria.LuckyJackson kirjoitti:
Mutta eikös tuohon sit vaadita sitä FireWireä, koska ton adapterin nimikin on 'FireWire Power Adapter'. Käsittääkseni nanon mukana ei tule mitään kaapelia, missä olisi FireWire-pää.
-Jonagold-
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
-
Viesti Kirjoittaja leecher »
Ihmettelen suuresti jos nanoon ei tule Itripin vastinetta. Tulipa tialttua tuo valkoinen 4 gt nano, näyttää vaan vähän toimitukset tökkivän.
-
Joissain nano-ketjuissa on ollut puhetta siitä, että pystyyköhän nanosta siirtämään kuvaa televisioon. Olen ymmärtänyt, ettei se ole mahdollista, mutta olisikohan tästä laitteesta apua: nanoteline Se näyttää pystyvän moneen, mm. lukemaan muistikortteja.
-Jonagold-
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
iBook G4 / 1.33 GHz
iPhone 4.
-
Viesti Kirjoittaja erza »
Paljon on nanon yhteensopivuudesta ym. ollut puhetta, mutta itseäni askarruttaa kuvien siirtäminen suoraan kamerasta nanoon.
Eli, eikö se todellakaan ole mahdollista? Camera connectoria liitettäessä nano ilmoittaa, ettei se tue liitettyä oheislaitetta.
Mitä hyötyä on valokuvien katseluun soveltuvasta näytöstä, jos kuvia voi tuoda ainoastaan tietokoneelta... Jotkut ovat todenneet näytön olevan värillinen albumikansien katselua varten, mutta ihmettelenpä silti.
Toisaalta tässä vaiheessa laitteen puuttellisia ominaisuuksia on enää turhaa murehtia, kun paskat on niinsanotusti jo housuissa ja nano taskussa.
Eli, eikö se todellakaan ole mahdollista? Camera connectoria liitettäessä nano ilmoittaa, ettei se tue liitettyä oheislaitetta.
Mitä hyötyä on valokuvien katseluun soveltuvasta näytöstä, jos kuvia voi tuoda ainoastaan tietokoneelta... Jotkut ovat todenneet näytön olevan värillinen albumikansien katselua varten, mutta ihmettelenpä silti.
Toisaalta tässä vaiheessa laitteen puuttellisia ominaisuuksia on enää turhaa murehtia, kun paskat on niinsanotusti jo housuissa ja nano taskussa.
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
Saakos tota jostain tilattua tänne suomeen?Jonagold kirjoitti:Joissain nano-ketjuissa on ollut puhetta siitä, että pystyyköhän nanosta siirtämään kuvaa televisioon. Olen ymmärtänyt, ettei se ole mahdollista, mutta olisikohan tästä laitteesta apua: nanoteline Se näyttää pystyvän moneen, mm. lukemaan muistikortteja.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka