Täytyy tunnustaa, että en ole ikinä hypistellyt tarkemmin näitä nykyajan mediasoittimia joilta onnistuu videoiden soittaminenkin. Joten tässä voi tulla tyhmiä kysymyksiä, mutta kuvanlaatua ja katseltavuutta on vaikea arvioida ilman omaa kokemusta.
Eli onko kellään kokemusta pystyykö Touchin näytöltä katsomaan miellyttävästi videoita joista pitäisi nähdä hieman tarkemmin yksityiskohtia? Tarkoitan nyt tässä tapauksessa videoita jonka alkuperäinen koko (resoluutio) on melko iso ja siitä pitäisi lukea tekstiä tai muuta hieman tarkempaa kuin vaikka musiikkivideot. Vaikea keksiä esimerkkiä, mutta esimerkiksi leffojen tekstitykset antaa jonkinlaisen tarkkuusluokan.
Ja toisena kysymyksenä. Olen käsittänyt, että .avi, .wmv yms tiedostot pitää muuntaa ennen siirtoa ipodin ymmärtämään muotoon. Kuinka paljon tässä vaiheessa kuvanlaatu huononee ja miten käy tiedostokoon? Paljonko esimerkiksi alkuperäisesti 400mt tv-sarja vie tällöin tilaa ja onko se ihan katsottavaa vielä?
Ja tv-sarjoista kun oli kerta puhetta, niin työmatkoilla ois mukava kahtoo digiboksista nauhotettuja (ipodin ymmärrettäväksi käännettyjä) sarjoja touchilta joten onnistuuko tämä siten, että katselunautinto olisi edes jotain siedettävää?
Kokemukset ja vertailut myös muista ipodeista ja muiden valmistajien soittimista tervetulleita.
iPod Touch ja pikkutarkat videot
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPod Touch ja pikkutarkat videot
Viesti Kirjoittaja ignition »
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Kyllä ainakin Maikkarin ja Nelosen normaalit tekstit ovat ihan luettavia kooltaan.
20 minuutin Simpsons jakso vie tilaa noin 130 megaa (EyeTV:llä konvertoituna). Piirretyt pakkautuu ehkä vähän normaalia kuvaa paremmin, joten joku elokuva voi viedä suhteessa enemmän tilaa.
Voit kokeilla tuota konvertointia ilman Touchiakin ja katsoa miltä näyttää tietokoneen ruudulta, siitä ehkä saa vähän esimakua vaikka ruudun pikselikoko onkin erilainen kuin Touchista. Tiedostokoot ainakin näet.
20 minuutin Simpsons jakso vie tilaa noin 130 megaa (EyeTV:llä konvertoituna). Piirretyt pakkautuu ehkä vähän normaalia kuvaa paremmin, joten joku elokuva voi viedä suhteessa enemmän tilaa.
Voit kokeilla tuota konvertointia ilman Touchiakin ja katsoa miltä näyttää tietokoneen ruudulta, siitä ehkä saa vähän esimakua vaikka ruudun pikselikoko onkin erilainen kuin Touchista. Tiedostokoot ainakin näet.
MNi
-
Viesti Kirjoittaja ignition »
Kiitos vinkeistä, laitoin juuri yhden jakson konvertoitumaan videora ipod converterilla. Melko kauan tuo meinaa tuota kääntää, mutta eipä tuo nyt niin haittaa. Aamulla sit pääsee tekemään pientä vertailua.MNi kirjoitti:Kyllä ainakin Maikkarin ja Nelosen normaalit tekstit ovat ihan luettavia kooltaan.
-
Viesti Kirjoittaja Larkki »
Itse tykkään kattoa bussissa animea. Niissä on myös tekstit, jotka yleensä pystyy hyvin lukemaan, tosin näyttöä pitää katsoa aika läheltä.
Itse käytän videoiden muuntamiseen ilmaista iSquint-ohjelmaa (parhaalla kuvanlaadulla), johon voi lisätä listan tiedostoja, painaa "Start", ja antaa sen muuntaa kaikki tiedostot kerralla kun itse voi lähteä vaikka ulkoilemaan. Yhden tämmöisen 25min jakson muuntaminen kestää macbookilla n. 10-15minuuttia ja se puristaa 300mt videot -> 100mt tiedostoiksi.
Itse käytän videoiden muuntamiseen ilmaista iSquint-ohjelmaa (parhaalla kuvanlaadulla), johon voi lisätä listan tiedostoja, painaa "Start", ja antaa sen muuntaa kaikki tiedostot kerralla kun itse voi lähteä vaikka ulkoilemaan. Yhden tämmöisen 25min jakson muuntaminen kestää macbookilla n. 10-15minuuttia ja se puristaa 300mt videot -> 100mt tiedostoiksi.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka