IPhone Ebaysta? mistä sitten?
-
IPhone Ebaysta? mistä sitten?
Viesti Kirjoittaja norskuli »
ja jos on niin millaisella hinnalla? ja oliko paketissa aitoa tavaraa? onko luotettava paikka?
mikäs olisi nyt sitten se kustannustehokkain tapa hankkia Iphone? (tyhjätasku kun olen) haikailin sen ostoa tuolta apple storesta myus:n kautta mutta nekään mokomat eivät enää välitä puhelimia.
Onko saksaan rantautuvassa versiossa 3G? eli kannattaako sitkutella vielä vähän aikaa?
koulussa aloitetaan käyttöliittymä tutkimusta ja minun kohdalle napsahti tietenkin tuo iphone (ei siinä mitään, se on tosi siisti ja mitä enemmän siitä luen, sitä enemmän sitä haluan!) jotenka sellaisen lainaus on ainakin pakko tehdä ellei jopa hankinta.
ja kaikki kommentit laitteen käyttöliittymästä, käytettävyydestä, cooleista jutuista jne otetaan vastaan sillä näitä minun pitäisi documentoida =)
- Noora
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Itelläni ollut nyt käytössä reilut 5 viikkoa, ja täytyy sanoa että kuherruskuukausi ei todellakaan ole ohi. Päinvastoin, pidän laitteesta vain koko ajan enemmän.
Suurin käytettävyyskysymys liittynee näppäimistöön, ja siitä on mielestäni erinomainen kirjoitus täällä:
http://www.applelinks.com/index.php/mor ... s_part_11/
3G:n puuttuminen on luonnollisesti merkittävä miinus, mutta tässähän oli nyt lähinnä kyse käytettävyydestä, ei teknisistä puutteista. Kuitenkin täytyy sanoa, että jos vehkeessä olisi 3G ja GPS, en varmaan edes osaisi toivoa enää mitään. Silloin oltaisiin jo aika lähellä täydellisyyttä (tällä hetkellä kuviteltavissa olevalla mittapuulla). Se on paljon se.
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että itse asiassa mulla ei ole käyttökokemusta 3G:stä. EDGE:n nopeus ei varsinaisesti ole se ongelma. Se on kyllä riittävän nopea silloin kun se toimii jouhevasti. Vika on siinä, että usein ei toimi. Kaverin mukaan EDGE on todella riippuvainen hyvästä verkkosignaalista, ja tästä johtuisi esim. sisätiloissa välillä esiintyvä todella paha tahmaaminen. 3G taas ei hänen mukaansa ole yhtä haavoittuvainen, vaan toimii kyllä, mikäli vaan on 3G-verkon alueella.Nätti-Nikke kirjoitti:Mä en kyllä ole nähnyt tuota 3G:n puuttumista millään tavalla ongelmana. Mun puhelin lataa nettisivut nopeammin kuin kaverin N95. Molemmat ollaan saman operaattorin asiakkaita.
Mutta kuten sanottu, minun osaltani kyse on vain kuulopuheista, eli ehkä ei kannattaisi väittää mitään ennen kuin olen itse päässyt kokeilemaan.
-
mutta mistä niitä saa??
Viesti Kirjoittaja norskuli »
ja kiitokset sällille muuten linkistä oli apua! =)
- Noora
-
Viesti Kirjoittaja Aiphoneman »
Olen itsekkin katsellut ebayta sillä silmällä että sieltä luurin tilaisin. Mutta ne jotka ovat ebaysta jo tilanneet ja homa on toiminut niin olisiko mahdollista kertoa esim keneltä tilasitte(jos tyyppi myy jatkuvasti puhelimia) ja mite homma kaikinpuolin toimi eli tuliko tullissa maksuja ym. Jotkut myyjät ainakin sanovat laittavansa sen "lahjana "tulemaan" ja eikös se eliminoi perjaatteessa kaikki "ylimääräiset" maksut?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja john doe »
kiinnostunut voi ottaa yhteyttä alustavasti YV muodossa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Tämä kiinnostaisi minuakin!Aiphoneman kirjoitti:Moi
Olen itsekkin katsellut ebayta sillä silmällä että sieltä luurin tilaisin. Mutta ne jotka ovat ebaysta jo tilanneet ja homa on toiminut niin olisiko mahdollista kertoa esim keneltä tilasitte(jos tyyppi myy jatkuvasti puhelimia) ja mite homma kaikinpuolin toimi eli tuliko tullissa maksuja ym. Jotkut myyjät ainakin sanovat laittavansa sen "lahjana "tulemaan" ja eikös se eliminoi perjaatteessa kaikki "ylimääräiset" maksut?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Villehaseo »
Tällä hetkellä tilattuja iPuhelimia on tullut 11 kappaletta.
Kaikki puhelimet on jenkeistä mutta ei ebaynkautta(kaveri).
Jokainen puhelin lähetettiin lahjana, mutta 3 viimmeistä jäi tulliin ootteleen maksuja, koska meni sen rajan yli että tulli luuli että teen kauppaa puhelimilla ja näin räpsäytti mukavat verot sormille.
Kuitenkin, tarjoan apua jos ostatte ebaystä iPuhelinta ja myös jos se ei ole unlockattu niin voin auttaa siinäkin.
Pari on ottanut yhteyttä jo.
T. Villehaseo
PS. Muistakaa ettei mullakaan aikaa oo aina

-
-
niin onko täällä ketää joka on ebayn kautta onnistunu osatamaan puhelimen ja uskaltaisi mainita myyjän sillä jos tietäisi edes yhden myyjän joka on toimittanut suomeen onnistuneesti ni olis varmempi fiilis lähtee huutelee. Näyttää siltä kuin ebayssakin olisi pikkuisen alkaneet hinnat nousta alkaa olla se 600$ aika vakiohinta ainaki mitä tossa äske surffailin.
-
-
Viesti Kirjoittaja vom »
http://tinyurl.com/2gbsj9
Ihan vain vinkkinä: eBayssa pätee sama sääntö kuin missä tahansa kaupankäynnissä, kannattaa ottaa selvää myyjästä jos rupeaa vähänkin epäilyttämään. Ja eBayssahan se on erittäin helppoa, itse määritän myyjän luotettavuuden rekisteröintivuoden, palautteiden määrän ja positiivisen palautteen määrän mukaan.
Tilasin oman luurini pienen tutkimisen ja vertailun jälkeen jonka jälkeen totesin myyjän olevan 99,9% luotettava. Jos eBayn käytöstä ei ole aikaisempaa kokemusta, tämä voi olla aikaa vievää ja ehkä jopa hankalaakin puuhaa. Ja toiseksi luurit todellakin myydään käsistä (varsinkin halvat sellaiset), joten en suosittele että hyvän myyjän löydettyäsi jäät pähkäilemään ostoa. Fedexin kuriiri toi oman luurini 2 päivässä suoraan kotiovelle.
MacBook Pro 15" | 2.5 GHz i7 | 16 GB | 500GB SSD
-
-
sitä olen tässä yrittänyt vähä kans vinkkailla. tietenkään vinkinantajalla ei ole mitään vastuuta sitten kaupassa. Mutta jos joku on ostanut ja homma toimii ja tyyppi on aktiivinen myyjä edellee ni mielummi sellaselta tilaa. Ite oon selailu palauttteita monilta myyjiltä no toki varmaa aika mahdotonta et osuis joku palaute jossa olis jotai et toimitettu suomee ilman ongelmia heh. Onko toi poverseller esim joku status jonka ebaylta saa? ja toi Paypallin takuu on kans vähä hämärä yritin lukee niit ehtoja mut oli älyttömän pitkä litania josta ei ottanu tolkkua.
-
Viesti Kirjoittaja monkeyboy »
Eli siis, kanttaako yrittää hankkia "factory-sealed" iLuuri 1.1.2 firmiksellä ja toivoa, että unlockaus onnistuu vai iskeä tuhdimpi tukko tiskiin ja saalistaa valmiiksi unlockattua?Aiphoneman kirjoitti:nimenomaa
sitä olen tässä yrittänyt vähä kans vinkkailla. tietenkään vinkinantajalla ei ole mitään vastuuta sitten kaupassa. Mutta jos joku on ostanut ja homma toimii ja tyyppi on aktiivinen myyjä edellee ni mielummi sellaselta tilaa. Ite oon selailu palauttteita monilta myyjiltä no toki varmaa aika mahdotonta et osuis joku palaute jossa olis jotai et toimitettu suomee ilman ongelmia heh. Onko toi poverseller esim joku status jonka ebaylta saa? ja toi Paypallin takuu on kans vähä hämärä yritin lukee niit ehtoja mut oli älyttömän pitkä litania josta ei ottanu tolkkua.
P.S. Tuli mieleen Amazon-nettikaupan vedätys, jossa kirjailijat olivat esiintyneet ostajina ja kehuivat omia kirjojaan. Ei em. firman mainetta ainakaan parantanut.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
-
Promo :)
Viesti Kirjoittaja Pasteur »

-
Viesti Kirjoittaja robben »
Posteineen ja vakuutuksineen hintaa tuli 578,31 euroa. Maksu tapahtui paypalin kautta ja koska liike sijaitsee Englannissa ei tulleista/alveista tarvitse kantaa huolta.
Firmware on 1.1.2 mutta bootloader 3.9.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Olisit tilannut kymmenen. Kappalehinta olisi ollut 133 euroa alhaisempi. Tosin sitten olisi alkanut armoton myyntityö, kun harvalla on käyttöä kymmenelle kännykälle.robben kirjoitti:Itse tein tilauksen juuri äsken täältä: http://www.phones-express.com/shop/prod ... ucts_id=77
Posteineen ja vakuutuksineen hintaa tuli 578,31 euroa. Maksu tapahtui paypalin kautta ja koska liike sijaitsee Englannissa ei tulleista/alveista tarvitse kantaa huolta.
Firmware on 1.1.2 mutta bootloader 3.9.
-
Viesti Kirjoittaja robben »
Vielähän tässä ehtisi hieman "muokata" tilausta, jos kysyntää löytyy... ja rahoittaja tilaukselleMacco kirjoitti:Olisit tilannut kymmenen. Kappalehinta olisi ollut 133 euroa alhaisempi. Tosin sitten olisi alkanut armoton myyntityö, kun harvalla on käyttöä kymmenelle kännykälle.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka