http://www.digitoday.fi/page.php?page_i ... =200722173
http://www.newsday.com/business/ny-bzap ... _headlines
Ilmeisesti vain SIM-kortin poisto tai Airplane mode takaavat ettei iPhone imuroi sähköpostiviestejä ulkomaiden ylihinnoitelluissa gprs/EDGE-verkoissa. Toistaiseksi laite on suunniteltu vain jenkkimarkkinoille, mutta ihmetystä kuitenkin herättää se, että iPhonen väitetään hakevan emailit myös virran ollessa katkaistuna.
iPhonen datasiirrosta 3500 euron lasku
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen datasiirrosta 3500 euron lasku
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja MacAllu »
En oikein usko että iPhone muka hakisi mailit vaikka virta pois. Taitaisi olla joittenkin kännyspeksien vastaistakin. Ja olishan tuohon esim lentoyhtiöt sun muut reagoineet varmaan heti, tuohan tarkoittaisi että GSM radio-osa olisi aina päällä lennollakin...
MacBook 1.8GHz / 1Gt / 10.5.8
iPod Touch 8GB
iPod Touch 8GB
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
Täyttä puppuahan tuo on ja todistettu jo useamman käyttäjän toimesta. Ensinnäkin AT&T liittymässä ei ole vakiona data-roaming edes päällä (MacFinn käyttäjällä omakohtaisia kokemuksia). Suomeksi se pitää siis avata ja aktivoida erikseen. Ellei palvelua ole avattu ei GPRS esim. Suomessa toimi.
Toisekseen iPhonessa ei ole vakiona automaattinen sähköpostinhaku päällä. Se ei siis paketista hae posteja vaan tämäkin pitää erikseen aktivoida. Kolmanneksi puhelin ei tasan taatusti ole ollut sammutettu. Sammuttaakseen täytyy "sleep" nappia pitää pitkään pohjassa ja tämän jälkeen vielä erikseen hyväksyä sammuttaminen. Eikä varmasti hae yhtään mitään. Useampi tämänkin forumin lukija, joka omistaa unlocked luurin on tuon jo testannut. Jos puhelimen laittaa pelkästään nukkumaan se käytännössä sammuttaa vain ja ainoastaan näytön. Tällöin esim. puheluiden vastaanottaminen on mahdollista, kuten myös postinhakeminen taustalla.
Neljänneksi kyllä ihmetyttää, että miten tälläistä paskaa kehdataan edes julkaista. Hieman sama kuin sanoisi, että auto poltti täyden tankin bensaa, vaikka se oli sammutettu. Jos siis totuus kuitenkin olisi, että siellä pihalla se kävi monta päivää tyhjäkäynnillä.
Toisekseen iPhonessa ei ole vakiona automaattinen sähköpostinhaku päällä. Se ei siis paketista hae posteja vaan tämäkin pitää erikseen aktivoida. Kolmanneksi puhelin ei tasan taatusti ole ollut sammutettu. Sammuttaakseen täytyy "sleep" nappia pitää pitkään pohjassa ja tämän jälkeen vielä erikseen hyväksyä sammuttaminen. Eikä varmasti hae yhtään mitään. Useampi tämänkin forumin lukija, joka omistaa unlocked luurin on tuon jo testannut. Jos puhelimen laittaa pelkästään nukkumaan se käytännössä sammuttaa vain ja ainoastaan näytön. Tällöin esim. puheluiden vastaanottaminen on mahdollista, kuten myös postinhakeminen taustalla.
Neljänneksi kyllä ihmetyttää, että miten tälläistä paskaa kehdataan edes julkaista. Hieman sama kuin sanoisi, että auto poltti täyden tankin bensaa, vaikka se oli sammutettu. Jos siis totuus kuitenkin olisi, että siellä pihalla se kävi monta päivää tyhjäkäynnillä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Koittakaa nyt vihdoinkin tajuta, että jenkkien kännyliittymät eivät ole samanlaisia kuin Suomessa. Täkäläisissä liittymissähän on aina kv. roaming olemassa ja päällä. Jenkkiliittymissä pitää erikseen tilata ja aktivoida sekä puhe- että dataroaming. Tämän olen todennut monesti kun siskon jenkkipuhelimet eivät toimi täällä.
iPhone lisäksi kertoo ruudulla, jos se yhdistää EDGE verkkoon ja mahdoton uskoa, ettei Levyn perheestä kukaan nähnyt tuota viestiä moisen laskun kertymisaikana. Sillä iPod käyttöä vartenhan ne mukana olivat.
Enkä usko sitäkään, että moinen lasku kertyy pelkästä sähköpostista kuukauden aikana. On siinä selattu muutakin.
Kyllä täälläkin pitäisi lehtimiesten edes vähän tarkistaa faktojaan ja ainakin tällä foorumilla kirjoittavien!
iPhone lisäksi kertoo ruudulla, jos se yhdistää EDGE verkkoon ja mahdoton uskoa, ettei Levyn perheestä kukaan nähnyt tuota viestiä moisen laskun kertymisaikana. Sillä iPod käyttöä vartenhan ne mukana olivat.
Enkä usko sitäkään, että moinen lasku kertyy pelkästä sähköpostista kuukauden aikana. On siinä selattu muutakin.
Kyllä täälläkin pitäisi lehtimiesten edes vähän tarkistaa faktojaan ja ainakin tällä foorumilla kirjoittavien!

-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Hmm... En tiedä mitkä ovat datamaksut tuolla missä ovat käyneet, mutta ex-tyttöystävä keräsi pari vuotta sitten Ruotsissa kahden viikon matkalla yli 100€ laskun alle 100kB totaalilla datasiirrolla, kun puhelin oli unohtunut tarkistamaan vartin välein mailiosoitetta, jota ei ollut vuoteen edes ollut olemassa enään... 
Lähinnä nauratti oma tyhmyys tuossa vaiheessa, vaikka onhan sitä tietysti ikävä maksaa.
Nuo summat kuulostavat aika hulppeilta, mutta olenpa kuullut aika hulppeista datahinnoistakin. Käyttäjävirhe tuo nyt kuitenkin on, ihan varmasti.

Lähinnä nauratti oma tyhmyys tuossa vaiheessa, vaikka onhan sitä tietysti ikävä maksaa.
Nuo summat kuulostavat aika hulppeilta, mutta olenpa kuullut aika hulppeista datahinnoistakin. Käyttäjävirhe tuo nyt kuitenkin on, ihan varmasti.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Olkoonpa kuinka paljon vaan käyttäjävirhe ja olisi pitänyt tietää, ei se muuta sitä tosiasiaa että sekä apple että at&t saavat asian tiimoilta huonoa mainosta ja jonkinasteisen huijarileiman. Vetoaminen pienellä painettuun tekstiin sopimuksessa vain pahentaa asiaa entisestään.
Nyt kaivattaisiin sitä jobs sedän pelisilmää suhdetoiminassa; kyllä kuluttajien symbatiat ovat noiden järjettömän suurien laskujen saajien puolella, samahan voisi tapahtua minulle.
Nyt kaivattaisiin sitä jobs sedän pelisilmää suhdetoiminassa; kyllä kuluttajien symbatiat ovat noiden järjettömän suurien laskujen saajien puolella, samahan voisi tapahtua minulle.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Johan nyt on. Minä menen siis ja tilaan dataliittymän kännyyni, käytän sitä kesälomamatkalla surutta ja takaisin tullessa toteankin, että tulipas iso lasku. Ja siis DNA:n tai Nokian pitäisi antaa anteeksi mun lasku kun en ymmärtänyt, että datan siirto ulkomailla maksaa, vaikka se sopparissa selvästi sanotaankin. Ja kotimaassakin olen tottunut siihen, että kännykän käyttö maksaa.iPratt kirjoitti:Olkoonpa kuinka paljon vaan käyttäjävirhe ja olisi pitänyt tietää, ei se muuta sitä tosiasiaa että sekä apple että at&t saavat asian tiimoilta huonoa mainosta ja jonkinasteisen huijarileiman. Vetoaminen pienellä painettuun tekstiin sopimuksessa vain pahentaa asiaa entisestään.
Kertauksena vielä kerran: Mr Levy nimenomaisesti erikseen tilasi iPhoneihinsa kv. datapalvelun, käytti sitä surutta (ei toi lasku tule pelkästä sähköpostista) ja nyt sitten kitisee laskusta.
Vanha amerikkalainen sanonta pätee tässä erinomaisesti: If you can't do the time, don't do the crime!
edit: olen jo pitkään pitänyt iPrattia trollina ja tämä jos mikä todistaa sen.
-
Viesti Kirjoittaja juharju »
iPratt:
Ja sekin on tietenkin Applen/AT&T:n vika, että käyttäjä ei osaa sammuttaa laitetta? Entä kun käyttäjä ITSE käy laittamassa automaattisen sähköpostinhaun päälle? Tottakai, ei vika koskaan voi olla käyttäjässä.
Onko muuten joku tilannut data-palveluja kotimaisilta operaattoreita ilman, että ei olisi jälkeenpäin ollut tietoinen datasiirrosta veloitettavasta maksusta? Itse esim. Elisalta otin peruspaketin niin moneen kertaan muistutettiin, että ulkomailla käyttäminen on kallista. En siis jaksa uskoa, että AT&T ei muistaisi mainita tarpeeksi selkeästi hinnoista. Varsinkaan kerta paketti on erikseen liittymään tilattava.
Ja sekin on tietenkin Applen/AT&T:n vika, että käyttäjä ei osaa sammuttaa laitetta? Entä kun käyttäjä ITSE käy laittamassa automaattisen sähköpostinhaun päälle? Tottakai, ei vika koskaan voi olla käyttäjässä.
Onko muuten joku tilannut data-palveluja kotimaisilta operaattoreita ilman, että ei olisi jälkeenpäin ollut tietoinen datasiirrosta veloitettavasta maksusta? Itse esim. Elisalta otin peruspaketin niin moneen kertaan muistutettiin, että ulkomailla käyttäminen on kallista. En siis jaksa uskoa, että AT&T ei muistaisi mainita tarpeeksi selkeästi hinnoista. Varsinkaan kerta paketti on erikseen liittymään tilattava.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka