vesku kirjoitti:
Annas kun mie arvaan. Sulla ei ole iPhonea?
Koska mä käytän omaani enemmän sähköpostiin ku puhelemiseen...
Annas kun mie arvaan. Sulla ei ole (eikä ole ollut) puhelinta jossa on oikea qwerty näppäimistö.
../ snip
Pieleen. Niitä on ollut käytössäni (ja taitaa jostain lootasta vieläkin löytyä) Nokia Communicator 9110i:stä lähtien. Sellaisen käyttö on niiin kankeata (kuten itsekin olet huomannut), ettei sitä oikeasti tule kyllä juuri käytettyä. (muoks: aijoo, kyseisessä kommarissahan piti sms:kin kirjoittaa sillä qwertyllä, tulihan sitä käytettyä).
Varsinkin, jos verkkokäyttö sellaisissa puhelimissa on muutenkin tuskaa.
Kaikkia mahdollisia qwerty-puhelimia en toki ole käyttänyt, varmaan löytyy ihan kohtuullisiakin. Kukaan tuntemani moisen käyttäjä (juu, tunnen paljon väkeä ihan jo työnkin puolesta, jotka käyttää) ei ole kyllä ylistänyt. Ainakaan siinä määrin kuin joka ainoa tuntemani (juu jne, ks. edellä) iPhone-käyttäjä.
vesku kirjoitti:Kaikkia mahdollisia qwerty-puhelimia en toki ole käyttänyt, varmaan löytyy ihan kohtuullisiakin. Kukaan tuntemani moisen käyttäjä (juu, tunnen paljon väkeä ihan jo työnkin puolesta, jotka käyttää) ei ole kyllä ylistänyt.
Eh? Näköjään makuja on monia. Koska tästäkin täytyy tehdä Nokia vs iPhone sota, niin tiedän useita jotka ovat tyytyväisiä mm e90 ja e72 qwerty näppiksiin. Ylistyksestä en tiedä, mutta tuntuisi oudolta, jos touchilla pääsisi samanlaiseen (hyvään) touchiin kuin fyysisellä näppiksellä.
vesku kirjoitti:Kaikkia mahdollisia qwerty-puhelimia en toki ole käyttänyt, varmaan löytyy ihan kohtuullisiakin. Kukaan tuntemani moisen käyttäjä (juu, tunnen paljon väkeä ihan jo työnkin puolesta, jotka käyttää) ei ole kyllä ylistänyt.
Eh? Näköjään makuja on monia. Koska tästäkin täytyy tehdä Nokia vs iPhone sota, niin tiedän useita jotka ovat tyytyväisiä mm e90 ja e72 qwerty näppiksiin. Ylistyksestä en tiedä, mutta tuntuisi oudolta, jos touchilla pääsisi samanlaiseen (hyvään) touchiin kuin fyysisellä näppiksellä.
Itse pidän iPhonesta ja sen virtuaalisesta näppäimistöstä, MUTTA HTC TyTN, Nokia E61i, E63, E71, E70, 9300, 9500 ja E90 omistaneena/käyttäneenä voin sanoa sen, että kyllä se fyysinen QWERTY-näppäimistö pesee virtuaalinäppiksen mennen tullen. Tuntuma on omaa luokkaansa ja virhelyönnit on melko vähässä. En puutu laitteiden käytettävyyteen sen enempää, mutta jos virtuaalisen ja fyysisen näppiksen välillä on päätös tehtävä niin ei siinä montaa sanaa ole IMO.
Itse pidän iPhonesta ja sen virtuaalisesta näppäimistöstä, MUTTA HTC TyTN, Nokia E61i, E63, E71, E70, 9300, 9500 ja E90 omistaneena/käyttäneenä voin sanoa sen, että kyllä se fyysinen QWERTY-näppäimistö pesee virtuaalinäppiksen mennen tullen. Tuntuma on omaa luokkaansa ja virhelyönnit on melko vähässä. En puutu laitteiden käytettävyyteen sen enempää, mutta jos virtuaalisen ja fyysisen näppiksen välillä on päätös tehtävä niin ei siinä montaa sanaa ole IMO.
Minä olen taas eri mieltä, Nokia E70:stä paljon kokemusta.
Oon tässä räpytellyt HTC Heroa nyt viikonpäivät jossa on siis Android 1.5.
Täytyy sanoa, että tämän ketjun otsikko saattaa olla oikeassa, tai ehkä sen pitäisi olla "Android uhkaa iPhonea ja upottaa Nokian älypuhelimet".
Android on suoraansanottuna todella vakuuttava, ostin tämän vähän vahingossa kun sain halvalla (250e) ja tarkoitus oli myydä aluksi eteenpäin ja hankkia iPhone 3GS. Nyt näyttää siltä että jää myymättä.
Ja mikäs tässä on sitten hyvää?
- laite tuntuu oikealta kämmentietokoneelta, sille on saatavilla todella paljon iphone-tasoista softaa (tämä oli minulle yllätys), ohjelmia voi asentaa ja hallita, ominaisuuksia ei ole rajoitettu tai blokattu.
- järjestelmä toimii nopeasti, kuin iphone konsanaan (symbian fyifan, maemokin vaikuttaa kankealta)
- käyttis on hyvin kustomoitavissa, iphone-tyyliin on mahdollista saada ohjelmakuvakkeet samaan tapaan ruudukkoon näytölle, mutta niiden sekaan voi vielä upottaa widgettejä
- et ole sidottu valmistajan puhelin, maili tai tekstari-ohjelma ratkaisuihin
- tekstinsyöttö ominaisuudet tehokkaat sanakirjan kanssa
- ennenkaikkea laadukasta ohjelmistoa ja palvelua tarjolla maksetta, esim google-palvelut
Ainoa mikä hiertää on ettei paketti ole niin viimeistelty kuin iphone. esim tehdas-asetuksilla niin moni widgetti ja softa ottaa omine lupineen 3g-datayhteyttä, että akku kuluu silmissä. Vasta kun on itse järkeistänyt tämän, voi puhelinta käyttää kaksi kolmepäivää lataamatta.
Kaikenkaikkiaan toteutuksen taso on hyvin lähellä iPhonea. Pieni epämääräisyys ja looginen hiomattomuus kuitenkin vaivaavat. Mutta kun androideja alkaa tulla joka tuutista, niin kyllä on helppo povata tämän olevan se nro.1 älykäyttis maailmassa 5v kuluessa.
MacFinn kirjoitti:
Eikä Applen nytkään tarttis tehdä muuta, kuin
tehdä puhelin jossa olisi näppäimistö jotta sitä luuria voisi oikeasti käyttää vaikkapa niinkin triviaaliin asiaan kuin sähköpostiin.
Ei ole, ei. Muutaman viikon oli kokeilussa, mutta qwerty-näppiksen puute on sellainen jonka kanssa en pysty elämään. Kyllä tuo virtuaali-qwerty numpadin hakkaa, mutta oikealle näppikselle jää tuntumassa ja käyttömukavuudessa 100-0.
EDIT: Omassa käytössäni on myös Putty melkoisen oleellinen sovellus, ja terminaali-ikkuna + virtuaalinäppis nyt vaan ei toimi ellei toista saa erilliselle näytölle näkymään...
MacFinn kirjoitti:
Eikä Applen nytkään tarttis tehdä muuta, kuin
tehdä puhelin jossa olisi näppäimistö jotta sitä luuria voisi oikeasti käyttää vaikkapa niinkin triviaaliin asiaan kuin sähköpostiin.
Ei ole, ei. Muutaman viikon oli kokeilussa, mutta qwerty-näppiksen puute on sellainen jonka kanssa en pysty elämään. Kyllä tuo virtuaali-qwerty numpadin hakkaa, mutta oikealle näppikselle jää tuntumassa ja käyttömukavuudessa 100-0.
Olinko tässäkin ketjussa jo kertonut että olen eri mieltä tästä asiasta? Nokian E70:stä runsaasti kokemusta.
Virtualinäppis on pakollinen myös minun seuraavassa puhelimessa/kämmenlaittessani! Yksi huomioitava etu on monikielisyyden tuki näppislayout tasolla.
Viimeksi muokannut Sherukka, 22.12.2009 klo 23.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä uhkaako Milestone ja Android 2.0 iPhonea. Mutta pari viikkoa kun olen tuota Milestonea käyttänyt ja eilen illalla laitoin sim kortin sisään takaisin 3G S:ään niin yllätyin. Huomasin kaipaavani takaisin Milestonen pariin. Siinä on muutama juttu paremmin kuin iPhonessa.
- Nettiselain oma ja dolphin hakkaa iPhonen nopeudessa mennen tullen. Ainakin tosielämässä sekä 3G että wlan.
- Nopeus laite on vaan vikkelämpi toiminnoissaan. Tämän huomasin vasta kun vaihdoin takaisin iPhoneen.
- Näyttö Milestonessa selkeästi tarkempi, nyt iPhonen näyttö näyttää "rakeiselta"
Siinä muutamia huomioita mitä on huomannut kun vaihtoi takaisin iPhoneen. Täytyy katsoa kumpi lähtee kiertoon, aiemmemmin se oli varmasti Milestone enää ei ole.
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...