carrbon kirjoitti:Huh, aika kilpailukykyiset hinnat. Tele Finlandilta lukitsematon 920 hintaan 20€/kk + pöytälaatikkoliittymä 0,67€/kk 24 kk ajan -> laitteen hinta 496€ kertamaksulla. Polttelee aikalailla..
Tulipa tilattua Lumia 920 Tele.fi:stä tuolla hinnalla joka ei todellakaan ole paha.
Nyt näyttää olevan ennakkoerä loppu, ei sitten tiedä onko seuraavat erät samaan hintaan.
Viimeksi muokannut Delli, 1.11.2012 klo 9.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
adele kirjoitti:Lontoonkielinen idioma kertoo kaiken oleellisen; "Put your money where your mouth is"
Kaikenlaista paskahousua ja uhoajaa on maailman sivu täysi. Heillä omasta mielestään totuus hallussa ja näkemystä riittää... kunnes pitäisi todella uskoa itseensä ja äänestää omilla hilloilla, silloin jostain syystä liike pysähtyy.
Toisaalta onhan tällä nimimerkkejä, jotka ovat jo kuukausia pähkäilleet kymmenissä ketjuissa, minkä noista muutaman sadan euron puhelimista ostavat, iPhonen tai jonkun muun. Eivät ilmeisesti tajua kuinka saakutti koomisia ovat toiminnassaan, tai pikemminkin toimettomuudessaan?
Puhelimen valinta ja merkki on heille elämäntehtävä?
Hankkiiko ko. nimimerkit kuitenkaan mitään puhelinta, vai onko pähkäily loputonta? Puhelinmallit muuttuu ja kehittyy mutta pähkäily vaan jatkuu, hankintoja ei kuitenkaan tehdä
iPhone 4S 16Gb
MacBook Air 13" Mid 2013
iPad 2 64Gb (WiFi + 3G)
AppleTV 3:rd Gen
Jarlaita kirjoitti:Hankkiiko ko. nimimerkit kuitenkaan mitään puhelinta, vai onko pähkäily loputonta? Puhelinmallit muuttuu ja kehittyy mutta pähkäily vaan jatkuu, hankintoja ei kuitenkaan tehdä
Niinpä. Huonoja puolia kyllä jaksetaan tuoda esiin joka mallista, ja arvostella kovin sanakääntein jos joku ostaa haluamansa puhelimen.
Kävin eilen testaamassa tätä 920:sta Helsingin flägärissä.
Painosta on jauhettu ympäri internettiä, myös itselläni oli ennakkoluuloja (pakko myöntää) tuota painoa kohtaan. Kun sain laitteen kätöseen niin painon suuruutta ei kyllä millään tavoilla huomannut. Itsellä käytössä tällä hetkellä Lumia 900.
Asia joka laitteesta heti mieleen oli kuitenkin koko. Laite on suhteellisen kookas, tosin Lumia 900 käyttäneenä ei mitään hirveän isoa eroa kuitenkaan ole. Näyttö päälle ja PADAM...näyttö on aivan loistava ja värit toistuvat hienosti tuolla näytöllä. Näyttö on tarkka ja onhan siinä ns. Retina tarkkuuskin jos Apple termein näyttöä tutkittaisiin. Homescreenin tiilien muokkaus on kätevä ominaisuus ja tiiliä saa nyt huomattavasti paremmin sijoiteltua näytölle kun ei niin usein käytössä olevat sovellukset voidaan pienentää ja tärkeimmät sovellukset voivat sitten olla isommilla tiilillä.
Laite tuntuu hyvältä kädessä ja siitä "hohkaa" laadukkuus niin materiaalin kuin myös jämäkkyys on laatua. Itse huomasin että tuo mattapintainen (musta) tuntuu paljailla käsillä liukkaalta, kun taas ns. glossy malleista (valkoinen, keltainen, punainen) ote oli huomattavasti parempi.
Tämä testilaite jonka sain käteeni kuitenkin tuntui jotenkin lagaavan, ja mainitsin asiasta kassahenkilölle jolta luurin sain, sanoi suoraan sen enempää empimättä että laitteessa on vielä joku protosofta. Kaivoi myös toisen laitteen laatikosta (valkoinen) jossa ilmeisesti oli uudempi softa koska tuo valkoinen toimi vaan paremmin. Tosin en tuosta mustasta tutkinut sen enempää, näytti ainakin että se oli täynnä kaikenlaista softaa kun taas tuo valkoinen vaikutti olevan suht perusasetuksilla.
Kameraa en alkanut tuolla liikkeessä testailemaan.
Kaiken kaikkiaan jäi loistavat fiilikset laitteesta ja kyllähän tässä nyt jäi iPhone5:n hommaaminen sitten tuohon testaukseen, ja seuraavana luurina tulee olemaan edelleen Lumia
Loistava revikka muuten mutta et siis tsekannut että oliko molemmissa luureissa sama firmis ja softaversio sisällä? Appsitko tuon lagaamisen muka aiheuttaa?
Lupasivatko mitään kameran korjaamisesta?
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Justin Case kirjoitti:Loistava revikka muuten mutta et siis tsekannut että oliko molemmissa luureissa sama firmis ja softaversio sisällä? Appsitko tuon lagaamisen muka aiheuttaa?
Lupasivatko mitään kameran korjaamisesta?
Olin ajatellut tuota Lumia 920 seuraavaksi kapulaksi, mutta ei kiitos!
Syy kulminoituu alla olevaan:
Windows Phone -alustaan siirtyvälle käyttäjälle saattaa puhelimesta yksinkertaisen henkilökohtaisen puhelinluettelon puuttuminen aiheuttaa hampaiden kiristystä. Toisesta puhelimesta ja alustasta esimerkiksi Bluetooth-yhteyden yli siirrettävät yhteystiedot täytyy synkronoida johonkin olemassa olevaan tiliin, kuten Hotmail, Facebook tai Twitter.
Ja minä kun en omia osoitetietojani ym lähettele mihinkään sosiaaliseen mediaan, enkä mihinkään pilvipalveluunkaan!
Varmaankin moni muukin tulee ajattelemaan vastaavalla tavalla - eli ne jotka eivät omia juttuja tahdo levitellä. JO on uskomaton juttu!
MacMan92 kirjoitti:Olin ajatellut tuota Lumia 920 seuraavaksi kapulaksi, mutta ei kiitos!
Syy kulminoituu alla olevaan:
Windows Phone -alustaan siirtyvälle käyttäjälle saattaa puhelimesta yksinkertaisen henkilökohtaisen puhelinluettelon puuttuminen aiheuttaa hampaiden kiristystä. Toisesta puhelimesta ja alustasta esimerkiksi Bluetooth-yhteyden yli siirrettävät yhteystiedot täytyy synkronoida johonkin olemassa olevaan tiliin, kuten Hotmail, Facebook tai Twitter.
Ja minä kun en omia osoitetietojani ym lähettele mihinkään sosiaaliseen mediaan, enkä mihinkään pilvipalveluunkaan!
Varmaankin moni muukin tulee ajattelemaan vastaavalla tavalla - eli ne jotka eivät omia juttuja tahdo levitellä. JO on uskomaton juttu!
Tee niinkuin minäkin, osta Nokia 500 symbian puhelin. Toimii kuin unelma, vanhasta nokiasta tulee kaikki viestit ja yhteydet bluetoothilla ilman mitään pilviä. Löytyy nävigaattorit, sähköpostit, Operat, selaimet ja ja kaikenmaailman ohjelmia moneen lähtöön. Hinta alle 120 euroa. Nyt ollu noin kuukauden päivät ja olen ihan sairaan tyytyväinen, paras ja monikäyttösin puhelin mitä mulla on ikinä ollu ja ei tarvi pelätä naarmuja tai muuta, kun on niin edullinen. Ainiin ja Nokialta saa tohon ilmaseks iSync plug-inin millä saat kaikki Macin Osoitekirjan tiedot ja kalenterin merkinnät synkattua puhelimeen. Mahtavaa.
Tietysti jos et kumpaankaan luota niin asia on erilainen.
Ei WP:n yhteystietoja mihinkään Facebookiin tai Twitteriin synkronoida.
Luin vain tuo Muro jutun - palvelun jonne linkki - ja se oli kopio sieltä.
Mitä luottamiseen tulee - kyse ei ole siitä vaan yksityisyyden suojasta. Minä en anna vapaaehtoisesti itsestäni ja kontakteistani tietoja mihinkään "profilointi" systeemiin - ja osa osoitekirjani tiedoista ovat luottamuksellisia kuten ihmisten salainen puhelin numero jne.
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
Mitä luottamiseen tulee - kyse ei ole siitä vaan yksityisyyden suojasta. Minä en anna vapaaehtoisesti itsestäni ja kontakteistani tietoja mihinkään "profilointi" systeemiin - ja osa osoitekirjani tiedoista ovat luottamuksellisia kuten ihmisten salainen puhelin numero jne.
Paljonkos on sitä foliota hatun ympärillä?
Noh anyway...huomenna pitäisi DHL:n tuoda valkoinen Lumia 920 työpaikalle...NAM NAM
Eli Applen iCloud on profilointisysteemi johon ei voi synkronoida ihmisten salaisia puhelinnumeroita.
iPhone 12 64GB
Vaihtuu iPhone 4 Lumia 920:seen. Olin erittäin tyytyväinen 3GS ja 4 -malleihin mutta tuli jonkinlainen kyllästyminen kun vitosmalli oli ainakin minulle pettymys. Jatkossakin ostan sen mikä omasta mielestä vaikuttaa parhaalta, merkillä ei ole väliä.
redman kirjoitti:Vaihtuu iPhone 4 Lumia 920:seen. Olin erittäin tyytyväinen 3GS ja 4 -malleihin mutta tuli jonkinlainen kyllästyminen kun vitosmalli oli ainakin minulle pettymys. Jatkossakin ostan sen mikä omasta mielestä vaikuttaa parhaalta, merkillä ei ole väliä.
Näin ajattelin itse myös tekeväni ja olen odottanut sitä 920,
mutta kun siinä ei ole sitä omaa osoitekirjaa - se jää minulta ostamatta - on numeroita ja osoitteita ei muille tiedoksi. Ja siinä minä olen 100% että ei muille tiedoksi.
Joten ei 920 vaikka sen niin haluaisin.
Viimeksi muokannut MacMan92, 14.11.2012 klo 22.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
redman kirjoitti:Vaihtuu iPhone 4 Lumia 920:seen. Olin erittäin tyytyväinen 3GS ja 4 -malleihin mutta tuli jonkinlainen kyllästyminen kun vitosmalli oli ainakin minulle pettymys. Jatkossakin ostan sen mikä omasta mielestä vaikuttaa parhaalta, merkillä ei ole väliä.
mutta kun siinä ei ole sitä omaa osoitekirjaa - se jää minulta ostamatta - on numeroita ja osoitteita ei muille tiedoksi. Ja siinä minä olen 100% että ei muille tiedoksi.
Kerro nyt minulle tyhmälle että kenelle ne sinun puhelinnumerot menevät tiedoksi?
iPhone 12 64GB
Jätä se LIVE tunnus luomatta niin osotteita ei syncata minnekään.
On tuommoinen pakkonaittaminen vähän hassua itsestäkin ja ymmärrän kyllä jos joku foliohattu ei halua osoitekirjaansa muualla pitää kuin kännykässä. Ihan hyvin voisi olla valinta ettei osoitekirjaa synkattaisi Live-tilin kanssa.
Ymmärrän tarpeen säilyttää yksityisyys. En vain ymmärrä, jos pyrkimys ei ole koherentti.
Olen tavannut ihmisiä, jotka ovat facebookissa, jossa kertovat vapaaehtoisesti elämästään, samalla kun ovat huolestuneet, jos palvelua parantaakseen kännykän valmistaja seuraa minkä tukiasemien piirissä käyttäjät liikkuvat, yksilöimättä yksittäistä käyttäjää.
Osa heistä myös maksaa ostoksensa luottokortilla, joka on tietoturvan näkökulmasta aivan käsittämätöntä. Kortteja ei pidä käyttää lainkaan, jos on ei halua luovuttaa tietojaan luottokunnalle, kaupalle ja mahdollisesti poliisille ja verottajalle. Plussakorteista en edes viitsi kirjoittaa, silti sellaisia näyttää olevan lähes kaikilla.
Kaiken kukkuraksi valtaosalla on kiinteä puhelinliittymä ja puhelinnumero. Ok, sellainen voi olla, mutta elämää varten pitää olla pre-paid ja siihen oma puhelin, jolla asiat hoidetaan.
Käytetyt salanat ovat mitä ovat. Monella on sama salasana kautta saittien. Hyväksytään ja säilytetään cookieta. Säilytetään selaimen historiatiedot....
Huvittavinta kaikessa on että monet käyttävät Googlen palveluja, sieltä tehdään haut, siellä pilvessä synkataan kirjainmerkit ja kalenterit, käytetään Googlen karttoja, joihin merkitään tärkeitä paikkoja... Ollaan liitytty palveluihin omalla nimellä ja omalla pysyvällä puhelinnumerolla, surffataan ilman iP:n salausta...
Siten tietosuojavaltuutettu näpertelee ei minkään todellisen kanssa. Arvatkaa, miten kävisi jos tänään menisit kysymään tietosuojavaltuutetulta, voitko perustaa fakebookin tai googlen kaltaisen palveluryppään ja kerätä niitä tietoja, joita ne nykyisin keräävät?
Jos todella haluat, että kukaan ei tiedä sinusta mitään ja että viranomainenkaan ei halutessaan pääse helposti käsiksi, niin osoitekirjan pito pilvessä ei ole vaihtoehto. Eikä sitä myöskään voi pitää puhelimessa. Eikä koneella. Kaikki info pitää olla pään sisällä.
Unohda FB ja Google. Samoin kaikki pilvipalvelut. Maksut käteisenä. Oikeita henkilötietoja ei anneta mihinkään paitsi tarvittaessa poliisille ja verottajalle. Puhelut pre-paidista, puhelinta usein vaihtaen. Surffaa anonyyminä IP kätkien, käyttäen yksityistä selausta. Lainaan aina kun voit muiden verkkoja.
Käytä bulvaaneja aina kun mahdollista. Älä ota riskejä, elä "harmaana" herättämättä viranomaisten tai naapureiden huomiota.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"