Mä en saa nyt millään toimimaan tota yhteyttä...
Mulla on DNA:n matkanetti ja puhelimena Nokian N73. MacBookissa pyörii 10.4.11 käyttis.
Asetin sinne GPRS CID-merkkijonoksi ton *99# ja nyt on sentään jotain edistystä tapahtunut, mutta silti yhteys jää siihen kohtaan, että lukee "autentikoidaan" ja sitten tulee virheilmotus "yhteyttä ppp-etäpalvelimeen ei voida muodostaa. Tarkista asetukset ja yritä uudelleen.". Puhelimessakin vilahtaa katkonaisena se yhteyden merkki, mutta sitten katoaa. Käyttäjätunnusta ja salasanaa ei ole asetettu, mutta niitä ei ole puhelimessakaan yhteyden asetuksissa määritelty. Yhteys toimii suoraan puhelimesta moitteetta. Mikä avuksi?
Kännykällä nettiin! Asetuksien laitto?
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Pakko osallistua myös ketjuun.
Olen taistellut samojen ongelmien kanssa. Ennen kuin olin asentanut noita scriptejä, niin mac sentään yritti ottaa yhteyttä nokian kautta. Nokiassa siis alkoi vilkkumaan 3G kuvake ja sen alla oleva viiva.
Äsken asensin scriptit(siis laitoin vain modem script kansioon).
Nyt kun yritän yhdistää bluetooth modeemiin, niin koko mac menee tilttiin. Rupeaa vain sateenkaari pallo pyöriä ja mitään ei voi tehdä.
Kokeilin kaksi kertaa ja enää en uskalla. Jouduin molemilla kerroilla sammuttamaan koneen väkisin.
Jotain teen väärin, mutta tänään en enää yritä![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olen taistellut samojen ongelmien kanssa. Ennen kuin olin asentanut noita scriptejä, niin mac sentään yritti ottaa yhteyttä nokian kautta. Nokiassa siis alkoi vilkkumaan 3G kuvake ja sen alla oleva viiva.
Nyt kun yritän yhdistää bluetooth modeemiin, niin koko mac menee tilttiin. Rupeaa vain sateenkaari pallo pyöriä ja mitään ei voi tehdä.
Kokeilin kaksi kertaa ja enää en uskalla. Jouduin molemilla kerroilla sammuttamaan koneen väkisin.
Jotain teen väärin, mutta tänään en enää yritä
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Remus »
Salmister kirjoitti:Pakko osallistua myös ketjuun.
Join the club Salmister =)
Tappelin samojen ongelmien kanssa....ja piitkään...
Scriptitkin löysin käyttöön vasta kun otin modeemiksi "Muu" ja sen alta sitten löytyivät ne modem script -kansioon viemäni 3G -scriptit.
Ittelläni homma laukesi siihen, et pinnan pettämisen pistin N73:n "köyden jatkoksi" (ei siis hirteen, vaan CA-53 piuhan perään) ja välittömästi alkoi noiden 3G -scriptien ykkösellä toimimaan. Jostain kumman syystä, kokeiltuani tuolla Bluetooth yhteydellä heti perään, sekin toimi. Eli nyt homma toimii - eli syystä tai toisesta se kai tarvitsi tuon piuhalla käyttämisen ensin - siinä käytin samaa eli 3G ja ykkös-scriptiä.
Mäkin sain oman koneeni juntturaan kunnolla kakkos-scriptillä.
Niin, yhteys menee mulla Saunalahden kautta ja käyttis on koneen uutuuden vuoksi jo Leopardi - winkkaria en enää kuukauden jälkeen kyllä kaipaakaan.
"Aika nyypi Macin käyttäjän vielä... "
-
Pystytkö laittamaan step by step, miten sait homman pelittämään.Remus kirjoitti:Salmister kirjoitti:Pakko osallistua myös ketjuun.
Join the club Salmister =)
Tappelin samojen ongelmien kanssa....ja piitkään...
Scriptitkin löysin käyttöön vasta kun otin modeemiksi "Muu" ja sen alta sitten löytyivät ne modem script -kansioon viemäni 3G -scriptit.
Ittelläni homma laukesi siihen, et pinnan pettämisen pistin N73:n "köyden jatkoksi" (ei siis hirteen, vaan CA-53 piuhan perään) ja välittömästi alkoi noiden 3G -scriptien ykkösellä toimimaan. Jostain kumman syystä, kokeiltuani tuolla Bluetooth yhteydellä heti perään, sekin toimi. Eli nyt homma toimii - eli syystä tai toisesta se kai tarvitsi tuon piuhalla käyttämisen ensin - siinä käytin samaa eli 3G ja ykkös-scriptiä.
Mäkin sain oman koneeni juntturaan kunnolla kakkos-scriptillä.
Niin, yhteys menee mulla Saunalahden kautta ja käyttis on koneen uutuuden vuoksi jo Leopardi - winkkaria en enää kuukauden jälkeen kyllä kaipaakaan.
Mä en saa ton piuhan kanssa mitään aikaiseksi. Ilmoittaa vaan, että modeemia ei ole olemassa.
Mihin kaikkeen olet koskenut modeemin lisävalinnat osiossa?
Kohta menee usko!
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei taida enää olla 128:aa. Operatöörien hitain tarjous on 384.Salmister kirjoitti:![]()
Kännykällä netissä![]()
En edes enää tiedä mitä tein, mutta nyt pelittää. Aika mukavan nopea netti. Yllätyin itse suuresti. Minulle on myyty 128(mikälie lyhenne) kännylaajakaista, mutta speed testin mukaan on 340/280.

Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Sori offtopicci. Eilen en päässyt Macbookprollani gprs nettiin sitten millään- aina tuli ilmoitus- modeemivirhe tarkista asetukset. Tein Macin päässä kaikenmaailman jutut ei apuja. Lopulta muistin yhden Nokia känny kauppiaan sanat: Nokialainen pitää muutenkin bootata kerran viikossa. Niin tein ja yhteys alkoi pelittää kuin taikaiskusta 8) Eli muistakaa boottailla 

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
OK. Vuosi sitten avasin saunalahden viestix:in ja silloin taisi olla 128. Mutta en valita.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei taida enää olla 128:aa. Operatöörien hitain tarjous on 384.Salmister kirjoitti:![]()
Kännykällä netissä![]()
En edes enää tiedä mitä tein, mutta nyt pelittää. Aika mukavan nopea netti. Yllätyin itse suuresti. Minulle on myyty 128(mikälie lyhenne) kännylaajakaista, mutta speed testin mukaan on 340/280.
Edit. Jep on muuttunut tohon 384. Yllättävän nopeasti perus surffaus onnistuu tolla nopeudella.
-
lisää joukko tyhmiä kysymyksiä - kännykän kautta nettiin
Viesti Kirjoittaja BigMango »
Mulla on MacBook ja Nokia 5310.
Jotta pääsen nettiin kännykän kautta, tarvitsen siis kännykkäliittymään datapalvelun? Sen mukana tulee käyttäjätunnus ja salasana? Nämä siis asetetaan BT-asetuksiin ja sitten joku #99-alkuinen numero, niinkö? Tuleeko tämä numerokin operaattorilta?
Sitten, kännykkäni ei toimi iSync:n kanssa, mutta tätä ei siis tarvita?
Sitten vielä, onko kokemuksia, minkä operaattorin palvelu on hyvä/paras? Mulla on kolumbuksen liittymä. Tartteeko mun olla 3G-alueella maccini ja kännykkäni kanssa, että homma toimii?
Jotta pääsen nettiin kännykän kautta, tarvitsen siis kännykkäliittymään datapalvelun? Sen mukana tulee käyttäjätunnus ja salasana? Nämä siis asetetaan BT-asetuksiin ja sitten joku #99-alkuinen numero, niinkö? Tuleeko tämä numerokin operaattorilta?
Sitten, kännykkäni ei toimi iSync:n kanssa, mutta tätä ei siis tarvita?
Sitten vielä, onko kokemuksia, minkä operaattorin palvelu on hyvä/paras? Mulla on kolumbuksen liittymä. Tartteeko mun olla 3G-alueella maccini ja kännykkäni kanssa, että homma toimii?
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka