Mac ja Nokia
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac ja Nokia
Viesti Kirjoittaja Nalskeeraus »
Vanha puhelin tuli tiensä päähän. Olen katsellut noita alle kolmesataa maksavia Nokialaisia. Miten ne pelaavat Mac:in kanssa yhteen, vai pelaavatko ollenkaan siis nuo Ovi sydeemit yms?
-
Re: Mac ja Nokia
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... tuki/isync
Tuolta voi tsekkailla iSyncin kanssa ainakin pelaavia malleja.
Tuolta voi tsekkailla iSyncin kanssa ainakin pelaavia malleja.
-
Viesti Kirjoittaja Reiko »
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-so ... er-for-mac
Nokialla on ainakin kehityksen alla päivityssofta Macille, myöskin multimedia transfer-ohjelma pitäisi löytyä millä pystyy siirtämään mediat kännykkään helposti.
Nokialla on ainakin kehityksen alla päivityssofta Macille, myöskin multimedia transfer-ohjelma pitäisi löytyä millä pystyy siirtämään mediat kännykkään helposti.
-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Nalskeeraus kirjoitti:Vanha puhelin tuli tiensä päähän. Olen katsellut noita alle kolmesataa maksavia Nokialaisia. Miten ne pelaavat Mac:in kanssa yhteen, vai pelaavatko ollenkaan siis nuo Ovi sydeemit yms?
iSync nyt ainakin bluetoothilla - paremmin kuin iPhonessa =)
Sovelluskauppahan toimii webbiselaimella joko tietokoneeta tai puhelimesta. Itse tiputtelen sovellusten asennuslinkit kaupasta suoraan puhelimeen.
Muiltaosin suosittelen varautumaan mielenkiintoisiin taisteluihin. Esim. offline karttojen päivitys puhelimeen mac softalla (Nokia Map loader )saattaa toimia, tai olla toimimatta. Vanhemman kapulan kanssa olen siirtynyt suosiolla käyttämään työpaikan XP:tä. Ovi suite osaa siinä huomattavasti paremmin siirrellä kartat sun muut ko. puhelimeen. Toki ko. malli on näitä "rajatapauksia", ensimmäisiä navikoinnilla varustettuja.
Uudemman Nokialaisen kanssa homma tais toimia paremmin, ei voi muistaa puolen vuoden takaisia taisteluita. Ja onhan noihin sovelluksiin toki voinut tulla päivityksiäkin. Mutta oman kokemuksen pohjalta, kyllä noi suurin piirtein tulee juttuun keskenään. Osoitetietojen päivitys on minulle se tärkein, onpahan backupit puhelin numeroista ja postiosoitteista.
No more mr. brown eye
-
Viesti Kirjoittaja TaikaV »
Onko tietoa miten onnistuu MBP 15 late 2011 yhdistäminen nettiin nokian E7 kautta?
MacBook Pro 15" 2,2GHz late 2011
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Eikös tuo mene ihan ongelmitta? Paritat kännyn MBP:n kanssa, sitten verkkoasetuksista asiat kohdalleen ja kokeilemaan.TaikaV kirjoitti:Onko tietoa miten onnistuu MBP 15 late 2011 yhdistäminen nettiin nokian E7 kautta?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
-
Viesti Kirjoittaja TaikaV »
Eli usb:lla kiinni (mikä tila puhelimesta? Pcsuite, internet yhteys pc) ja mistä laitetaan asetukset kuntoon että toimii? Näin uutena mäkin käyttäjänä vähä hakusessa.KunkkuJ kirjoitti:Eikös tuo mene ihan ongelmitta? Paritat kännyn MBP:n kanssa, sitten verkkoasetuksista asiat kohdalleen ja kokeilemaan.TaikaV kirjoitti:Onko tietoa miten onnistuu MBP 15 late 2011 yhdistäminen nettiin nokian E7 kautta?
MacBook Pro 15" 2,2GHz late 2011
-
Viesti Kirjoittaja Antti J. »
Tämä Mac ja Nokia-aihe tuli mulle ajankohtaseksi tänään, kun uusi työnantaja totesi että tossa sulle työpuhelin, numerosi siirtyy työnantajan haltuun ja matkapuhelinetuun kuuluu itse puhelimen lisäksi osittainen hyvitys puhelinlaskustasi.
Toisin sanoen työnantajan tarjoama E6 on tästä lähin sekä mun henkilökohtainen puhelin että työpuhelin. Ajatuksena ihan kiva jooo, ja varmasti käytännössäkin tulen olemaan tyytyväinen, mutta en silti voi olla miettimättä että mites nyt sitten tulevaisuudessa, kun mieli tekisi käyttää Nokian sijaan omaa 4S:ää kun kerta sellaisen olen ostanut.
Kyse ei siis ole ahdasmielisyydestä saati asenteesta "Ei voi käyttää Nokiaa kun on Apple-fani", vaan lähinnä siitä että kun omaan puhelimeen on saanut kaikki asetukset, sovellukset ynnä muut kivasti järjestykseen, niin täytyykin siirtyä ihka uuteen puhelimeen, johon hyvä kun firmwaren saa päivittää. Jos sitäkään.
Ja eihän Nokia ole tosiaan vieläkään tuottanut Macille Nokia Suite-ohjelmaansa, juuri tarkistin asian... No, ei voi mitään, hitsinpitsi kun ei voi vapaallakaan vaihtaa vaan SIM-korttia puhelimesta toiseen, kun kerta toisessa on microSIM ja toisessa normaali SIM.
On tää vaikeeta.
Toisin sanoen työnantajan tarjoama E6 on tästä lähin sekä mun henkilökohtainen puhelin että työpuhelin. Ajatuksena ihan kiva jooo, ja varmasti käytännössäkin tulen olemaan tyytyväinen, mutta en silti voi olla miettimättä että mites nyt sitten tulevaisuudessa, kun mieli tekisi käyttää Nokian sijaan omaa 4S:ää kun kerta sellaisen olen ostanut.
Kyse ei siis ole ahdasmielisyydestä saati asenteesta "Ei voi käyttää Nokiaa kun on Apple-fani", vaan lähinnä siitä että kun omaan puhelimeen on saanut kaikki asetukset, sovellukset ynnä muut kivasti järjestykseen, niin täytyykin siirtyä ihka uuteen puhelimeen, johon hyvä kun firmwaren saa päivittää. Jos sitäkään.

Ja eihän Nokia ole tosiaan vieläkään tuottanut Macille Nokia Suite-ohjelmaansa, juuri tarkistin asian... No, ei voi mitään, hitsinpitsi kun ei voi vapaallakaan vaihtaa vaan SIM-korttia puhelimesta toiseen, kun kerta toisessa on microSIM ja toisessa normaali SIM.

"Alussa oli suo, kuokka ja Antti-Jussi."
-
Viesti Kirjoittaja iccb »
http://betalabs.nokia.com/trials/nokia- ... er-for-mac
Tuolla ohjelmalla pystyt ainakin firmiksen päivittämään os x:ssä. Musat ym. tavara siirtyy ihan bluetoothilla tai tökkäämällä luuri johdolla koneeseen...
Microsim menee adapterin kanssa kyllä E6:seen, varovainen toki pitää olla, ettei hajota mitään tai jätä adapteriä jumiin.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuolla ohjelmalla pystyt ainakin firmiksen päivittämään os x:ssä. Musat ym. tavara siirtyy ihan bluetoothilla tai tökkäämällä luuri johdolla koneeseen...
Microsim menee adapterin kanssa kyllä E6:seen, varovainen toki pitää olla, ettei hajota mitään tai jätä adapteriä jumiin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 13" M1 (2020)
Macbook Pro 15" (late 2016)
Mac Mini (late 2012)
Macbook Pro 15" (late 2016)
Mac Mini (late 2012)
-
Viesti Kirjoittaja Antti J. »
Musiikkia ja muuta tavaraa en puhelimeen tyyliin soittoääntä enempää halua pistää, korkeintaan jonkun mp3:sen osan soittoääneksi tosiaan, mutta tärkeempänä pitäisi just firmwaren ja muiden Nokian ohjelmien päivitystä. Driven ymv., mitä noita nyt on. Ja microSIM menee joo E6:seen adapterin kanssa, mutta Firma jo ehti lykkäämään mulle normi-SIM:n puhelimen mukana. Jos sitä vaivihkaa kävis vaihtamassa lähimmäs Elisa-liikkeessä sen microSIM:iin.iccb kirjoitti:http://betalabs.nokia.com/trials/nokia- ... er-for-mac
Microsim menee adapterin kanssa kyllä E6:seen, varovainen toki pitää olla, ettei hajota mitään tai jätä adapteriä jumiin.

Tietty eri asia sitten on vielä, että antaako työnantaja päivittää firmistä ja ohjelmia ja muita... Ei sitä ainakaan sopparissa kielletty, mutta ei sallitukaan.

"Alussa oli suo, kuokka ja Antti-Jussi."
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka