Olen tehnyt soittolistan ja järjestänyt biisit haluamaani järjestykseen. Olen raahannut kyseisen listan kokonaisuudessaan ipodiini, mutta jostakin syystä biisit asettuvat sinne käänteisessä järjestyksessä. Kun painan yläpalkissa olevaa pientä kolmiota (siis Nimi, Aika jne. vasemmalla puolella), biisit menevät oikeaan järjestykseen, mutta kun irroitan ipodin tietokoneesta, biisit ovatkin edelleen käänteisessä järjestyksessä.
Kun kytken ipodin takaisin tietokoneeseen, ovat kaikki kappaleet menneet väärään järjestykseen - ne ovat järjestyneet Albumi-järjestysperusteen mukaisesti, enkä saa itse tekemääni järjestystä enää takaisin mistään naviskasta. Biisit eivät siis ole ainoastaan iTunesissa väärässä järjestyksessä, vaan jos tämän jälkeen irrotan ipodin koneesta, ovat biisit menneet ipodissakin tähän uuteen väärään järjestykseen. Mainitsemastani kolmiosta painaminen vain kääntää tämän väärän järjestyksen toisin päin iTunesissa, mutta ei palauta sitä järjestystä, joka luomassani soittolistassani oli.
Nyt ainoa tapa saada biisit ipodiini oikein on kääntää jo soittolistassa järjestys nurinpäin, sen jälkeen siirtää lista ipodiin, ja seuraavalla kerralla kun ipodin liittää tietokoneeseen ja biisit ovat väärässä järjestyksessä, kaikki täytyy poistaa ja siirtää väärinpäin käännetty soittolista uudestaan.
Onko minulla jotkin asetukset iTunesissa pielessä, vai mistä tämä ongelma voi johtua ja mitä sille on tehtävissä? Se ei ole niinkään ongelma, että soittolista täytyy kääntää nurin ennen sen sen siirtämistä ipodiin, mutta sen sijaan se, että biisit menevät väärään järjestykseen kun ipodin kytkee koneeseen, on todella rasittavaa.
(Ja tiedän kyllä, että sufflen idea on soittaa biisejä satunnaisessa järjestyksessä, mutta esimerkiksi lenkkeilyä varten olen kustomoinut juuri sopivanlaisen soittolistan ja on erityisen tärkeää, että biisit tulevat oikeassa järjestyksessä. Jos tahdonkin tehdä jonkin muutoksen soittolistaan, joudun yhdistämään ipodin tietokoneeseen, jolloin listan järjestys sotkeentuu ja helpompaa on poistaa kaikki biisit ja ladata muokattu soittolista sinne kokonaisuudessaan (käännetyssä järjestyksessä) kun käsin alkaa siirtelemään biisit oikeaan järjestykseen.)
Ongelmia iTunesin soittolistan kanssa (ipod shuffle)
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
1 viesti
• Sivu 1/1
-
Ongelmia iTunesin soittolistan kanssa (ipod shuffle)
Viesti Kirjoittaja anselmiina »
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka