Osaisko kukaan Nokian puhelinten käyttäjä kertoo, pystyykö macilla päivittää nokialaisen firmwaree(tai softwaree)? Pc:llä onnistuu, mutta onhan se melkone harmi jos ei pysty ompulla sitä tekee :/ Niin ja siis jos pystyy, nii mite?
AMA-EDIT: Ketju irrotettu "iPhone-tyhmät kysymykset"-ketjusta. Kirjoittajalle huomautuksesksi, että tätä kysymystä ei pidetä tyhmänä, otsikko vain on looginen jatke iPhone-aiheiselle ketjulle.
Taitaa valitettavasti nokialaisia koskea sama rajoitus kuin omaa SonyEricssonianikin, eli ainoa tapa päivitellä luurin firmis on asentaa Macille windows, jonka avulla sen päivittelee. (Itse käytin Parallelsia)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Pystyisikö joku neuvomaan miten onnistuu saada Nokian N78:aan oma soittoääni tietyille soittajille? Siis muilla soittajilla olisi profiilin asetuksista valittu yleinen soittoääni, paitsi joillekin (vaimo, pomo...) olisi valittu ihan omansa. Mulla oli aiemmin e70, ja siinä se homma ainakin onnistui. En muista miten tarkkaan ottaen. Nyt olen selannut mielestäni kaikki mahdolliset N78:n asetusvalikot, mutta mistään en löydä moista asetusta. Ei kai tätä ominaisuutta ole poistettu uusista Nokioista? Nythän tämän N78:n saa sanomaan soittajan nimen ääneen, mutta en minä sitä halua käyttää, vaan haluan eri soittoäänen eri ihmisille. Rupesin epäilemään, että tuo haluamani ominaisuus on poistettu ja korvattu tällä "nimenlausunnalla". Toivottavasti ei.
Muuten, onko se joku ominaisuus vai bugi, kun N78 näyttää joidenkin soittajien nimen näytöllä silloin kun minä vastaanotan puhelua, mutta joidenkin nimeä ei? Kaikki löytyvät kyllä osoitekirjasta. Ja puhelimen muistin puolelta mun ymmärtääkseni, ei (pelkästään) SIM:ltä. Kun itse soitan puhelua, niin kohteen nimi tulee aina ruutuun ihan niinkuin kuuluukin.
Pikkuroope kirjoitti:Tulikos tästä nyt sellanen tyhmät ei-iphone-kysymykset alias tänne amanita tuo kaikki kysymykset tyhmät iphone-kysymykset-ketjusta -ketju?
Tämän on tarkoituskin olla muiden kuin iPhoneja koskeva ketju, kuten otsikkokin kertoo. iPhone-ketjussa jo nuristiin sinne kuulumattomasta kyssäristä. Ja kyllä tänne muutkin modet näitä tänne kuskaa. Edellisessä kysymyksessä ei tosin ole mitään Maceihin liittyvää, mutta olkoon nyt täällä.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
antimon kirjoitti:Osaisko kukaan Nokian puhelinten käyttäjä kertoo, pystyykö macilla päivittää nokialaisen firmwaree(tai softwaree)? Pc:llä onnistuu, mutta onhan se melkone harmi jos ei pysty ompulla sitä tekee :/ Niin ja siis jos pystyy, nii mite?
Eiköhän kyse ole Nokian tekemästä linjauksesta, päivityspakettia tarjotaan vain Windows-käyttäjille. Ulkopuolelle jää omppu-käyttäjien lisäksi myös Linux/unix käyttäjät. Nokian tarjoama "tuki" muille kuin windows-käyttäjille on muutenkin aika hiljaista.
antimon kirjoitti:Osaisko kukaan Nokian puhelinten käyttäjä kertoo, pystyykö macilla päivittää nokialaisen firmwaree(tai softwaree)? Pc:llä onnistuu, mutta onhan se melkone harmi jos ei pysty ompulla sitä tekee :/ Niin ja siis jos pystyy, nii mite?
Eiköhän kyse ole Nokian tekemästä linjauksesta, päivityspakettia tarjotaan vain Windows-käyttäjille. Ulkopuolelle jää omppu-käyttäjien lisäksi myös Linux/unix käyttäjät. Nokian tarjoama "tuki" muille kuin windows-käyttäjille on muutenkin aika hiljaista.
No en usko että mistään tuollaisesta linjauksesta olisi kyse. Nokialta on pikkuhiljaa tullut ok-toimivia Mac-softan beta-versioita (Nokia Multimedia Transfer ja karttojen latausohjelma), mutta tuo firmiksen päivitys on sellainen hasardivaihe ettei täysin luotettavasti toimivaa ohjelmaa laiteta jakeluun. Ehkä tällainen joskus tulee, ehkä ei..