Jospa täältä löytyisi aloittelijalle apua. Tarkoitus on kytkeä iPod Universal Dockin avulla TV:seen. Olen kokeillut S-Video-kaapelia(4-napainen molemmista päistä), mutta kuva ei näy. TV:n päähän meneekin nimenomaan 4 napainen kaapeli, mutta Dockiinhan menisi 7 napainen. Onko kyse tuosta, että normaali 4 napainen s-videopiuha ei tuohon väliin sovikaan?
Ja jos näin on, niin mistä ihmeestä löydän s-videopiuhan, jonka toinen pää on 4 pinninen ja toinen pää 7 pinninen? Tai sitten jonkun adapterin tuohon väliin. Mutta voiko tuo olla noin vaikeaa?
iPod Dockin avulla TV:seen?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod Dockin avulla TV:seen?
Viesti Kirjoittaja jykä80 »
-
Re: iPod Dockin avulla TV:seen?
Viesti Kirjoittaja t1mo »
En omistaa dockia, mutta sain kuvan näkymään TV:stä tavallisella 3-päisellä (ja 4-napaisella) video- ja äänikaapelilla pelkän ipodin kanssa. Kunhan muistaa kääntää vain keltaisen ja punaisen liittimen paikkaa tv:n päässä. Uskoisin että tämä samainen kaapeli toimii myös dockin kanssa; en tietenkään ole varma, koska en ole kokeillut.
edit: siis kysehän oli mulla komposiittivideokaapelista, jossa kulkee mukana myös vasen ja oikea ääniraita. Alkuperäinenhän kysymys koski s-videokaapelia, mikä multa jäi kokonaan huomioimatta kirjoittaessani vastausta.
edit: siis kysehän oli mulla komposiittivideokaapelista, jossa kulkee mukana myös vasen ja oikea ääniraita. Alkuperäinenhän kysymys koski s-videokaapelia, mikä multa jäi kokonaan huomioimatta kirjoittaessani vastausta.
-
Nyt olen hylännyt Dockin, ja kytkenyt tavallisen 3-päisen video- ja äänikaapelin TV:n ja iPodin välille. Keltainen punaiseen jne. Nyt on tapahtunut edistystä sen verran, että ruudulla näkyy jo pari värähtelevää valkoista viivaa, mutta ei muuta. Ääni kuuluu.
Mitäs sitten?
Mistä tuo tv out kytketään päälle iPodissa/iTunesissa? En löydä asetuksista tuollaista. Voisiko johtua siitä? Onko tv out oletuksena päällä iPodissa? Itselläni 60Gt malli.
Mitäs sitten?

Mistä tuo tv out kytketään päälle iPodissa/iTunesissa? En löydä asetuksista tuollaista. Voisiko johtua siitä? Onko tv out oletuksena päällä iPodissa? Itselläni 60Gt malli.
-
Oletuksena muistaakseni TV-ulostulo ei ole päällä joten se pitää erikseen käydä laittamassa päälle.
TV ulostulon saa päälle valikosta Videot - Videoasetukset. Siellä on kohta "TV ulos", jonne olen itse laittanut asetuksen "Kysy", jolloin valokuvien ja videoiden toisto kysyy aina Tv:n käyttämistä näyttölaitteena. Samaisessa valikossa on myös kohta "TV signaali", jonne pitää laittaa asetus "PAL", jotta kuva näkyy näissä meidän TV-laitteissamme.
TV ulostulon saa päälle valikosta Videot - Videoasetukset. Siellä on kohta "TV ulos", jonne olen itse laittanut asetuksen "Kysy", jolloin valokuvien ja videoiden toisto kysyy aina Tv:n käyttämistä näyttölaitteena. Samaisessa valikossa on myös kohta "TV signaali", jonne pitää laittaa asetus "PAL", jotta kuva näkyy näissä meidän TV-laitteissamme.
-
Kiitoksia vinkeistä tähän asti.
Itseltäni ei iTunesista löydy videot -kohdan alta mitään mainintaa noista asetuksista.
Johtuuko siitä, että iTunes on ensin asennettu koneelle 4 gigasen nanon cd:llä ja sitten päälle tuon 60gt iPodin cd:llä? Ja pitäisikö koko iTunes siis ensin poistaa koneelta ja asentaa uudestaan, jotta tuosta ongelmasta pääsee?
Itseltäni ei iTunesista löydy videot -kohdan alta mitään mainintaa noista asetuksista.
Johtuuko siitä, että iTunes on ensin asennettu koneelle 4 gigasen nanon cd:llä ja sitten päälle tuon 60gt iPodin cd:llä? Ja pitäisikö koko iTunes siis ensin poistaa koneelta ja asentaa uudestaan, jotta tuosta ongelmasta pääsee?
-
"iTunesista" ???
Siis iPodin valikkoon tämä videoasetus laitettiin. iTunesin liittäminen TV:hen ei ole oikein relevantti kysymys tässä yhteydessä.
Jos sulla on uusin iTunes niin ei sitä poistaa tarvitse.
Lisäys: Tämä TV ulostulo -asetus on myös valokuvien puolella ja se onkin ollut ainakin minulla paljon ahkerammassa käytössä. iPodiin mahtuu kaikki digimuodossa olevat kuvat eikä kiintolevyn loppumisesta ole edes tietoa vaikka käytössä onkin "vain" 30 Gt:n malli.
Siis iPodin valikkoon tämä videoasetus laitettiin. iTunesin liittäminen TV:hen ei ole oikein relevantti kysymys tässä yhteydessä.
Jos sulla on uusin iTunes niin ei sitä poistaa tarvitse.
Lisäys: Tämä TV ulostulo -asetus on myös valokuvien puolella ja se onkin ollut ainakin minulla paljon ahkerammassa käytössä. iPodiin mahtuu kaikki digimuodossa olevat kuvat eikä kiintolevyn loppumisesta ole edes tietoa vaikka käytössä onkin "vain" 30 Gt:n malli.
-
Kiitoksia edelleen vinkeistä. Jatkuvastihan tässä oppii uutta.
Jotenkin luulin, että iTunesin kautta pitää säätää myöskin tuon iPodin asetukset, kun sieltä kerran biisitkin poistellaan jne. Mutta nyt löytyi tuolta itse iPodin asetuksista tuo TV-ulostulo, ja se on nyt kysy-moodissa.
Nyt näkyivät valokuvat. S-videopiuhan kanssa mustavalkoisena, mutta perus av-piuhalla normaalisti väreissä! On tämä hienoa.
Mutta vieläkin on kysymyksiä. Saakos tuota iPodin näkymää näkymään jatkuvasti TV:n ruudulla? Eli ei pelkästään kuvia/videoita, vaan myös nuo valikkonäkymät yms? Lähinnä ajattelin että jos pystyy, niin sitten voisi hommata tuohon oman kaukosäätimenkin, ja tv:n kautta valita biisejä jne.
Kuvittelin, että näkyisi suoraan, mutta eipä näy.
Jotenkin luulin, että iTunesin kautta pitää säätää myöskin tuon iPodin asetukset, kun sieltä kerran biisitkin poistellaan jne. Mutta nyt löytyi tuolta itse iPodin asetuksista tuo TV-ulostulo, ja se on nyt kysy-moodissa.
Nyt näkyivät valokuvat. S-videopiuhan kanssa mustavalkoisena, mutta perus av-piuhalla normaalisti väreissä! On tämä hienoa.
Mutta vieläkin on kysymyksiä. Saakos tuota iPodin näkymää näkymään jatkuvasti TV:n ruudulla? Eli ei pelkästään kuvia/videoita, vaan myös nuo valikkonäkymät yms? Lähinnä ajattelin että jos pystyy, niin sitten voisi hommata tuohon oman kaukosäätimenkin, ja tv:n kautta valita biisejä jne.
Kuvittelin, että näkyisi suoraan, mutta eipä näy.
-
Tietääkseni iPodin kuulokeliitännän kautta ei saa S-Videosignaalia, joten pitää tyytyä siihen komposiittivideoon, joka sulla siis toimii.
Tämä iPodin valikkonäytön siirtäminen tv:lle olisi tietenkin hienoa, mutta ainakaan vielä se ei toimi eikä virallista Applen ilmoitusta asian suhteen ole olemassa. Tosin epävirallisilla sivustoilla (esim. http://www.ipodnn.com) on ollut olemassa juttua, että Applelta tulisi jotain softaa ja/tai laitetta iPodin liittämiseksi esim. kotistereoihin tämän vuoden alkupuolella. Lisäksi kannattaa vielä muistaa että se iPodin Remote Controller ei ole täydellinen eli se EI OLE sama asia kuin iPodin oma kiekkokäyttöliittymä. Käsittääkseni kakella onnistuu vain volume up/down, paussi ja play, mutta ei iPodin valikkorakenteen käyttäminen.
Tämä iPodin valikkonäytön siirtäminen tv:lle olisi tietenkin hienoa, mutta ainakaan vielä se ei toimi eikä virallista Applen ilmoitusta asian suhteen ole olemassa. Tosin epävirallisilla sivustoilla (esim. http://www.ipodnn.com) on ollut olemassa juttua, että Applelta tulisi jotain softaa ja/tai laitetta iPodin liittämiseksi esim. kotistereoihin tämän vuoden alkupuolella. Lisäksi kannattaa vielä muistaa että se iPodin Remote Controller ei ole täydellinen eli se EI OLE sama asia kuin iPodin oma kiekkokäyttöliittymä. Käsittääkseni kakella onnistuu vain volume up/down, paussi ja play, mutta ei iPodin valikkorakenteen käyttäminen.
-
Dockin kautta kokeilinkin tuota iPodia kytkeä sillä S-Videopiuhalla. Silloin näkyi kuva mustavalkoisena.
Sitten ilman Dockia av-piuhalla näkyi kuva normaalisti väreissä. Mutta tuo riittää mainiosti minulle tässä vaiheessa. Kiitoksia.
Sitten ilman Dockia av-piuhalla näkyi kuva normaalisti väreissä. Mutta tuo riittää mainiosti minulle tässä vaiheessa. Kiitoksia.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka