Siis esim. 21/21M laitteista?
Tai 21/5M laitteista?
Nokia merkkiset on poissa suunnitelmista...

Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Mielestäni ei ollenkaan turhaa. Kun pitää huolen siitä, että jokin muu komponetti, kuin oma laitteisto, rajottaa nopeutta, niin ollaan varmalla pohjalla.Kun valitaan riittävän hyvä mokkula, rajoitus on verkon puolella, ei omassa mokkulassa.K@rtsa kirjoitti:Taitaa olla turhaa etsiä sitä nopeinta mokkulaa sillä ei mikään verkko anna tarpeeksi nopeutta kuitenkaan (lähelllekkään maksia). Paras mitä itse olen käyttänyt on Sierra Wireless eli DNA.n Usb 309, myös ZTE668 ja Huawei E367 on Ok mokkuloita. Nopein saatavilla oleva mokkula taitaa olla Huawei E398 LTE/HSPA+/HSPA) mokkula mutta silläkään ei pääse maksinopeuksiin kun ei ole verkkoa
Viesti Kirjoittaja apsev »
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Veit jalat suustani, tätä yritin kautta rantojen kertoa. Kaikki on verkosta kiinni oli sitten kuinka hyvät laitteet.rsaarela kirjoitti:Mielestäni ei ollenkaan turhaa. Kun pitää huolen siitä, että jokin muu komponetti, kuin oma laitteisto, rajottaa nopeutta, niin ollaan varmalla pohjalla.Kun valitaan riittävän hyvä mokkula, rajoitus on verkon puolella, ei omassa mokkulassa.K@rtsa kirjoitti:Taitaa olla turhaa etsiä sitä nopeinta mokkulaa sillä ei mikään verkko anna tarpeeksi nopeutta kuitenkaan (lähelllekkään maksia). Paras mitä itse olen käyttänyt on Sierra Wireless eli DNA.n Usb 309, myös ZTE668 ja Huawei E367 on Ok mokkuloita. Nopein saatavilla oleva mokkula taitaa olla Huawei E398 LTE/HSPA+/HSPA) mokkula mutta silläkään ei pääse maksinopeuksiin kun ei ole verkkoa
Valitsin HuaweiE367, koska se oli noista edullisin ostaa, ilman liittymää, joita en tarvitse enää lisää.
LTE olisi ollut jo vähän liikaa, kun ei verkkoja ole Suomessa vielä.
Viesti Kirjoittaja Macfly »
Viesti Kirjoittaja shr »
Viesti Kirjoittaja strong »
Marraskuussa 2011 Saunalahdelta hankkimani Huawei E398 kuumenee LTE-4G-nettiyhteyttä käytettäessä tulikuumaksi ja 20-30 Mbps- nopeudet tippuvat n. 15 minuutissa 2-3 Mbps:iin. Eikä sinulla ole vastaavia kokemuksia?shr kirjoitti:Kirjoittelin kokemuksistani tuonne "Saunalahti ja 4G"-kohtaan juuri Huawei E398:sta. Tämän saa pelaamaan siten, että se näyttää käyttöjärjestelmälle Ethernet-liitännältä tai modeemilta. Modeemimoodissa on se hyvä puoli, että voi järjestelmäasetuksista säätää sen ottamaan itse nettiyhteyden tarvittaessa tai yhteyden katkeillessa, jolloin ei tarvitse käydä painelemassa "Connect"-nappia mokkulan mukana tulevassa ohjelmassa.
Aiemmista mokkuloistani poiketen (ZTE MF-636, A-Link 3GU, Huawei E167) tämä ei kaatuile tai menetä yhteyttä niin usein kuin vanhat mokkulat. Silti tarvitsee tarpeeksi virtaa, sillä esim. 10 m aktiivisen USB-jatkopiuhan päässä kaatuu välillä, ellei syötä lisää virtaa haaroitetulla USB-kaapelilla (minulla Mac mini --> haaroitettu kaapeli kiinni 2:ssa USB-liitännässä --> USB-kaapeli 10 m, aktiivinen --> mokkula). Tällä virityksellä siis pelaa hyvin.
Viesti Kirjoittaja shr »
Viesti Kirjoittaja strong »
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”