MiFi-pulikkaa?
-
Re: MiFi-pulikkaa?
Viesti Kirjoittaja woodyho »
1. laitan sim-kortin toisesta mokkulasta mifiin ja löytää Elisan 3G täysillä palkeilla, mutta ei yhdistä internettiin (disconnected)
2. tietokone löytää lukitun mifi-verkon ja pyytää salasanaa ja kirjoitan mifin mukana tulleen wifikeyn kenttään, mutta ilmoittaa heti, että yhteys aikakatkaistiin. En pääse mitään kautta sisään mifin asetuksiin, koska mifin verkko ei hyväksy salasanaa.
Toivottavasti joku osaa neuvoa, miten päästä tästä eteenpäin?
-
Viesti Kirjoittaja kiran51 »
.. Ja salasanasi on varmasti oikea? Onko vielä E5:n alkuperäinen salasana vai onko vaihdettu. Laitteen resetointi palauttaa alkuperäisen salasanan, joka mm purkin kannen sisäpinnalla.woodyho kirjoitti:Mulla edelleen samat ongelmat mifin kanssa:
1. laitan sim-kortin toisesta mokkulasta mifiin ja löytää Elisan 3G täysillä palkeilla, mutta ei yhdistä internettiin (disconnected)
2. tietokone löytää lukitun mifi-verkon ja pyytää salasanaa ja kirjoitan mifin mukana tulleen wifikeyn kenttään, mutta ilmoittaa heti, että yhteys aikakatkaistiin. En pääse mitään kautta sisään mifin asetuksiin, koska mifin verkko ei hyväksy salasanaa.
-
Salasana on varmasti oikea, olen tarkistanut ja kirjoittanut sen uudelleen moneen kertaan. Ja salasana on alkuperäinen, sillä missäpäs sen olisin muuttamaan päässytkiran51 kirjoitti:.. Ja salasanasi on varmasti oikea? Onko vielä E5:n alkuperäinen salasana vai onko vaihdettu. Laitteen resetointi palauttaa alkuperäisen salasanan, joka mm purkin kannen sisäpinnalla.woodyho kirjoitti:Mulla edelleen samat ongelmat mifin kanssa:
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Alkaa jo epäilyttämään, että voisiko annettu wifikey olla virheellinen??
Ja tyhmä kysymys: pitäisikö mifin yhdistää suorilta nettiin, kun laitan Elisan datasimin toisesta mokkulasta sisään? Nyt yrittää siis yhdistää, muttei saa yhteyttä.
-
Minun E5 yhdistää itse suoraan nettiin. Kun kytken virran laitteeseen, se tervehdysten jälkeen avautuu Elisan verkon tunnistaneena (ylärivillä kuvat: kenttävoimakkuus, 3G, wifi-verkon merkki ja akun latauksen merkki). Sen alla operaattorin nimi (Elisa). Hetken kuluttua operaattorin nimen paikalle ilmestyy teksti "Connecting" ja seuraavaksi "Connected" joka muuttuu kohta operaattorin nimeksi. Verkkoon liittymisen merkiksi yläriville wifi-merkin ja akun latauksen väliin ilmestyy maapallon kuva. Nyt laite on käyttökunnossa ja kun yhdistät näin syntyneeseen wifiin laitteita niin ylärivin wifi merkin oikeaan alalaitaan ilmestyyy numero 1:stä 5:een riippuen verkkoon kytkeytyneiden laitteiden lukumäärästä.woodyho kirjoitti:kiran51 kirjoitti:woodyho kirjoitti:Mulla edelleen samat ongelmat mifin kanssa:
Ja tyhmä kysymys: pitäisikö mifin yhdistää suorilta nettiin, kun laitan Elisan datasimin toisesta mokkulasta sisään? Nyt yrittää siis yhdistää, muttei saa yhteyttä.
Minun E5:n mukana tuli kortti "Mobile Wi-Fi Keepsake card", jossa kerrotaan laitteen SSID ja wifi key. Sama key löytyy purkin kannen sisäpinnalta. Ja vielä olihan sim kortin pin-kysely poistettu Elisan simmistäsi? Jos se on päällä, niin luulen, että laite ei toimi.
-
Joo, noinhan sen minunkin mielestä pitäisi toimia. Minullakin tervehdysten jälkeen tulee kaikki muut kuvakkeet mifiin paitsi maapallo ja connecting ->disconnected.kiran51 kirjoitti:Minun E5 yhdistää itse suoraan nettiin. Kun kytken virran laitteeseen, se tervehdysten jälkeen avautuu Elisan verkon tunnistaneena (ylärivillä kuvat: kenttävoimakkuus, 3G, wifi-verkon merkki ja akun latauksen merkki). Sen alla operaattorin nimi (Elisa). Hetken kuluttua operaattorin nimen paikalle ilmestyy teksti "Connecting" ja seuraavaksi "Connected" joka muuttuu kohta operaattorin nimeksi. Verkkoon liittymisen merkiksi yläriville wifi-merkin ja akun latauksen väliin ilmestyy maapallon kuva. Nyt laite on käyttökunnossa ja kun yhdistät näin syntyneeseen wifiin laitteita niin ylärivin wifi merkin oikeaan alalaitaan ilmestyyy numero 1:stä 5:een riippuen verkkoon kytkeytyneiden laitteiden lukumäärästä.woodyho kirjoitti:kiran51 kirjoitti:woodyho kirjoitti:Mulla edelleen samat ongelmat mifin kanssa:
Minun E5:n mukana tuli kortti "Mobile Wi-Fi Keepsake card", jossa kerrotaan laitteen SSID ja wifi key. Sama key löytyy purkin kannen sisäpinnalta. Ja vielä olihan sim kortin pin-kysely poistettu Elisan simmistäsi? Jos se on päällä, niin luulen, että laite ei toimi.
Pin-kysely ei ole päällä ja sama sim toimii mainiosti Huawei 169:n kanssa. Wifikeyn olen kyllä löytänyt, mutta kun mifi ei sitä hyväksy, alkaa olla vähän neuvoton olo...
-
"Sun pitänee muuttaa laitteen roaming asetuksia-> on jäänyt roaming esto päälle, joten ei toimi brittilän ulkopuolella. Asetuksiin pääsee seuraavalla tavalla:
- Kytke laite päälle/laitteen wifi-jako päälle
- Yhdistä tietokoneesi Huawein jakamaan Wifi -verkkoon
- Mene IP -osoitteeseen 192.168.1.1
- Salasanan asetuksiin pitäisi olla admin ja käyttäjätunnuksen admin (jos niitä ei ole muutettu)"
Yritin tuota, mutta sillä tavalla, että olin yhdistänyt E5:n usb-piuhalla läppäriini (MBP) ja yritin päästä läppärin Safari selaimella laitteen asetuksiin syöttämällä yllä mainitun IP osoitteen. En päässyt laitteen asetuksiin, mutta samalla havaitsin pulikan liittyneen verkkoon ja alkaneen toimia normaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja siili69 »
Aiemmin tilasin DNA:lta tuplakaistan, kun halusin kiinteän yhteyden. Tuon mukana tuli Nokian CS-17 -mokkula, ja sen käyttöä ei pää kestänyt. Yhteysnopeudot ovat luokattomia, mutta suurimman ahdistuksen aiheuttaa se softa. Vähän aikaa kypsynyt ajatus siis toteutui nyt, toivottavasti Huawei ei petä.
-
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
-
Viesti Kirjoittaja thobb »
Ihan hyvä peli parin päivän käytön perusteella. Ensiarvion perusteella jää vähän latensseissa ja nopeuksissa verrokkina olleeseen Huawei e1820-tikkuun, mutta on toisaalta sen verran mukava käyttää, että suosittelen varauksettomasti. Antenniliitäntään sopivaa antennia en ole vielä löytänyt kun liitäntä on tuollainen pienempi Huawein malli eli sama kuin e1820-tikussa. Akku ei jaksa kuin luvatut neljä tuntia, mutta riittää mulle.
Palikka tuli muutamassa päivässä postissa lukitukset purettuna, mutta pientä ongelmaa oli Saunalahden kortin kanssa aluksi. Tein sinne profiilin ihan oikein, mutta ei millään mennyt verkkoon heti. Aikani ihmettelin ennenkuin tajusin ottaa virrat pois ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen meni hujahtamalla. Sen jälkeen ei ongelmia ole ollut.
-
Lisäys: Novatel.iin kun on laittanut eri operaattorien APN osoitteet valmiiksi eli tehnyt jokaiselle omat profiilit niin se tunnistaa käytössä olevan sim kortin ja vaihtaa asetukset itse ja näin ei tarvi mennä asetuksiin ollenkaan vaan laite on aina käyttövalmis simmin vaihdon jälkeen, kätevä sinäänsä kun voi laitaa eri profiilia laiteeseen jos vaikka lähtee ulkomaille niin laitaa jo kotona APN kohdilleen
-
-
e: korjattu mallimerkintä
-
En kyllä goolannut tuosta Huawei 853c pulikasta mutta epäilen että menaat 583c? Jos 583c kyseessä niin kyllähän siinä speksien mukaa 900 tuki löytyy jos ei sitten kaikki katsomani linkit puhu ihan potaskaa, tässä yksi esimerkki http://www.huaweidevice.com/worldwide/p ... treeId=462thobb kirjoitti:Tulipa sitten reissun päällä todettua ettei Huawei 853c:ssä olekkaan 900 MHz:n 3G:tä. Onneksi on mökillä myös tuota 2100 MHz:n verkkoa saatavilla, kuuluvuus vaan on vähän heikompi. Matkalla tuli jo ihmeteltyä kun tuntui ettei verkkoa löytynyt millään ja tarkemmalla tutkimisella totuus selvisi.
-
-
-
-
-
Sieltä tosiaan löytyy nuo 3G preferred/3G only ja GPRS only-valinnat. Band-osio pysyy samana vaikka pakottaisi 3G:hen eikä 900 MHz:n verkkoa löydy.K@rtsa kirjoitti:Kattelin tuota laittamaasi kuvaa tuosta Huaweistä ja tuli mieleen että mitäs sen "Preferred Mode".n alta löytyy? Pakotetaanko se siitä kohtaa UMTS verkkoon? ja jos siitä valitaan esim UMTS/WCDMA niin onko se "Band" osio silti samanlainen kuin kuvassa?
-
-
En itsekään ole keksinyt Novatel Mifi.n n GPS.lle vielä mitään käyttöä, sillä se toimii tällähetkellä vain kun käytän MIfiä mokkulana usb portissa eikä toimi wifi yhteyksissä. Menee koko mifi.n ajatus hukkaan jos alkaa laitetta käyttämään tavallisena usb modeemina, ainakin Novatel.iin on tulossa päivitys jossa ilmeisesti pystyy käyttämään GPS wifin kautta mutta se jää nähtäväksi.thobb kirjoitti: Myöskään tuosta GPS-toiminnosta ei löydy tällä mukana tulleella softalla mitään mainintaa. En tosin tiedä olisiko sille mitään järkevää käyttöä.
-
Kaivoin pari päivää sitten taas mifi-mokkulan esiin ja humps, sehän luikahti verkkoon!! Ennen verkkoon liittymistä olin kyllä räpeltänyt MobilePartnerin kanssa, mutta nuo samat valikot olin läpikäynyt jo aiemminkin, tuloksetta. Enpä osaa sanoa, mitä tein ja missä kohtaa erilailla, mutta pääasia, että mokkula nyt toimii ja nopeammin kuin E169-mokkula.woodyho kirjoitti:Mulla edelleen samat ongelmat mifin kanssa:
Talouden neljästä mac-vempaimesta 3 saa nätisti yhteyden uuteen wlan-verkkoon, mutta vanhin MB (snow leopard) rupesi hylkimään yhteyttä, yleensä ei liity siihen millään keinolla, joskus sitten taas liittyy, mutta lataa vain muutaman sekunnin (yhden sivun esim.) ja lopettaa siihen. Perinteiset buuttaukset, oikeuksien korjaukset ja safe buutit ei auttaneet. Ei auta kuin jatkaa vian etsimistä

-
-
Eipä ole onni myötä. Tällä kertaa tuli sentään paketti, mutta sisältönä Novatelin sijaan piraatilta näyttävä Sony-Ericsson T700, jonka olisi pitänyt päätyä ihan eri henkilölle Italiaan.siili69 kirjoitti:... katsotaan miten hommassa käy.
No, selkeä virhe postituksessa, mutta saapa nähdä minkähänlaista herkkua on vielä luvassa ennen kuin MiFi pelittää

-
-
Kai se ensi viikolla jo pitäisi olla perillä; tarvettakin olisi kyllä.
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka