Työantaja on antamassa minulle Nokia E71. Olen haulla löytänyt että sitä voi käyttää modeemina. Kuinka kätevää se on? Millaista nopeutta tuollainen 3G-yhteys tuottaa? En olisi millään siirtynyt täysin peruskännystä smartpuolelle vielä vuosiin, ehkä koskaan, mutta kun nyt näin käy, ja olen tottunut elämään 256 yksikön yhteysnopeudella, niin...
Kaikista vastauksista kiitollinen
E71 modeemina
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
E71 modeemina
Viesti Kirjoittaja via »
-
Re: E71 modeemina
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Moi
Tuo on aika kätevä kyllä läppärin kanssa. Nopeus sitten riippuu täysin siitä missä sitä käyttää. Jos 3G kenttä on hyvä eikä puheliikennettä ole paljon, nopeampi se on kuin 256. Edgekin on kohtuullinen.
Tuo E71 vaatii Nokialta plugin, jotta iSync tukee sitä, mutta kun se on asennettu, kalenterin, osoitekirjan synkkaus toimii hyvin.
Tuo on aika kätevä kyllä läppärin kanssa. Nopeus sitten riippuu täysin siitä missä sitä käyttää. Jos 3G kenttä on hyvä eikä puheliikennettä ole paljon, nopeampi se on kuin 256. Edgekin on kohtuullinen.
Tuo E71 vaatii Nokialta plugin, jotta iSync tukee sitä, mutta kun se on asennettu, kalenterin, osoitekirjan synkkaus toimii hyvin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Itse tänään kokeilin läppärin kanssa 384kbit/s nopeuksista mobiiliyhteyttä. Spotify toimi aivan mahtavasti, viivettäkään ei paljoa löytynyt. Tein sitten testilatauksia niin 3G-kuuluvuusalueella siirtyi tiedosto n. 40kt/s. Normaalia nettiselailua (jos sivustot tekstipainotteisia) jaksaa vääntää ja foorumeita lukee mukavasti. Mitään Youtube sekoilua ei kyllä olisi jaksanut, riippuu tietenkin ihmisen kärsivällisyydestä.
Kyllä tässä jo alkaa harkitsemaan josko sitä pitäisi yhteys luurista päivittää hieman nopeampaan. Tietenkin se olisi järkevää vasta kun liikkuisi koneen kanssa paljon kodin ja tuttujen wlan-tukiasemien ulkopuolella. Saa nähdä... Kuitenkin helppoutensa ansiosta olin jälleen positiivisesti yllättynyt. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen moista yhteyttä kokeillut/käyttänyt.
Kyllä tässä jo alkaa harkitsemaan josko sitä pitäisi yhteys luurista päivittää hieman nopeampaan. Tietenkin se olisi järkevää vasta kun liikkuisi koneen kanssa paljon kodin ja tuttujen wlan-tukiasemien ulkopuolella. Saa nähdä... Kuitenkin helppoutensa ansiosta olin jälleen positiivisesti yllättynyt. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen moista yhteyttä kokeillut/käyttänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Mitä ajuria/scriptia olette käyttäneet ja BT:n vai USB liitännällä?
Itselläni toimii E71 modeemina BT:n yli, ja ajoittainen yhteyden jumittuminen on välillä rasittavaa. Yhteys on siis olevinaan auki, mutta dataa ei liiku tavuakaan, ja jos yhteyden yrittää sulkea lukee "disconnecting" vain loputtomasti yhteyden tilana siitä etenemättä. Yleensä auttaa kun BT:n sammuttaa kokonaan sammuttamatta yhteyttä ensin, ja sitten avaa alusta alkaen yhteyden uudestaan (joskus vaatii myös puhelimen ja/tai koneen uudelleenkäynnistystä, ei kuitenkaan aina).
Silloin kun toimii niin toimii kyllä kivasti, ja hyvässä kentässä latausnopeudetkin ovat ihan mukavia (2M yhteys).
USB:llä en ole koittanut, ehkä pitäisi...
Itselläni toimii E71 modeemina BT:n yli, ja ajoittainen yhteyden jumittuminen on välillä rasittavaa. Yhteys on siis olevinaan auki, mutta dataa ei liiku tavuakaan, ja jos yhteyden yrittää sulkea lukee "disconnecting" vain loputtomasti yhteyden tilana siitä etenemättä. Yleensä auttaa kun BT:n sammuttaa kokonaan sammuttamatta yhteyttä ensin, ja sitten avaa alusta alkaen yhteyden uudestaan (joskus vaatii myös puhelimen ja/tai koneen uudelleenkäynnistystä, ei kuitenkaan aina).
Silloin kun toimii niin toimii kyllä kivasti, ja hyvässä kentässä latausnopeudetkin ovat ihan mukavia (2M yhteys).
USB:llä en ole koittanut, ehkä pitäisi...
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Saatat yllättyä postiviisaasti.Jukava kirjoitti:USB:llä en ole koittanut, ehkä pitäisi...
Kännykkä ja BT nettiyhteys on joku sellainen neitsyen verta ja reisiluita vaativa kokonaisuus, että edes jotenkin järkevästi toimisi. Itse ratkaisin tämän huawei tikulla.
-
Viesti Kirjoittaja paapi »
hei,
Oon mökillä e71 puhelimen ja macbookin kanssa. Puhelimessa on netti joka pitäis kaapelin tai bluetoothin avulla saada toimimaan...
Vastaukseksi saan että ppp-etäpalvelimeen ei voi muodostaa yhteyttä. Voisiko joku auttaa?
Oon mökillä e71 puhelimen ja macbookin kanssa. Puhelimessa on netti joka pitäis kaapelin tai bluetoothin avulla saada toimimaan...
Vastaukseksi saan että ppp-etäpalvelimeen ei voi muodostaa yhteyttä. Voisiko joku auttaa?
-
Viesti Kirjoittaja apsev »
Löytyykö viereisestä ketjusta apua (E66...) : http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 3&t=125516 ?
-
Viesti Kirjoittaja jusap »
Itsellä kohta vuoden ollut toimiva yhdistelmä mbp ja E71. Yhteys vehkeiden välillä toimii bluetoothilla ihan mainiosti. Henk. koht en jaksaisi räplätä aina jotain piuhaa kiinni, enkä muutenkaan näe muuta syytä piuhan käyttämiseen kuin puhelimen softan päivittämisen. Vuosi sitten piti ladata joku teippiviritysskripti joltain brittiläiseltä koodarilta, että sai homman toimimaan, mutta Nokian iSync-päivitys on ilmeisesti poistanut tämän tarpeen.NeliX4 kirjoitti:Saatat yllättyä postiviisaasti.Jukava kirjoitti:USB:llä en ole koittanut, ehkä pitäisi...
Kännykkä ja BT nettiyhteys on joku sellainen neitsyen verta ja reisiluita vaativa kokonaisuus, että edes jotenkin järkevästi toimisi. Itse ratkaisin tämän huawei tikulla.
:EEE
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka