*Edit* Huomasin, että minulla on aikaisempi topic myös muutamien vuosien takaa.
Kysyisin teiltä onko monellakin kokemusta wlan antenneista. Onko niillä laatueroja kuinka paljon ja miten paljon esimerkiksi 3dB antennin vaihtaminen 9dB vaikuttaa kantamaan? Itse olen nyt saanut TP-Link purkilla ja tehoanttenneilla kantavuutta jo 30m ulkoikkunasta. Muilla merkeillä on kantamat napsahtaneet ulko-ovelle. Porukoillakin TP-Link on ainut mikä kantaa koko talossa.
Tarkoitus olisi nyt kokeilla
TL-WA7510N Kokemuksia kenelläkään? MAinos puhuu tälläistä "Ulkokäyttöön tarkoitettu yhdistetty tukiasema ja suuntaava tehoantenni (15dBi), esim kahden rakennuksen välisen langattoman yhteyden rakentamiseen, 5Ghz 150Mbps 802.11a/n, WISP Client Router, jopa 27dBm, Atheros chipset, High Sensitivity, säänkestävä, passiivi PoE"
Olisiko ehdotuksia millaisen valvontakameran hommaisin tuon rinnalle? Mieluiten Wlan kamera ja irtoitettavalla antennilla. Kameraan voisi asentaa
TL-ANT2415D Miksi en asenna taloon tuollaista myös? Noh. 0,5dB per metri on häviö, jos sen kaapelilla vetää katolle. Siksi ajattelin tuota toista purkki antennia, koska verkkokaappeli ei tuota pahaa häviötä 10m kaapelilla. Ajattelin iskeä sen satelliitti putkesta katolle kun valmiit putkitukset on tehty.
Riistakamerat alkaa olemaan liian kenkkuja.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.